نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۱/۳
کیا K5 توربو یکی از خودروهای سدان خانوادگی است که طراحی مدرن و نیمه لوکسی دارد. این خودرو توسط شرکت کیا موتورز تولید شده و از طریق کوشا خودرو به بازار ایران عرضه میشود. در نسل پنجم خود، این مدل با موتور توربوشارژ و امکانات بهبودیافتهای وارد بازار شده است. هدف آن جذب خانوادهها و جوانانی است که به دنبال ترکیبی از سبک زندگی لوکس و هیجان رانندگی هستند.
چراغ های کشیده مقطع جلوه مدرن و خاصی به نمای عقب خودرو داده است
طراحی داخلی کیا K5 توربو واقعاً نشاندهنده دقت در توجه به راحتی و زیبایی است. کابین این خودرو با ترکیبی از فضای جادار، تکنولوژیهای روز و مواد باکیفیت، حس لوکسی را به شما منتقل میکند.
جزئیات طراحی داخلی:
نمایشگر کاملاً دیجیتال به عنوان کیلومترشمار.
شیفتر دنده گردان در کنسول میانی.
متریال مرغوب با کیفیت بالا.
فضای داخلی جادار مناسب برای مسافران بلندقد در ردیفهای جلو و عقب.
صندوق عقب با گنجایش ۴۵۳ لیتر، ایدهآل برای سفرهای خانوادگی.
طراحی خارجی کیا K5 توربو ترکیبی از استایل اسپرت و لوکس است که نمایی مدرن و جذاب به وجود آورده. خطوط بدنه و جزئیات طراحی به گونهای هستند که جذابیت بصری خاصی به خودرو میدهند و آن را در دسته خودروهای جوانپسند و خانوادگی قرار میدهند.
جزئیات طراحی خارجی:
نمای داشبورد این خودرو بسیار لوکس طراحی شده. کنترلرها بسیار زیاد به نظر میرسند که برای هدایت و ناوبری این اطاق طراحی شده است ولی شخصا مطمئنم شاید با 10 درصد این امکانات هم در طول عمر این خودرو بیشتر کار نخواهید کرد ( ایده ی شخصی )!
مشخصات فنی کیا K5 توربو به گونهای طراحی شده که عملکرد فوقالعادهای در سرعت، مصرف سوخت و راحتی رانندگی ارائه میدهد. موتور این خودرو ترکیبی از تکنولوژی پیشرفته توربوشارژ و کارایی بالا است.
جزئیات | ویژگی |
---|---|
کیا | برند |
K5 توربو | مدل |
سدان | |
۲۰۲۴ | سال تولید |
۱۴۹۷ سی سی | حجم موتور |
۴ | تعداد سیلندر |
۱۶ | تعداد سوپاپ |
توربوشارژ تزریق مستقیم (TGDI) | نوع موتور |
۱۷۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه | قدرت موتور |
۲۵۳ نیوتنمتر در بازه ۲۲۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه | گشتاور |
۷ سرعته دوکلاچه خشک | نوع گیربکس |
دیفرانسیل جلو | انتقال قدرت |
مکفرسون | تعلیق جلو |
مولتیلینک | تعلیق عقب |
۸.۸ ثانیه (در شرایط ایدهآل) | شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر |
۲۰۵ کیلومتر بر ساعت | حداکثر سرعت |
۴۹۰۵ میلیمتر | طول خودرو |
۱۸۶۰ میلیمتر | عرض خودرو |
۱۴۴۵ میلیمتر | ارتفاع خودرو |
۲۸۵۰ میلیمتر | فاصله محوری |
۱۴۷۲ کیلوگرم | وزن خودرو |
۶۰ لیتر | حجم باک |
۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر | مصرف سوخت ترکیبی |
۲۳۵/45R18 | ابعاد رینگ و لاستیک |
کیا K5 توربو با مجموعهای از امکانات رفاهی و ایمنی طراحی شده که میتواند نیازهای کاربران مختلف را برآورده کند. این ویژگیها نه تنها راحتی راننده و سرنشینان را افزایش میدهد، بلکه از نظر ایمنی نیز در سطح بالایی قرار دارد.
صندلی های از کیفیت خوبی برخوردارند و نمای پنل تعویض دنده پشت آمپر کیلومتر و همچنین مانیتور بسیار لوکس و جذاب طراحب شده است.
امکانات ایمنی:
شش کیسه هوا شامل کیسههای جلو، جانبی و پردهای.
سیستم هشدار برخورد و ترمز اضطراری اتوماتیک.
سیستم هشدار سطح توجه راننده به جاده.
کنترل پایداری الکترونیکی و سیستم شروع حرکت در سربالایی.
امکانات رفاهی:
نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی.
سیستم تهویه مطبوع دو کاناله.
شارژر وایرلس.
دوربین ۳۶۰ درجه.
سانروف پانورامیک.
کروز کنترل تطبیقی.
صندلیهای برقی جلو با پوشش چرمی.
سانروف خودرو یکی از جذابیت های دیگر کابین خودرو است که وظیفه گردش هوا و تقسیم نور را در صندلی های عقب و جلو بر عهده دارد
کیا K5 توربو با وجود نقاط قوت متعدد، همچنان دارای چالشهایی نیز هست. در ادامه به این موارد اشاره شده است:
مزایا:
طراحی لوکس و اسپرت.
شتاب مناسب و توان حرکتی مطلوب.
کابین جادار و صندوق عقب بزرگ.
مصرف سوخت بهینه.
معایب:
عدم وجود امکاناتی مثل گرمکن صندلیهای جلو.
استفاده از گیربکس دوکلاچه خشک که نیازمند نگهداری دقیق است.
یکی از دلایل های موفقیت این خودرو طراحی جذاب چراغ های عقب جلو است که طراحان محصول کیا واقعا از تبحر خاصی در این زمینه برخوردارند که میتوانند چشم هر بیننده ای را به خود جلب کنند
این خودرو با توجه به امکانات قابل قبول و ظاهری کاملا لوکس و مدرن و بسیاری از ویژگی های مثبت دیگر از قیمت بسیار قابل توجهی برخوردار است ولی کابران و مالکان از نبودن بسیاری از بدیهجات که در بخش نظرات هم مشهوده است نسبت به قیمت این خودرو نقد دارند. در هر صورت برای دیدن قیمت این خودرو و باقی خودروهای همرده وارد بخش قیمت خودرو شوید و قیمت ها را بصورت تغییرات دوره ای در بازه های مختلف روی نمودار مشاهده نمایید:
قیمت روز کیا K5 1.5 لیتر توربو مدل 2024
کیا K5 توربو با طراحی زیبا، امکانات متنوع و مصرف سوخت بهینه، یکی از بهترین انتخابها در دسته خودروهای نیمه لوکس خانوادگی به حساب میآید. این خودرو با توجه به قدرت موتور، امکانات ایمنی و رفاهی و طراحی جذاب، نیازهای بسیاری از مشتریان ایرانی را برآورده میکند. با این حال، برای استفاده بهینه از این خودرو، توجه به نگهداری دقیق از گیربکس و موتور بسیار مهم است.
در این بین بین نظرات کاربران میتوان به نکات قابل توجه ای رسید که خریداران را جهت خرید این خودرو کمک میکند. ولی نظرات منصفانه و نقدهای صریح و بدور از تعصب به ندرت در فضای اینترنتی یافت میشود.
در بین سایتهای معتبر و شناخته شده گشته ایم و نظرات جالب همراه با عدم سو گیری را برای شما انتخاب کرده ایم ولی توجه داشته باشید اینها فقط نظرات کاربران و بعضی از مالکان است، بهتر است برای اطمینان از خرید با توجه به قیمت بسیار بالای این خودرو از یک کاربلد مشورت بگیرید. ما در اُتکس فضای مشاوره اینترنتی به صورت کاملا آنلاین و در فضای اختصاصی را توسعه داده ایم که به شما کمک میکند تا با یک مشاور وارد گفتگو شوید و پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنید و از انتخاب و یا عدم انتخاب خود اطمینان کامل حاصل کنید. برای اینکار کافیست وارد بخش "مشاوره آنلاین خرید خودرو" شوید و بعد از انتخاب مدت زمان و نوع مشاوره وارد گفتگو آنلاین با کارشناس خود شوید. حالا در ادامه با نظرات کاربران و مالکان این خودرو با ما همراه باشید:
kbehravan ( باما ):
آپشن های k5 جدید رو که بررسی می کردم مخصوصا موتور و گیربکس، چقدر به ماشین های چینی شبیهه. گیربکس دوکلاچه خشک! امیدوارم فکری به حال خنک سازی در ترافیک ها شده باشه وگرنه گیربکس دوکلاچه خشک توی ترافیک داغ میکنه. ظاهرا k5 جدید که وارد کشور شده مونتاژ چین هست. به kmc j7 از همه لحاظ بسیار شبیهه.
خشایار ( باما ):
این ماشین اسمش ماشین اقتصادی نیست،توهین به شعور مشتری کسریه ایربگ میگیم هیچ،سقف پانا هیچ،استارت کلیدی هیچ،دیگه صندلی پارچه من تو سال۲۰۲۴ندیده بودم !!!
ariamanexch ( باما ):
یعنی من موندم یکی اکستریم vx شاسی با امکانات هواپیما رو با قیمت ۴ تومن رو نمیخره بعد میره این مدلو که حتی صندلیهاش هم دستیه ، ترمز پارکش پدالیه😂😂😂 رو ۵ تومن میخره!!!!! وات دِ فاز
کاوهساعی ( باما ):
5 میلیارد بدی ماشین 150 اسب بخاری سوار بشی. من همون بی ام و سال 2014 رو نگه میدارم لااقل از اول دست خودم بوده و 254 اسب توان داره. خرجش بالاست ولی فکر نکنم اینایی که با این قیمت وارد میشه هم ارزون باشه.
ناشناس ( باما ):
اپتیما های قدیمی با موتور ۲۴۰۰ ضعیف بودن دیگه چه برسه به این که هم سنگین تر هست و هم ضعیف تر از نظر آپشن هم که واقعا هیچی نداره و میشه گفت از این نظر در حد خودرو های داخلی هست با این تفاوت که پنج برابر اونا قیمت داره
حجت اله براهنی ( پدال ):
قطعا مدل تنفس طبیعی بهتره! بارها و بارها بهتره. واقعا اون مقدار اختلاف توان و گشتاور ارزش درگیر شدن با یک موتور توربو لوس که به کیفیت بنزین حساسه و برای دریافت اون اعداد باید دائما تحت فشار باشه رو نداره.
کوروش احمدی ( پدال ):
نسخه توربو که به تازگی وارد شده ساخت چین هست. موتور ۱.۵ لیتر توربو فقط در نسخه چینی خودروهای کیا استفاده میشه و در سایر مدلها و کشورها چنین موتوری وجود ندارد.
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش