نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۱/۱۹
رانا پلاس یک خودروی سدان کوچک از شرکت ایران خودرو است که در سال 1391 معرفی شده است. این خودرو نسخه ارتقایافتهای از خودروی رانا معمولی با تغییراتی در طراحی داخلی و خارجی محسوب میشود.
تغییرات داخلی رانا پلاس فضای کابین را بهروزتر و جذابتر کرده است.
غربیلک فرمان جدید: طراحی جدید فرمان، کنترل بهتر و احساسی مدرنتر به راننده میدهد.
صفحه کیلومتر دیجیتال بزرگتر: صفحه نمایش کیلومتر جدید، اطلاعات خودرو را به صورت واضحتر و خواناتر نمایش میدهد.
نمایشگر دیجیتال برای وضعیت خودرو: این نمایشگر اطلاعات مهمی مانند دمای موتور، مصرف سوخت و وضعیت باتری را به راننده نشان میدهد.
کیفیت مواد داخلی: استفاده از مواد با کیفیت بهتر در دکوراسیون داخلی که به احساس راحتی و زیبایی محیط داخل خودرو افزوده است.
طراحی داخلی به نظر میرسد نسبت به رانا معمولی تغییرات زیادی داشته است مخصوصا فرمان دی کات ولی همچنان جنس کابین و متریال ها میتوانست بهتر باشد
طراحی خارجی رانا پلاس با تغییرات ظاهری مدرنتر و جذابتر شده است.
چراغهای جدید: چراغهای جلو و عقب با طراحی مدرنتر و کارایی بهتر در نوردهی.
همرنگ شدن زهها و دستگیرههای درب: این تغییر باعث هماهنگی بیشتر در ظاهر خودرو میشود و نمای زیباتری ایجاد میکند.
آیینههای جانبی: طراحی جدید آیینههای جانبی با قابلیت تنظیم برقی و رنگ بدنه، که به ایمنی و ظاهر خودرو افزوده است.
بامپرها و جلوپنجره جدید: بامپرها و جلوپنجره با طراحی مدرنتر، نمای جلویی خودرو را زیباتر و جذابتر کردهاند.
طراحی جسورانه از رخ روبرو و چراخ های ال ای دی کشیده یکی از موارد بهبود خودرو از لحاظ طراحی بیرونی است ولی بودن قالپاق و قفل در زیر لوگو ایران خودرو به شدت طراحی بیرونی را تحت تاثیر قرار داده.
رانا پلاس با مشخصات فنی مناسبی برای یک سدان کوچک همراه است.
جزئیات | مشخصات فنی |
---|---|
4292 میلیمتر | طول |
1684 میلیمتر | عرض |
1453 میلیمتر | ارتفاع |
2445 میلیمتر | فاصله بین دو محور |
1109 کیلوگرم | وزن خشک |
4 سیلندر بنزینی با حجم 1587 سیسی | موتور |
105 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه | حداکثر قدرت |
142 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه | حداکثر گشتاور |
6 سرعته دستی | جعبه دنده |
12 ثانیه | شتاب 0 تا 100 |
189 کیلومتر بر ساعت | حداکثر سرعت |
6 لیتر در هر 100 کیلومتر | مصرف سوخت ترکیبی |
یورو 5 | استاندارد آلایندگی |
50 لیتر | حجم باک |
این خودرو از آپشنها و امکانات خوبی برخوردار است.
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
این بخش به مزایا و معایب رانا پلاس اشاره میکند.
مزایا:
پیشرانهٔ کممصرف و بیآزار
فراوانی قطعات
قیمت بهمراتب کمتر از پژو ۲۰۶ صندوقدار
تجهیزات نسبتاً مناسب خصوصاً در نسخهٔ پانوراما
صندوق بار بزرگ
ترمز قدرتمند
معایب:
فضای محدود صندلیهای عقب
عایقبندی ضعیف کابین
کنترل تهویهٔ دستی
ترمزهای کاسهای عقب
تغییرات ظاهری بسیار جزئی نسبت به رانای معمولی
در بازار خودرو هر روز قیمت خودرو متغییر است.شما می توانید در بخش تعیین قیمت خودرو اُتکس قیمت رانا پلاس را به صورت به روز مشاهده کنید و همچنین روند تغییرات قیمت خودرو را به صورت نمودار مشاهده کنید.
رانا پلاس بهعنوان یک خودروی اقتصادی با ویژگیها و امکانات بهروز، گزینه مناسبی برای افرادی است که به دنبال یک خودروی سدان کوچک و کارآمد هستند و با داشتن آپشنهای بیشتر و طراحی بهروزتر، از پژو ۲۰۶ SD حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارزانتر است. کیفیت آن نسبت به رقبای خارجی پایینتر است، اما خدمات پس از فروش قابلدسترس و لوازم یدکی ارزانتری دارد. رقبای رانا پلاس شامل کوییک اتومات، سمند سورن پلاس، پژو ۲۰۶ SD، برلیانس H230 دندهای، شاهین G و اچ سی کراس هستند. بنابراین، باید با دقت بیشتری بهترین گزینه را انتخاب کنید و یا از متخصصان در این حوضه کمک بگیرید. در بخش مشاوره خرید خودرو اُتکس شما می توانید به صورت آنلاین با متخصصان خودرو گفتگو کنید و سوالات خودتان را بپرسید.
حسن (خودروبانک):
سال 99 رانا پلاس صفر خریدم و قبلاً هم ماشینهای صفر مثل پارس سال، tu5، سمند ef7، 405 و زوتی داشتم. تفاوت زیادی با محصولات ایران خودرو نداره، فقط کابین بیصداتر و سواری نرمتر داره. تا الان 100 هزار کیلومتر کارکرده، مصرف سوختش معقول و کم استهلاکه. اگر بخوام عوضش کنم، باز هم رانا پلاس میگیرم چون از سواریش لذت میبرم
علیرضا (پدال):
آره، ماشین خوبیه و امکاناتش هم قابل قبولن. موتورش هم بد نیست و عملکردش خوبه. اما به نظرم بزرگترین مشکلش فضای داخلیشه، مخصوصاً صندلیهای عقب که جا پای خیلی کمی دارن.
مجید (باما):
این ماشین از نظر متریال داخلی از پارس، سمند و کوییک که داشتم خیلی بهتره. مدل ۱۴۰۳ صندلیهای چرم پارچه داره و موتورش نسبت به اونها خیلی کمصدا و قدرتمنده. از اصفهان تا تهران رو با سرعت ۱۰۰ و کروز کنترل روی دنده ۵، حتی توی سربالاییها راحت اومد و دنده مرده نشد. مصرف سوختش هم با ۳ نفر سرنشین و صندوق پر، صدی ۵.۵ بود.
به نظرم نسبت به ماشینهای قبلیم عملکرد بهتری داره و خیلی راضیام.
بردیا (پدال):
رانا جایگزین پژو 206 شده و مدل جدیدش از سری اول بهتر شده. خرید رانا صفر منطقیتر از خرید 206 کارکرده است. شخصی 206 مدل 97 با قیمت 550 میلیون خریده و با همان بودجه میتوان یک خودروی سواری بهروز و جدید خرید.
رانا مزایایی نسبت به 206 دارد؛ طراحی زیباتر، امکانات کاربردیتر، فرمان برقی، صفحه کیلومتر اسپرت، موتور مشترک با پژو 206 و قطعات یدکی فراوان با قیمت مناسبتر. مصرف سوخت کم و مناسب برای استفاده روزانه هم از دیگر مزایای رانا است.
با این حال، معایبی هم دارد؛ کیفیت نه چندان بالا، داشبورد مشکی که چشم را اذیت میکند، پنل دریچه کولر ضعیف و کم قدرت، صدای زیاد موتور و عایقبندی ضعیف.
در کل، برای چند سال خوب است. کسی که 206 تیپ 2 مدل 83 داشته و خرج زیادی داشته، اخیراً رانا پلاس بدون سقف شیشهای گرفته و از عملکرد آن راضی است. قیمت رقابتی و عالی دارد و با تعویض به موقع لوازم مصرفی، میتوان تا 15 سال از آن استفاده کرد. با توجه به افزایش قیمت خودروهای خارجی، رانا گزینه مناسبی است و نباید فرصت خرید آن را از دست داد.
مهران (خودروبانک):
سلام. من این ماشین رو در برج 9 سال 1401 تحویل گرفتم و تا الان فقط 300 کیلومتر باهاش رفتم. از روز اول شیشه بالابرهای جلو خیلی کند عمل میکنن و نمایندگی میگه باید بیشتر باهاش کار کنم تا درست بشه. چند روز پیش که برف اومد، یکی از شیشهها کلاً قطع شد و بعداً دوباره وصل شد. نمایندگی میگه چون هنوز کار میکنه، خراب نیست و وقتی کاملاً از کار افتاد، بیارید.
تو همون برف، دو تا چراغ جلوها بخار کردن و نورشون خیلی کم شد. نمایندگی میگه وقتی ماشین رو میاری باید چراغها بخار داشته باشه! در دندههای دو و چهار، گیربکس ماشین روزه میکشه. نمایندگی قبول کرده ولی میگه باید بری پایلوت تعمیرات گیربکس. چراغ چک ماشین روشن شد و معلوم شد که ایراد کویل داره و باید عوض بشه. الان بیشتر از ۳ روزه که ماشین تو نمایندگیه و هنوز اعلامی مبنی بر تعمیر نشده.
اگه نیاز ندارید، این ماشین رو نخرید و به جای سرمایهگذاری در ماشین، بهتره دلاری، طلایی یا سکهای چیزی بخرید. قبلاً یه ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۳ داشتم که با کیلومتر ۴۰۰ هزار تا بهتر از این کار میکرد. حتی گیربکس هم باز نکردم و بهش میرسیدم، ولی این ماشین بعد از ۳۰۰ کیلومتر اینهمه ایراد داره!
Ehsanol (باما):
سال 99 رانا پلاس صفر خریدم و تا الان 100 هزار کیلومتر باهاش رفتم. قبلاً هم ماشینهای ایرانی زیادی داشتم و همه رو صفر خریدم و زیر 100 هزار کیلومتر فروختم. از بین همه ماشینهایی که داشتم، فقط رانا پلاس بود که بیدردسر و کماستهلاک بود. تا حالا فقط تایم و شمع رو عوض کردم و یک بار هم در 90 هزار کیلومتر موتور فن و در 100 هزار کیلومتر جلوبندی رو سرویس کردم. به نظرم نسبت به قیمتش ماشین خوبیه و هیچ مشکلی باهاش نداشتم.
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش