نظرات (0)

تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۹/۲۰

بررسی اجمالی هایما 8S و نظرات مردمی کاربران و مالکان

بررسی اجمالی هایما 8S و نظرات مردمی کاربران و مالکان

هایما 8S یک کراس‌اوور کامپکت چینی است که از سال ۱۴۰۱ در بازار ایران توسط ایران‌خودرو عرضه شده و به خاطر طراحی مدرن و متفاوتش، نسبت به دیگر محصولات مونتاژی و چینی موجود در بازار ایران متمایز می‌شود. این مدل نمایانگر رویکرد جدید و تا حدودی آوانگارد هایما است که از المان‌های طراحی نیمه دوم دهه ۲۰۱۰ الهام گرفته؛ ترکیبی از خطوط نرم و زوایای تند که حس اسپرت و تعادل را به خوبی منتقل می‌کند. از نظر فنی، 8S با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT، تعادلی مناسب بین کارایی، دوام و مصرف سوخت ارائه می‌دهد. هرچند کابین خودرو از متریال اقتصادی و پلاستیک خشک ساخته شده، اما طراحی بصری جسورانه، نمایشگر شناور و کلاستر دیجیتال، جلوه‌ای مدرن و جوان‌پسند به آن بخشیده است. به طور کلی، هایما 8S سعی کرده در بازار اشباع‌شده کراس‌اوورها با طراحی و امکانات قابل‌توجه، جایگاه رقابتی خود را پیدا کند.

طراحی خارجی

طراحی نمای بیرونی 8S بر اساس المان‌های رایج اواخر دهه ۲۰۱۰ شکل گرفته و ترکیبی از تناسبات هندسی، خطوط شانه‌ای ممتد و چراغ‌های روز باریک را به نمایش می‌گذارد. جلوپنجره آن آشنا به نظر می‌رسد و نمای عقب با نورپردازی پیوسته خود جلب توجه می‌کند؛ بنابراین، هیچ عنصر جدید و منحصر به فردی در آن دیده نمی‌شود، اما ترکیب کلی آن به طرز متعادل، منطقی و جذابی طراحی شده است.

  • چراغ‌های روز باریک قرارگرفته در بالاترین بخش جلو که امضای طراحی مدرن را می‌سازند.

  • جلوپنجره با قاب آشنا مشابه سایر محصولات هایما در بازار ایران.

  • خط شانه ممتد از لبه کاپوت تا میانه درهای عقب که حس یکپارچگی بدنه را تقویت می‌کند.

  • نمای عقب پیوسته با نورپردازی ممتد که از ترندهای دهه ۲۰۱۰ پیروی می‌کند.

  • تعادل طراحی بین خطوط نرم و زوایای شکسته که ظاهر را نه کاملاً نرم و نه کاملاً خشن نشان می‌دهد.

هایما 8S قرمزنمای عقب هایما 8S

خودرو از لحاظ طراحی در وضعیت قابل قبولی برخوردار است که تبعیت شده از نسل قدیم موفقی است که بازار ایران را در آن برهه زمانی تحت تاثیر خود قرار داده بود. جلو پنجره شبکه کهکشانی، پروژکتور ها جانمایی شده در سپر جلو، چراغ های عقب کشیده همگی از طراحی مدرن و مینیمالیستیک این خودرو در قسمت بیرونی حکایت دارند.

طراحی داخلی

کابین 8S از مواد اقتصادی و پلاستیک خشک ساخته شده، اما طراحی جسورانه و المان‌های اسپرتی مثل نمایشگر شناور، اهرم دنده الکترونیکی و غربیلک فرمان D‑Cut، حس مدرن و متمرکز بر راننده را به خوبی منتقل می‌کنند. نحوه‌ی حجم‌پردازی و چیدمان عناصر به گونه‌ای است که با وجود کیفیت نه‌چندان بالا، تجربه‌ای متفاوت و جذاب‌تر نسبت به سایر محصولات هایما ارائه می‌دهد.

  • متریال: اکثراً پلاستیک خشک؛ کیفیت کلی اقتصادی.

  • داشبورد: خط تزئیناتی افقی و دریچه‌های شش‌ضلعی برای جلوه اسپرت.

  • نمایشگر شناور بیرون‌زده از داشبورد و اهرم دنده الکترونیکی.

  • فرمان سه‌شاخه D‑Cut و کلاستر تمام‌دیجیتال با طراحی راننده‌محور.

  • ترِیم نقره‌ای و چینش کنترلی که فضای راننده را از سرنشین جدا می‌کند.

نمای داخل هایما 8Sصندلی های عقب هایما 8S

طراحی داخلی مدرن جذاب و از اصول قاعده طراحی کنونی دنیا پیروی میکنند. صندلی های عقب کاملا جادار است و هیچ خبری از مشکلات فضای ناکافی برای زانوهای شما وجود نیست چیزی که خیلی از کراس اورهای امروزی آن را به اندازه کافی شاید مد نظر قرار ندهند.

مشخصات فنی

هایما 8S با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ و سیستم تزریق مستقیم (T‑GDI) کار می‌کند و به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT متصل است. سیستم تعلیق جلو از نوع مکفرسون و عقب از نوع مولتی‌لینک است که این ترکیب، هزینه‌های نگهداری معقول و فرمان‌پذیری خوبی را به ارمغان می‌آورد. طراحی فنی این خودرو به گونه‌ای است که شتاب اولیه مناسبی (کمتر از ۸ ثانیه طبق ادعای ایران‌خودرو) و سواری راحتی را در شرایط شهری و جاده‌ای فراهم کند.

مقدار

مشخصه

بنزینی تزریق مستقیم

نوع موتور

۱.۶ لیتر

حجم موتور

۴ / ۱۶

سیلندر / سوپاپ

توربوشارژر

تنفس موتور

۱۹۲ اسب بخار

قدرت

۲۹۳ نیوتن‌متر

گشتاور

۶ سرعته اتوماتیک AT

گیربکس

جلو

محور محرک

۷.۸ ثانیه

شتاب ۰–۱۰۰

۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

سرعت نهایی

۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

یورو ۵

استاندارد آلایندگی

برقی

فرمان

۴۵۶۵ میلی‌متر

طول

۱۸۵۰ میلی‌متر

عرض

۱۶۸۲ میلی‌متر

ارتفاع

۲۷۰۰ میلی‌متر

فاصله محورها

۱۵۶۰ کیلوگرم

وزن خالص

۳۴۰ لیتر

ظرفیت صندوق عقب

۵۸ لیتر

حجم مخزن سوخت

۱۹ اینچ

قطر رینگ

۵ نفر

تعداد سرنشین

آپشن و امکانات

هایما 8S در زمینه امکانات، وضعیت خوبی دارد و به عنوان یک محصول مونتاژی، ویژگی‌های ایمنی و رفاهی قابل توجهی را ارائه می‌دهد که آن را در رقابت با کراس‌اوورهای چینی بازار، به گزینه‌ای قابل توجه تبدیل می‌کند.

  • ایمنی: ۶ کیسه هوا؛ ترمز ضدقفل؛ توزیع نیروی ترمز؛ ترمز اضطراری خودکار؛ کنترل کشش و پایداری.

  • کمک راننده و رادارها: کروز کنترل تطبیقی؛ هشدار برخورد جلو؛ رادار نقاط کور؛ هشدار خروج از خط؛ رادار تغییر لاین.

  • دوربین و حسگرها: دوربین ۳۶۰ درجه؛ دوربین عقب؛ سنسور پارک جلو و عقب؛ سنسور نور و باران؛ سنسور فشار باد تایر.

  • راحتی و رفاه: سانروف پانورامیک؛ صندلی‌های برقی جلو با گرم‌کن؛ تهویه اتوماتیک دو منطقه‌ای؛ ورود و استارت بدون کلید؛ در صندوق برقی با سنسور پا.

  • کنترل و نمایشگرها: نمایشگر مولتی‌مدیا ۱۲.۳ اینچ؛ کلاستر دیجیتال ۱۰ اینچ؛ شیفتر دنده الکترونیکی؛ فرمان چرمی با دکمه‌های کنترلی.

  • سایر: ترمز پارک برقی و اتوهلد؛ نوربالا اتوماتیک؛ روشنایی ترک؛ دوربین ثبت وقایع.

گیربکس هایما 8Sفرمان هایما 8Sصندوق هایما 8S

مزایا و معایب

مزایا

  • طراحی ظاهری و داخلی قابل‌قبول و متفاوت نسبت به محصولات قبلی هایما در ایران.

  • توان فنی مناسب با پیشرانه توربو و گشتاور بالا برای کلاس خود.

  • گیربکس AT بادوام که ترکیب مناسبی از دوام و مصرف ارائه می‌دهد.

  • امکانات رفاهی و ایمنی قابل‌توجه برای یک محصول مونتاژی.

معایب

  • کیفیت متریال داخلی پایین‌تر از انتظار؛ استفاده گسترده از پلاستیک خشک.

  • فضای صندوق عقب محدود نسبت به برخی رقبا در کلاس کامپکت.

  • عرضه محدود در بازار که می‌تواند دسترسی و خدمات پس از فروش را تحت‌تأثیر قرار دهد.

  • قیمت نهایی درخور توجه که ممکن است جذابیت رقابتی را کاهش دهد.

قیمت هایما 8S

هایما 8S با یک موتور توربوشارژ قوی، امکانات رفاهی و ایمنی کامل، و طراحی مدرن از لحاظ فنی و امکانات به اندازه کافی ارزشمند و دارای ارزش خرید است البته این خودرو برای افرادی که به دنبال یک خودروی اسپرت و مجهز هستند، ارزش خرید بالایی دارد. ولی شاید باید به سواری خشک و حساسیت موتور نسبت به کیفیت سوخت و هزینه‌های نگهداری آن هم توجه کرد، که ممکن است به عنوان یک نقطه ضعف به حساب بیاید که ممکن است خرید این خودرو را کمی دچار ریسک و خطر کند.

قیمت این خودرو در دی ماه 1404 چیزی بالغ بر 2 میلیارد و 650 میلیون تومان برآورد میشود.

قیمت روز هایما 8S مدل 1403

قیمت روز هایما 8S مدل 1402

جمع‌بندی کلی

هایما 8S یک خودروی جذاب است که با تمرکز بر طراحی مدرن و ارائه امکانات ایمنی و رفاهی، سعی دارد در بازار کراس‌اوورهای چینی ایران جایگاه خاصی پیدا کند. از نظر فنی، این خودرو با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو و گیربکس ۶ سرعته AT، به همراه سیستم تعلیق جلو مکفرسون و عقب مولتی‌لینک، ترکیبی متعادل از شتاب، راحتی و دوام را ارائه می‌دهد. نقطه‌ضعف اصلی آن کیفیت متریال کابین و فضای صندوق است؛ همچنین عرضه محدود و قیمت نهایی ممکن است بر تصمیم خرید شما تأثیر بگذارد. به طور کلی، اگر طراحی مدرن، امکانات و تجربه رانندگی روزمره با شتاب مناسب برایتان اهمیت دارد، هایما 8S گزینه‌ای جذاب در کلاس خود به حساب می‌آید؛ اما اگر کیفیت متریال و فضای بار برایتان حیاتی است یا به دنبال شبکه خدمات گسترده‌تری هستید، بهتر است این موارد را با رقبا مقایسه کنید.

نمای جلو و کناری هایما 8Sنمای پشت و کناری هایما 8S

نظرات مردمی و مالکان خودرو هایما 8S

پس از بررسی و تحلیل مجموعه ای از از نظرات کاربران نتیجه ای که میتوان در مورد هایما 8 اس از منظر کاربران و مالکان این خودرو گرفت این است

نقاط قوت

  • شتاب و توان موتور: بسیاری از کاربران عملکرد موتور توربوشارژ را بسیار رضایت‌بخش می‌دانند و شتاب خودرو را نسبت به رقبا بهتر ارزیابی کرده‌اند.

  • گیربکس: واکنش سریع و نرمی گیربکس از جمله ویژگی‌های مثبت ذکر شده است.

  • امکانات رفاهی و ایمنی: وجود کروز کنترل هوشمند، رادار نقطه کور، دوربین 360 درجه و سانروف پانورامیک به عنوان مزایای کلیدی و مهم در نظر گرفته شده است.

  • کابین کم‌صدا: سکوت و کاهش انتقال صدای بیرون به داخل کابین مورد توجه قرار گرفته است.

  • مصرف سوخت در جاده: برخی کاربران مصرف سوخت ترکیبی حدود ۷ لیتر در مسیرهای برون‌شهری را گزارش کرده‌اند که برای یک موتور توربو مطلوب محسوب می‌شود.

نقاط ضعف

  • خشکی سواری و صندلی‌ها: بارها به ناراحتی صندلی‌ها و خشکی سیستم تعلیق اشاره شده است.

  • کیفیت کابین و متریال داخلی: تعدادی از کاربران کیفیت مواد به‌کاررفته در کابین را ضعیف ارزیابی کرده‌اند.

  • مشکلات گیربکس: گزارش‌هایی مبنی بر تقه زدن و خرابی گیربکس پس از کارکرد حدود ۱۸ هزار کیلومتر وجود دارد.

  • سیستم مالتی‌مدیا: عملکرد ضعیف و هنگ کردن سیستم چندرسانه‌ای از جمله انتقادات مطرح‌شده است.

  • ترمزها: برخی کاربران ترمز را در سرعت‌های بالا غیرقابل اعتماد دانسته‌اند.

  • مصرف سوخت شهری: مصرف سوخت در شرایط رانندگی شهری حدود ۱۰ تا ۱۱ لیتر گزارش شده است.

  • جزئیات آزاردهنده: مشکلاتی نظیر صدای سانروف، صدای لاستیک عقب و نبود امکاناتی مانند کول‌باکس و شارژر بی‌سیم نیز ذکر شده است.

در هر حال اگر باز هم نسبت به خرید هایما 8s a شک دارید میتوانید از خدمات مشاوره خرید خودرو دست دوم اُتکس استفاد کنید جایی که میتوانید با یک کارشناس مشاور وارد گفتگو شوید و تمامی سوالات خود را در یک فضای کاملا اختصاصی مطرح کنید و در انتظار پاسخ کامل و راهنمایی حرفه ای مشاور باشید در ادامه با نظرات کاربران و مالکان این خودرو همراه ما باشید:

مهربانم88 (باما)

سلام
دوستان من هایما 8s دارم بسیار عالی هست قبل آن تویوتا راوفور داشتم به خاطر یک معامله ملکی مجبور شدم بفروشم هرچه که به پا ی تویوتا نمی رسد ولی خوبه دوستم فیدیلیتی داره به جرات بگم یک سر گردن از آن بالاتر هست حتی از لاماری هم میشه گفت بالاتر هست


وحید (خودرو45)

سلام
خودرویی با آپشنها و نرمی و شتاب تیگو ۸ پرو با هزینه یک میلیارد کمتر
گیربکس بهتر از تیگو ۸ پرو
مصرف واقعی جاده ای بسیار کم صدی ۷ لیتر
بدون ناک
جاپای ردیف عقب بسیار عالی
تو خریدش شک نکنید
منکه خیلی راضی هستم


فنقل (اسب بخار)

معایب اصلی ماشین پس از ۲۰ هزار کیلومتر رانندگی:
“رینگ های سوزنی نیز بزرگ و زیبا هستند” …. رینگ های بسیار زشت و نامتناسب!

“سواری خودرو قدری خشک است و سفتی صندلی های اسپرت آن نیز بر این خشکی دامن می زند”…. سواری بسیار بسیار خشک و صندلی های افتضاح!

“از نظر حجم و خروجی پیشرانه، کاملاً توان رقابت با خودروهایی چون فونیکس FX، تیگو ۷ پرومکس و تیگو ۸ پرو را دارد”…. توان فنی قابل قبول اما مشابه شرایط لاماری ایما یعنی اصلا احساس و شتاب یک موتور ۲۰۰ اسبی رو ندارید!


شاهین (خودرو بانک)

سلام
چند ماهی هست که این ماشین رو دارم شتابش در مسیر مستقیم و سر بالایی بسیار خوبه کمی سیستم تعلیق بدلیل رینگ بزرگش مشکل داره ؛ اپشن ها به نسبت قیمت ماسین زیاده و کاربردی ، مشکلی اصلی من سیگنال ایمنی در سرعت 120 هستش که مطابق راهنمایی دفترچه هم قطه نمیشه


سروشم (باما)
من دوسال هست با کارکرد 41 هزار کیلومتر این ماشین رو دارم از همه چی. ماشین هم راضی هستم . امکانات و مخصوصا کروز هوشمند داره که توی ماشینهای رقیبش نیست . خدمات پس از فروش هم برای تعمیرات عالی هست فقط مشکلی ک توی این ماشین دیدم تقه ای هست که گیربکس بعد از ترمز و ایست کامل ماشین میزنه و در نهایت گیربکس رو خراب کامل می‌کنه ماشین من توی کارکرد 18000 یکبار گیربکس رو تعویض کردن و الان دوباره با همون مشکل مواجه شده و ماشینم نمایندگی جهت تعمیر گذاشتم


ساراص (باما)

ما که خریدیم راضی هستیم، صندلی هاش می گفتن خشکه که واقعا نسب به هایما اس ۷ پلاس راحت تره، جا پای عقبش هم بیشتره، نسبت به اس ۷ صدای بیرون اصلن داخل نمیاد، سکوت مطلقه، فقط کمی مولتی مدیا اذیت می کنه، دستیار صوتی بعضی دقتا گیج میزنه و سانروفش تق تق صدا میده.


فرهاد (خودرو45)

هایما رو حدود یک ماه و ۲۰۰ کیلومتر روندم برای نظر دادن هنوز زوده ولی قدرت موتور خیلی خوبه گیربکس در هر شرایطی به شما عکس العمل نشون میره و به نسبت چینی ها قدیمی خیلی بهتر شده به طور کلی موتور و گیربکسش در حد کلاسش و چینی بودنش عالیه و راننده رو راضی میکنه سیستم صوتی خیلی معمولیه و در حد پارس و ۲۰۶ صدا داره یه مقدار باسش از اونا بیشتره همین دوربینها کیفیتش مثل فیدلیتی هست ترمزش خوبه صدای لاستیک عقب در سرعت حدود ۸۰ اگر دقت کنید شنیده میشه رادار نقطه کور دقیق هست رانندگی بین خطوط و ترمز اضطراری مثل تیگو ۸ پرو هست خیلی دقیق نیست و هنوز این آپشنها کار دارن تا بخوان خودکار بشن. در مجموع از لاماری فیدلیتی و هفت پرو سر تره


سعیدهستم (باما)

سلام
من اولین بارمه اینجا نظر میدم چون حیفم میاد تجربه خودم در مورد هایما اس هشت و بگم
این ماشین و یکی از فامیلای نزدیک ما چند ماه پیش خریده بود با هم رفتیم یه مسافرت. تجربه خودم و میگم
شتاب ماشین حرف نداره یعنی گاز بدی سرعت میره راحت رو ۱۶۰
و این تنها مزیت این ماشینه
کیفیت تمامی متریال داخل کابین آشغال به تمام معنی. واقعا مونده بودم ماشین با این شتاب و قیافه چرا داخل کابینش اینقدر فناست. اصلا و ابدا راحت نیست خشک خشکه. کوچکترین دست انداز داخل ماشینه. صندلی ها ناراحته به جد. من مجبور شدم از جلو بیام ردیف عقب از بس صندلیش ناراحت بود
خلاصه من هرگز دوست ندارم چنین ماشینی داشته باشم


امیر (اسب بخار)

سلام دوستان
من تجربه رانندگیم رو پس از سه ماه استفاده از این ماشین عرض می کنم خدمتتون.
– از لحاظ فنی من عوض یک گروه هایما سواران 8S هستم و تا حالا حتی یک مورد اشکال فنی گزارش نشده است.
– ماشین خیلی آپشنال هست و لذت رانندگی خوبی به راننده و سرنشینان می دهد.
– هندلینگ ماشین سر پیچ ها واقعا خوب هست.
– کروز کنترل تطبیقیش رو من در مسافرت استفاده کردم که دقت و قابلیت اطمینان خوبی داره.
– به خاطر رینگ های ۱۹ اینچی و طراحی اسپرت خشکی مختصری داره که اذیت کننده نیست و قدری از آن به خاطر ذات کراس اوورها هست.
– جعبه دنده خیلی نرم و بدون ضربه هست.
– شتاب واقعا راضی کننده هست.
– یک سفر ۱۲۵۰کیلومتری من از مشهد با این ماشین رفتم و واقعا خستگی زیادی برای من نداشت با اینکه یک طرف رو یکسره رانندگی کردم.
– این ماشین با اینکه ۱۶۰۰توربو هست ولی من در مسیر مجبور شدم بنزین معمولی بدون اکتان بزنم, با اینکه نسبت به حالتی که از سوپر استفاده می کردم شتاب آن کمتر بود و احساس می کردم موقع گاز دادن صدای موتور بیشتر شده ولی اصلا ناک نداشت حتی مواقعی که زیاد گاز می دادم بهش.( ناک واقعا در دراز مدت برای موتور سم هست) در حالی که یکی از دوستان تیگو هفت پرو داشت و با بنزین معمولی و رانندگی نسبتا پرگاز ناک میزنه.
– ماشین خیلی کم سرو صدا هست, فقط چند مورد گزارش صدا از سانروف داده شد که با مراجعه به نمایندگی و ریگلاژ چند پیچ رفع شدند.
– ظاهرش رو من دوست دارم ولی سلیقه ای هست دیگه…
قطعا بیشترین ارزش خرید نسبت به قیمت رو هایما 8S داره.
امیدوارم تجربه من به درد کسایی که می خوان ماشین بخرن و استفاده کنن بخوره.


نپتون (باما)

من یکساله دارم شتابش خداس تمام چینی و ژاپنی و کره ای هارو رنده میکنه بجز چند تا انگشت شمار مثل آریزو۸
عیبش فقط ترمز ضعیف و نداشتن کول باکس و شارژر وایرلس هستش و سیستم مالتی مدیا داغون که یکسره هنگ میکنه
ولی شتابش همه رو جبران میکنه😉
من هم فیدلیتی دارم هم تیگو۷ ولی این ی چیز ذیگه اس
سفیدشم مثل بنز میخرن


Mehrdad12345 (باما)

سلام دوستان
نظرات خودم رو بعد از ۳۵۰۰ کیلومتر پیمایش در یکماه و سه مسافرت برونشهری میگم امیدوارم مفید باشه .
شتاب عالی
سرمایش خوب
قیافه خوب نسبت به رقبای هم رده
امکانات رفاهی خوب
خیلی جادار هم سرنشین های عقب و هم صندوق
خیلی کم صدا تو کابین
مولتی مدیا خوب
ترمز تو سرعت بالا بدک نیست ولی قابل اعتمادم نیست
مصرف بالای سوخت ۱۰ تا ۱۱ لیتر
باک بنزین کمه حجمش
صندلی یکم ناراحته

آخرین قیمت های تحلیل شده

خودرو

قیمت

بروزرسانی

نظرات

نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش