اُتکس

نظرات (0)

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۱/۲۳

بررسی اجمالی ام وی ام x22 پرو اتوماتیک و نظرات مردمی

بررسی اجمالی ام وی ام x22 پرو اتوماتیک و نظرات مردمی

طی سال‌های اخیر، خودروسازان چینی پیشرفت زیادی در تولید خودرو داشته‌اند. با ممنوعیت واردات خودرو به ایران، شرکت‌های چینی مانند چری فرصت بیشتری برای عرضه محصولات خود یافتند. چری از طریق همکاری با مدیران خودرو، تبدیل به یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان چینی در ایران شد.

ام وی ام X22، یک خودروی کراس‌اور جمع‌وجور شهری از برند چری، توسط مدیران خودرو وارد بازار ایران شد و موفقیت بالایی کسب کرد. پس از چند سال، نسل جدید این خودرو با نام ام وی ام X22 پرو، که نسخه فیس‌لیفت شده X22 است، عرضه شد.

طراحی داخلی

طراحی داخلی ام وی ام X22 پرو بهبودهایی در ارگونومی و هارمونی داشته است، هرچند فضای کلی زیباتر نشده است.

  • فرمان D شکل برای فضای بیشتر در هنگام سوار و پیاده شدن

  • نمایشگر 9 اینچی متمایل به سمت راننده

  • نشانگرهای کلاستر به سبک سنتی

  • ترمز پارک برقی

  • دریچه‌های تهویه با طراحی جدید

  • ترکیب رنگ‌های مشکی مات، مشکی پیانوئی، فیبرکربن، نارنجی و کرومی

داشبورد ام وی ام x22 پروصندلی های ام وی ام x22

ظاهر داخلی ایکس 22 قابل قبول و از تریم ها و پلاستیک و چرمی مرغوب بر روی صندلی استفاده شده است. امکانات قابل قبول، کابین تقریبا نیمه لوکس و مدرن فرمان دی کات با کنترلرهای جذاب یکی از ارکان اصلی جذابیت کابین ایکس 22 پرو اتوماتیک است که خریداران را مجاب به انتخاب خوب میکند.

طراحی خارجی

ظاهر ام وی ام X22 پرو مدرن‌تر و جذاب‌تر از قبل شده است، اما تغییرات عمدتاً در قسمت جلوی خودرو صورت گرفته است.

  • چراغ‌های دیلایت باریک در جلو

  • جلوپنجره کهکشانی بزرگ

  • سپر اسپرت و تهاجمی

  • تغییرات کوچک در نیم‌رخ و بخش انتهایی خودرو

مشخصات فنی

مقدار

ویژگی

کراس‌اور

نوع بدنه

3 سیلندر

تعداد سیلندر

1 لیتر

حجم پیشرانه

102 اسب بخار

حداکثر قدرت

150 نیوتون متر

حداکثر گشتاور

ضریب پیوسته CVT

جعبه دنده

4.9 لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

توربوشارژ

نوع تنفس موتور

دیفرانسیل جلو

نوع انتقال نیرو

یورو 5

استاندارد آلایندگی

0 تا 100 کیلومتر در 12 ثانیه

شتاب

ترمزهای دیسکی جلو و عقب

نوع ترمز

مک‌فرسون

سیستم تعلیق جلو

Torsion Beam

سیستم تعلیق عقب

نمای جلو ام وی ام x22 پرونمای پشت ام وی ام x22 پرو

چراغ های کشیده و نواری از ال ای دی ها جذاب، هدلایت های جذاب با خط کات و همچنین جلو پنجره با طراحی مدرن کهکشانی چندی از موارد مثبت طراحی بیرونی ام وی ام ایکس 22 هستند ولی طراحی عقب این خودرو چنگی به دل نمیزند و از چراغ ها نا متقارن دایره ای و دیفیوزر نه چندان هماهنگ استفاده شده ولی رینگ ها خودرو قابل قبول و جذاب هستند. باربندها با اینکه به خودرو جذابیت ظاهری بخشیده اند ولی حس کراس اور بودن این خوردو را به خوبی القا نمیکنند.

آپشن‌ها و امکانات

ام وی ام X22 پرو با دست پُرتری از قبل به میدان آمده و امکانات متعددی را ارائه می‌دهد.

  • فرمان برقی D شکل

  • گرمکن صندلی‌های جلو

  • نمایشگر 9 اینچی

  • ترمز پارک برقی مجهز به اتوهلد

  • سامانه کنترل حرکت در شیب

  • سیستم کمکی ترمز اضطراری (BOS)

  • چراغ‌های LED

  • KeyLess با امکان استارت پیشرانه از راه دور

  • سیستم ترمز کمکی (EBA)

  • کروز کنترل

  • رهیاب ماهواره‌ای

  • بلوتوث و Mirror Link

  • سنسور پارک و دوربین عقب

  • رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی

  • سانروف برقی و روکش‌های چرمی

قیمت ام وی ام x22 پرو اتوماتیک

برای اطلاع از قیمت به روز خودروهای کارکرده و صفر کافیست سری به بخش تعیین قیمت خودرو اُتکس بزنید. همچنین می توانید قیمت ام وی ام x22 اتوماتیک هم مشاهده کنید و روند تغییرات را به صورت نمودار بررسی کنید.

قیمت ام وی ام x22 اتومات

قیمت ام وی ام x22 دنده ای

جمع بندی کلی

ام وی ام X22 پرو یک کراس‌اور جمع‌وجور اقتصادی است که با طراحی مدرن و امکانات فراوانی عرضه می‌شود. این خودرو با پیشرانه 1 لیتری توربوشارژ و گیربکس ضریب پیوسته CVT، مصرف سوخت بهینه‌تری دارد و توانایی کشش بهتر در سربالایی‌ها را فراهم می‌کند. هرچند از لحاظ کیفیت سواری و هندلینگ همچنان به سطح ایده‌آل نرسیده است، اما بهبودهای انجام شده در ارگونومی و گشتاور موتور، تجربه رانندگی را بهبود بخشیده‌اند.

نظرات مردمی

ali6 (خودرو شاپ)

من ۴ سال با دانگ فنگ H۳۰ اتومات رانندگی کردم و بعد در بهمن ۱۴۰۱ خودروی X۲۲ Pro اتومات رو تحویل گرفتم. اولش از موتورش می‌ترسیدم ولی وقتی سوار شدم دیدم اشتباه می‌کردم. خیلی‌ها بدون تجربه، ماشین رو نقد می‌کنن ولی به اندازه قیمتش می‌ارزه. زیباست، امکانات قابل قبولی داره و داخل کابین و موتور خوبی داره.

من جاده چالوس رو ۵ نفره رفتم و ماشین بدون مشکل و با شتاب خوب کار کرد. مصرف بنزینش هم با یک باک ۵۰ لیتری حدود ۷۰۰ کیلومتره. صندلی‌هاش راحت و هندلینگش برای افراد با فیزیک متوسط عالیه. گرم‌کن صندلی و کی لس تو زمستان خیلی کارآمده. کولرش سرمای خوبی تولید می‌کنه و ترمزهاش بهتر از خودروهای ایرانیه. عایق‌بندی‌اش عالیه و صداهای بیرون رو وارد نمی‌کنه. صدای سیستم صوتی و تصویر دنده عقب هم شفاف و با کیفیته.

البته کیفیت رنگش پایینه و باید مراقب خط و خش باشید. روشنایی چراغ‌های جلو هم عالیه. فرمان برقی و نرمی داره که برای بانوان مناسبه. فضای داخل کابین کمی کوچکه ولی صندوقش خوبه. رینگ‌های ۱۶ اینچی و پهنای لاستیک‌های ۲۰۵ محکم و خوب هستن. حتی تو دست‌اندازهای عمیق هم مشکلی نداشتم.

تا حالا ۲۰ هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم و با توجه به قیمتش، جزء خودروهای با کیفیت متوسط و اقتصادیه. پیشنهاد می‌کنم قبل از خرید مقایسه کنید و با در نظر گرفتن قیمت و عدم توانایی خرید محصولات اروپایی تصمیم بگیرید.

حامد (همراه مکانیک)

من چند وقته یه ایکس22 اتومات مدل99 خریدم ولی متاسفانه یه مشکلی دارره که ظاهرا درست هم نمیشه.

ماشین بعداز حدود یک ساعت کار کردن، توی ترافیک یهو خاموش میشه. تو بعضی مواقع چراغ کنترل پایداری هم روی کیلومتر روشن میشه.

چندتا مکانیک بردم ولی متاسفانه مشکل حل نشده.

mori2024 (باما)

منم مثل شما بین جک جی 4 و X22 پرو اتومات شک داشتم. چون اکثر آشناها جک داشتن و راضی بودن، اول می‌خواستم جک بخرم. ولی وقتی سوار هر دو تا شدم و مقایسه کردم، از ظاهر و امکانات X22 پرو بیشتر خوشم اومد و همون رو خریدم. الان که جک جی 4 رو تو خیابون می‌بینم، خوشحالم که نخریدمش. اصلاً جذاب نیست. سواری X22 پرو خیلی خوبه، امکاناتش به‌روز و مطمئن‌تر از تولیدات داخلیه. هم قیمت 207 که دیگه طراحی‌اش قدیمی شده. مردم تا کی می‌خوان 206 و 207 سوار بشن؟ فقط به خاطر اینکه لوازمشون تو بازار پیدا می‌شه فکر می‌کنیم بهترن. ما بازی خوردیم که همیشه تولیدات ایران خودرو و سایپا رو بخریم و به گزینه‌های بهتر فکر نکنیم.

خیلی‌ها از X22 پرو انتقاد می‌کنن که 3 سیلندره و راه نمی‌ره. ولی اینا اصلاً سوار این ماشین نشدن. یه بار سوار بشین و یه دور بزنید شاید نظرتون عوض بشه. منم سوار شدم و نظرم عوض شد. دیگه انقدر سوار پراید و پرشیا نشین.

عباس (همراه مکانیک)

من یه ماهه X22 پرو رو تحویل گرفتم. برای استفاده‌های شهری و مسافرت کوتاه خیلی مناسبه. شتاب و قدرت خوبی داره و رضایت‌بخش هست. اما تو مسافرت‌های طولانی ممکنه کوبش‌ها اذیت کنن. در مجموع به نظرم از هم‌رده‌هاش بهتره. من جک S5 اتوماتیک (DCT) هم دارم. تو X22 پرو دنده‌ها سریع‌تر و با کیفیت بیشتری برای شتاب‌گیری عوض می‌شن. جک یه مقدار کنده تو تعویض دنده. احساسات به پدال گاز تو X22 پرو خیلی زیاده، انگار دائم اسپرت هست. من که تو شهر بیشتر از جک دوسش دارم و جمع‌وجور بودنش هم خیلی خوبه.

مشاوره خرید و فروش خودرو

اگر هنوز هم در انتخاب خودرو برای خرید سردرگم هستید می توانید با گفتگو آنلاین با کارشناسان خودرو در بخش مشاوره خرید خودرو اُتکس از آنها مشاوره بگیرید و سوالاتتان را بپرسید. اگر هم فروشنده خودرو هستید و در فروش خودرو کمک می خواهید و نمی دانید که خودروی خودتان را به چه قیمتی آگهی کنید باز می توانید در بخش مشاوره فروش خودرو با همکاران ما گفتگو و مشاوره کنید تا بهترین خرید و فروش در بازار خودرو را داشته باشید.

نظرات

نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش