نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۱/۲۶
لاماری ایما یکی از جدیدترین کراس اوورهای مونتاژی در ایران است که توسط کارخانه آرین پارس موتور مونتاژ میشود. این خودرو که نسخه ایرانیزه دانگ فنگ T5 ایوو است، با طراحی جذاب و بهروز، همراه با امکانات متنوع و مشخصات فنی مناسب، به یکی از گزینههای محبوب در بازار تبدیل شده است. لاماری ایما با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر، توانایی تولید ۱۹۵ اسب بخار را دارد و به جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته مجهز است.
انتخاب سردبیر:
خواندن مقاله بهترین خودرو های شاسی بلند چینی به تمام خوانندگان این مقاله توصیه میشود!!
کابین لاماری ایما کاربردی و قابل قبول است. فاصله محوری مناسب و فضای سر و پای کافی برای سرنشینان فراهم شده است. متریال کابین حس قابل قبولی از کیفیت را منتقل میکند و طراحی داخلی با حس اسپرت و بهروز بودن همراه است.
موارد:
فضای کابین کاربردی و مناسب برای افرادی با قد کمتر از ۱۹۰ سانتیمتر
کیفیت متریال قابل قبول
طراحی اسپرت و بهروز
فضای بار استاندارد ۴۸۰ لیتری
ارگونومی مناسب صندلیها و دسترسی به تجهیزات
طراحی داخلی ایما ساده در عین حال دارای جذابیت های ظاهری بخصوصی است مانیتور و پشت آمپر بصورت پیوسته ایده ی جالبی است که در این خودرو پیاده شده پنل کنرل مولتی مدیا و تعویض دنده در هم تلفیق شده اهرم دنده زیبا و یکدست به نظر میرسد فرمان از جذابیت خاصی برخوردار است ولی تنها ایرادی که میتوان به این خودرو در طراحی داخل گرفت مقداری جنس متریال استفاده شده مرغوب نیست با توجه هزینه ای که بابت آن پرداخت میشود و انتظار ها کمی بالاتر میبود.
لاماری ایما دارای طراحی به روز و جذاب است که شامل نمای جلویی با جلو پنجره بزرگ و چراغهای اصلی بر روی سپر است. طراحی عضلانی در نمای جانبی و چراغهای پیوسته در نمای عقب جلوهای خاص به این خودرو میدهند. موارد:
جلو پنجره بزرگ و چراغهای اصلی
چراغ روشنایی روز و راهنما به سبک جدید
رینگهای ۱۹ اینچی
خطوط عضلانی و ضربهگیرهای زیر درها
باربند روی سقف
چراغهای پیوسته و دو خروجی اگزوز دو تایی در نمای عقب
یکی از نقاط قوت و عملا برگه برنده ی آن داشتن ظاهر بیرونی بسیار منحصر به فرد و جذاب است و به ندرت پیش میاید در خیابان دیده شود و چشم ها را به خود خیره نکند رنگهای سفید مشکی تیتانیوم از رنگها مورد علاقه خریداران هستند.
لاماری ایما به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر مجهز است که توانایی تولید ۱۹۵ اسب بخار را دارد. جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته نیز برای این خودرو فراهم شده است.
جزئیات | مشخصه |
---|---|
۱.۵ لیتری توربو شارژر | پیشرانه |
۱۹۵ اسب بخار | توان |
۲۸۵ نیوتنمتر | گشتاور |
دو کلاچه ۷ سرعته | جعبه دنده |
۱۵۵۰ کیلوگرم | وزن خالص |
کمتر از ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر | مصرف سوخت |
۵۵ لیتر | ظرفیت باک |
حدود ۱۰.۱۷ تا ۱۰.۵۸ ثانیه | شتاب ۰-۱۰۰ |
فرمان کمکی برقی (EPS) | نوع فرمان |
۲۰۰ کیلومتر بر ساعت | حداکثر سرعت |
مک فرسون | تعلیق جلو |
مولتی لینک | تعلیق عقب |
دیسکی با ABS | سیستم ترمز |
۴ | تعداد سیلندرها |
GDi (تزریق مستقیم بنزین) | فناوری تزریق |
۱۰.۵:۱ | نسبت تراکم |
جلو محور | نوع دیفرانسیل |
اتوماتیک با پاکسازی هوای کابین | سیستم تهویه مطبوع |
۱۹ اینچ | قطر رینگ |
قرمز لاکی این خودر نیز حرفهایی برای گفتن در تنوع و زیبایی دارد.
لاماری ایما دارای امکانات متنوعی است که شامل استارت دکمهای، سقف پانوراما، صندلی برقی راننده، دوربین ثبت وقایع، و سیستمهای کنترل پایداری و تهویه مطبوع اتوماتیک است. با این حال، برخی امکانات نظیر گرمکن صندلی و رادار نقطه کور در این خودرو موجود نیستند. موارد:
استارت دکمهای
سقف پانوراما
صندلی برقی راننده ۶ حالته
دوربین ثبت وقایع
دوربین و سنسور پارک عقب
شش کیسه هوای ۱۰ نقطهای
رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی
ترمز پارک برقی و اتوهلد
کنترل شروع حرکت در سربالایی و حرکت در سراشیبی
دسته دنده الکتریکی
جلو آمپر دیجیتال و یکپارچه با مالتیمدیا
فرمان کمکی برقی
تهویه اتوماتیک با پاکسازی هوای کابین
کروز کنترل
اتصال مستقیم تلفن همراه به نمایشگر خودرو
تیپ ترونیک ( فعلا ندارد در آینده نزدیک اضافه میشود)
صندلی های عقب کمی میتوانستند جادارتر باشند.
مزایای لاماری ایما شامل طراحی مناسب، فضای سرنشین و بار مناسب، و عملکرد خوب سیستم کنترل پایداری است. معایب آن شامل نبود چراغهای LED جلو و برخی امکانات کمکی راننده مانند رادار خطی و دوربین ۳۶۰ درجه است. مزایا:
طراحی مناسب و جذاب
فضای سرنشین و بار مناسب
حرکتهای عرضی کم و پایداری مناسب
عملکرد خوب سیستم کنترل پایداری
سکوت قابل قبول در کابین
ارگونومی مناسب صندلیها و دسترسی به تجهیزات
وجود ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطهای
ترمزهای مناسب
تعویض دندههای مناسب
معایب:
نبود چراغهای LED در جلو
نبود امکاناتی مانند درِ صندوق عقب برقی و گرمکن صندلیهای جلو
نبود برخی امکانات کمکی راننده مثل رادار خطی و نقطه کور
توان خروجی پیشرانه قابل بهبود
نبود حالت تعویض دنده تیپ ترونیک
عدم برتری خاصی در متریال کابین نسبت به رقبا
عدم تغییر پسزمینه گرافیکی کلاستر در حالتهای مختلف رانندگی
نبود دوربین ۳۶۰ درجه و سنسور پارک جلو برای سهولت در پارک کردن
طراحی پیوسته پشت آمپر و مانیتور ایده جالبی از سمت طراحان بوده که ثمره اش جذاب تر کردن کابین بوده است
لاماری ایما با طراحی جذاب و امکانات مناسب، به عنوان یک کراس اوور مونتاژی در ایران معرفی شده است. با این حال، نبود برخی امکانات پیشرفته ممکن است در مقایسه با رقبا یک نقطه ضعف به حساب آید. این خودرو پایداری مناسبی را در شرایط مختلف رانندگی ارائه میدهد و از نظر طراحی و عملکرد در سطح قابل قبولی قرار دارد.
در این بین سعی کردیم بین نظراتی که در سایتها معتبر یافت میشود نظراتی که از تعصب کور کورانه خارج بوده اند و تقریبا همگی از زبان خود مالکان بوده اند را برای شما گلچین کرده و برای تصمیم گیری آماده کنیم. هر چند نظر داشته باشید که اُتکس با راه اندازی سرویس مشاوره آنلاین خرید و فروش خودرو به شما کمک میکند تا با یک کارشناس خبره به صورت اختصای گفتگو کنید و از شک و تردید در هنگام خرید خودرو در امان باشید.
Iudje ( باما ):
سلام، یه ویژگی فرمان لاماری هست که در جایی بهش اشاره نشده. تنظیمات برقی فرمان تو سه حالت استاندارد، راحت و اسپرت هست، اما چیزی که بیان نشده اینه که میشه به صورت دستی هم علاوه بر بالا و پایین، به صورت کشویی عقب و جلوش کرد. یعنی میتونیم فرمان رو به سمت خودمون یا به سمت صفحه کیلومتر بکشیم. این ویژگی رو بعد از ۱۳ تا کار کردن با ماشین متوجه شدم.
سیاوش محسنی ( باما ):
از لحاظ طراحی داخلی و خارجی، لاماری ایما واقعاً زیباست، اما چند تا مشکل داره. اول اینکه گیربکسش دو کلاچه است ولی قابلیت تعویض دستی نداره، بنابراین تو سرپایینیها ماشین مدام دور میگیره و فقط با ترمز میشه کنترلش کرد. دوم اینکه سطح آپشنش با رقباش اصلاً قابل مقایسه نیست و خیلی از آپشنهای مهم رو نداره؛ مثلاً اگه با هایما ۷X یا فونیکس FX مقایسه کنیم، نصف آپشنهای اونها رو هم نداره و موتورشم ضعیفتر و کوچیکتره. سوم اینکه شرکت واردکننده خیلی گمنامه و از لحاظ تأمین قطعات نمیتونه با شرکتهایی مثل ایران خودرو، کرمان موتور یا مدیران خودرو رقابت کنه.
Saaleh ( باما ):
سلام، بعد از یک سال و نیم استفاده و کارکرد ۲۳ هزار کیلومتر میخوام نظرم رو به اشتراک بذارم. از لحاظ ظاهری و طراحی، ماشین واقعاً جذاب و چشمگیره، طوری که هنوز دلم رو نزده و کمتر ماشینی تو این رده این جذابیت رو داره. گارانتی دو ساله داره و هر ۵ هزار کیلومتر سرویس روغن و فیلتر رایگانه و یه بار هم شمع عوض کردن جزو سرویس دورهای رایگان بوده.
از نظر سواری، ماشین نرمه و اینو تو مسافرت با لیوان چای متوجه شدم؛ دستاندازها رو به سرنشین منتقل نمیکنه. قدرت موتور دو حالت داره؛ با بنزین سوپر وحشی میشه و عملکرد توربوش فوقالعادهست، ولی با بنزین معمولی رانندگی معمولی رو تجربه میکنید. اگه با بنزین معمولی میرانید، حتماً حالت رانندگی رو روی اسپورت بذارید.
در مورد تیپ ترونیک، من تا حالا مشکلی نداشتم؛ چند بار به ارتفاع ۲.۰۰۰ متری رفتم و برگشتم، ماشین خودش دنده رو سنگین میکنه و قدرت موتور برای سربالاییها و پیچها کافیه. کنترل حرکت در سراشیبی هم عالیه و نیاز به گاز و ترمز نداره. یه نکته جالب اینه که کنترل حرکت در سراشیبی آداپتیوه؛ یعنی تو سرعتهای مختلف خودکار تنظیم میشه؛ مثلاً اگه سرعت ۲۰ باشه و بخواید ۳۰ برید، کمی گاز میدید و وقتی به ۳۰ رسید، همون سرعت رو نگه میداره.
Iudje ( باما ):
سلام، من خودم لاماری تیتانیوم رنگ دارم و باهاش ۸ هزار کیلومتر رفتم. ماشینیه که با ماشینهای دیگه تو جاده واقعاً فرق داره. آپشنهای گرمکن، سردکن و ماساژور صندلی رو هم میتونید با ۳ تا ۵ میلیون برای هر صندلی تهیه کنید. نمایندگی گفت بعد از ۴۰ هزار کیلومتر بیایید تا آپشنهاش رو بهبود بدن. دوربین ۳۶۰ و صندوق عقب برقی رو خودشون درست میکنن ولی هزینه جدا داره و حدود ۱۵ میلیون میشه.
ماشین ۱۹۵ اسب بخار قدرت داره و طراحی متفاوتی شبیه به لامبورگینی. آپشنهاش رو کم کردن تا مردم بتونن بخرن. من شخصاً ۱.۷۵۰ خریدم و اگه بالای ۲ میلیارد بود، نمیگرفتمش. قیمتش مناسبه و با ۱۵ میلیون دوربین، ۵ میلیون صندوق عقب برقی و ۷ میلیون دو عدد ماساژور، سردکن و گرمکن میشه که کلاً ۲۵ میلیون. صندلی شاگرد رو هم میتونید صندلی لاماری ایما X رو بندازید. من باهاش ۱۹۰ تا با دور موتور سه و نیم رفتم و هنوز جا داشت ولی جاده اجازه نداد. ماشین قیمت مناسبیه و سانتافه ۴ میلیاردی تو جاده بهش نمیرسه.
در آخر مقاله شما را دعوت میکنیم برای بررسی و تحلیل قیمت خودرو لاماری وارد بخش قیمت خودرو شوید و بر اساس نیازتان خودرو مورد نظر را انتخاب کرده و از قیمت روز آن خودرو مطلع شوید. شما همچنین میتوانید بر روی نمودار و انتخاب چند گزینه قیمت را در بازه های مختلف و در تاریخ های هفتگی و روزانه و ماهانه مشاهده نمایید.
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش