• بررسی اجمالی فونیکس آریزو ۶ پرو و نظرات مردمی کاربران و مالکان

نظرات (0)

تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۶/۱۷

بررسی اجمالی فونیکس آریزو ۶ پرو و نظرات مردمی کاربران و مالکان

بررسی اجمالی فونیکس آریزو ۶ پرو و نظرات مردمی کاربران و مالکان

فونیکس آریزو ۶ پرو، نسخه‌ای به‌روز و پرآپشن از سدان جمع‌وجور خانواده آریزو است که از سال ۱۴۰۰ به عنوان یکی از چهار محصول افتتاحیه‌ی برند پریمیوم فونیکس، زیرمجموعه مدیران خودرو در ایران، به بازار عرضه شده. این مدل با حفظ پلتفرم M1X آریزو ۵، اما با تغییرات عمیق در طراحی بیرونی و داخلی و همچنین امکانات رفاهی و ایمنی گسترده، توانسته در طی چند سال به یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های کوچک بازار تبدیل شود. امروزه، هرچند رقابت در این کلاس فشرده‌تر شده، آریزو ۶ پرو همچنان با ترکیبی از طراحی منحصربه‌فرد، امکانات کامل و شبکه خدمات پس از فروش قوی، جایگاه خود را حفظ کرده است.

طراحی خارجی

طراحی بیرونی فونیکس آریزو ۶ پرو یک ترکیب جذاب از زبان طراحی نوآورانه چینی است که به طور غیرمستقیم از سبک کره‌ای الهام گرفته شده. این موضوع به وضوح در جلوپنجره بزرگ و سپرهای اسپرت خودرو نمایان است. چراغ‌های جلو با گرافیک جدید، ظاهری شبیه به خودروهای مدرن کیا پیدا کرده‌اند و در قسمت عقب، چراغ‌های پیوسته و بزرگ‌تر، هویت خاصی به این خودرو بخشیده‌اند. نمای جانبی هم همچنان شانه‌های کشیده آریزو را حفظ کرده تا ارتباط طراحی با نسخه‌های قبلی احساس شود.

  • جلوپنجره بزرگ با خطوط کرومی و المان‌های عمودی

  • سپر اسپرت با ورودی هوای عریض

  • چراغ‌های جلو و عقب با گرافیک LED روز

  • چراغ عقب پیوسته و کشیده

  • پروفیل جانبی با خط شانه مشخص از دستگیره تا چراغ عقب

چری آریزو 6 پرو از نمای کناری سمت شاگردسفید رنگچری آریزو 6 پرو از نمای عقب سفید رنگچری آریزو 6 پرو درها باز شدن و آرم آریزو روی زمین

خودرو از لحاظ بنده از طراحی مناسبی برخوردار است. آریزو 6 پرو از معدود خودروهایی است که به همان اندازه که بر روی طراحی جلو خودرو زمان گذاشته شده برای طراحی عقب نیز زمان و هزینه صرف شده است و این یک نکته بسیار مثبت است ولی خوب طراحی کلیشه ای چراغ های کشیده ای دیگر واقعا اذیت کننده شده است و به نظر طراحان خودرو باید ترند دیگری را برای خود برگزینند، دیگر خسته شدیم!

طراحی داخلی

کابین آریزو ۶ پرو یک بازتعریف جذاب از داشبورد و کنسول میانی است؛ فرمان سه‌شاخه D-Cut، شیفتر دنده الکترونیکی و نمایشگرهای ۱۰.۲۵ اینچی کلاستر و مولتی‌مدیا، فضایی مدرن و لوکس را به وجود آورده‌اند. استفاده از چرم مصنوعی دو رنگ با دوخت قرمز، کنسول عریض و کلیدهای فیزیکی سیستم تهویه، حس کیفیت و لوکسی را در هر گوشه از کابین منتقل می‌کند.

  • فرمان D-Cut با کلیدهای کنترلی

  • کلاستر دیجیتال TFT رنگی ۱۰.۲۵ اینچی

  • نمایشگر لمسی مولتی‌مدیا ۱۰.۲۵ اینچی

  • کنسول میانی پهن با شیفتر الکترونیکی

  • دوخت قرمز دورنگ و پوشش چرم مصنوعی

  • کلیدهای فیزیکی سیستم تهویه

چری آریزو 6 پرو از نمای صندلی های عقبچری آریزو 6 پرو از نمای صندلی های عقب

داخل خودرو جادار و لوکس طراحی شده است و این یکی از مزایای اصلی آریزو 6 پرو هست که انتخاب بسیار از خریداران شده. سواری نرم این خودرو نیز دیگر جای خود را دارد.

مشخصات فنی

آریزو ۶ پرو از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر خانواده چری بهره می‌برد که با گیربکس CVT و ۹ دنده مجازی همراه است. این ترکیب به آن اجازه می‌دهد تا شتاب صفر تا صد را در حدود ۱۰ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت به دست آورد. سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و تورشن بیم در عقب، آن را برای استفاده در شهر مناسب می‌کند، هرچند که در پیچ‌های تند کمی نرمی دارد. همچنین، مصرف سوخت متوسط آن ۷ لیتر در هر صد کیلومتر است و با استاندارد آلایندگی یورو ۵، از مزایای فنی این موتور سبک‌وزن به شمار می‌رود.

مشخصات

ویژگی

خطی بنزینی

نوع موتور

۱.۵ لیتر

حجم موتور

۴ سیلندر / ۱۶ سوپاپ

آرایش سیلندر/سوپاپ

توربوشارژر

سیستم تنفس

۱۴۷ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور/دقیقه

حداکثر قدرت

۲۱۰ نیوتن·متر در ۱۷۵۰–۴۰۰۰ دور/دقیقه

حداکثر گشتاور

CVT با نسبت متغیر

نوع گیربکس

۹ دنده مجازی

تعداد دنده

محور جلو (FWD)

محرک

مکفرسون مستقل

سیستم تعلیق جلو

تورشن‌بیم نیمه‌مستقل

سیستم تعلیق عقب

دیسکی خنک‌شونده

ترمز جلو

دیسکی

ترمز عقب

برقی

فرمان

۱۷ اینچ آلومینیومی

رینگ

۴۷۱۰ × ۱۸۲۵ × ۱۴۹۰ میلی‌متر

طول × عرض × ارتفاع

۲۷۶۰ میلی‌متر

فاصله محورها

۱۴۰ میلی‌متر

فاصله کف تا زمین

۵.۳ متر

شعاع گردش

۱۴۱۵ کیلوگرم

وزن خالص

۴۸ لیتر

ظرفیت مخزن سوخت

۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر (ترکیبی)

مصرف سوخت ترکیبی

۱۰.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر (شهر)

مصرف سوخت شهری

۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر (جاده)

مصرف سوخت جاده‌ای

حدود ۹.۹ ثانیه

شتاب صفر تا صد

۲۱۰ کیلومتر بر ساعت

حداکثر سرعت

یورو ۵

استاندارد آلایندگی

۵۷۰ لیتر

ظرفیت صندوق عقب

۵ نفر

تعداد سرنشین

آپشن و امکانات

آریزو ۶ پرو با ارائه مجموعه‌ای کامل از امکانات رفاهی و ایمنی، تجربه‌ای مدرن و ایمن از رانندگی را به ارمغان می‌آورد. از جمله ویژگی‌های برجسته این خودرو می‌توان به سیستم نظارت بر نقاط کور، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار هشدار تغییر لاین و خروج از پارک، ترمز پارک برقی و کروز کنترل هوشمند اشاره کرد.

  • ۶ کیسه هوای ایمنی

  • کنترل کشش و پایداری

  • رادار نقاط کور و هشدار تغییر لاین

  • دوربین عقب و ۳۶۰ درجه

  • سنسور پارک عقب و جلو

  • ترمز پارک برقی

  • ورود و استارت بدون کلید

  • کروز کنترل و حالت‌های رانندگی اکو/اسپرت

  • سیستم تهویه اتوماتیک با خروجی ردیف عقب

  • شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی ۶ اسپیکره

  • نورپردازی کابین ۶۴ رنگ

  • سانروف و پاور ویندوز

  • سنسور نور و باران

  • نمایشگرهای دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی

چری آریزو 6 پرو از نمای پشت آمپر خودرو

پشت آمپر خوانا است واقعا؟ بنده به شدت پشت آمپر کلاسیک عقربه ای را ترجیح میدهم تا یک سری عددهای خشک و بی روح کاش مساله پشت آمپر عقربه ای دوباره ترند خودروساز ها شود و به تاریخ نپیوندد

چری آریزو 6 پرو از نمای صندلی های جلو داشبورد

مزایا و معایب

مزایا

  • طراحی خارجی و داخلی چشم‌نواز و مدرن

  • پک کامل امکانات رفاهی و ایمنی

  • کیفیت ساخت و متریال مناسب

  • شبکه خدمات پس از فروش گسترده

معایب

  • قیمت نهایی بالا در برابر رقبا

  • سیستم تعلیق عقب نسبتاً نرم

  • بازار دست دوم ضعیف‌تر از برخی رقبا

  • حساسیت پیشرانه توربو به کیفیت پایین سوخت

قیمت فونیکس آریزو ۶ پرو

در این بازاری که رقابت در این دسته از خودرو ها بسیار زیاد است قیمت خودرو یکی از پارامتر های بسیار مهم برای انتخاب است آریزو 6 پرو در این پارامتر خوب عمل نکرده و مقداری نسبت به رقبای خود همچنان ریسپکت پرایم و جی 7 قیمت آن ناعادلانه به نظر میرسد ولی با توجه به کیفیت مناسب خودرو و امکانات قابل توجه آن این قیمت برای آن خیلی دور از انتظار نیست شما برای محاسبه قیمت خودرو میتوانید وارد بخش قیمت خودرو صفر و دست دوم شوید و قیمت چری آریزو 6 پرو را با چند کلیک ساده محاسبه کنید و تغییرات قیمت را بر روی نمودار مشاهده کنید

توجه داشته باشید قیمت این خودرو در شهریور 1404 چیزی حدود 1 میلیارد و 900 میلیون تومان است

چری آریزو 6 پرو از نمای روبرو سفید رنگ

طراحی جلو خودرو، جلو پنجره، چراغ های دی لایت و ال ای دی های شدیدا به لوکس بودن این خودرو کمک کرده است

جمع‌بندی کلی

فونیکس آریزو ۶ پرو با طراحی جذاب و کابینی مدرن، به همراه امکانات رفاهی و ایمنی کامل، یکی از گزینه‌های جدی در کلاس سدان‌های کوچک بازار ایران به حساب می‌آید. هرچند که قیمت آن نسبت به رقبای داخلی و خارجی کمی بالاتر است و سیستم تعلیق عقبش برای مسیرهای ناهموار چندان مناسب نیست، اما ترکیب پیشرانه توربوشارژ، گیربکس CVT، شبکه خدمات قوی و تجربه پریمیوم کابین، این خودرو را به انتخابی منطقی برای خریدارانی با بودجه متوسط تا بالا تبدیل کرده است.

چری آریزو 6 پرو از نمای کناری مشکی رنگچری آریزو 6 پرو از نمای پشت مشکی رنگ

اگر خودرو مشکی را میتوانید خوب نگه دارید رنگ مشکی این خودرو به شدت جذاب و با ابهت است و بنده بالشخصه بیشتر این رنگ را میپسندم

نظرات مردمی کاربران و مالکان خودرو آریزو ۶ پرو

برای خرید خودرو هیچ راهی بهتر از خواندن نظرات مالکان خودرو نیست ولی نظرات صادقانه بدور از غرض این روزها به شدت کمیاب شده، ولی تیم فنی اُتکس با جدا سازی نظرات واقعی از سایتهای معتبر به شما کمک میکند نظرات صادقانه و واقعی را مطالعه کنید ولی توجه داشته باشید مشورت گرفتن از مشاوران خرید خودرو اُتکس راهی بسیار امن تر و دقیق تر برای خرید آریزو 6 پرو است برای این کار کافی است وارد بخش مشاوره خرید و فروش خودرو شوید و بعد از چند کلیک ساده و انتخاب زمان مشاوره، وارد محیط گفتگو آنلاین با مشاور شوید و تمامی سوالات خود را بپرسید. در ادامه با خواندن نظرات کاربران اینترنتی و مالکان با ما همراه باشید:

عمواحمد ( باما ):

راستش اگه بین آریزو ۶ پرو و مزدا۳ نیو ، شک داری، از تجربه‌ای که با مزدا ۳ داشتم اینو میگم:
اول اینکه تو هر پیجی میری، اکثراً طرفدارای همون ماشین تعریف می‌کنن؛ پس بهتره سراغ نیاز خودت بری، نه نظر بقیه.
دوم اینکه مزدا۳ نیو برمی‌گرده به حدود ۱۵ سال پیش؛ پیدا کردن نمونه‌ی کم‌کار و تمیزش خیلی سخته. اما آریزو ۶ پرو که صفره و گارانتی هم داره.
مزدا۳ واقعاً کم‌خرج و قابل اعتماده، ولی فونیکس و ام‌وی‌ام هم تو همه‌جای کشور نمایندگی دارن. ضمن اینکه آریزو کلی آپشن به‌روز داره که مزدا۳ نداره یا کم‌تر داره.
البته مزدا۳ ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خودش رو هم داره: فروش و خریدش راحته، قطعاتش همیشه در دسترسه و هندلینگش هم فوق‌العادست.
با این حال، اینجا صفحه‌ی آریزوئه و من بهت پیشنهاد می‌کنم اگه دنبال یک ماشین صفر با خدمات پس از فروش قوی و امکانات مدرن هستی، آریزو ۶ پرو گزینه‌ی بهتریه.
امیدوارم کمکت کرده باشه!


mo0 ( باما ):

سلام مهر پارسال یه صفرش گرفتم. اولین کارم این بود که چهار تا لاستیک هانکوک انداختم تا صدا و کوبش زیر پا کمتر بشه. اینو بیشتر برای سفرهای بین‌شهری خریدم چون قبلاً اپتیما ۲۰۱۰ داشتم، ولی به‌خاطر قیمت بالا و نبود گزینه‌ دیگه افتادم به جون این چینی.

خیلی درنیومده! پا رو گاز که می‌ذاری، یاتاقان صدا می‌ده، گیربکس هم انگار وقتشه در رکود باشه. ماشین باید شتاب و سرعت داشته باشه، این که هیچ واکنشی نشون نمیده، واقعاً نمی‌ارزه.

با اپتیما ۲۷۰ هزار تا رفتم؛ مثل کشیدن آج فیل بود، صدایی از زیر ماشین نمی‌اومد. اما با این آریزو فقط ۱۳ هزار تا راه رفتم، همه‌جاش صدا میده، انگار داشتی باسکول می‌رفتی!

در کل، ماشین چینی نیست مثل آمریکایی یا ژاپنی یا آلمانی که بتونه برات خاطره‌ی ۴۰ ساله بسازه. مثل همون BMW ۵۱۸ حاج‌آقاجون که از سال ۶۵ هنوز به جونش خاطره می‌بافه. اینا نهایتاً دو – سه سال یه حالی می‌دن و تموم.


ناشناس ( باما ):

درود بردوستان عزیز من هم تویوتا راو فور داشتم وبعدش هم مزدا3نیو مدل ۹۷داشتم که سال ۴۰۰به دلیل مهاجرت به کشور کانادا وامریک مزدارافروختم قبل ازبرگشتن درمورد خرید خودرو تحقیق میکردم وقتی آریزو 6پرو نظرم را جلب کرد برادرهمسرم که متخصص وفوق لیسانس الکترونیک بیش از ۳۵سال هست درامریکا هستندپرسیدم من ماشین ژاپنی داشتم حالا تصمیم گرفتم ماشین اریزو چینی بخرم به نظرتون چطور هست گفت تمام قطعات الکترونیکی آریزو را ما درکمپانی امریکا برای چین تولید میکنیم وبسیار ماشین های خوبی هست بخرید ودرآینده خودروهای چینی بازارهای دنیا را به خود اختصاص میدهد بنده هم سال گذشته وقتی برگشتم بعد سال گذشته ازخارج برگشتم رفتم آریزو ۶پرو خریدم الان یک سال ویک ماه هست دارم و۱۶هزارکیلومتر هم رانندگی کردم بسیار راضی هستم تنها عیب این خودرو لاستیک خشک کویر تایر هست ازنظرامکانات هم بسیارخوب هست


علی ( خودروبانک ):

سلام و خداقوت به دوستان
تجربه چند ماهمو از سواری با آریزو۶ پرو بگم:
من رنگ سفیدشو گرفتم، میخواستم مشکی بگیرم و بعد عوض کردم به سفید. حالا بنظرم سفیدش واقعا جذاب تره و تفاوت رنگ قسمتهای مشکی و سفیدش خیلی ماشینو خوشگل میکنه.
واما مزایا و معایب از نظر من:

مزایا:

  • سواری نرم و بی صدا

  • کابین ساکت و راحت(نه صدای موتور داری، نه خیابون و جاده)

  • مصرف کم( تو جاده با کولر روشن من ۶.۳ مصرف داشتم)

  • حس خوب وقتی داخل کابین هستی به واسطه متریال خوب

  • زیر صد کیلومتر که اصلا انگار ماشین برقیه از بس بی صداست. در شهر واقعا نرمه

  • قدرت کافی و موتور قوی! من واقعا نمیتونم از تمام قدرت این ماشین استفاده کنم و بنظرم موتورش واقعا برای این خودرو مناسب و عالیه

  • تعویض دنده بسیار نرم و کم استهلاک

  • طراحی خارجی و داخلی زیبا

  • فضای جادار کابین که خوراک سفره مخصوصا عقبش برای خانواده عالیه

  • صندوق عقب جادار و بزرگ

  • من تو جاده باهاش ۱۷۰ تا رفتم و آخ نمیگفت و راحت بیشتر از اینا میره

معایب:

  • به نظرم اتوهولدش خیلی با کیفیت نیست و بعضی وقتا یه صدایی میده

  • دوست داشتم تو جاده زیرپاش بهتر باشه و در مقایسه با ماشینای رده بالاتر کره‌ای مثل سوناتا و اپتیما یکم زیرپاش ضعیف‌تره (خب البته نسبت به قیمتش خوبه)

  • بعضی وقتا ناک میزنه و به بنزین بی کیفیت حساسه(نباید خیلی بهش فشار بیاری )

  • کلا این ماشینا برای مصرف معقولانست و نباید بهش فشارهای سنگین وارد کرد.

جمع بندی کلی:
من وقتی میخواستم ماشین بخرم، اصلا آریزو۶ چرو تو گزینه‌هام نبود. یه طرح قسطی اومد و با ۷۲۰ تومن پیش پرداخت رفتم سراغش.
ولی الآن میبینم عجب ماشین خوبی بوده.
قسطیش که عالیه، نقدیشم واقعا میرزه.
برای خانواده ها خیلی خوبه و در مقایسه با J7 که من جفتشونو دیدم، فضای ردیف عقبش عالیه. تو J7 تقریبا ردیف عقب مناسبی ندارید!

یه چیزی هم به دوستان بگم، این نقدها و اعداد و... رو خیلی جدی نگیرید. ماشین رو باید از کسی که سوار میشه آمارشو بگیرید.
مثلا میگن تعلیق عقب این تروشن بیم هست و بده! و فلان ماشین مولتی لینکه و خوبه! آقا اصلا اینقدر این ماشین نرم هست که تو نمیفهمی این چیه و اون چیه.
در کل یک ماشین زیبا، خانوادگی، قوی، و راحت و مناسب شهر و سفره.
موفق باشید.


Morteza1351 ( باما ):

پارسال این ماشینو خریدم به نظرم از ماشین قبلیم که النترا ۲۰۱۴ بود خیلی نرمتر و با امکانات بیشتری هست و رانندگی باهاش خیلی لذت بخشتره نقطه ضعفش کیفیت پایین رنگ بدنه و حساسیت نسبت به کیفیت سوخته ولی درهرصورت نسبت به یه ماشین کارکرده کره ای تو این رنج قیمت به نظرم ارزش خرید بالاتری داره

نظرات

نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش