نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۷/۱۱
سوزوکی بالنو یک هاچبک کوچک و اقتصادی است که بهطور خاص برای بازار کشورهای در حال توسعه طراحی شده و از سال ۲۰۲۲ در همکاری سوزوکی و ماروتی در هند تولید میشود. نام بالنو در زبان ایتالیایی به معنای صاعقه است و به خوبی نمایانگر دینامیک و چابکی این خودرو در کلاس خود است. نسل دوم این مدل با تمرکز بر مصرف سوخت کم، قیمت رقابتی و امکانات مناسب، به زودی وارد بازار ایران خواهد شد. پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به همراه گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک، ترکیبی منطقی برای استفاده در شهر ارائه میدهد. بالنو با طراحی نسبتاً مدرن و کابین جادار، به یک رقیب جدی برای هاچبکهای اقتصادی داخلی و وارداتی تبدیل خواهد شد.
طراحی ساده و بدون آلایش خودرو البته که یکی از جذابیت ها میتواند باشد ولی در بازار کنونی که پر از خودرهایی با زرق و برق فراوان است میتواند یک نقطه منفی هم باشد و شما را از داشتن یک خودرو با ظاهری مدرنتر محروم کند البته این نظرات شخصی بنده است انتخاب با شماست!
طراحی نمای جلو و پروفایل جانبی بالنو بهخوبی از زبان طراحی فعلی سوزوکی الهام گرفته و بهطرز ساده و متعادلی شکل گرفته است. جلوپنجره کرومی عریض به چراغهای اصلی متصل شده و زیر سپر با دو مهشکن دایرهای، ظاهری شیک و مدرن به آن بخشیده است. در قسمت عقب، چراغهایی که از گوشه گلگیرها بیرون آمدهاند، ظاهری مینیمالیستی و یکپارچه با تریم کرومی را به نمایش میگذارند. نیمرخ جانبی نیز خطوط شخصیت کمعمق و تریم کرومی هوشمندانهای را که روی لبه درها قرار دارد، نشان میدهد.
جلوپنجره پهن کرومی متصل به چراغهای اصلی
سپر ساده با دو مهشکن دایرهای
چراغهای عقب بیرونزده با تریم کرومی پلزننده
خطوط شخصیت کمعمق روی گلگیرها
تریم کرومی در لبه درها و ستون C
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی
کابین بالنو نسبت به همکلاسهای ایرانی فضای پای عقب بهتری دارد و صندوق بزرگتری را ارائه میدهد. داشبورد متقارن با قاب سیستم مولتیمدیا و نشانگرهای آنالوگ پشت فرمان، یکپارچگی زیبا و سادهای را به نمایش میگذارد. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با خروجی اختصاصی عقب و نمایشگر لمسی ۹ اینچی، حس مدرنیته را در یک خودرو اقتصادی تقویت میکند. تریم دو رنگ کابین در نسخه هندی، گزینهای جذاب است که احتمالاً به ایران نیز خواهد رسید.
فضای پای سرنشینان عقب افزایش یافته
حجم صندوق عقب بهبود یافته
داشبورد متقارن با طراحی چشمنواز
نمایشگر لمسی ۹ اینچی مولتیمدیا
مجموعه نشانگرهای آنالوگ پشت فرمان
تهویه مطبوع اتوماتیک با خروجی ردیف عقب
گزینه تریم داخلی دو رنگ در بازار هند
ظاهری داخلی خودرو بر خلاف ظاهر بیرونی از جذابیت های بالاتری برخوردار است و ذات طراحی ژاپنی یعنی المان های قابل دسترس و بدور از پیچیدگی، در طراحی تک تک نقاط کابین کاملا قابل مشاهده است
سوزوکی بالنو برای بازار ایران با یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک عرضه میشود. این موتور چهار سیلندر که نزدیک به یک تن وزن دارد، ترکیب مناسبی برای استفاده روزمره در شهر فراهم میکند، اما شتاب و کشش آن در حد هاچبکهای اقتصادی مشابه خواهد بود. در هند، گزینه گیربکس دستی ۵ سرعته وجود داشت، اما نسخه ایران فقط به اتوماتیک محدود شده است. استاندارد آلایندگی یورو ۵ و مصرف سوخت متوسط ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر، مشخصههای قابلقبولی برای این رده به حساب میآیند.
مقدار | مشخصه |
---|---|
خطی بنزینی | نوع موتور |
۱.۵ لیتر | حجم موتور |
۴ / ۱۶ | سیلندر / سوپاپ |
طبیعی | تنفس موتور |
۱۰۵ اسب بخار | قدرت |
۱۳۸ نیوتن·متر | گشتاور |
۴ سرعته اتوماتیک | گیربکس |
دیفرانسیل جلو | محور محرک |
۱۱ ثانیه | شتاب ۰–۱۰۰ کیلومتر |
۱۶۰ کیلومتر بر ساعت | حداکثر سرعت |
۵.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | مصرف سوخت ترکیبی |
یورو ۵ | استاندارد آلایندگی |
برقی | فرمان |
هاچبک کوچک | بدنه |
آلومینیومی ۱۶ اینچی | نوع رینگ |
۳۹۹۰ میلیمتر | طول |
۱۷۴۵ میلیمتر | عرض |
۱۴۸۵ میلیمتر | ارتفاع |
۲۵۲۰ میلیمتر | فاصله محورها |
۹۶۰ کیلوگرم | وزن خالص |
۵ نفر | ظرفیت سرنشین |
۳۱۸ لیتر | ظرفیت صندوق عقب |
۳۷ لیتر | حجم مخزن سوخت |
۱۶ اینچ |
نسخه وارداتی بالنو با امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی که دارد، در سطح یک خودرو وارداتی قرار میگیرد. نمایشگر لمسی ۹ اینچی با مسیریاب و سازگاری با تلفن همراه، دوربین عقب و دید ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب و سنسور باران، از جمله ویژگیهای کاربردی آن هستند. سیستم هدآپ، نظارت بر فشار باد تایرها و ورود و استارت بدون کلید، امکاناتی اضافی برای راحتی سرنشینان فراهم میکنند. فرمان D شکل چرمی و خروجی شارژ در ردیف عقب نیز به جذابیت کابین افزودهاند.
نمایشگر لمسی ۹ اینچی با مسیریاب
قابلیت اتصال و نمایش محتوای تلفن همراه
دوربین عقب و دوربین ۳۶۰ درجه
سنسور پارک عقب و سنسور باران
تهویه مطبوع اتوماتیک با خروجی عقب
ورود و استارت بدون کلید
نمایشگر هدآپ (HUD)
سیستم نظارت بر فشار باد تایرها
فرمان D شکل چرمی با کلیدهای کنترلی
آینههای جانبی تاشو برقی
آینه وسط الکتروکرومیک
تنظیم دستی سیستم روشنایی جلو
مزایا
طراحی مناسب و معاصر
قیمت رقابتی در کلاس وارداتی
مصرف سوخت پایین و اقتصادی
لیست امکانات قابل قبول
معایب
عملکرد فنی بسیار معمولی
قیمت نهایی بالاتر از رقبای داخلی
شتاب و کشش محدود در سرپایینیها
قیمت این خودرو با توجه با ناشناخته بودن آن و همچنین وجود رقبای بسیار زیاد در این رنج قیمتی به نظر غیر منصفانه میرسد. چرا که این خودرو با در نظر گرفتن بازار ضعیفی که دارد و از طرفی هم فراهم نکردن انتظارات فنی و دیگر مسائل میتوانست رنج قیمتی پایین تری داشته باشد ولی در هر صورت شما برای اینکه از بروزترین قیمت این خودرو و دیگر خودروها مطلع شوید کافی است وارد بخش قیمت خودرو شوید و با چند کلیک ساده قیمت سوزوکی بالنو رو محاسبه کنید.
قمیت این خودرو در مهر ماه 1404 چیزی بالغ بر 2 میلیارد و 150 تا 200 میلیون تومان است
سوزوکی بالنو با ترکیب قیمت مناسب، مصرف سوخت پایین و امکانات متنوع، به یک گزینه جذاب در بازار هاچبکهای وارداتی ایران تبدیل شده است. طراحی ساده و کاربردی آن در هر دو بخش داخلی و خارجی به خوبی با انتظارات کاربران شهری هماهنگ است. این خودرو برای افرادی که به دنبال مصرف اقتصادی، امکانات استاندارد و تجربهای راحت در شهر هستند، بسیار مناسب است. اما ممکن است خریداران علاقهمند به شتاب و تیونینگ از عملکرد فنی ملایم آن چندان راضی نباشند. در نهایت، بالنو به عنوان یک جایگزین منطقی برای رقابت با هاچبکهای کمتنوع بازار داخلی به حساب میآید.
عموم نظرات در مورد بالنو مثبت است و از کیفیت معقول فنی و بدنه حکایت دارد ولی با این حال انتقاداتی به ضعیف بود پیشرانه وارد است و شمارو دعوت میکنیم تا در ادامه این مقاله با نظرات مالکان این خودرو که بدور از تعصب دستچین شده است آشنا شوید، ولی توجه داشته باشید شما برای خرید بالنو میتوایند از سرویس مشاوره خرید و فروش خودرو اُتکس استفاده کنید و با یک کارشناس خبره خودرو به صورت آنلاین گفتگو کنید، در ادامه با نظرات همراه ما باشید:
رضاs ( باما ):
اگر منظورتون از ماشین باز کسی که یه ماشین بخره دوماه بعد قبل از اینکه یک بار روغنش رو عوض کنه دلش رو بزنه و با ۵۰۰میلیون سود بفرو شه بره یه برند دیگه بخره کاملا حرفتون درسته . این ماشین برای مصرف کننده واقعی ساخته شده کس که حداقل ۵ سال بی دردسر زیر پاش باشه و از ش خسته نشه .چون برند سوزوکی رو داره .
تاده ( باما ):
سلام اگر دنبال ماشین بی دردسر ( هم مکانیکی نمیری و هم مشکل بنزین نداری) هندلینگ خوب(نسبت به رقبا) و آپشن های کاربردی میگردین بهترین گزینه هست ماشین صفر ژاپنی بخر خیال خودت راحت کن من تو این رنج زیاد گشتم هیچی مثل این نبود شتابش نسبتا خوب چون سبک و چابک هستش
Reza789 ( باما ):
من خودم قبلا یک هایما اس ۵ صفر خریده بودم و خیلی اذیتم کرد. از ایراد های مونتاژی گرفته تا خرابی های زود به زود و حساس بودن به بنزین. حتی درمورد ماشین های دیگر چینی هم تحقیق کردم و همه تو این رنج قیمت مشکل دارند. خرید بالنو مثل یک نفس تازه بود و واقعا ماشین عالی هست. هیچ ایراد مونتاژی نداشته تا الان و همه چیز جوری که ازش انتظار میره کار میکنه. به نظر من تو این رنج قیمت غیر ممکنه ماشین صفر اینطوری پیدا بکنید.
ناشناسا ( باما ):
دوستان گرامی که پیش از تجربه رانندگی با سوزوکی بالنو نظر میدهند، لازم است بدانند بنده بیش از شش ماه است از این خودرو استفاده میکنم و نظراتم را با احترام به آن دسته از عزیزانی که در آستانه خرید هستند، ارائه میدهم.نکات قوت
موتور تنفس طبیعی با حساسیت کم به کیفیت بنزین
تجهیزات ایمنی پیشرفته از جمله شش کیسه هوا و نمایشگر هدآپ
استهلاک بسیار پایین
شتاب و هندلینگ مناسب با توجه به حجم موتور و وزن خودرو
گیربکس اتوماتیک دوامدار و کماستهلاک
فضای داخلی جادار برای سرنشینان و بار
کیفیت مونتاژ قابل قبول
تعامل محترمانه و خوشقولی شرکت واردکننده (راسـا موتور خاورمیانه)
نکات منفی
ایجاد لگ هنگام تعویض دنده بهدلیل گیربکس AT
عدم وجود سانروف
صندلیهای پارچهای
فقدان ترمز پارک برقی
طراحی نهچندان جوانپسند
جمعبندی با توجه به قیمت نسبتاً بالاتر بالنو در مقایسه با همردهها و خودروهای شاسیبلند چینی، در نگاه اول شاید چندان توجیهپذیر نباشد. اما زمانی که یکبار پشت فرمان بنشینید و مصرف اقتصادی و دوام قابل اعتماد این خودرو را تجربه کنید، بهسختی سراغ گزینهی دیگری در همین بازه قیمتی خواهید رفت.
محمدرضا ( خودرو45 ):
سلام یه خودرو هاچ بک و بسیار کارآمد در کامل ترین نمونه وارد بازار ایران شده اگه دنبال یه خودروی بی دردسر هستین به شدت این خودرو را پیشنهاد میکنم
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش