نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۷/۲۱
آئودی Q5 e-tron یک کراساوور تمام الکتریکی میدسایز است که بر اساس پلتفرم MEB گروه فولکسواگن طراحی شده و بهعنوان نسخهای لوکستر و بزرگتر از مدلهای برقی این گروه به بازار عرضه میشود. این خودرو بهطور خاص برای بازار چین توسط جوینت ونچر آئودی-سایک تولید شده و حالا با ورود به بازار ایران، نسخهای سه ردیفه با ظرفیت حداکثر هفت نفر و نسخه ششنفره با صندلیهای خلبانی در ردیف دوم را معرفی کرده است. Q5 e-tron ترکیبی از طراحی مدرن آئودی، فضای داخلی جادار، مواد باکیفیت و مجموعهای از سیستمهای پیشرفته رفاهی و ایمنی است. در نمونه وارداتی ایران، نسخه 40 با موتور عقب و باتری 83.4 کیلوواتساعتی ارائه خواهد شد که برد ترکیبی تئوریک آن تا حدود 605 کیلومتر اعلام شده است. این خودرو از نظر طراحی ظاهری به جلوپنجره بسته و چراغهای LED ماتریکس مجهز است و در کابین از نمایشگرهای بزرگ، مواد چرمی و دستیار صوتی استفاده میکند تا گزینهای جذاب و خانوادگی در بخش خودروهای الکتریکی وارداتی باشد.
آئودی Q5 e-tron در طراحی بیرونی خود ترکیبی از ظرافت، پویایی و عناصر آیرودینامیک را به نمایش میگذارد. خطوط برجسته و عضلانی بدنه، به همراه جلوپنجره بسته و سپر حجیم، ظاهری تهاجمی و مدرن به خودرو میبخشند. نورپردازی LED ماتریکس، رینگهای 20 اینچی با طراحی خاص و خط سقف کشیده، حس اسپرت و وقار را به این خودرو اضافه کردهاند. طراحی عقب سادهتر است اما با زبان جدید آئودی هماهنگ است و المانهایی مانند نوشته e-tron روی ستون C، هویت برقی این خودرو را به خوبی نشان میدهد. همچنین، بهینهسازیهای آیرودینامیکی برای کاهش مصرف انرژی و بهبود پایداری در سرعتهای بالا در نظر گرفته شده است.
خطوط بدنه: عضلانی و برجسته برای شکلدهی بصری و حس پویایی.
جلوپنجره: یکپارچه و بسته با الگوی شبکهای مخصوص خودروهای برقی.
چراغها: چراغهای LED ماتریکس جلو و چراغ LED پیوسته عقب.
سپر و هواگیریها: سپر جلو حجیم با جزئیات تهاجمی و دریچههای جانبی.
رینگها: رینگهای 20 اینچی تراشخورده.
هویت برقی: نشان e-tron روی ستون C و المانهای آیرودینامیک بهینه شده.
طراحی تخم مرغی شکل این خودرو که البته ارث بری شده از نحوه طراحی خود آئودی است همچنان جز نکات قابل توجه این خودرو است. ظاهر بسیار ساده و در عین حال شیک این خودرو ارزشهای آن را چند برابر میکند
کابین Q5 e-tron فضایی مدرن، شیک و باکیفیت را ارائه میدهد که شباهت زیادی به Q4 e-tron دارد، اما با جزئیات خاص و متمایز. استفاده از متریال مرغوب چرمی، نمایشگر مرکزی متمایل به راننده، کلاستر دیجیتال و هداپ دیسپلی با واقعیت مجازی، تجربهای راحت و مدرن از رانندگی و آسایش خانوادگی را فراهم میکند. طراحی دریچههای هوا، دستگیرهها و کنسول میانی به خوبی نشاندهنده رویکرد هندسی و چندضلعی آئودی است.
کیفیت مواد: تریم چرمی با کیفیت بالا و متریال مرغوب در داشبورد و رودریها.
فضا: فاصله بین دو محور بلند برای فضای پای زیاد و سه ردیف صندلی جادار.
نمایشگرها: نمایشگر لمسی مرکزی 11.6 اینچ؛ کلاستر دیجیتال 10.25 اینچ؛ هداپ دیسپلی با واقعیت مجازی.
ارگونومی: نمایشگر مرکزی با زاویه متمایل به راننده و کنسول برجسته با کلیدهای محدود.
صندلیها: طراحی اسپرت چرمی؛ نسخههای 6 یا 7 نفره.
سیستمهای کمکی کابین: دستیار صوتی «هی، آئودی»؛ نورپردازی داخلی؛ تهویه جداگانه عقب.
کیفیت فضایی کابین و فضای داخلی خودرو این یکی از مواردی است که چشم هر بیننده ای را خیره میکند کیفیت بی اندازه بالا صندلی ها رودری ها داشبورد و کنترلر های مولتی مدیا خودرو قطعا شما را مجذوب خود و برای خرید آن ترغیب میکند
آئودی Q5 e-tron بر اساس پلتفرم MEB در دو نسخه 40 و 50 عرضه میشود. نسخهای که به ایران وارد شده، مدل 40 با محور عقب است و از یک موتور الکتریکی 150 کیلوواتی بهره میبرد. هر دو مدل از یک باتری 83.4 کیلوواتساعتی استفاده میکنند و امکان شارژ سریع و همچنین شارژ با برق شهری را دارند. در شرایط ایدهآل، برد اعلام شده برای نسخه 40 حدود 605 کیلومتر و برای نسخه 50 حدود 560 کیلومتر است. شتاب و وزن این خودرو در کلاس میدسایز مناسب است، اما باید توجه داشت که مصرف انرژی و برد واقعی ممکن است در استفاده روزمره کمتر از اعداد رسمی باشد.
مقدار | مشخصه |
---|---|
آئودی Q5 e-tron | نام خودرو |
آلمان | کشور سازنده |
2023 | سال طراحی |
کراس اوور | کلاس بدنه |
MEB | پلتفرم |
دیفرانسیل عقب (نسخه 40) | انتقال نیرو |
تک سرعته الکتریکی | جعبه دنده |
الکتریکی | نوع پیشرانه |
83.4 کیلووات ساعت | ظرفیت باتری |
201 اسب بخار | حداکثر توان موتور |
310 نیوتن متر | حداکثر گشتاور |
605 کیلومتر (نسخه 40) | حداکثر پیمایش (اعلامی) |
9 ثانیه | شتاب 0 تا 100 |
160 کیلومتر بر ساعت | حداکثر سرعت |
4876 میلیمتر | طول |
1860 میلیمتر | عرض |
1675 میلیمتر | ارتفاع |
2965 میلیمتر | فاصله بین دو محور |
2325 کیلوگرم | وزن |
12 ساعت | زمان شارژ با برق شهری |
560 کیلومتر (نسخه 50 اعلامی) | برد نسخه قویتر |
Q5 e-tron یک مجموعه کامل از امکانات رفاهی و ایمنی را ارائه میدهد که آن را برای استفاده خانوادگی و شهری ایدهآل میسازد. ترکیب سیستمهای کمکراننده سطح 2، نمایشگرهای بزرگ، سیستم صوتی حرفهای و امکانات رفاهی مدرن، این خودرو را در سطح بالایی از راحتی و ایمنی قرار میدهد.
سیستمهای رفاهی اصلی: نمایشگر لمسی 11.6 اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی؛ استارت بدون کلید؛ ورود بدون کلید؛ استارت از راه دور.
راحتی داخل کابین: تودوزی چرمی؛ نورپردازی داخلی؛ سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک؛ تهویه عقب جداگانه؛ تصفیه هوا.
کمکهای رانندگی و ایمنی: سیستم خودران سطح 2؛ کروز کنترل تطبیقی؛ هشدار خروج از خط؛ هشدار برخورد جلو؛ ترمز فعال؛ دوربین 360 درجه؛ رادار جلو و عقب.
ترمز و پایداری: ABS؛ EBD؛ BAS؛ BA؛ TCS؛ ESP؛ HAC.
صوتی و ارتباطی: سیستم صوتی 8 بلندگو؛ بلوتوث؛ فرمان صوتی.
دیگر امکانات: پیشگرمایش باتری؛ سنسور نور و باران؛ آینهها و تاشوی برقی.
مزایا
کیفیت ساخت کابین و مواد داخلی بالا.
فضای داخلی بسیار جادار با امکان سه ردیف صندلی.
برد نسبتا بالا اعلامی در نسخه 40 تا 605 کیلومتر.
مجموعه امکانات رفاهی و ایمنی کامل شامل سیستم خودران سطح 2.
سواری نرم، راحت و بیصدا مناسب خانوادهها.
پرستیژ برند آئودی و طراحی بهروز.
معایب
قیمت بسیار بالا در بازار ایران و احتمال افزایش هزینههای نگهداری.
هندلینگ و فرمانپذیری کمتر اسپرت نسبت به رقبای بنزینی یا بعضی برقیهای دیگر.
برد پیمایش واقعی ممکن است در شرایط واقعی و سرعتهای بالا کمتر از ارقام رسمی باشد.
وابستگی به زیرساختهای محدود شارژ در ایران و نیاز به شبکه شارژ سریع گستردهتر.
وزن نسبتاً بالای خودرو که میتواند روی کارایی و مصرف انرژی مؤثر باشد.
طراحی بیرونی ممکن است برای همه خریداران جذاب نباشد.
با توجه به کیفیت بسیار بالای این خودرو و تمام الکتریک بودن آن که ایترون را از مالیات های گزاف دولتی معاف میکند بدون شک از لحاظ قیمتی این آلمانی را از هر لحاظی دارای ارزش خرید میکند چرا که شما با پرداخت چنین مبلغی قطعا نمیتوانید در هیچ سگمنتی چنین کیفیتی را دریافت کنید در هر صورت برای اطلاع از قیمت هر خودروی صفر و دست دوم کافیست در قسمت قیمت خودروی صفر و دست دوم اتکس برند و مدل و سال تولید خودرو را وارد کنید تا به روز ترین قیمت را به شما نشان دهد. همچنین به صورت نمودار هم می توانید روند تغییرات قیمت را در بازه زمانی مشخص مشاهده کنید.
قیمت این خودرو در مهر ماه 1404 چیزی بالغ بر 7 میلیارد و 200 میلیون تا 7 میلیارد و 500 میلیون تومان است.
آئودی Q5 e-tron با طراحی مدرن و فضای داخلی جادار، متریال باکیفیت و امکانات رفاهی و ایمنی کامل، گزینهای جذاب در میان خودروهای برقی وارداتی به ایران به حساب میآید. نسخه وارداتی 40 محور عقب با باتری 83.4 کیلوواتساعتی و برد اعلامی بالا، آن را به انتخابی مناسب برای خانوادهها و کاربرانی که به دنبال راحتی و فضای بیشتر هستند، تبدیل میکند. اما باید به قیمت بالای آن در بازار ایران، محدودیتهای زیرساخت شارژ و احتمال کاهش برد واقعی در شرایط عملی توجه کرد. در نهایت، Q5 e-tron خودرویی است که جذابیت برند و کاربردپذیری خانوادگی را با فناوریهای مدرن ترکیب میکند، اما موفقیت تجاری آن در ایران به شدت به سیاست قیمتگذاری، شبکه شارژ و انتظارات بازار وابسته است.
این خودرو و نظراتی که پیرامون آن وجود دارد معمولا کیفیت بی نظیر آن را تحسین میکنند و تقریبا تمامی کاربران به سکوت غیر طبیعی خودرو در هنگام حرکت و کابین بسیار لوکس آن اشاره میکنند ولی خوب این خودرو با توجه به تمام الکتریکی بودن آن و عدم وجود زیرساختهای کافی برای خودروهای الکتریکی در کشورمان، میتواند خرید آن را ریسک پذیر کند. ما برای شما تمامی نظرات صادقانه و واقعی از مالکان خودرو را جدا سازی و لیست کرده ایم تا با نظرات دیگر افراد که مالکان واقعی این خودرو هستند آشنا شوید، اگر همچنان در خرید این خودرو در ذهن خود شک و شبهاتی دارید میتوانید از بخش مشاوره خرید و فروش خودرو با یک کارشناس آنلاین وارد گفتگو شوید و جواب تمامی سوالات خود را دریافت کنید. در ادامه برای خواندن نظرات با ما همراه شوید:
محمدنقحج (باما)
بنز e هم دارم اما از روزی که آئودی خرید دیگه بنز هم برام بی کیفیت شده این ماشین تعرفه گمرک نداشته اگر مثل بقیه تعرفه میداشت قیمتش بالای ۹ میلیارد میشد بخرید و من رو هم دعا کنید
رادد (باما)
من و دو تا از دوستانم خریدیم و خیلی راضی هستیم به لحاظ کیفیت ، لوکس بودن و راحتی با توجه به قیمت عالیه. رقبای این ماشین eqb بنز , bmw ix3, لکسوسrz450و volvo c40 و تسلاy هستند که در کل بعد از تسلا هم ردیف بنز و بالاتر از بقیه رقبا هست. برادر من کیاk5 توربو فول خریده، اوایل خیلی راضی بود ولی حالا به خاطر مشکل کیفیت بنزین تصمیم گرفته آئودی بگیره من ۲۰۱۷ ماشین هیبرید پریوس گرفتم همه بهم نقد کردن که هیبرید چیه تو ایران جا نیفتاده الان جزو بهترین ماشینهای کارکرده به حساب میاد در آبنده نزدیک و با مشکلات سوخت و مقایسه قیمت خودروها ماشینهای برقی هم پر طرفدار میشن. برخی کشورهای اروپایی تا سال ۲۰۲۸ به خودروسازها فقط اجازه تولید خودرو بنزینی دادند و بعد از اون تا ۲۰۳۰ دیگه خودرو بنزنی برای مصارف شخصی نمیبینید
سارینابیاتینیا (باما)
خیلی خوبه که در شاهرود و سبزوار ایستگاه های شارژ سریع زدن. ما به راحتی از تهران به مشهد رفتیم با آئودی و نیم ساعته ماشین فول شارژ شد، و جالب اینکه چون ایستگاه تازه تأسیس شده بود مبلغی هم پرداخت نکردیم و رایگان بود.
رستمینیااحد (باما)
سلام دوستان . من با این ماشین براحتی از تهران رفتم کیش و برگشتم. ماشین رو تو تهران ۱۰۰ ٪ شارژ کردم با ۳ سرنشین رفتیم رسیدیم به ایستگاه شارژ سریع در اصفهان دوباره ۱۰۰٪ شارژ حدود ۳۵ دقیقه طول کشید و راه افتادیم و رسیدیم ایستگاه شارژ سریع شیراز و دوباره ۱۰۰٪ شارژ کردم حدود ۴۰ دقیقه و رفتیم و رسیدیم به ایستگاه شارژ سریع لامرد و از اونجا هم با لندینگ کرافت به جزیره کیش رفتیم و در هتل شارژ آهسته و به همین صورت هم برگشتیم. ایستگاه های شارژ هم سرپوشیده و خلوت بود و هیچ مشکلی نداشتیم خداروشکر. من قبلا این مسیر رو با هیوندایی سنتینیال هم رفتم که با اون هم ۳ بار تو مسیر سوختگیری کردم و میشه گفت مثل هم بودن از نظر پیمایش.البته آیودی تو جاده حتی از سنتینیال هم سنگین تر و سلب تر بود با اینکه ینتینیال خودش از سلبترین و سنگینترین ماشینهای ایرانه.
محمدحسین1 (باما)
مشکلاتی که مردم با رنج این ماشین دارن صرفا غر زدنه. سواری جالبی داره ولی تیپ بلک یکم بخاطر رینگ بزرگش کوبش داره. شتاب خوبه و امکانات هم مناسب. طراحی ماشین خیلی خوبه مخصوصا داخل و فرمون بلک پکیج واقعا جلب توجه میکنه با اینکه مانیتورش به نظرم برای این ماشین زیادی ساده بود. مشکلاتی که با این ماشین داشتم تا الان ۱.ترمز نزدیک ایست کامل خیلی صدا میده ۲.بعد یه مدت ماشین حوصله سربر میشه. به عنوان یه ماشین باز با اینکه ماشین خیلی سریع به حرکات راننده ری اکت میده ولی اون حسی که معکوس کشیدن موتور بنزینی بهت میده رو نمیتونه جایگزین کنه و همین باعث میشه که بعد اینکه فضایی بودن دیزاینش و آپشناش دیگه براتون عادی میشه دیگه لذت قبل رو بهتون نده. ولی خب به عنوان یه ماشین خانوادگی به شدت جا داره و سواری مناسبی داره.
محمدرضارضائیان (باما)
سلام.دوستان میخوام تجربه سفرم از تهران به شمال با این ماشین رو براتون به اشتراک بزارم . ۱۰۰٪ فول شارژ کردم ماشین رو و ۳ سرنشین با کولر روشن رفتیم محمودآباد و ۳ روز اونجا گشتیم و به تهران برگشتیم و در کمال ناباوری ماشین ۹٪ از شارژش مونده بود، البته من این کار رو برای تست انجام دادم وگرنه تو محمودآباد هم یکبار شارژ میکردم.امیدوارم براتون مفید بوده باشه
ناشناahmad5 (باما)
قبل از عید گرفتم ۷ تومن بلک پکیج به خاطر یه فرمون D و گرمکن فرمون یه تومن گرون تر بعد از عید فروختم ۵۸۰۰ اونم با شرایط خیلی هم راضی هستم که فروختم اصلا شارژ نگه نمیداره این ماشین همون ۳ الی ۴ باید پولش باشه نه ۶ الی ۷
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش