نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۵/۵
خودروی فردا ۵۱۱ (FMC 511) نسخه مونتاژی چانگان آلسوین است که از سال ۱۴۰۳ به ناوگان تاکسیرانی تهران پیوسته و بهعنوان جایگزینی برای پراید و پژوهای قدیمی معرفی شده است. این سدان کوچک و اقتصادی با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس دوکلاچه ۵ سرعته، تعادلی خوب بین مصرف سوخت بهینه و امکانات پایه ارائه میدهد. قیمت نهایی این خودرو، پس از احتساب تعرفهها و هزینههای واردات، در رده خودروهای میانرده بازار ایران قرار دارد.
انتخاب سردبیر:
برای خواندن و بررسی یکی از رقبای اصلی فردا 511 به مقاله بررسی اجمالی جک جی 4 و نظرات مردمی سر بزنید
بنده بالشخه رنگ سفید این خودرو را ترجیح میدهم هر چند که سلیقه شما حرف اول و آخر را در انتخاب این خودرو میزند.
نسل سوم فردا ۵۱۱ طراحی جذابی دارد که از محصولات تویوتا و لکسوس الهام گرفته شده است. جلوپنجره بزرگ و نوارهای عمودی مشبک آن به چراغهای جلو متصل شدهاند و نمای جانبی با خطوط پویا سعی دارد حس حرکت و پویایی را در بدنه خودرو به نمایش بگذارد. هرچند این خودرو از سال ۲۰۱۷ به بازار آمده و ممکن است المانهای مدرن طراحی در آن کمتر به چشم بیاید.
جلوپنجره بزرگ با المانهای مشبک عمودی
چراغهای جلو متصل به جلوپنجره
خطوط برجسته در نمای جانبی برای حس پویایی
قسمت عقب با تلاش برای ایجاد ظاهر پریمیوم
طراحی قسمت عقب خودرو واقعا فاجعه بار است ولی در قسمت جلو کاملا همگام شدن با متدهای طراحی روز دنیا به چشم میخورد.
کابین فردا ۵۱۱ با رنگبندی و طراحی سادهاش از یک خودروی اقتصادی فراتر رفته، اما هنوز هم از جذابیتهای روز دنیا بیبهره است. کیفیت کلی متریال به خوبی با یک خودرو اقتصادی-میانرده در ایران همخوانی دارد و وقتی فرمان را در دست میگیرید، این حس را به خوبی منتقل میکند. صندوق عقب ۳۹۰ لیتری هم برای یک سدان کوچک، مناسب و کاربردی به نظر میرسد.
داشبورد با طراحی ساده و ارگونومیک
متریال پلاستیکی با کیفیت متوسط
صندلیهای استاندارد برای ۲ سرنشین عقب
صندوق عقب ۳۹۰ لیتری
به حدی همه چیز اقتصادی است که آدم یاد نوان خانه میفتد ولی خوب با این قیمت ها مگر راه دیگری جز تحمل این متریال خشک و بی روح وجود دارد!؟
FMC 511 از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی استفاده میکند که توانایی تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتنمتر گشتاور را دارد. گیربکس دوکلاچه ۵ سرعته DCT این قدرت را به دیفرانسیل جلو منتقل میکند و میانگین مصرف سوخت ترکیبی آن به ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر میرسد. این ویژگیها برای یک خودروی کوچک شهری و مناسب برای رفت و آمد روزمره کاملاً کافی است.
اگر بنده جای مالک خودرو باشم هزینه ای اندک میکنم و یه کاور موتور خودرو برای این خودرو طراحی میکنم واقعا بنده به یاد زیرکاپوت پراید افتاده ام چرا با یک میلیارد هزینه یک درپوش ساده برای موتور دریغ شده است جای اما و اگر های فراوانی است!
مقدار | ویژگی |
---|---|
خطی بنزینی | نوع موتور |
۱.۵ لیتر | حجم موتور |
۴ / ۱۶ | سیلندر / سوپاپ |
طبیعی | تنفس موتور |
۱۰۷ اسب بخار | حداکثر قدرت |
۱۴۵ نیوتنمتر | حداکثر گشتاور |
۵ سرعته اتوماتیک DCT | گیربکس |
دیفرانسیل جلو | محور محرک |
حدود ۱۲ ثانیه | شتاب ۰–۱۰۰ کیلومتر بر ساعت |
۱۶۰ کیلومتر بر ساعت | حداکثر سرعت |
۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | مصرف سوخت ترکیبی |
یورو ۵ | استاندارد آلایندگی |
برقی | فرمان |
سدان کوچک | بدنه |
آلومینیومی | نوع رینگ |
۴۳۹۰ میلیمتر | طول |
۱۷۲۵ میلیمتر | عرض |
۱۴۹۰ میلیمتر | ارتفاع |
۲۵۳۵ میلیمتر | فاصله محورها |
۱۰۹۵ کیلوگرم | وزن خالص |
۵ نفر | ظرفیت سرنشین |
۳۹۰ لیتر | حجم صندوق عقب |
۴۰ لیتر | حجم مخزن سوخت |
۱۵ اینچ | قطر رینگ |
نسخه ایران فردا ۵۱۱ امکانات پایهای مشابه سدانهای ملی را ارائه میدهد، اما برخی از آپشنهای موجود در بازارهای خارجی حذف شدهاند. از جمله ویژگیهای اصلی این خودرو میتوان به نمایشگر لمسی ۷ اینچی، سنسور و دوربین عقب، دیلایت و اتولایت، و سیستم کنترل پایداری اشاره کرد. همچنین، حذف کروز کنترل و دوربینهای جانبی، تفاوتهایی را بین نسخه ایران و مدلهای موجود در بازارهای روسیه و پاکستان به وجود آورده است.
نمایشگر لمسی ۷ اینچی
سنسور و دوربین عقب
چراغ روز (دیلایت) و اتولایت
کیفیت دکمه های از همان بی روح بودن پلاستیک خشک خودرو تبعیت میکند ولی حجم صندوق عقب برای این سدان جمع و جور به نظر منطقی و مکفی میرسد.
مزایا:
مصرف سوخت اقتصادی
امکانات پایه کافی برای رانندگی شهری
طراحی خارجی شیک نسبت به کلاس قیمتی
معایب:
عرضه محدود و نایاب در بازار
حذف برخی آپشنها در نسخه ایران
احساس لرزش و صدا در گیربکس DCT در سرعتهای پایین
با توجه به اقتصادی بودن این خودرو و شرایط فروش فوق العاده آن به نظر میرسد این خودرو به زودی جای خود را در میان همرده های هم قیمت ایرانی خود پیدا میکند. برای محاسبه قیمت خودرو میتوانید وارد بخش قیمت خودرو صفر و دست دوم شوید و از بین خودروها برند مورد نظرتان را انتخاب کنید و تا انتهای مسیر را برای تحلیل قیمت خودرو ادامه دهید. برای مثال شما میتوانید در لینک زیر قیمت روز فردا 511 رو محاسبه و تغییرات آن را بر روی نمودار مشاهده کنید.
فردا ۵۱۱ با تمرکز بر بهینهسازی مصرف سوخت و ارائه امکانات پایه، یک گزینه معقول برای رانندگان شهری و تاکسیرانی به حساب میآید. اگرچه قیمت آن نسبت به رقبا کمی بالاتر است، اما طراحی شیک و کابین کاربردیاش آن را از سایر سدانهای ملی متمایز میکند. هرچند نسخه ایران چند آپشن مهم بازارهای خارجی را ندارد، اما برای استفاده روزمره و خدمات تاکسی، خودرویی قابلاعتماد و اقتصادی محسوب میشود.
نظرات مردمی و مالکان خودرو فردا 511:
این خودرو در نزد کاربران و مالکان خودرو از نقد های تند و تیزی زیادی برخوردار بود. بین این نظرات بعضا نظرات با اقماض و غرض ورزی فراوان و بعضی دیگر از روی دلباختگی دیده میشد که قطعا پرده واقعی از راز نهایی ارزش خرید این خودرو با خواندن این نظرات برداشته نخواهد شد، ما زحمت را برای شما کم کردیم در بین نظرات موشکفانه گشته ایم و نظرات کارشناسانه و واقعی را برای شما جدا و برای خواندن آماده کرده ایم. ولی با این حال توصیه اکید ما همیشه استفاده از یک کارشناس خبره برای انتخاب خودرو است شما میتوانید برای رفع تمام نیازها در هنگام انتخاب خودرو مد نظرتان وارد بخش و سرویس مشاوره آنلاین خرید و فروش خودرو شوید و از این سرویس جهت رفع تمامی شک و شباهات ذهنی خود استفاده کنید و آن را با کارشناسان کاربلد اُتکس در میان بگذارید.
حالا در ادامه با نظرات همراه ما باشید:
رضا ( باما ):
میخواهم بیطرفانه تجربهام از فردا ۵۱۱ را که از ۱۹ فروردین دریافت کردم با شما در میان بگذارم. قبلاً دنا پلاس اتومات داشتم و واقعاً احساس میکردم حجم بزرگ بدنهاش بیهدف است و هماهنگی موتور با گیربکس در حد استاندارد نبود.وقتی ۱۹ فروردین این چانگان آلسوین را تحویل گرفتم، ابتدا لاستیکهای نکسن رویش نصب کردم و باورم نمیشد اینقدر نرم باشد. هماهنگی موتور ۱.۵ لیتری با گیربکس DCT بینقص است و شتابگیریاش فوقالعاده لذتبخش. مصرف بنزین ترکیبی حدود ۶ تا ۶.۵ لیتر در آزادراه و ۷.۵ لیتر در شهر است که برای چنین خودرویی کمنظیر بهنظر میرسد. صندلیها نرماند و بدن را بهخوبی در بر میگیرند. تا امروز حدود ۲۸۶۰ کیلومتر باهاش رانندگی کردم، از جمله سفر بابل تا رشت؛ در سرازیری و سبقتگیری هیچ کمبودی حس نکردم، تعویض دنده روان و بیصداست و تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر صدای موتور تقریباً شنیده نمیشود.
خواهش میکنم فردا ۵۱۱ را با دنا، شاهین، تارا یا سایر مدلها مقایسه نکنید؛ این خودرو در امارات هم عرضه میشود و ویژگیهای منحصربهفرد خود را دارد. سیستم صوتی دستگاه در حد استاندارد است و اگر به دنبال بلندی صدای استثنایی هستید باید سیستم را تقویت کنید.
نقاط ضعف؟ قیمت آنقدر مناسب است که حتی زیر قیمت ۲۰۷ اتومات هم قرار میگیرد و صندلیها چرم نیستند. من در هفتهی دوم کابین، برای صندلیها روکش چرمی دستدوز تهیه کردم که کیفیتش عالی شد. همچنین فردا موتور برخی آپشنها مثل کروز کنترل را حذف کرده، که از نظر من تأثیر چندانی روی تجربهی رانندگی ندارد.
در مجموع از خرید فردا ۵۱۱ کاملاً راضیام و قصد ندارم آن را بفروشم. ایمنی بالا، فضای داخلی جادار و مصرف سوخت بسیار کم، از بزرگترین نقاط قوتش هستند. پیشنهاد میکنم رنگ سفید را انتخاب کنید تا هنگام فروش مجدد به مشکل برخورد نکنید.
من این خودرو را برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی تهران خریدم؛ چون خودروهای بادوام به عضویت اتحادیه میرسند و تأمین قطعاتشان بهدلیل گستردگی استفاده، بسیار ساده است. لطفاً این محصول را زیر قیمت نفروشید—بیتردید ارزشش را دارد.
Jfc ( باما ):
درود به دوستان بنده حدودا 5هزا رتا با این ماشین رانندگی کردم .بدون هیچ گونه تعصب به ماشین ایرانی و خارجی .فقط می خوام نظر خودم بدم شاید بدردکسی بخوره من انواع ماشینارو استفاده کردم از وانت پیکان تا ازرا 2007 و ماشین ایرانی این ماشین باید اول ببنید چقدر داری هزینه میکنید بعد نسبت به پول پرداختی باید نظر داد این ماشین هم شتاب خوبی داره .وگیربکس قابل قبول اتاق بدون صدا ونرم وهمین که توربو نیست خودش یه برگ برند برای ماشین چینیی با این بنزین ایرانه ولی یه سری اپشن مثل کروز کنترل ونور پردازی داخل ماشین حذف شده که واقعا ناراحت کننده ولی اگه کسی برا استفاده میخواد بخره از نظر من پشیمان نمیشه...
علیرضا_ترابی ( باما ):
سلام به همگیمن این چانگان رو آبان ۱۴۰۳ تحویل گرفتم؛ با یک تومن نقد و ۱۶ میلیونم قسطی. راستش بهنظرم با این پول گزینه اتومات بهتری گیر نمیومد، پس ترجیح دادم همونو بگیرم.
اول از همه چندتا نکته منفی: صدای ویژ ویژ ترمز کمکی از زیر کاپوت مستقیم میاد تو کابین که تو مسافتهای طولانی حسابی اعصابتو خورد میکنه. برای آپشن هم خیلی حرفی برای گفتن نداره؛ حتی بلندگوی عقب رو حذف کردن. صندلیها پارچهای نازک و بیکیفیتن که بعد از چند ساعت رانندگی کمرت بدجور خسته میشه، تازه روکش خوب و مطمئنی هم پیدا نمیشه براش. قطعات یدکی هم انگار نایابن؛ برای یه قطعه ساده باید دو تا سه ماه تو صف سفارش بمونی. نمایندگی که میگفت اغلب مدلهای ۱۴۰۳ به بالا کمکهای جلو مشکل دارن، منم الآن حدود سه ماهه منتظرم درستش کنن.
داخل کابینم کلی ایراد داره؛ جای لیوانخوری نداره، داشبورد کوچیکه و نور سقفی فقط قسمت جلو رو روشن میکنه. رینگهاشم انقدر کوچیکه که ظاهر کلی ماشینو پایین آورده. ضبط و باندش هم کیفیت معمولی داره و هر کاری کنی—مثلاً عوض کردن رینگ یا باند—گارانتی میره هوا. از نظر ظاهر عقب ماشینم خیلی جمعوجوره و جذاب نیست، اما نمای جلوش نسبتاً شبیه بسترن قشنگ در اومده. سپر جلوی این مدل دیاق نداره، پس با یک ضربه کوچیک ممکنه کلی خرج بیفته. دوربین عقب بعد از چند ماه کیفیتش رو از دست میده و تو سرعتهای بالا هم صدای باد میاد تو کابین. لاستیکهاش برای بارون مناسب نیستن و لیز میخورن. نوربالا هم وقتی به ماشین جلویی نزدیک میشی، اصلاً خوشایند نیست. آینههای بغل طول ماشینو خوب نشون میدن ولی درک ارتفاع صندوق عقب از روی راه سخته.
حالا بریم سراغ نکات مثبت: اولا که قسطی میشه خریدش و با یک تومن از این یکی اتومات بهتر گیرت نمیاد. فضای داخلی جاداره مخصوصاً جاپایی عقب. عقبش رو دستانداز نرم حرکت میکنه و کلی از دستاندازای معمولی رد میشی بدون تکون خوردن زیاد. فرمان فوقالعاده نرم و سواریش اصلاً خشک نیست. شتابش تو این رنج قیمتی حرف نداره، هرچند هنوز صفره و باید ببینم با کارکرد بعدا چهجوریه. مصرف سوختشم با بنزین معمولی ایران کاملاً سازگار و معقوله. ظاهرش هم نسبتاً خوبه؛ من رنگ نقرهای رو بیشتر دوست دارم که هرچند کمتر پیدا میشه ولی زیباییش بیشتره. پشتیبانی نمایندگی هم تا حالا تماس و مراجعه حضوری که داشتم، برخوردشون خوب بوده. صندوق عقبش هم جای زیادی داره.
ehsanl ( باما ):
سه روزه تحویل گرفتمش. از نظر روانی حرکت و شتاب عالیه در حد خودش. تعویض دنده اصلا حس نمیشه. موتور کاملا جواب وزن ماشین رو میده. ترمز ها خوبه. نمای جلو عالی و نمای عقب قابل قبوله. کیفیت لامپ ها خیلی خوبه. چراغ مشایعت و ایرکاندیشن بدو ورود جالبی داره که قابل تنظیمه از روی مانیتور. کیفیت ساخت قابل قبولی داره که البته نود درصد خشک هست و در حد یه ماشین اقتصادیه. روپوش موتور، سینی زیر موتور، کاور کمک فنرها، سیستم استارت استاپ، سنسور دمای داخل، لامپ های ال ای دی عقب که در کاتالوگ ذکر شده توسط شرکت فردا نصب نشده (باز شده!) که گفتن توی فراخوان احتمالا نصب میکنن. احتمالا البته! البته این سری اوله و کاملا چانگانه. لاستیک و باتری و شیشه و ... همه چانگانه. شاید نسخه های بعدی تغییر کنه قابلیت ها و آپشن هاش. اگر سوالی داشتید در خدمتم.
حمزه ( خودرو45 ):
با سلام خدمت عزیزان
بنده هم مدتی هست که این خودرو رو استفاده میکنم.
کیفیت مونتاژ و ضخامت ورق ها فوق العاده هست.
گیربکس دو کلاچه تر که روی ماشینهای بالای دومیلیارد هست. و قابل مقایسه با گیربکس cvt نیست .تحقیق کنید.
مصرف بنزین عالی و صدای موتور خیلی کم.
تعویض دنده خیلی سریع اصلا متوجه نمیشود
مزایای زیادی داره که فرصت نوشتن ندارم.
علی ( خودرو 45 ):
من قبلا برلیانس h320 داشتم که سواری نرم و پرشتاب و هندلینگ خوبی داشت فروختم پارس سال گرفتم که خیلی پشیمان شدم چون نه سواری نرمی داشت نه هندلینگ نه کیفیت اصلا قابل مقایسه نبود،دنبال یه ماشین به روز چینی بودم که تولید هم داشته باشه که اتفاقی یکی از دوستان Fmc511 پیشنهاد داد منم تو اینترنت در موردش تحقیق کردم ورفتم سراغش الان یه مدتی هست که گرفتم تجربه من از رانندگی که ماشین بسیار نرم پر شتاب وبا توجه با موتور ۱۵۰۰ که میگن ضعیفه اشتباه میکنن بسیار پر قدرت و پرشتاب هستش هندلینگ خوبی داره رانندگی باهاش خیلی لذت بخشه کیفیت خیلی خوبی داره بهتون پیشنهاد میکنم در خریدش شک نکنین.به جرات میتونم بگم کمی هم سواریش از برلیانس بهتره
علیرضا ( خودروبانک ):
چندتا مورد میگم برای دوستانی که نظرات را میخونن. ترمز عقب کاسه ای هست و ای کاش دیسکی بود! چرا ای کاش دیسکی بود؟ چه اتفاقی می افتاد؟ دقیقا شرکت خودرو سازی و مهندسی پیچیده به این نتیجه رسیده که اگر کاسه ای باشه مزایای بیشتری داره. جک جی ۴ هم در همین کلاس هست و کاسه ای هست. پزو پارس و ال نود و حتی ساندرو استپ وی هم کاسه ای هست. آیا رنو درک نکرده بود!!! پس این یک مطلب باطل هست. ترمز گیری این ماشین نمره قبول میگیره. دوستانی که میگن صندلی ای کاش چرم بود، درسته اگر چرم بود بهتر میشد اما اگر چرم با کیفیت بود. نه یک چرم مصنوعی الکی. پس وقتی قطعا ما تصمیم داریم در هر صورت روکش بندازیم روی صندلی دنبال بهانه الکی نگردیم. خوشبختانه ایسیو این ماشین بوش هست. موتور ساخت چانگان و گیربکس دوکلاچه تر. اینا برگ برنده هست. و ای کاشها را در مورد چیزهای دیگه به کار ببریم. ای کاش استارت دکنه ای بود. البته بیرون میشه دکمه ای کرد. ای کاش سایز رینگ ۱۶ بود چون نباید به سایز فابریک ماشین اتوماتیک دست زد و نباید کم یا زباد کرد.
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش