نظرات (3)

تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۶/۲۴

خلاصه بررسی کی ام سی J7 و نظرات مردمی

خلاصه بررسی کی ام سی J7 و نظرات مردمی

کی ام سی J7 یک سدان فست‌بک جمع‌وجور و جذاب است که از سال ۱۴۰۱ توسط کرمان موتور در بازار ایران عرضه شده. طراحی بدنهٔ فست‌بک و سبک مدرن آن نشان‌دهندهٔ تمرکز بر استایل جوان‌پسند و آیرودینامیک است. از نظر فنی، J7 به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ TGDI با حدود ۱۷۲ اسب بخار قدرت مجهز است که برای استفاده در شهر و سفرهای بین‌شهری بسیار کارآمد به نظر می‌رسد. کابین این خودرو با طراحی روز و مجموعه‌ای از امکانات رفاهی و ایمنی، از جمله صفحه‌نمایش ۱۰.۴ اینچی، سقف پانوراما، سیستم تعلیق مولتی‌لینک عقب و ۶ کیسه هوا، راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. در کنار نقاط قوتی مثل طراحی زیبا و فهرست آپشن‌های رقابتی، برخی ضعف‌ها مانند کیفیت بعضی از متریال داخلی، تاخیرهای جزئی در عملکرد گیربکس و نبود برخی سیستم‌های ایمنی پیشرفته نیز وجود دارد. به طور کلی، J7 خودرویی است که برای خریدارانی که به طراحی، امکانات و قیمت رقابتی اهمیت می‌دهند، جذاب به نظر می‌رسد، اما خریدار باید در مورد کیفیت قطعات و حساسیت به بنزین احتیاط کند.

انتخاب سردبیر:

یکی از رقبای اصلی این خودرو آریزو 6 پرو است که حتما توصیه میکنیم مقاله "بررسی اجمالی فونیکس آریزو ۶ پرو و نظرات مردمی کاربران و مالکان" را مطالعه کنید تا از تمام جزییات این خودرو و نظرات کاربران و مالکان در مورد آریزو 6 پرو آگاه شوید.

نمای کی ام سی جی 7 از نمای روبرو

طراحی خارجی

روند طراحی بیرونی J7 بر پایه زبان فست‌بک است که با ترکیب خطوط بزرگ همراه با چراغ‌های باریک LED شکل می‌گیرد. طراحی جلو به طرز خشن و مدرنی به نظر می‌رسد و نمای عقب با چراغ‌های متصل LED و دیفیوزر اسپرت تکمیل می‌شود. رینگ‌های ۱۸ اینچی و سقف شیب‌دار به استایل اسپرت این خودرو افزوده‌اند. با این حال، برخی جزئیات کرومی و کیفیت نهایی قطعاتی مانند رنگ و کروم اگزوز می‌توانست بهتر باشد.

  • جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های باریک LED متصل با نوار کروم

  • مه‌شکن‌های LED و خطوط تیز روی کاپوت برای جلوهٔ دینامیک

  • شمایل جانبی فست‌بک با سقف شیب‌دار و رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی

  • درب صندوق که همراه شیشه عقب باز می‌شود برای دسترسی بهتر به بار

  • چراغ‌های عقب به‌هم‌پیوسته LED و دیفیوزر با اگزوزهای کرومی دوگانه

  • کیفیت کروم و برخی جزئیات بیرونی در مقایسه با رقبا متوسط است

کی ام سی جی 7 از نمای روبرونمای عقب جک جی 7 نمای رینگ جلوی جک جی 7 و فاق لاستیک

طراحی داخلی

کی ام سی J7 با طراحی مدرن و مینیمالیستی خود، واقعاً جلب توجه می‌کند. داشبوردش با متریال نرم در قسمت‌های بالایی و تزئینات کرومی و طرح فیبرکربن، حس لوکسی را به فضا می‌بخشد. نمایشگر بزرگ در وسط و پشت‌آمپر دیجیتال، تجربه‌ای مدرن از رانندگی را ارائه می‌دهند. صندلی‌های جلو نه تنها راحت هستند، بلکه دارای تنظیم برقی و گرم‌کن هم هستند. اما متأسفانه، قسمت‌های پایینی درها و برخی از قطعات با پلاستیک خشک پوشانده شده که کمی از کیفیت کلی کاسته است. فضای سر در عقب به خاطر شیب سقف برای افراد قد بلند محدودتر است و همچنین صندلی‌های عقب قابلیت تا شدن ندارند که این موضوع انعطاف‌پذیری بار را کاهش می‌دهد.

  • داشبورد ساده و شیک با متریال نرم در بخش بالایی

  • تزئینات کرومی و ردپای فیبرکربن در کنسول و داشبورد

  • صفحه‌نمایش ۱۰.۴ اینچی عمودی مرکز سیستم سرگرمی

  • پشت‌آمپر دیجیتال ۷ اینچی با گرافیک مناسب

  • صندلی‌های روکش چرم مصنوعی با تنظیم برقی و گرم‌کن جلو

  • فرمان Dشکل با دکمه‌های کنترلی و پدل شیفتر

  • سقف پانوراما برای حس دلبازی کابین

  • قسمت‌های پایینی رودری و برخی پلاستیک‌ها کیفیت پایین‌تری دارند

  • فضای سر عقب برای افراد بلندقد کمی محدود است

  • صندوق ۵۴۰ لیتری اما صندلی‌های عقب ثابت و عدم امکان افزایش فضای بار

کی ام سی جی 7 از نمای داخلنمای کی ام سی جی 7 از نمای داخل و صندلی هاکی ام سی جی 7 از نمای روبرو

مشخصات فنی

جایگاه کی ام سی J7 با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ، ترکیبی از قدرت و مصرف سوخت بهینه را برای کلاس خود ارائه می‌دهد. گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه در شرایط عادی عملکردی نرم دارد، اما در شتاب‌گیری‌های شدید ممکن است کمی تأخیر در تعویض دنده احساس شود. سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون و عقب مولتی‌لینک سواری راحتی را در شرایط معمولی فراهم می‌کند، اما در پیچ‌های تند و سرعت‌های بالا ممکن است کمی ناپایداری یا کوبش حس شود. موتور به بنزین باکیفیت حساس است و مطابق با استاندارد آلایندگی یورو ۵ عمل می‌کند.

مشخصه

مقدار

نوع موتور

خطی بنزینی

حجم موتور

1.5 لیتر

سیلندر / سوپاپ

4 / 16

تنفس موتور

توربوشارژ TGDI

حداکثر قدرت

172 اسب بخار

حداکثر گشتاور

280 نیوتن‌متر

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT)

محور محرک

جلو

شتاب 0 تا 100

حدود 8.8 ثانیه

حداکثر سرعت

حدود 170 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی

حدود 7.5 لیتر در 100 کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

نوع فرمان

برقی

سیستم تعلیق جلو

مک‌فرسون

سیستم تعلیق عقب

مولتی‌لینک

وزن خالص

حدود 1485 کیلوگرم

ظرفیت سوخت

55 لیتر

ابعاد و ظرفیت

مشخصه

مقدار

طول

4780 میلی‌متر

عرض

1820 میلی‌متر

ارتفاع

1492 میلی‌متر

فاصله محورها

2770 میلی‌متر

ظرفیت صندوق عقب

540 لیتر

تعداد سرنشین

5 نفر

قطر رینگ

18 اینچ

پشت آمپر جک جی 7نمای داشبورد و صندلی جک جی 7

مزایا و معایب

توضیحات در این بخش مزایا و معایب را خلاصه و منظم می‌کنم تا تصویر شفافی از نقاط قوت و ضعف خودرو داشته باشید.

مزایا:

  • طراحی خارجی اسپرت و جذاب که در بازار ایران متمایز است

  • کابین مدرن با صفحه‌نمایش بزرگ و امکانات رفاهی قابل توجه

  • پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربو با توان مناسب و شتاب قابل قبول

  • مصرف سوخت ترکیبی رقابتی برای کلاس توربو

  • فهرست آپشن‌های ایمنی و رفاهی مناسب برای رنج قیمتی

  • صندوق جادار 540 لیتری برای نیازهای خانوادگی

معایب:

  • کیفیت برخی متریال داخلی و جزئیات کرومی متوسط است

  • تأخیر گاه‌به‌گاه در رفتار گیربکس دوکلاچه در شتاب‌گیری شدید

  • حساسیت موتور به بنزین باکیفیت و نیاز به سوخت خوب

  • نبود برخی سیستم‌های ایمنی فعال مدرن مثل هشدار نقطه کور و ترمز اضطراری خودکار

  • صندلی‌های عقب و شیب سقف ممکن است برای افراد بلندقد نامطلوب باشد

  • امکان بهبود کیفیت نهایی قطعات و رنگ در مقایسه با رقبا

قیمت خودرو دست و صفر اُتکس

برای بررسی و مقایسه قیمت خودروهای صفر و دست دوم می‌توانید از سرویس قیمت خودرو اُتکس استفاده کنید و تغییرات بازار را بر روی نمودار در روزها و هفته‌های مختلف مقایسه بکنید برای نمونه قیمت خودروهای زیر را بررسی کنید:
قیمت کی‌ام‌سی جی سون

قیمت فونیکس آریزو ۶ جی تی

قیمت فونیکس تیگو ۷ پرو

قیمت چری آریزو سیکس

قیمت چری آریزو ۵
قیمت این خودرو در شهریرور 1404 چیزی بالغ بر 1 میلیارد 900 میلیون تا 2 میلیارد تومان برآورد میشود

جمع بندی کلی

J7 مجموعه‌ای از امکانات رفاهی و ایمنی می‌تواند گزینه‌ای عالی برای خریدارانی باشد که به استایل و امکانات اهمیت می‌دهند و به دنبال یک سدان فست‌بک با قیمت مناسب در بازار ایران هستند. پیشرانهٔ توربوشارژ و مصرف سوخت معقول از مزایای آن به شمار می‌روند، اما کیفیت برخی از متریال داخلی، عملکرد گیربکس در شتاب‌گیری‌های سنگین و نبود برخی سیستم‌های ایمنی فعال، نقاط ضعفی هستند که نیاز به بررسی دقیق‌تر را ایجاد می‌کنند. اگر اولویت شما طراحی و امکانات است و در مورد جزئیات کیفیت و سیستم‌های ایمنی بررسی و تست رانندگی را دارد؛ اما خریدارانی که به دوام بلندمدت و بالاترین استانداردهای ایمنی اهمیت می‌دهند، باید این نکات را در نظر داشته باشند.

نظرات مردمی در مورد کی ام سی جی 7

در مورد جک جی 7 نظرات ضد و نقیض است تا جایی که بعضی از کیفیت رانندگی تعریف و بعضی از وضعیت اسف بار کیفیت رنگ این خودرو و نبود بعضی از قطعات الکترونیکی گله کرده اند، بعضی مصرف سوخت بالای این خودرو را نقده کرده اند و بعضی از شتاب و نرمی قابل قبول و نزدیک به خودروهای کره ای تعریف کرده اند، در هر صورت ما فی مابین نظرات در سایتهای معتبر خودرو گشته ایم و نظرات قابل قبول و بدور از تعصب را جدا کرده و برای شما لیست کرده ایم، ولی برای خرید جک جی 7 به شما پیشنهاد میکنیم حتما وارد بخش مشاوره خرید و فروش خودرو اُتکس شده و با یک کارشناس خبره تمامی مسائل خود را به صورت آنلاین مطرح کنید. در ادامه با نظرات کاربران همراه ما باشید:

Hamed6543 ( باما ):

درود بعد از ۴۰ هزار تا کار یه ماشین عالی،بدون ذره ای خرابی سرویس دوره ای منظم انجام بشه،هر۳هزارتا کار هم مکمل بریزید عالیه عیب ها: -فاق کوتاه لاستیک حتی با لاستیک کره ای هم تو جاده های ناهموار اذیت میکنه، فاق ۵۰ به نظرم اوکیه -صدای زوزه و پیچش باد هنگام برخورد به ستون وسط،به خصوص مسیرهایی که باد عرضی به خودرو برخورد میکنه -صندلی اسپرت که دید سرنشین عقب کامل میگیره


unknownuser78 ( پدال ):

من تازه تحویل گرفتم و هنوز کیلومترش به ۳۰۰۰ تا نرسیده ، کپرسور کولرش سوخت ، بردم نمایندگی گرگان گفتن چندتا دیکه هم از مدل j7 سوخته و باید توی نوبت بمونی و الان توی این گرمای هوا و شدت گرما ، ماشینو از خرداد ماه تا حالا خوابودندیم توی نمایندگی و هیچکی جوابگوی قطعه نیست . نمایندگی میگه اینجا باشه اگه اگه اگه قطعه تامین بشه شما اولویت هستی ، چی باید گفت ؟؟؟؟

مشکل بعدی کیفیت بسیار پایین رنگ ماشین توی مدلهای جدید هست ، ماشینم پارک بوده و یه پرنده کوجیک نشسته روی کاپوتش و خط افتاد روی رنگش ، برم چند کارشناس رنگ و همه متعجب شدند که چرا پوشش محافظ رنگ کارخونه ای نداره ، خود کرمان موتور هم تماس گرفتم زیر بار نمیره و میگه چون کارشناسهای ما قبول ندارن پس خودت مقصری ، حالا نمایندگی خودش میگه رنگ ماشینت مشکل داره ، کارشناس میگه نشول داره ، ولی کرمان موتور زیر بار نمیره جالبه ، حالا میخوام برم اداره صمت ، بخش حمایت از حقوق مصرف کنندگان شکایت ثبت کنم و با ندارک علیه کرمان موتور شکایت کنم ، نزدیک بیشتر از یک و نیم میلیارد پول دادیم یه ماشین بی کیفیت به ما انداختن .


رضا ( خودروبانک ):

من قبلاً دنا داشتم و بعدش جی۵ که ازش خیلی راضی بودم؛ از ۹۶ تا یک ماه پیش اصلاً رنگ تعمیرات ندیده بود. حالا جی۷ گرفتم که به همان اندازه جی۵ جادار و راحت است. می‌دانم شاید تعجب‌آور باشد ولی از نظر فضای پا تقریباً اندازه سوناتا نسل قدیم است؛ خیلی جادار و راحت است و آپشن‌های کاربردی دارد. رادار، هشدار خروج از خط و این‌جور امکانات به‌نظرم کاربردی‌اند؛ وجودشان بهتر از نبودنشان است و با توجه به قیمت در این رنج، آپشن‌های خوبی گذاشته‌اند که خریدار را به فکر می‌اندازد.
چند ایراد هم دارد؛ حس گیربکس دوکلاچ کمی نامناسب است و مودهای رانندگی معمولی، اسپرت و اکو دارد. با لاستیک سومیتومو، سواری نسبتاً نرم است و خشک به‌نظر نمی‌رسد. مصرف سوخت همه ماشین‌هایم با بنزین تهران زیر ۱۰ لیتر بوده؛ ولی با بنزین نامرغوب رشت برای دنا، ساینا، جی۵ و جی۷ مصرف بین ۱۲ تا ۱۴ لیتر در صد کیلومتر دارم، در هر حالت رانندگی—اکو، نرمال یا اسپرت تفاوتی نداشت. همیشه از اکتان‌افزای بنزین استفاده می‌کنم و مصرف هیچ‌کدام از ماشین‌ها زیر ۱۲ نرفته، اما در کل راضی‌ام؛ حس رانندگی خوب است و فرمان برقی بسیار نرم و دلپذیر است.


امیرایزدی‌فر ( باما ):

تعصب‌های برخی دوستان j7 سوار متعصب من و یاد mg سوارهای سابق میندازه! ایشالا که موفق باشن! خلاصه بخوام نظر و تجربم رو درباره j7 بگم، درمقایسه با دیگر سدان‌های چینی‌های صفر بازار در رده قیمتی زیر دومیلیارد (وقتی میگم زیر دوملیارد ینی 6gt و آریزو8 رو شامل نمیشه) انتخاب بمراتب معقولتریه. ینی به نسبت مشخصات و قابلیتها و امکانات یا قیمت کمتری داره یا بیشتربودن قیمتش میرزه. درکل میشه بگی این ماشین بقدر قیمتشه نه کمتر نه بیشتر(درقیاس با سایررقبا). رقبای غیرچینیه این ماشین هم من النترا و سراتو وارداتی رو میدونم که هرجفتش (مدل 2017-8 بشرط سلامت فنی و بدنه) بیشتر از دومیلیارد قیمت دارن. وبه نظر من به این اختلاف قیمت نمیرزن و j7 بااین قیمت ارزنده‌تره. اگرم این فرض رو درنظر بگیریم که هم قیمت باشن، انتخاب منی که j7 دارم، غیرچینیه. اول سراتو وارداتی و بعد الانترا (البت باهمون شرایطی که گفتم).


پرهام دیباج: 1403/8/18 ( باما )

من دارم فرمون جدید عالیه خیلی احساس خوبیه داشتنش همه چی عالیه فقط دو تا مشکل داره اول کیفیت رنگ پایینه ولی سرامیک کردم خوب شد دوم سیستم صوتی ماشین کاملا متوسط بیس خوبی داره ولی کیفیت متوسط باند ها و مورد دیگه که خیلی سخته باهاش رانندگی خیلی درازه و پهن باید همش مراقب باشی و چشم به دور ماشین باشه در کل خیلی راضی ام و دارم باهاش عشق میکنم بخرید انشاالله لذت ببری


علی میرزایی: 1403/8/18 ( باما )

من با مدل ۴۰۱ خود ۹۰ هزار کیلومتر رانندگی کرده‌ام و با سرعت بالا در جاده‌ها رفته‌ام. تا کنون تنها خرج‌های مصرفی مثل روغن، بنزین، لنت و لاستیک داشته‌ام و هیچ هزینه غیرعادی نکرده‌ام. تجربه‌های زیادی با خودروهای چینی و کره‌ای دارم و معتقدم که این خودروها تا حدود صد هزار کیلومتر بدون مشکل خاصی کار می‌کنند. به نظرم هر کسی باید با توجه به بودجه و سلیقه‌اش خودرو بخرد و نگران نباشد، چون کیفیت خودروهای چینی و کره‌ای جدید تفاوت زیادی ندارند. نهایتاً هر ماشینی روی ۱۴۰ هزار کیلومتر باید تعویض شود و تا آن زمان تکنولوژی هم تغییر کرده است. پس بهتر است با خودرویی که حالمان را خوب می‌کند رانندگی کنیم.


ناشناس: 1403/7/17 ( باما )
از تجربه رانندگی خود با سراتو اتومات و ازرا اتومات مدل ۲۰۰۸، به این نتیجه رسیدم که از نظر شتاب و سرعت، سراتو خیلی بهتر از ازرا است و با هم قابل مقایسه نیستند. اما اگر بخواهیم ازرا و j7 را مقایسه کنیم، از نظر شتاب تقریباً هم سطح هستند، ولی از نظر سرعت، ازرا راحت به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد ولی j7 کمی سخت‌تر.

از لحاظ راحتی، نرم بودن، آپشن‌ها و سکوت داخل کابین، j7 خیلی خوب عمل می‌کند. همچنین، کابین و صندوق جادار هستند. مصرف سوخت j7 در جاده بین ۶ تا ۷ لیتر و در شهر حدود ۱۳ لیتر است که بهتر از ازرا می‌باشد.

به طور کلی، نسبت به اینکه ازرا را فروختم و j7 را خریدم، راضی هستم. چون هر خودرویی عمری دارد و خودروهای کره‌ای کم کم عمر خود را کرده‌اند و هزینه تعمیر و نگهداری آنها خیلی بالا است. ولی j7 با داشتن ۵ سال گارانتی، خیالم راحت است و هزینه سرویس روغنش نیز خیلی پایین‌تر از ازرا و حدود ۱۵۰۰ تومان می‌شود.


ناشناس: 1403/6/9 ( خودروبانک )
J7 صفر سال ۱۴۰۳ خریدم دو هفته اول متاسفانه کمپرسور کولرش ترکید و تسمش پاره شد ، زنگ زدم نمایندگی میگه j7 های ۱۴۰۳ این مشکل رو دارن و قطعه وارد شده از چین مشکل داره الان موندم چیکار کنم ، کسی که این مشکل رو داشته باشه


ناشناس: 1402/3/25 ( خودروبانک )

این ماشین از نظر آپشن، شتاب و کشش عالیه، ولی چند نکته رو باید در نظر بگیری:

  • موتور توربوش خیلی به کیفیت بنزین حساسه، باید حتماً بنزین سوپر بزنی.

  • گیربکسش نسبت به گیربکس AT کمی بیشتر استهلاک داره.

  • موتور ۱۵۰۰ سی‌سی این ماشین ۱۷۲ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتون متر گشتاور می‌ده، که نشون می‌ده راندمانش خیلی بالاست، ولی این به موتور فشار میاره و استهلاک می‌بره بالا.

امیدوارم این نکات برای کسایی که می‌خوان این ماشینو بخرن مفید باشه.

نظرات

  • علی شاکر

    ۱۴۰۴/۵/۷

    عااااااااااااااالییییییییی

  • اکبری

    ۱۴۰۳/۱۱/۲۸

    بعد از دوسال و نیم و پیمایش ۳۴۰۰۰ کیلومتر با این خودرو و نظر به اینکه ماشین قبلی من اپتیما جی تی لاین۲۰۱۶ بوده میگم خدمت تون که اصلا حس ماشین چینی بهتون نمیده، چه از نظر سواری چه از نظر کیفیت ساخت.تنها ایرادی که الان داره اینه که تولیدش متوقف شده و بازار خودشو از دست داده.روزی که خریدم قیمتش ۱ ۲۵۰ بود،تیگو۷ پرو ۱ ۰۵۰ بود و لاماری ۹۸۹.اما الان قیمت این رقبا بالاتر اعلام میشه.برای مصرف کننده و کسی که بفکر فروش نیست عالیه چون کیفیت بالاتر رو میخره و قیمت کمتری پرداخت میکنه اما برای افرادی که عادت دارن هرسال ماشین عوض کنن یا معامله گر هستن توصیه نمیشه.

  • جیبزی

    ۱۴۰۳/۱۱/۲۸

    من از اسفند 402 دارم اين ماشين رو و واقعا به نسبت قيمتش و در مقابل بقيه ماشين هاي چيني ماشين خيلي خوبيه ، سواري عالي، شتاب خوب ،رخ زيبا ،امكانات قابل قبولي داره ، فقط ماشين خيلي بزرگه و اختياج ب پاركينگ خوب داره ، صندوق بزرگ و جادار داره ، صندلي ها خوب و جا دار و شيك و راحته، تنها ايراداتش فقط رنگ ماشينه ك خيلي ضعيفه و با اشاره اي بلند ميشه ، و اينكه ارتفاع ماشين خيلي كمه و دست اندازها ازار دهنده ميشه، وگرنه كلا خيلي خوبه