نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۶/۲۱
نیسان سیلفی هیبرید (Sylphy e-Power) یک نسخه فیسلیفتشده از نسل چهارم سدان کامپکت نیسان است که در چین و تحت همکاری نیسان و دانگفنگ مونتاژ میشود. این مدل با استفاده از سیستم محرکه هیبرید موازی و گیربکس E-CVT (DHT) ترکیبی از مصرف سوخت پایین، شتاب نرم و انتشار آلایندگی مطابق با استاندارد یورو ۶ را ارائه میدهد. دو تیپ پلاس (تکرنگ با امکانات استاندارد) و مکس ادیشن (با امکانات ایمنی پیشرفته) توسط آمیتیس خودرو و نامی خودرو به بازار ایران عرضه شدهاند.
نیسان سیلفی هیبرید، بعد از فیسلیفت سال ۲۰۲۳، ظاهری نسبتاً ملایمتر و نزدیکتر به زبان طراحی خودروهای هیوندای و کیا به خود گرفته است.
حذف جلوپنجره V-Motion و جایگزینی با طرح سادهتر
ادغام چراغهای جلو با پانل مشبک عریضتر
سپر جلو با دو شکاف مثلثی عمودی برای حس اسپرت
سیستم روشنایی LED با گرافیک V شکل در روز
اسپویلر سقف متصل به لبه صندوق عقب
طراحی خارجی نیسان سلفی جایی برای انتقاد باز نمیگذارد و نهایت ظرافت در تک تک اجزای خودرو قابل مشاهده است چیزی که ما از نیسان انتظار داریم غیر از این هم نیست البته به نظرم کمی در مورد نمای کناری کم کاری دیده میشود چرا که میشد از طراحی های مدرن تر یا تریم های جذاب با رنگهای ثانویه نیز در این قسمت استفاده کرد.
کابین سیلفی هیبرید فضایی طراحی سادهای دارد، اما به طرز شگفتانگیزی حس پریمیوم را منتقل میکند و راحتی و وضوح ارگونومی را به خوبی تأمین میکند.
سه خروجی تهویه دایرهای در مرکز داشبورد
نمایشگر ۷ اینچی دیجیتال پشت فرمان و مولتیمدیا ۱۲.۳ اینچی
فرمان D-Cut اختصاصی نیسان
نورپردازی محیطی (Ambient) با المانهای انتزاعی
تریم دورنگ (مدل مکس ادیشن) یا تکرنگ (پلاس)
طراحی در داخل خودرو کاملا منطبق بر الگوی خودروهای ژاپنی بدون هیچ آلایش یا به قول عامه "ژانگولر" خاصی تولید شده است ولی سادگی در طراحی مخصوصا پشت آمپر عقربه ای یکی از علایق شخصی بنده است که واقعا به صفحات بی روح و پر از مانیتور امروزی آن را ترجیح میدهم
سیستم محرکه سیلفی e-Power شامل یک موتور بنزینی ۱.۲ لیتری با ۳ سیلندر و قدرت ۷۲ اسببخار و یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۳۶ اسببخار است. موتور بنزینی فقط برای تولید برق استفاده میشود و نیروی اصلی از موتور الکتریکی تأمین میگردد. همچنین، سیستم بازیابی انرژی ترمز (e-Pedal) به افزایش بهرهوری کمک میکند.
مقدار | ویژگی |
---|---|
بنزینی تنفس طبیعی + الکتریکی (e-Power) | نوع موتور |
۱٫۲ لیتر | حجم موتور |
۳ / ۱۲ | سیلندر / سوپاپ |
۷۲ اسببخار | قدرت پیشرانه بنزینی |
۱۳۶ اسببخار | قدرت موتور الکتریکی |
۳۰۰ نیوتنمتر | گشتاور موتور الکتریکی |
DHT / E-CVT | گیربکس |
دیفرانسیل جلو | محور محرک |
۴–۴٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | مصرف سوخت ترکیبی |
یورو ۶ | استاندارد آلایندگی |
۱۶۵ کیلومتر بر ساعت | حداکثر سرعت |
برقی | فرمان |
سدان کوچک | بدنه |
۱۷ اینچ | قطر رینگ |
۴۶۵۲ میلیمتر | طول |
۱۸۱۵ میلیمتر | عرض |
۱۴۴۵ میلیمتر | ارتفاع |
۲۷۱۲ میلیمتر | فاصله محورها |
۱۴۶۰ کیلوگرم | وزن خالص |
۴۱ لیتر | ظرفیت مخزن سوخت |
۵۴۶ لیتر | ظرفیت صندوق عقب |
۵ نفر | تعداد سرنشین |
پشت آمپر عقربه ای آنالوگ واقعا یکی از عناصر گم شده در طراحی امروزی خودرو هاست که خیلی وقت است آن را در خودروهای مدرن کنونی آن را مشاهده نمیکنیم ولی سیلفی دل را به دریا زده و با ترکیب یک صفحه دیجیتال با عقربه ها زیبا قدیمی دل نویسنده این مقاله را شاد کرده !
سیلفی پلاس و مکس ادیشن شباهتهای زیادی با هم دارند، اما مکس ادیشن شامل مجموعهای از سیستمهای کمک راننده نیز میشود.
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی ۱۲.۳ اینچ
نمایشگر دیجیتال پشت فرمان ۷ اینچ
مانیتور فشار باد تایر
ورود و استارت بدون کلید
سیستم صوتی با ۶ بلندگو
تهویه مطبوع اتوماتیک دومنطقهای
صندلی برقی راننده
نورپردازی تمام LED بیرونی و داخلی
دوربین ثبت وقایع (Dashcam)
سانروف برقی
امکانات ایمنی مکس ادیشن:
کروز کنترل تطبیقی
هشدار خروج از خط و حفظ بین خطوط
هشدار نقاط کور
هشدار برخورد از جلو
سیستم ترمز کمکی اضطراری خودکار
مصرف سوخت بسیار پایین و برد الکتریکی قابل توجه
کیفیت سواری نرم و بیصدا در حالت تمام الکتریکی
کابین ارگونومیک و تجهیزات رفاهی کامل
پکیج ایمنی گسترده در نسخه مکس ادیشن
– سابقه تازه حضور در بازار ایران و شبکه خدمات پس از فروش محدود
شما می توانید در بخش قیمت خودرو صفر و دست دوم اُتکس قیمت نیسان سیلفی رو مشاهده کنید. در این بخش با انتخاب مدل و سال تولید خودرو به روز ترین قیمت بازار را همراه با نمودار تغییرات قیمت در بازه زمانی مشخص مشاهده میکنید.
نیسان سیلفی هیبرید e-Power بهعنوان یک سدان کامپکت شهری، با مصرف سوخت کم و شتاب نرم، گزینهای عالی برای رانندگان شهرنشین به حساب میآید. نسخه مکس ادیشن با امکانات ایمنی پیشرفته، برای کسانی که به دنبال راحتی بیشتر و فناوریهای رانندگی نیمهخودکار هستند، جذابتر است. در حالی که مدل پلاس با قیمت مناسبتر، انتخاب اقتصادیتری برای استفاده روزمره به شمار میرود.
اگر هنوز از خرید این خودرو تردید دارید و سوالاتی در ذهنتان باقی مانده می توانید از بخش مشاوره خرید و فروش خودرو اُتکس با یکی از کارشناسان ما به صورت آنلاین گفتگو کنید و هر آنچه که در خصوص این خودرو و یا هر خودرو دیگری در ذهن دارید را بپرسید.
ظاهر کاملا عضلانی و چراغ های جذاب این خودرو هم در جلو و هم در عقب به زیبایی طراحی این خودرو افزوده و رگه هایی از طراحی نیسان تیانا نیز در این خودرو مشاهده میشود
ما در این بخش نظرات کاملا حقیقی را توسط کارشناسان اُتکس جدا کرده و برای شما لیست کرده ایم در نظر داشته باشید هیچ راهی بهتر از خواندن نظرات مالکان خودرو نیست ولی مشورت گرفتن از یک کارشناس خبره نیز میتواند به شما کمک کند تا در هنگام خرید نیسان سیلفی هیبرید از تمامی شک و شبهاتی که در ذهنتان دارید رهایی یابید برای درخواست مشاوره کافیست به قسمت مشاوره خرید و فروش خودرو مراجعه کنید و بعد از انتخاب زمان وارد فضای گفتگو آنلاین با یک کارشناس خبره شوید،در ادامه با نظرات همراه ما باشید:
Mohammad14400 ( باما ):
خب تجربه من بعد ۹ هزار کیلومتر رانندگی شتاب اولیه نسبتا خوبی داره ولی شتاب ثانویه افتضاح که احتمالا تقصیر همون موتور ۱.۲ لیتریش هست کیفیت مونتاژی نسبتا ضعیفه مثلا صندلیا صدا میدن چجوری بگم یعنی یه قیژ قیژ میدن مخصوصا تو دست اندازه چاله ها سواریش نرمه ترمزاش متوسط دقیقا خودرو های چینی رنج یک دویست سیصده من قبل این ماشین kmc j7 داشتم نرمی سواری شتابش عمرا برسه به kmc کلا مصارف شهری خوبه در نظر دارم بفروشمش و دوباره j7 بگیرم و اصلا عاقلانه نیست خریدش نسبت به قیمت فعلی
دانیال ( باما ):
سلام ارادت . منم این ماشینو دارم مصرفش با وجود رانندگی پر فشار روی ۳ یا ۴ لیتر هست . زبان سیستم حق با شماست بعد از خاموش روشن شدن به چینی بر میگرده . چرا غ دنده عقب سمت راننده استاندارده ک روشن نشه خراب نیست ی طرف باید روشن شه ، لکسوس ان ایکس ۲۰۰ تی هم همینطوره یا خیلی ماشینای دیگ ی طرف روشن میشه ! موفق باشید
saeedsaadat ( باما ):
سلام و درود ، این خودرو را حدود یکماه دارم و حدود 3 هزار کیلومتر رانندگی کردم، در سرازیری تا 182 کیلومتر سرعت را به من نشون داده اما بیشتر نتونستم بروم، در این سرعت مصرفش خیلی بالاست و طبیعی هم هست. اما در سرعت حدود 110 کیلومتر که با کروز در جاده های کرمانشاه حرکت کردم، مصرف را 4.5 ثبت کرد. در این مدت کلا ازش راضیم، ولی در مقایسه با تویوتا لوین هیبرید اسپرت تا حدودی تویوتا خودران بهتری داره، اما این خودرو پایداری بهتری در سرعت و پیچها داره، شتاب لحظه ای البته در زمانی که خودرو باتری بالای 50 درصد شارژ داشته باشه خیلی قابل قبوله از دید من و فرمان پذیری خوبی داره. خودران این خودرو کمی فرماندهیش نسبت به تویوتا لوین که عرض کردم خشن تر هست و ضعیف تر. عملکرد ترمزش هم در ترمزهای شدید (که گاهی در سرعت گیرهای علامت گذاری نشده زدم) باز به نسبت به لوین و البته پژو ۲۰۰۸ رضایت خوبی ایجاد نمیکنه. در مورد کم آوردن شتابش هم عرض کنم، زمانی که سطح شارژ باتری پایین هست، حالا چه سربالایی چه سرپایینی، وقتی شما با فشار به پدال گاز میخواهید شتاب بگیرید، به دلیل مدیریت انرژی و جلوگیری از اتمام باتری که نهایتا میتونه منجر به توقف خودرو بشه، نمیگذاره خیلی شتاب بگیرید و سعی میکنه ابتدا باتری را شارژ کنه و به مقدار مناسبی برسونه بعد دیگه سربالایی و سرپایینی براش فرق نداره، فقط چون مدیریت باتری براش مهمه سعی میکنه نگذاره باتری کم بیاره که حکم تموم شدن بنزین را داره برای خودرو های بنزینی. نکته دیگه سنسور عقب را حتما براش بگذارید
مسعود ( باما ):
سلام و عرض ادب من مدل امیتیس رو دارم برای کمک به کسایی کت این ماشین رو نمیشناسن شتاب فوق العاده 3 مدل حرکتی داره اسپرت، عادی، اکو مصرف نرمالا 4.5 اگه با سرعت 170 به بالا داعم حرکت کنین 5.5 مصرفشه صدا در سرعت تا 80 داخل ماشین به هیچوجه وجود نداره کیفیت داخل کابین نسبت به نمونه های هم قیمت وارداتی یه سرو کلت بالاتره جاداری خوب این توضیحاتی که میگم وقتیکه ماشین قبلیم تویوتا کمری بوده عیب هاش هم اینه که دکمه های شیشه بالا برش خیلی سادست امکانات دوربین 360 و غیررو نداره اما جای نصب داره هزینه باید کرد درکل من بین کرولا، لوین، کرتا، سوناتا، سراتو، وزل، 2023 به بالا این ماشین ارزش داره حالا بغیر مصرف خیلی پایین، صدا داخل ماشین صفره
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش