نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۱/۶
تویوتا کرولا کراس هیبرید یکی از تازهترین و وارداتیهای بازار ایران است که توسط شرکت برساوش به فروش میرسد. این خودرو با فناوری هیبریدی و امکانات مدرن، میتواند انتخابی عالی برای کسانی باشد که به دنبال خودروهای اقتصادی و کممصرف هستند. طراحی این خودرو به گونهای است که زیبایی، فناوری روز و راحتی را به خوبی با هم ترکیب کرده است.
نمای عقب این خودرو به شدت نزدیک به راوور طراحی شده و این تشابه ظاهر به نظرم بعد از مدتها خیلی نمیتواند دلنیشن باشد میتوانتسیم طراحی متفاوتری را شاهد باشیم.
طراحی داخلی کرولا کراس هیبرید واقعاً ساده و کاربردی به نظر میرسد. هرچند که فضای داخلی و تجهیزات نتوانستهاند حس لوکس بودن را بهطور کامل منتقل کنند، اما راحتی و کیفیت مواد استفاده شده کاملاً قابل قبول است.
موارد مهم:
کابین ارگونومیک
کیفیت مناسب مواد داخلی
فضای محدود پای سرنشینان عقب به علت فاصله محوری کمتر
فضای داشبورد و نوع طراحی به مانند نسخه سدان از جذابیت های بصری فوق العاده ای برخورد است و از متریال های با کیفیتی در طراحی کابین استفاده شده است.
طراحی بیرونی این خودرو با مدل سدان کرولا تفاوتهای زیادی دارد و بیشتر به سبک کراساوور شباهت پیدا کرده است. چراغها طراحی سادهای دارند که شاید برای همه جذاب نباشند، اما شکل کشیده سپرها به خودرو ظاهری اسپرتتر بخشیده است.
موارد مهم:
طراحی اسپرت و ساده
چراغهای غیرپیوسته در عقب
فاصله محوری کمتر نسبت به مدلهای مشابه
ظاهر جلو این خودرو جذاب با چلو پنجره های کهکشانی است که البته خیلی حس تویوتا را حداقل به شخص بنده منتقل نکرده است.
این خودرو دارای مشخصات فنی جالبی است که شامل یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی میشود. ترکیب این دو موتور توان مناسبی را به این خودرو میدهد.
جزئیات | مشخصات |
---|---|
۲۰۰۰ سیسی بنزینی + موتور برقی | حجم موتور |
۱۵۰ اسب بخار | توان پیشرانه بنزینی |
۱۱۳ اسب بخار | توان موتور برقی |
۱۹۶ اسب بخار | توان کل سیستم |
۱۸۸ نیوتن متر | گشتاور پیشرانه بنزینی |
۲۰۶ نیوتن متر | گشتاور موتور برقی |
۱۹۶ نیوتن متر | گشتاور کل |
E-CVT (مخصوص خودروهای هیبریدی با فناوری بازیابی انرژی) | نوع گیربکس |
۱۸۰ کیلومتر بر ساعت | حداکثر سرعت |
۴.۵۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | مصرف سوخت ترکیبی |
یورو ۶ | استاندارد آلایندگی |
۴۵۰ لیتر | حجم صندوق عقب |
تقریباً ۱۴۵۰ کیلوگرم | وزن خالص |
۴۴۶۰ میلیمتر | طول خودرو |
۱۸۲۵ میلیمتر | عرض خودرو |
۱۶۲۰ میلیمتر | ارتفاع خودرو |
۲۶۴۰ میلیمتر | فاصله محوری |
تورشن بیم (Torsion Beam)، ارزانتر و سادهتر در مقایسه با مولتی لینک | نوع سیستم تعلیق عقب |
نوع سیستم تعلیق جلو | |
فرمان برقی با حساسیت به سرعت | سیستم فرمان |
لاستیکهای ران فلت (Run-Flat) | نوع لاستیک |
این خودرو با امکانات متنوعی به بازار عرضه میشود که شامل سیستمهای ایمنی و رفاهی پیشرفتهای است.
موارد مهم:
۷ ایربگ
ترمز پارک برقی
سانروف
سیستم هشدار برخورد با جلو
کروز کنترل تطبیقی
نور بالا اتوماتیک
اپل کارپلی و اندروید اتو
واقعا برای خودرویی نزدیک به 5 میلیارد داشتن صندلی های چرم نباید آرزوی دست نیفتانی باشد ولی در خودروهای اقتصادی تویوتا این مساله به شدت خریداران را دچار تزلزل در انتخاب کرده است.
تویوتا کرولا کراس هیبرید با اینکه چند تا نقطه ضعف دارذ، اما ویژگیهایی دارد که باعث میشود برای خریداران گزینه جذابی باشد.
مزایا:
مصرف سوخت کم
سواری نرم و راحت
امکانات ایمنی و رفاهی گسترده
معایب:
طراحی اقتصادی چراغها
فاصله محوری کم و فضای محدود در عقب
استفاده از سیستم تعلیق سادهتر تورشن بیم
تویوتا کرولا کراس هیبرید، با توجه با واردات این خودرو و تعرفه گمرکی به اضافه سود شرکت های وارد کننده از قیمت به مراتب نا متعارفی نسبت به باقی کراس اورهای قدیمی و همچنین رقبای چینی جدید برخودردار است این خودرو معمولا در کشورهای همسایه بین 18 تا 20 هزار دلار معامله میشود ولی با این حال قیمت این خودرو در کشورمان به شدت دارای حباب های عملیاتی وارداتی است که در نهایت به مصرف کننده فشار وارد خواهد کرد در هر صورت اگر مایل به محاسبه قیمت روز تویوتا کرولا کراس هستید میتوانید وارد بخش قیمت خودرو شوید و از قیمت روز آن و تاریخجه بر روی نمودار آگاه شوید:
تویوتا کرولا کراس هیبرید یک ترکیب عالی از فناوری هیبریدی، امکانات متنوع و سواری راحت است که میتواند گزینهای مناسب برای خریداران خودروهای اقتصادی باشد. هرچند ممکن است در برخی جنبههای طراحی کمی ساده به نظر برسد، اما ویژگیهای کراساوور بودن و مصرف سوخت پایین آن، نقاط قوتی هستند که میتوانند نیازهای مختلف را به خوبی برآورده کنند.
و بازهم صندلی های زشتی پارچه ای!!!
در هنگام خرید یکی از بهترین معیارهای انتخاب استفاده از نظرات دیگران و خواندن تجربه آنهاست. در بین سایتهای مختلف گشتیم و نظرات منصفانه و واقعی را برایتان جدا کردیم تا از دیدگاه مالکان و دارندگان این خودرو آگاهی کامل بدست آورید ولی دقت داشته باشید برای خرید خودرو مخصوصا در رنج ها قیمتی بالا بهتر است از یک مشاور حرفه ای خودرو برای طرح سوالات خود کمک بگیرید، اُتکس برای شما بستری فراهم کرده تا در یک فضای کاملا اختصاصی وارد گفتگو با یک کارشناس و مشاوره خبره شوید و از شک و شبهات خودرو در مورد خرید این خودرو کاملا خیالتان را آسوده کنید. برای اینکار کافی است وارد بخش مشاوره آنلاین خرید خودرو شوید و بعد از انتخاب زمان و نوع مشاوره وارد گفتگوی آنلاین شوید در ادامه با نظرات مالکان و دارندگان این خودرو با ما همراه باشید:
NimaShirazi ( باما ):
من یک هفته هست تحویل گرفتم بجز مشکل سنسور و دوربین عقب هیچ کمبودی در این خودرو ندیدم ،بشدت عالیه, قدرت و شتاب عالی، کیفیت رنگ بدنه ، ضبط و... عالی
MehdiFarhadi ( باما ):
من ساکن ازمیر در ترکیه هستم و خیلی وقته مدلهای ۲۰۲۲و۲۰۲۳و۲۰۲۴ این ماشین در اینجا استفاده میشه.ضمن اینکه نمونه های موجود در ترکیه ، عموماً مونتاژ ترکیه هستن و شاید خیلی جزئی کیفیت مناسبتری داشته باشن.جالبه بگم کرولا و کمری و پریوس و یاریس هم در امارات و ارمنستان و گرجستان و اربیل عراق هم بشدت بی کیفیت شده .
مسعود ( اسب بخار ):
فنیش خوبه دو لیتر ۱۹۰ اسب برای کراس اور خوبه شما تیگو هفت رو ببین موتور ۱.۵ با توربو رسوندن به ۱۵۷ اسب که مصرفش هم بالاست ، این با توجه به هیبرید بودنش مصرف پایینی داره، مشکلش فقط طراحی ظاهریه بیشتر بیرون داخل البته بدلیل محدودیت واردات هست وگرنه میتونست بهتر باشه ولی خب بیرونش اگه قیمت بالا باشه با توجه به رقبای چینی با ظاهر بهتر در فروشش به مشکل میخوره مگه اینکه قیمت رقابتی بزارن ، الان هم قیمت تیگو هشت هست قیافه و آپشن های تیگو ۸ خیلی بهتره اما فنی تویوتا خیلی بهتره
توی این قیمت هر کدوم رو بگیری باید یک چیز رو فدا کنی بنظرم اگه کسی بخواد ماشین رو کمتر از ۴ سال نگه داره تیگو ۸ بهتره چون باتوجه به گارانتی فنی هر مشکلی بخوره گارانتی داره اما اگه کسی میخواد بیشتر از اینا نگهش داره باید تویوتا بخره که بعد از گارانتی مشکلات کمتری داشته باشه
کامران ( خودرو45 ):
من به تازگی مدل بنزینیش را خریدم
تقریبا با راو۴ یکسان هستند
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش