نظرات (0)

تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۸/۲۳

بررسی اجمالی فوتون تونلند G7 و نظرات مردمی کاربران و مالکان

بررسی اجمالی فوتون تونلند G7 و نظرات مردمی کاربران و مالکان

فوتون تونلند G7 یک پیکاپ مدرن و مونتاژی است که برای بازار ایران طراحی شده و از اواخر سال ۱۴۰۱ توسط ایران خودرو دیزل به بازار عرضه شده است. این مدل با ظاهری کاملاً بازطراحی‌شده نسبت به نسل‌های قبلی، به یک پیشرانه 2.0 لیتری توربو با فناوری تزریق مستقیم (TGDi) و یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ساخت ZF مجهز شده و کابینی نزدیک به کراس‌اوورها دارد. هدف از طراحی و تجهیز این خودرو، ارائه ترکیبی از قدرت فنی رقابتی در کلاس پیکاپ‌ها، سطح رفاه و ایمنی بالاتر نسبت به وانت‌های سنتی و قابلیت‌های چندمنظوره (شهر، جاده، آفرود سبک تا متوسط و کاربردهای کاری) بوده است. تونلند G7 با ابعاد بزرگ بدنه، فضای بار مناسب و فهرستی از امکانات رفاهی و ایمنی، به یک رقیب جدی در بازار پیکاپ‌های متوسط ایران تبدیل شده است.

طراحی خارجی

تونلند G7 به دور از زبان‌های سنتی پیکاپ‌های چینی، هویتی بصری نزدیک به پیکاپ‌های ژاپنی را به نمایش می‌گذارد، در حالی که عناصر برند فوتون مانند نوشته FOTON و جلوپنجره شش‌ضلعی به خوبی حفظ شده‌اند. خطوط بدنه حس استحکام و جسارت را منتقل می‌کنند و چراغ‌های LED با طراحی مدرن و جلوپنجره بزرگ، نمای جلویی را لوکس و به‌روز جلوه می‌دهند. ابعاد بزرگ و فضای بار جادار این خودرو را برای استفاده‌های کاری و سفر بسیار مناسب کرده است.

  • جلوپنجره بزرگ مشبک شش‌ضلعی با نوشته FOTON و قاب کرومی

  • چراغ‌های باریک و کشیده با دی‌لایت LED و طراحی شبیه هایلوکس

  • سپر جلو با مه‌شکن‌های مربعی و تزئینات کرومی

  • ابعاد بدنه بزرگ: طول 5340، عرض 1940، ارتفاع 1870 میلی‌متر و فاصله محور 3110 میلی‌متر

  • فضای بار با ابعاد مناسب: طول 1520، عرض 1580، ارتفاع 440 میلی‌متر

  • ظاهر کلی ترکیب بین وجهه آفرودی و لوکس شهری

فوتون تونلند g7 از نمای روبرو سمت رانندهفوتون تونلند g7 از نمای عقب سمت شاگرد

یکی از نشانه های تونلند جی 7 ظاهر مات و حروف برجسته فوتون است که پشت درب بار خودرو قابل مشاهده است که به این خودرو جلوه ی متمایزی بخشیده به طور کلی ظاهر و سایز ابعاد این خودرو عضلانی و پر حجم طراحی شده است و به شما حس اطمینان و اقتدار در هنگام سواری را منتقل میکند

طراحی داخلی

کابین تونلند G7 سعی کرده تا تجربه‌ای شبیه به کراس‌اوورهای میان‌رده را به کاربران ارائه دهد. داشبورد منظم، نمایشگر عریض 10.25 اینچی، کنترل‌های فیزیکی که همچنان حفظ شده‌اند و کنسول میانی با اهرم دنده الکترونیکی، همه نشان‌دهنده اولویت رفاه و ارگونومی هستند. متریال به کار رفته شامل چرم مصنوعی با دوخت لوزی و پلاستیک‌های نرم در نقاط کلیدی است که کیفیت بصری و لمسی را بهبود می‌بخشد. با این حال، برخی جزئیات مانند طراحی فرمان قدیمی‌تر با زبان کلی کابین همخوانی کامل ندارد. ردیف عقب برای دو سرنشین بالغ راحت است، اما جای سوم کمی محدود به نظر می‌رسد.

  • نمایشگر مرکزی 10.25 اینچ افقی در قاب با طرح فیبرکربن

  • ترکیب کنترل لمسی و کلیدهای فیزیکی برای تهویه و توابع اصلی

  • اهرم تعویض دنده الکترونیکی شبیه شاسی‌بلندهای لوکس

  • پشت‌آمپر ترکیبی با نمایشگر دیجیتال 7 اینچ

  • متریال: چرم مصنوعی با دوخت لوزی و تریم پلاستیک نرم

  • تنظیم برقی صندلی راننده 6 جهته و گرم‌کن صندلی جلو

  • نورپردازی داخلی LED چندرنگ در نسخه‌های جدید

  • فضای ردیف عقب مناسب برای 2 سرنشین بزرگسال؛ نفر سوم محدود

فوتون تونلند g7 از نمای داشبورد و فرمانفوتون تونلند g7 از نمای داخل صندلی های و داشبورد

ظاهر مدرن داخل خودرو شما را از فضای یک پیکاپ کلاسیک ساده جدا کرده و وارد فضای جدید بدون نقص خودروهای امروزی میکند چیزی که مقداری با ماهیت و طبعیت این سبک خودرو در تناقض است. ولی در کل بنده نسبت به ظاهر داخلی این خودرو نظر مثبتی دارم و نمره قابل قبولی را حداقل از سمت سردبیر دریافت میکند.

مشخصات فنی

تونلند G7 با یک پیشرانه چهارسیلندر خطی 2.0 لیتری توربوشارژ و تزریق مستقیم (TGDi) طراحی شده که در این سگمنت، خروجی و گشتاور بالاتری نسبت به بسیاری از رقبای خود ارائه می‌دهد. گیربکس اتوماتیک 8 سرعته ZF به بهبود شتاب و هماهنگی دنده‌ها کمک می‌کند؛ استاندارد آلایندگی یورو6 و مصرف سوخت ترکیبی نزدیک به 9 تا 9.1 لیتر در هر صد کیلومتر با باک 76 لیتری، ترکیبی عالی از عملکرد و برد حرکتی را فراهم می‌آورد. فرمان هیدرولیکی و محور عقب با فنر شمش باعث می‌شود که سواری در بارگذاری و روی مسیرهای ناهموار کمی خشک‌تر احساس شود.

جدول مشخصات فنی

ویژگی

مقدار

نوع موتور

خطی بنزینی

حجم موتور

2.0 لیتر

سیلندر سوپاپ

4 / 16

نوع تنفس

توربوشارژر TGDi

قدرت

238 اسب بخار

گشتاور

360 نیوتن‌متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک ZF

محور محرک

جلو

شتاب صفر تا صد

12 ثانیه

حداکثر سرعت

170 کیلومتر بر ساعت

مصرف ترکیبی

9.1 لیتر در 100 کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 6

فرمان

هیدرولیکی

وزن خالص

1955 کیلوگرم

ظرفیت سرنشین

5 نفر

بار مجاز قابل حمل

950 کیلوگرم

حجم مخزن سوخت

76 لیتر

قطر رینگ

18 اینچ

ابعاد کلی طول

5340 میلی‌متر

ابعاد کلی عرض

1940 میلی‌متر

ابعاد کلی ارتفاع

1870 میلی‌متر

فاصله محورها

3110 میلی‌متر

فضای بار طول

1520 میلی‌متر

فضای بار عرض

1580 میلی‌متر

فضای بار ارتفاع

440 میلی‌متر

آپشن و امکانات

امکانات تونلند G7 این پیکاپ را در دسته خودروهای با سطح رفاه بالاتر قرار می‌دهد. بسیاری از ویژگی‌هایی که معمولاً در شاسی‌بلندهای میان‌رده انتظار می‌رود، در این پیکاپ نیز وجود دارد که این موضوع می‌تواند برای خریداران ایرانی یک مزیت بزرگ باشد.

  • تهویه مطبوع اتوماتیک

  • نمایشگر لمسی 10.25 اینچ با قابلیت اتصال دوربین 360 درجه

  • ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای

  • پدال شیفتر و تعویض دنده الکترونیکی

  • انتخاب حالت‌های رانندگی و دیفرانسیل (2H، 4H، 4L، اتوماتیک) با کلید فیزیکی

  • ترمز پارک برقی و Auto Hold

  • سنسور عقب و دوربین عقب، دوربین 360 درجه

  • سیستم‌های ایمنی: ترمز ABS، EBD، کنترل پایداری، کنترل کشش، 6 ایربگ

  • سنسور فشار باد تایر (TPMS) و سنسور باران

  • آینه بغل برقی با گرم‌کن

  • سیستم صوتی 4 اسپیکر

  • فقدان برخی آپشن‌ها: اتوپارک کامل، کروز کنترل هوشمند، رادار تغییر لاین، سردکن صندلی و ماساژور

فوتون تونلند g7 از نمای صندلی های عقبفوتون تونلند g7 از نمای داخلی داشبورد و صندلی ها

مزایا و معایب

مزایا و معایب زیر بر پایه طراحی، مشخصات فنی، آپشن‌ها و تجربه رانندگی خلاصه شده‌اند تا دیدی عملی و دقیق برای تصمیم‌گیری فراهم شود.

مزایا

  • گیربکس 8 سرعته ZF که دقت تعویض و تطابق عملکرد را بالا می‌برد

  • قوای فنی توانمند با 238 اسب بخار و 360 نیوتن‌متر گشتاور

  • فهرست کامل امکانات رفاهی و ایمنی در سطح نزدیک به شاسی‌بلندهای میان‌رده

  • کابین با کیفیت ساخت و متریال مناسب شامل دوخت لوزی و پلاستیک‌های نرم

  • فضای بار جادار و ظرفیت حمل مناسب برای کاربردهای کاری

  • قابلیت آفرود واقعی با سیستم دو دیفرانسیل هوشمند و حالات انتخابی رانندگی

معایب

  • فضای ردیف عقب نسبتا تنگ برای سرنشینان قدبلند و نفر سوم

  • سواری خشک در محور عقب به‌علت استفاده از فنر شمش (تحت بار سبک محسوس‌تر)

  • فرمان هیدرولیکی درحالی‌که برخی رقبا فرمان برقی دارند (حس و امکانات متفاوت)

  • گزارش‌های محدود از مشکلات خنک‌کنندگی در سری‌های اولیه که نیاز به پیگیری خدمات پس از فروش دارد

  • عدم وجود چند آپشن مدرن مثل اتوپارک کامل، سردکن صندلی یا کروز کنترل هوشمند در فهرست کامل

فوتون تونلند g7 از نمای روبرو مشکی رنگفوتون تونلند g7 از نمای روبرو مشکی رنگ

قیمت فوتون تونلند G7

تونلند جی 7 یکی از خودروهایی است که میتوان در عین حال که ارزش خرید بالایی برای آن قائل شد ولی بخاطر داشتن بازار دست دوم تقربیا متزلزل و نداشتن نمایندگی هایی که دانش فنی کافی را برای تعمیر این هیولا داشته باشند، میتوان آن را محکوم به ارزش خرید پایین دانست ولی با توجه به ارزش فنی این خودرو و عملکرد خوب خود نسبت به دیگر رقبا همچنان خرید این خودرو و داشتن آن اگر پیکاپ سوارید و علاقه به این دسته از خودروها دارید، توصیه میشود.

قیمت این خودرو در آبان ماه 1404 چیزی بالغ بر دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان برآورد میشود

قیمت روز فوتون تونلند G7 بنزینی مدل 1402

فوتون تونلند g7 از نمای پشت سمت راننده

جمع بندی کلی

فوتون تونلند G7 یک پیکاپ متوازن است که به خوبی بین کارایی و راحتی راننده و سرنشینان تعادل برقرار کرده. با پیشرانه قوی و گیربکس 8 سرعته ZF، این خودرو در زمینه عملکرد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کابین و امکاناتش هم آن را برای مشتریانی که به دنبال راحتی و تجهیزات مدرن هستند، جذاب می‌کند. البته نقاط ضعفی مثل فضای محدود عقب برای سه بزرگسال، سواری خشک در محور عقب و برخی گزارش‌های فنی اولیه وجود دارد. اما به طور کلی، برای خریدار ایرانی که به دنبال یک پیکاپ چندمنظوره با امکانات بالا و توان فنی مناسب است، تونلند G7 یک انتخاب معقول و رقابتی به حساب می‌آید. پیشنهاد نهایی این است که قبل از خرید، وضعیت خدمات پس از فروش و نسخه‌های تولیدی را بررسی کنید تا از رفع مشکلات سری‌های اولیه و سازگاری نسخه عرضه‌شده مطمئن شوید.

نظرات مردمی و مالکان خودرو فوتون تونلند G7

در بین نظرات کاربران، معمولا نظرات مثبت و از کیفیت خوب این خودرو حاکی است. ولی با این حال در این بین نظراتی دیده میشود که از کیفیت پایین نمایندگی و نداشتن خدمات پس از فروش کافی و با تجربه گلایه دارند. در عین حال خودرو به خودی خود از کیفیت بسیار قابل قبولی برخوردار است که میتوان آن را جز خودروهای خوب بازار در سگمنت پیکاپ دانست. ما در بین نظرات وبسایت های معتبر گشته ایم و صادقانه و بدون تعصب ترین نظرات را برای شما جدا و لیست کرده ایم ولی به شما توصیه میکنیم برای گرفتن راهنمایی در مورد خرید خودرو حتما از یک مشاوره خبره کمک بگیرید، در اُتکس میتوانید وارد بخش مشاوره خرید و فروش خودرو شوید و با یک کارشناس خبره وارد گفتگو آنلاین شده و جواب تمامی سوالات خود را دریافت کنید:

آقاسی ( باما ):

من فوتون اتومات رو دیماه تحویل گرفتم و تا الان ۱۶ هزار کیلومتر تو شهر و جاده و کوه و جنگل باهاش راه رفتم. بار هم جابجا کردم در حد ۶۰۰ الی ۷۰۰ کیلو. هیچگونه مشکل خاصی در این ماشین ندیدم. نه رادیاتش، نه موتور، نه گیربکس و... واقعا شتاب وهندلینگ عالی داره. بنزین هم بنزین معمولی زدم بیشتر کرج و گیلان بوده. دو سه بار اکتان زدم.یه مورد که در همه پیکاپها هست کوبش فنر عقب هست که من برای رفع اون از گوشواره های وارداتی استفاده کردم و بیش از ۵۰ درصد نرم تر شد. ضمنا وقتی به ماشین بار میزنید کاملا نرم نرم میشه. ضمنا حتما تا ۵ هزار کیلومتر شمع و در رادیاتورش رو عوض کنی. من لاستیک شهری نکسن کره انداختم که صدای لاستیک کمتر وارد کابین میشه و ماشین نرمتر میشه.


danyalkh ( باما ):

سلام .تو قسمت نهایت سرعتش نوشته ۱۷۰ تا . خودم باهاش ۲۲۰ تا رفتم بیشترم میرفت ولی به ترمزاش اعتباری نیس ترسیدم حقیقتش 😅🤣 ماشین فوق العاده ایه تو رنج قیمت خودش و از همه ی رقیباش با اختلاف از همه نظر بهتره . البته بدی های خودش رو هم داره که بهتره بگم. اولین و رو مخ ترین مورد خدمات و نمایندگیشه که خیلی مزخرفه.... دو کیفیت چرم صندلی اصلا خوب نیس و صندلیه ماشین من با دو سال و ۵۵ هزار کیلومتر کارکرد کاملا ترکیده و از بین رفته.... سه ترمزاش میتونست بهتر باشه ... چهار سیستم صوتیش واقعا مزخرفه... پنج که البته من باهاش مشکل ندارم و اذیتم نمیکنه مصرف سوختشه که خیلی بالاست و من تو تست هایی که انجام دادم تو شهر و یخورده فشار آوردم به ماشین راحت ۲۰ الی ۲۵ لیتر میخورد که البته نوش جونش...😅 با همه ی این ایراد ها من دوسش دارم و قطعا بهترینه تو رنج خودش و همچنان انتخاب من خواهد بود و اصلا قابل مقایسه با رقیباش نیست. اصلا به خرید تی ۹ فکر نکنین چون از همه نظر بجز نمایندگی و خدمات، فوتون ازش بهتره.... این تجربه ی من با دو سال و ۵۵ هزار کیلومتر رانندگی با این ماشین .باز اگر سوالی داشتید راجب فوتون جی ۷ بپرسید در خدمتتون هستم🙏


EbrahimGiyahi ( باما ):

سلام فوتون تانلند بهترین پیکاپی هست که تا حالا دیدم چون سیستم گیربکس اتومات چهار حالته با دو دفرانسیل بسیار عالی و هماهنگ شده و به جرات میتونه با تویوتا رقابت کنه از نظر تکنولوزی بالاتره ولی از نظر استقامت ممکنه کمتر باشه قیمتش بسیار عالیه و به نظرم وقتی کی ام سی حدود ۲ میلیارده فوتون تانلند حداقل قیمتش تا ۳.۵ میلیارد هم میرسه و الان چون هنوز ناشناخته هست بهترین زمان خریده . در کل من خریدم و راضی هستم و بسیار بسیار عالیه میخواستم حدود ۱۲ میلیارد بدم هایلوکس بخرم ولی الان فوتون کاملا منو اقناع کرده و واقعا با ۲.۵ میلیارد برام کار همونو داره انجام میده بازم میگم قطعا استقامت و سگ جون بودن هایلوکس را نداره ولی با توجه به قیمتش و تکنولوژی‌های استفاده شده بسیار مطلوبه و واقعا دستمریزاد داره


ناشناس ( باما ):
من فوتون جی ۷ دارم برج ۹ تحویل گرفتم کلا ماشین عالی و بی نقصی هست و هیچ مشکلی نداره فقط چون پیکاب هست و فنر عقبش شمش هستن تکان داره که طبیعی به حرف هیچ کسی هم گوش ندید که مثلا ریمپ کنید یا اگزور تعویض کنید یا رادیات چون واقعا بدونه مشکل هستن سری جدید ها تنها عیب این خودرو ن اشتن بکسل بند عقب و بکسل بند بدرد نخور جلو هست که ماشین شاسی دار باید بکسل بند خوب داشته باشه از جلو و عقب


شهاااب ( باما ):
سلام من از اردیبهشت ۱۴۰۳ که خریمدش به نظرم فوق العاده هست ، از لحاظ ظاهری: من t8 و نمونه اولیه t9 وبهمن g9 رو همون اردیبهشت رفتم دیدم ، واقعا پیکاپ t8 متریال داخلش معمولیه و حس پلاستیک بی کیفیت به ادم میده و t9 هم خیلی عروسکیه و کاملا مشخص بود که قطعات داخل ماشین ، قطعات سخت جونی نیست و بهمن g9 هم زیادی گنده هست و کلی نقطه کور داره که سخت بود رانندگی باهاش ، ولی فوتون از همون روز اول به دلم نشست ، واقعا طراحی داخلی پخته و مردونه داشت و دکمه های پیانویی جلوش حس شیک و لوکسی داشت ، از لحاظ موتوری هم : اینا همه شبیه هم هستند ، اونقدر تفاوتی ندارند.


ناشناس ( باما ):

سلام. من حدود یک ماه پیش ماشین را تحویل گرفتم. در مجموع خودرو خوب و قدرتمندی است، اما چند ایراد هم دارد:

  • مثل اکثر ماشین‌های مونتاژی ایران، یک‌سری ایراد جزئی وجود دارد. برای نمونه، کمربند ایمنی صندلی عقب خودرو من خراب است.

  • کوبش خودرو زیاد است، به‌ویژه در سرعت‌های بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر که باعث لرزش شدید فرمان می‌شود. البته این مشکل با هزینه‌هایی مثل تعویض لاستیک یا سنگین‌تر کردن عقب خودرو تا حدی قابل کاهش است.

  • مهم‌ترین ایراد، ضعف در خدمات پشتیبانی است. چون این خودرو توسط ایران‌خودرو دیزل تولید می‌شود، نمایندگی‌های آن در شهرها کم هستند و اغلب آشنایی کافی با این مدل ندارند. بیشتر مشغول تعمیر اتوبوس و کامیون‌های شرکت‌اند و حتی در پذیرش خودرو گاهی مشکل ایجاد می‌شود.

آخرین قیمت های تحلیل شده

خودرو

قیمت

بروزرسانی

نظرات

نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش