نظرات (0)

تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۶/۱۹

بررسی اجمالی KMC A5 و نظرات مردمی کاربران و مالکان

بررسی اجمالی KMC A5 و نظرات مردمی کاربران و مالکان

KMC A5 یک کراس‌اوور جمع‌وجور است که کرمان‌موتور با برند اختصاصی خودش به بازار ایران معرفی کرده. این خودرو در واقع نسخه بهبود یافته SWM G01F سیف‌خودرو است که تغییرات فنی زیادی نداشته، اما گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته‌اش با یک نمونه ۷ سرعته دوکلاچه روغنی جایگزین شده. این تغییر در گیربکس، به عنوان مهم‌ترین تحول فنی KMC A5 شناخته می‌شود. طراحی بدنه همچنان ساده و خانوادگی است؛ اما کیت اسپرتی که همراه خودرو ارائه می‌شود، جذابیت ظاهری آن را برای جوان‌ترها بیشتر کرده است. در داخل کابین، کیفیت متریال بالا است و

فضای مناسبی برای سرنشینان عقب فراهم شده، هرچند طراحی داشبورد حالا کمی قدیمی به نظر می‌رسد. این کراس‌اوور چینی با موتور ۱.۵ لیتری توربو، قدرت ۱۳۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۲ نیوتن‌متر عرضه می‌شود و تجربه سواری نرم و قابل‌قبولی را ارائه می‌دهد.

طراحی خارجی

طراحی KMC A5 به‌طور خاص مدرن نیست و اگر کیت اسپرت را از آن جدا کنیم، با ظاهری ساده و خانوادگی مواجه می‌شویم که ۵-۶ سال پیش جذاب به نظر می‌رسید. اما با اضافه کردن کیت بدنه اسپرت، خطوط برجسته گلگیرها و رکاب‌های جانبی، جلوپنجره عریض و چراغ‌های کشیده جلو، این خودرو ظاهری هیجان‌انگیزتر به خود می‌گیرد.

  • ظاهر ساده بدون کیت اسپرت

  • جلوپنجره عریض با شبکه کرومی

  • چراغ‌های LED روشنایی روز

  • رکاب جانبی و اسپویلر عقب برجسته

  • لوگوی KMC به جای تایپ سیف‌خودرو

  • رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی اسپرت

نمای کناری سمت شاگرد کی ام سی ای 5نمای عقب کی ام سی ای 5

در طراحی بیرونی جذاب KMC A5 شکی نیست نقاط برجسته و عضلانی این خودرو و طراحی جذاب چراغ های جلو و همچنین خود جلو پنجره این خودرو جایی برای انتقاد باز نگاه نخواهد داشت ولی خوب همانطور که در حین و در ادامه مقاله گفته ام طراحی خارجی به نسبت قدیمی است ولی خوب همچنان جذابیت های خود را برای انتخاب دارد.

طراحی داخلی

فضای کابین KMC A5 تغییرات زیادی نسبت به SWM G01F ندارد و داشبورد، غربیلک فرمان و صندلی‌ها همچنان به همان شکل قبلی باقی مانده‌اند. اما یک تغییر مهم در کنسول جعبه‌دنده به چشم می‌خورد: اهرم تعویض دنده حذف شده و به جای آن یک کلید گردان قرار داده شده که تأثیر چندانی بر ارگونومی ندارد.

  • داشبورد و تودری‌های با کیفیت مناسب

  • کنسول میانی با کلید چرخان جایگزین اهرم دنده

  • نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی لمسی

  • فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی

  • ۶ کیسه هوا

  • سانروف پانوراما با نوردهی زیاد

  • فضای کافی برای سه بزرگسال در عقب

نمای کامل داشبورد کی ام سی ای 5نمای داشبورد و پنل های کی ام سی ای 5نمای رودری سمت راننده کی ام سی ای 5

کلا از دید بنده A5 در داخل زیاد خوب عمل نکرده و از الگوهای طراحی مدرن تا حد خیلی زیادی فاصله دارد هر چند که متریال استفاده شده در این خودرو کاملا قابل قبول و مناسب ارزیابی میشود

مشخصات فنی

در مقایسه با SWM G01F، موتور ۱.۵ لیتری توربو تغییر خاصی نکرده، اما قدرت آن از ۱۵۵ اسب‌بخار به ۱۳۷ اسب‌بخار کاهش یافته و گشتاور هم از ۲۳۰ به ۲۱۲ نیوتن‌متر رسیده است. گیربکس جدید ۷ سرعته دوکلاچه روغنی جایگزین نمونه ۶ سرعته اتوماتیک شده که می‌تواند شتاب‌گیری را کمی بهبود بخشد؛ اما هنوز دوام و استهلاک این گیربکس در بین مشتریان ایرانی امتحان نشده است. سواری KMC A5 نرم و راحت است و در سرعت‌های معمول پایداری خوبی دارد؛ هرچند در سرعت‌های بالا به دلیل ارتفاع زیاد بدنه نیاز به دقت بیشتری خواهید داشت.

مقدار

مشخصه

۱.۵ لیتر

حجم موتور

خطی بنزینی

نوع موتور

۴ سیلندر / ۱۶ سوپاپ

سیلندر / سوپاپ

توربوشارژر

تنفس موتور

MPI (انژکتور چندنقطه‌ای)

سیستم تزریق سوخت

۱۳۷ اسب‌بخار در ۵۶۰۰ rpm

بیشینه قدرت

۲۱۲ نیوتن·متر در ۲۰۰۰–۴۰۰۰ rpm

بیشینه گشتاور

۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک (Magna)

گیربکس

دیفرانسیل جلو

نوع انتقال نیرو

۱۲.۶ ثانیه (۰–۱۰۰ کیلومتر)

شتاب صفر تا صد

۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

حداکثر سرعت

اعلام‌نشده

مصرف سوخت ترکیبی

یورو ۵

استاندارد آلایندگی

برقی

نوع فرمان

مک‌فرسون جلو / نیمه‌مستقل عقب

سیستم تعلیق

دیسک جلو / دیسک عقب

ترمزها

۱۸ اینچ

قطر رینگ

۴۶۷۰×۱۸۵۵×۱۷۴۰ میلی‌متر

ابعاد (طول×عرض×ارتفاع)

۲۷۵۰ میلی‌متر

فاصله محورها

۱٬۵۵۰ کیلوگرم

وزن خالص

۵ نفر

ظرفیت سرنشین

۵۷۰ لیتر

ظرفیت صندوق عقب

۵۴ لیتر

حجم مخزن سوخت

آپشن و امکانات

امکانات KMC A5 تفاوت چندانی با نسخه SWM G01F ندارد و یک مجموعه نسبتاً کامل از تجهیزات ایمنی و رفاهی را ارائه می‌دهد.

  • کروز کنترل

  • رادار نقطه کور

  • رادار تغییر خط

  • رادار تصادف جلو

  • سنسور فشار باد تایر

  • صندلی راننده ۶ حالته برقی با گرمکن/سردکن

  • اتولایت و دی‌لایت LED

  • تهویه اتوماتیک با پنل لمسی

  • دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین ثبت وقایع

  • شارژر بی‌سیم موبایل

  • سانروف پانوراما

  • نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی با ناوبری

  • سیستم صوتی ۸ بلندگو

  • ۶ کیسه هوا

  • ورود و استارت بدون کلید

نمای کنسول میانی کی ام سی ای 5

کنسول میانی این خودرو از ظاهر کربنی برخوردار است و دارای دکمه های کنترل نیز از ظاهری جذاب و کاربر پسند هستند که باب میل حداقل بنده قرار گرفته ولی بیاید روراست بشیم تریم قرمز این خودرو در داخل کمی مصنوعی و پلاستیکی در چشم ظاهر میشود.

مزایا و معایب

مزایا

  • طراحی اسپرت با کیت بدنه

  • کابین با کیفیت متریال و فضای مناسب

  • تجهیزات ایمنی و رفاهی متنوع

معایب

  • توان فنی معمولی و شتاب نه‌چندان هیجان‌انگیز

  • طراحی داشبورد کمی قدیمی

  • گیربکس دوکلاچه با استهلاک نامعلوم

  • عرضه محدود در مقایسه با رقبا

قیمت فونیکس کی ام سی A5

این خودرو با توجه به امکانات مناسب ظاهری قابل دفاع و همچنین امکانات فنی نسبتا قابل قبول به نظر میرسد که ارزش قیمتی خرید را دارد، ولی با توجه به طراحی نسبتا قدیمی و رقبای دیگری چون تیگو 7، لاماری ایما، ام وی ام X55 پرو که با ظاهر و امکاناتی مدرن تر وارد بازار شدند، انتخاب این خودرو فقط نیاز به علاقه و انتخاب از روی احساس دارد چرا که در شهریور ماه 1404 قیمت این خودرو در بازار آزاد چیزی بالغ برا 1 میلیارد و 800 میلیون تومان است و شما با این هزینه آپشن های بسیاری را پیش رو دارید. در هر حال شما میتوانید برای محاسبه دقیق قیمت خودرو وارد بخش قیمت خودرو صفر و دست دوم شوید و به عنوان مثال قیمت خودرو کی ام سی A5 را بر روی نمودار مشاهده کنید و متوجه تغییرات قیمت آن در ماه های اخیر شوید.

نمای روبرو کی ام اس A5 سفید رنگنمای کناری از سمت راننده کی ام اس A5 سفید رنگ

ظاهر قرمز به عنوان رنگ ثانویه بر روی رنگ سفید اصلی نیز جذابیت خود را دارد و به طور کلی این رنگ نیز از دید بنده جز رنگها قابل قبول این خودرو است و اگر خیلی اهل نگهداری بدنه خودرو نیستید به هیچ وجه سراغ رنگ مشکی این خودرو نروید!

نتیجه‌گیری کلی

KMC A5 یک کراس‌اوور اقتصادی و کاربردی است که با کابین جادار و مجموعه‌ای از آپشن‌های قابل‌توجه طراحی شده. طراحی خارجی آن با کیت اسپرت، جذابیت جوان‌پسند را به خوبی به نمایش می‌گذارد، اما در باطن، پیشرانه ضعیف‌تر و گیربکس دوکلاچه ممکن است مشتریان ایرانی را دچار تردید کند. اگر به دنبال کراس‌اووری با امکانات زیاد و هزینه نگهداری معقول هستید و شتاب فوق‌العاده برایتان اولویت ندارد، KMC A5 می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. اما برای خریدارانی که به دنبال عملکرد فنی و تجربه رانندگی پرشتاب‌تر هستند، ممکن است گزینه‌های بهتری در بازار با پویایی حرکتی بیشتر پیدا کنند.

نمای روبرو کی ام اس A5 نقره ای رنگنمای کناری کی ام اس A5 نقره ای رنگ

رنگ اصلی این خودرو که در نسخه SWM G01F رنگ اصلی این خودرو بوده است همین رنگ نقره ای است که واقعا جذاب و در خور انتخاب هست. هماهنگی بین رینگ مشکی و تریم قرمز با رنگ اصلی نقره ای به شدت به جذاب شدن این خودرو کمک کرده است ولی باز هم میگویم اگر حال و حوصله نگهداری بدنه خودرو را با یک نیمچه باران معمولی را ندارید رنگ سفید انتخاب بهتری است.

نظرات مردمی کاربران و مالکان کی ام سی A5

این خودرو با استقبال نسبتا مناسبی از سمت کاربران و مالکان روبرو شده است و نظرات بسیاری پیرامون این خودرو وجود دارد از نظرا مثبتی چون ظاهر مناسب و امکانات قابل قبول تا مشکلاتی در هماهنگی های گیربکس و موتور و عدم وجود شتاب مناسب، ما برای شما تمام نظرات معتبر مالکان و کاربران اینترنتی که در کمال صداقت بدور از غرض ورزی هست را جدا کرده و برای شما لیست کردیم. در نظر داشته باشید با تمام این نظرات و باقی پارامترها برای انتخاب مشورت گرفتن از یک خبره همیشه راهی امن و مناسب تر برای خرید خودرو است، برای همین منظور اُتکس با فراهم آوردن بستر مشاوره خرید و فروش خودرو به شما این امکان را میدهد با چند انتخاب ساده وارد محیط گفتگو آنلاین با یک کارشناس خبره شوید و تمام سوالات خود را در مورد خرید KMC A5 بپرسید و از شک و شبهات فارغ شوید در ادامه با خواندن نظرات کاربران و مالکان با ما همراه باشید:

Ali476 ( باما ):

سلامت خدمت دوستان بنده خودرو های تیگو ۷ پرو و x5 رو داشتم در مقایسه با این دو از هر نظر شما بگید بهتره فقط از نظر سیستم تعلیق عقب که مولتی لینک نیست ضعف داره اما نرمیش و هندلینگش واقعا یکیه و تفاوت انچنان فاحشی من ندیدم توی شتاب و سرعت با تیگو ۷ یکیه بلکه شتاب اولیش بهتر هم باشه گیربکس تیگو ۷ پرو که cvt و آشغال بود تازه با این ماشین دارم حس و حال رانندگی رو درک میکنم Kmc x5 هم که اپشن هاش صفره تازه از s5 هم کمتره توی s5 تهویه دو کاناله وجود داشت اما توی x5 نیست گیربکس موتور همون قدیمی و تقه داره به خصوص توی دنده عقب چنین چیزی واقعا مسخرس که بخای اسمش رو بزاری پیشرفت فقط یه مانیتور بزرگ داره و فیس لیفت شده وگرنه هیچ تفاوتی نداشتند گیربکس a5 هم که از هر دو خودرو بروزتر و هماهنگ تره البته بعد از اپدیت شرکت توی تحویلی های جدید هم دیگه اپدیت از قبل انجام شده و عالیه توی مسافرت هم رفتم ایذه کسایی که رفتن میدونن چه سربالایی هایی داره با ۵ سرنشین و کولر روشن با بنرین معمولی و حالت نرمال راحت بالا میرفت و هیچ زوری نمیزد خوبی a5هم اینه که هم استهلاکش نسبت به موتور های gdi کمتره هم به بنزین حساس نیست.امیدوارم مفید بوده باش


a13687 ( باما ):

سلام بنده ۲ ماه این خودرو را دارم حدود ۱۵۰۰ کیلومتر داخل و خارج شهر رفتم. قبلا هم شاسی و سواری های متنوع چینی و ایرانی و کره ای داشت. خدایش خودروی خوبیه. صدای موتور اصلا داخل کابین نمیاد. مصرف سوختش تو جاده ۷.۵ و شهر البته بدون ترافیک ۸.۵ هست که برای این ابعاد خیلی خوبه. سرعت و کشش در سربالایی خوبه و اگر گریبکس در حالت اکو نباشه اصلا ضعیف نیست. آپشن هاش خوبن و اذیت نمی کنن. مثلا من آریزو ۶ داشتم. نصف آپشن ها درست کار نمی کرد و erorr می داد. فنر بندیش خشکه که البته همه شاسی ها اینجوری اند. در کل مطمئنا اگر دو سه سال بگذره میشه مثل خودرو بستر که ار چند کم تو بازار دادن ولی مشتری خودش را همیشه داره.


Hosein0011 ( باما ):
سلام دوستان می‌خوام تجربه‌ای که با ماشین‌های مختلف داشتم و الان دارم با KMC A5 رو با شما در میون بذارم. اول اینکه اصلاً به اعداد شتاب و قدرت اعلام‌شده کرمان‌موتور دل نبندید؛ انصافاً این خودرو خیلی بهتر از ارقام رسمی عمل می‌کنه.

من قبلاً برلیانس، تیگو۷ پرو و فیدلیتی داشتم و چند روزی هم X5 برادرم رو تست کردم. در شتاب از تیگو و فیدلیتی کم نمیاره و حتی تو سربالایی احساس ضعف نمی‌کنید؛ در حالی که تو اون دو مدل گاهی کندی داشتم.

مقایسه با X5 هم جالب بود: تست خودم نشون داد شتابش فقط حدود ۱.۱ ثانیه اختلاف داشت. موتور MPI A5 به بنزین حساس نیست و خب طبیعی‌ست که کمی عقب‌تر از GDI باشه، اما گیربکس دوکلاچه خیلی خوب هماهنگ شده و اصلاً حس نمی‌کنید شتاب پایین دارید.

برای کنجکاوی عددها رو با دیاگ گرفتم: دقیق ۱۳۷ اسب‌بخار و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور؛ خودم هم از این اعداد شگفت‌زده شدم. یکی دیگه هم A5 آورده بود ریمپ کنه؛ قبل از ریمپ ۱۲۷ اسب و ۳۰۰ نیوتن بود و بعدش رسید به ۱۴۷ اسب و ۳۵۰ نیوتن.

کشش و پیشرانه فوق‌العاده‌ست و واقعاً راضی‌کننده کار می‌کنه، اما خودم ریمپ نکردم چون نمی‌خواستم به سیستم اصلی دست بزنم. البته من اکتان‌افزا هم ریخته بودم و شاید اون هم کمک کرده باشه.

استهلاک A5 به خاطر موتور MPI و حساسیت کم به بنزین عالیه. موتور برلیانس (ساخت میتسوبیشی) روی این خودرو نصب شده و گیربکس مگنا خیلی هوشمند و هماهنگه؛ حتماً تحقیق کنید ببینید گیربکس مگنا کجا و برای چه برندهایی تولید می‌شه.

شتاب و قدرتش منو راضی نگه داشته و فضای کابین مثل یک کشتی جاداره. ظاهر خشن و زیبایی هم داره که نگاه‌ها رو جذب می‌کنه. تو گرمای بالای ۴۰ درجه هم نه ناک داشتم نه افزایش آمپر آب—مگر اینکه پاتون رو تا انتها روی گاز بذارید و کولر هم روشن باشه که با اکتان ریخته شده باز هم مشکلی پیش نیومد.

سیستم تعلیق نرم و راحتیه، هم‌ردیف X5 و تیگو۷ و حتی بهتر از فیدلیتی. شاید هندلینگش اندکی نسبت به تعلیق مولتی‌لینک ضعیف‌تر باشه، ولی ESP‌‌ش به‌خوبی این کمبود رو جبران می‌کنه.


Vahidh1445 ( باما ):

سلام دو ماهه ماشین رو خریدم شتابش به پای کره‌ای و آلمانی‌های ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی نمی‌رسه، یه کم تنبله، ولی در مجموع بد نیست

تو سربالایی تا حالا کم نیاورده، حتی با کولر روشن

عایق کابین خیلی عالیه

آپشن‌هاش قابل قبوله و لذت رانندگی رو بهت می‌ده

مصرف سوختش معقوله

ظاهرش واقعاً جلب توجه می‌کنه، مخصوصاً رنگ مشکی وقتی سرامیک کنی و شیشه‌های جلو رو دودی کنی

نسبت به مبلغی که پرداخت می‌کنی رضایت نسبی بهت می‌ده

با گارانتی ۱۵۰ هزار کیلومتر یا ۵ سال رانندگی باهاش خوبه و ارزش داره سه، چهار سال رفیق باشی

فقط با این آپشن‌ها و قدرت موتور و گیربکس خیلی باید نازش بکشی و حواست بهش باشه


Omid.T ( خودرو 45 ):

سلام
من a5 دارم ، تجربه ام رو میگم برای دوستان ، ببینید شتابش متوسطه ، آپشنهای زیادی داره و همه شون کار میکنه ، رانندگی نرمی داره ، صدای موتور داخل خودرو نمیاد ، اتوهلد نداره ولی رانندگی توی ترافیک و حتی روی سربالاهایی تهران هیچ مشکلی باهاش نداشتم ، مصرفش حدود ۹ لیتر در صد کیلومتره ، در حال رانندگی فیلم پخش میکنه ، صدای پخشش قابل قبوله ، … خلاصه منکه از خریدم راضی ام


م پارسی ( خودرو 45 ):

با سلام، من قبلا جکS5 داشتم، فیدلیتی برادرم رو هم زیاد سوار شدم.
سه ماهه که این ماشین رو دارم.
در مقایسه با اون دوتا باید بگم که قدرت و شتابش خیلی خوبه، علتش اینه که:
این ماشین بخاطر سیستم پاشش سوخت MPI و کالیبراسیون موتور، حساسیت خیلی کمتری به کیفیت بنزین داره.
در حالیکه جک S5 و فیدلیتی بخاطر حساسیت بالا به کیفیت بنزین، موجب میشه که شما زمانی بتونی از حداکثر قدرت موتور استفاده کنید که بنزین با کیفیت (سوپر) زده باشین، و با بنزین بی کیفیت مدام موتور ناک میزنه و توربو از مدار خارج میشه، به همین خاطر قدرت موتورشون افت میکنه.
بنزین سوپر هم که اصلا گیر نمیاد.
ضمن اینکه سیستم تعلیق این ماشین هم بسیار نرمه
و گیربکس با موتور هماهنگی خوبی داره


Muhammad ( آخرین خودرو ):

در مورد خودرو kmc a 5 چند نکته رو مورد توجه قرار بدین لطفا
اولا موتور خودرو ۱۵۰۰ هست
شتاب خودرو واقعا خوبه
فضای داخل کابین عالیه
پنل تهویه و مانیتور لمسی هست و از خیلی خودرو ها ازجمله تیگو ۷ پرو که تعداد زیادی کلید داره زیبا تر و بروز تره
دارای ۳ مد درایو هست
مد eco. مد استاندارد . مد اسپرت
توی مد eco مصرف سوخت ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میشه که بسیار عالیه
خیلی شاسی های در رده قیمتی خودش دارای ۲ مد هستند و این خودرو ۳ مد درایو داره .

نظرات

نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش