نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۱/۲۶
خودروی ام وی ام X55 پرو یک کراساوور به روز و زیباست که جایگزین خانواده ایکس۳۳ شده است. این خودرو با نامهای چری تیگو ۴ پرو و چری تیگو 5X نیز شناخته میشود. در ادامه به جزئیات بیشتری در بخشهای مختلف این خودرو خواهیم پرداخت.
انتخاب سردبیر:
خواندن مقاله بهترین خودرو های شاسی بلند چینی به تمام خوانندگان این مقاله توصیه میشود!!
طراحی داخلی ام وی ام X55 پرو کاملاً بازطراحی شده و حالا به مراتب مدرنتر و زیباتر به نظر میرسد. این تغییرات باعث شده تا کابین خودرو به یک فضای لوکس و جذاب تبدیل شود که رانندگی را لذتبخشتر میکند.
نمایشگر لمسی: نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی که از وسط داشبرد به بالای دریچههای تهویه منتقل شده است.
دریچههای تهویه: دریچههای تهویه در میانه داشبرد قرار دارند و خطوط قرمز رنگ روی بدنه به داخل کابین نیز راه پیدا کردهاند.
کنترل تهویه: سیستم تهویه مطبوع با کنترل لمسی و دو غربیلک برای تنظیمات.
اهرم دنده: اهرم دنده کوچک و جمع و جور که در کنار پنل شارژ بیسیم اسمارتفون قرار دارد.
فرمان: فرمان دی کات با کیلومترشمار جدید که حس اسپرت بودن را به راننده منتقل میکند.
داخل خودرو از کیفیت خوبی برخوردار است فضای کابین یکدست و جادار، داشبورد مدرن جذاب، مانیتور مدرن و با کیفیت، طراحی جذاب داشبورد و دوخت شده با خطی قرمزی که کنتراست خاصی ایجاد کرده.
طراحی خارجی ام وی ام X55 پرو با تغییرات چشمگیری همراه بوده است که این خودرو را جذابتر و مدرنتر کرده است. این تغییرات باعث شده تا ام وی ام X55 پرو به عنوان یک کراساوور اسپرت و هیجانانگیز در بازار خودرو شناخته شود.
جلوپنجره: جلوپنجره بزرگتر و جذابتر که طراحی جدیدی دارد.
سپر: سپر جدید که هماهنگ با جلوپنجره طراحی شده است.
خطوط ظاهری: خطوط ظاهری برجستهتر و اسپرتتر که به بدنه خودرو نمایی هیجانانگیز بخشیدهاند.
چراغ عقب: چراغهای عقب با طراحی جدید که به خودرو جلوهای مدرن دادهاند.
خودرو از طراحی جذاب در قسمت خارجی برخوردار است نحوه رنگ آمیزی یکدست رینگهای جذاب و داشتن حالت تخم مرغی این خودرو یکی دیگر از جذابیت های ظاهری خودروست
ام وی ام X55 پرو با بهبودهای فنی نسبت به مدل قبلی عرضه میشود. این بهبودها باعث شده تا عملکرد خودرو به مراتب بهتر شود و رانندگی با آن لذتبخشتر گردد.
جزئیات | مشخصات کلی |
---|---|
خطی بنزینی | نوع موتور |
۱.۵ لیتر | حجم موتور |
۴ سیلندر/۱۶ سوپاپ | سیلندر/سوپاپ |
توربوشارژ | تنفس موتور |
۱۵۶ اسب بخار | قدرت |
۲۳۰ نیوتن.متر | گشتاور |
CVT با ۹ دنده مصنوعی | |
دیفرانسیل جلو | محور محرک |
۱۰.۹ ثانیه | شتاب ۰ تا ۱۰۰ |
۱۸۰ کیلومتر در ساعت | حداکثر سرعت |
۷.۱ لیتر در صد کیلومتر | مصرف سوخت ترکیبی |
یورو ۶ | استاندارد آلایندگی |
برقی | نوع فرمان |
کراس اوور جمع و جور | نوع بدنه |
آلومینیومی | نوع رینگ |
۴۳۵۸ میلیمتر | طول |
۱۸۳۰ میلیمتر | عرض |
۱۶۷۰ میلیمتر | ارتفاع |
۲۶۳۰ میلیمتر | فاصله محورها |
۱۴۰۵ کیلوگرم | وزن خالص |
۵ نفر | تعداد سرنشین |
۵۱ لیتر | حجم مخزن سوخت |
۱۸ اینچ | قطر رینگ |
مکفرسون استرات | سیستم تعلیق جلو |
یکپارچه | سیستم تعلیق عقب |
دیسکی | ترمز جلو |
دیسکی | ترمز عقب |
خودکار با کنترل لمسی | نوع سیستم تهویه |
۱۰.۲۵ اینچ | نمایشگر لمسی |
چندین کیسه هوا | ایربگ |
پنل ها تعویض دنده و کنترلر های مولتی مدیا واقعا به جذابیت ها این خودرو افزوده است
ام وی ام X55 پرو با امکانات بیشتری نسبت به مدل قبلی عرضه شده است. این امکانات باعث شده تا رانندگی با این خودرو راحتتر و لذتبخشتر شود.
کروز کنترل: سیستم کروز کنترل برای رانندگی آسانتر در مسافتهای طولانی.
کنترل ایستایی در سربالایی: کمک به خودرو در حفظ ثبات در سربالایی.
کنترل سرعت در سرازیری: کنترل خودرو در سرازیریها برای امنیت بیشتر.
کنترل کشش: جلوگیری از لغزش چرخها و حفظ تعادل خودرو.
کنترل پایداری: حفظ پایداری خودرو در شرایط مختلف جادهای.
ترمز پارک برقی: ترمز پارک برقی برای راحتی بیشتر در پارک کردن.
چراغ روز: روشنایی بهتر در روز و افزایش ایمنی.
دکمههای کنترلی فرمان: دسترسی آسان به کنترلهای مختلف از طریق فرمان.
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی: نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای نمایش اطلاعات و سرگرمی.
دوربین عقب: دوربین عقب برای دید بهتر در هنگام پارک کردن.
دوربین ۳۶۰ درجه: دید کامل از اطراف خودرو برای افزایش ایمنی.
کیسه هوا: کیسههای هوا برای حفاظت بیشتر در صورت تصادف.
ورود بدون کلید: سیستم ورود بدون کلید برای راحتی بیشتر.
استارت بدون کلید: شروع به کار خودرو بدون نیاز به کلید.
سانروف: سانروف برای لذت بردن از هوای تازه و نور طبیعی.
فضای داخلی خودرو واقعا جذاب طراحی شده و همچنین طراحی همگون با خارج این خودرو است و از تعادل خاصی برخوردار است
ام وی ام X55 پرو دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:
سقف بلند که فضای سر بیشتری فراهم میکند.
طراحی ظاهری اسپرت و جذاب.
کابین زیباتر و مدرنتر از مدل قبلی.
صندوق عقب بزرگ که فضای بار زیادی ارائه میدهد.
فضای کم پا در ردیف عقب که ممکن است برای سرنشینان بلندقد مشکلساز باشد.
این خودرو از رنگهای جذابی برخوردار است که یکی از رنگ ها ترند بازار رنگ سفید آن است
ام وی ام X55 پرو با طراحی مدرنتر، بهبودهای فنی و امکانات بیشتر، گزینهای جذاب برای مشتریان ایرانی است. این خودرو با حفظ ویژگیهای مثبت مدل قبلی و افزودن امکانات جدید، تلاش میکند تا رضایت بیشتری از مشتریان خود کسب کند. با در نظر گرفتن مزایا و معایب این خودرو، میتوان گفت که ام وی ام X55 پرو یک گزینه مناسب برای کسانی است که به دنبال یک کراساوور مدرن و مجهز هستند.
با اینکه این خودرو از قیمت پایین تری نسبت به امثال فونیکس اف ایکس و لاماری ایما برخوردار است ولی کیفیت متریال کابین به مراتب در درجات بالاتری قرار دارد
این خودرو از نقد و انتقادهای فراوانی در فضای مجازی برخوردار بوده است. ولی در بین این نقدها، نظرات منصفانه رو جدا کرده ایم و برای شما لیست کرده ایم با مطالعه آنها قعطا دیدگاه روشن تری نسبت به این خودرو خواهید یافت. البته در نظر داشته باشید سرویس مشاوره خرید خودرو اُتکس یکی از سرویس هایی است که به شما کمک میکند با یک کارشناس خبره ارتباط بگیرید و تمامی مسائل مربوط به خودرو ام وی ام ایکس 55 را برای خود حل نمایید.
نادرمالک ( باما ):
سلام
مدته شش ماهه این ماشین رو دارم ، تقریبا ١٥هزار تا رفتم و هر هفته به خاطر کارم شمالم
توی خودرو سازی و قسمت مهندسی کار میکنم و به واسطه کارم خیلی از خودرو ها رو نشستم
بدون تعصب و نظر در حد کارشناسی خودم رو میگم
ظاهرش که سلیقه ایه ولی تریم دخلش به واسطه سافت تاچ و طرح دوخت و ترکیب رنگ خوبش با جانمایی خوب دکنه ها و شیفتر الکترونیکی و کاک پیت زیبا میشه گفت توی رنج قیمتی قشنگه و شابد از دستشون در رفته و مجبور شدن که با مدل بالاییش تریم داخل یکی شده .. من ٩ از ١٠ میدم
ارگونومی مناسبی داره مخصوصا اگر صندلی راننده تو ارتفاع کمتری تنظیم بشه
متاسفانه مشکل مولتی مدیا داره ، میگن حل شده !
تاچ کنترل پنل ایر کاندیشن با تمام زیباییش راحت نیست و به نظر توی اسن رنج قیمت باید دوآل میشد ولی نیست .
کمک فنر و تعلیقش واقعا خوبه من باهاش حاهایی رفتم که قاعدتا نباید رفت ولی انصافا خوب اومد و نه نگفت و خیلی سربلنده ...
تو سرعت (دقت کنید تلورانس بالای نمایش رو نشون میده - ١٠ تا بیشتر نشون میده )) من ١٦٠ واقعی رفتم اصلا حس منفی نداشتم ( رینگ و تایر نیاز به بالانس داره وگرنه لرزش غرمون دارید )
مصرف سوخت چون اکنان مناسب نداریم قابل دفاعیا شکایت نیست .ولی بد نیست .
امکاناتش بد نیست ، اونایی که میگن کمه راست میگنولی همینه که هست رو داریم نظر میدیم .
در کل من اگر دوباره بخوام بخرم حتما با این پول دوباره همین رو میخرم ...
واقعا مدیران خودرو گل کاشته و سر بی احتیاطی کیفی این خودرو اسمش بد در رفت و افسوس برای کسانی که نخریدنش
ناشناس ( باما ):
یک ساله دارم. حدود ۹۰۰۰ تا کار کرده. بیشتر برای مسافرت استفاده کردم. از هر نظر عالیه. صندلیهاش کاملا ارگونومیکه. شتابش برای استفاده ی خانواده کاملا مناسبه. اگر بخواهید در حالت اکو سریع شتاب بگیره کمی دیلی داره ولی در حالت اسپرت چنین نیست. کلا این ماشین نمه چیزش مثبته الا اینها : ۱- در حالت اکو، سرعت ۱۱۰ به بالا، کروز روشن و سربالایی، ماشین هی گاز میده و شلش می کنه. البته در حالت اسپرت چنین نیست ولی خب مصرف بنزین میره بالا ( بالاخره یا خداست یا خرما) ۲ - نقشه ی آفلاینش مفت نمی ارزه. یک بار مارو برد وسط بیابون و راه مال رو🤣🤣) ولی به راحتی میشه وصلش کرد به گوشی و گوگل مپ آنلاین را روی مانیتور داشت ۳ - صندوقش برای مسافرت خانواده کوچیکه. (تیگو۷ پرو گزینه ی خیلی بهتریه)
ناشناس ( باما ):
سلام بسیار عالی از هر لحاظ ،موتور پر شتاب وگیربکس نرم خیلی بهتر از آشغالهای ایرانخودرو مثل دنا وتارا هست وقابل قیاس نیست من مدل 1401 یک دارم که حدود 6ماه پیش خردم،مورد اکسل هم فقط واسه خراب کردن بورس این ماشین بوده وگرنه در محدوده زیر 2 میلیارد بهترین گزینه است
سوبارو ( باما ):
نه اینکه چون دارمش الکی بخوام ازش تعریف کنم ، خدایی ،به جا و به حق تو همرده های خودش انتخاب بهتری هست ، قیافه جذاب و اسپرتی داره ، طراحی داخلش هم به روز هست و خوش ترکیب و کیفیت متریال هم راضی کننده ، آپشن هم داره شاید اگر چند تا چیز دیگه مثل مموری صندلی و برقی بودن صندلی شاگرد رو هم می داشت دیگه خیلی عالی تر میشد ، یا مثلا سقف پاناروما ، و سیستم مولتی لینک عقب ، ولی بدون این موارد هم گزینه بسیار مطلوبی هست .
وحید ( خودروبانک ):
در ماشین x55 pro ام وی ام قسمت گلگیرهای جلو هر دو پشت چرخها قسمت بین گلگیر و پایین موتور باز و هیچ روکش و یا شلگیری وجود نداره و باعث میشه هم گرد و خاک و در بارندگی آب و برف به قسمت موتور مخصوصا فولی تسمه با سنگ برخورد کنه که بسیار این مسله مهم و باعث کثیفی و اصطحلاک بیشتر وگاها صدمات بیشتر میشود و با توجه به ورود جدید این ماشین به بازار میشود برای رفع آن یک فراخوان داد با طراحی یک شلگیر پلاستیکی و نصب آن در نمایندگی ها این مشکل را بر طرف کرد و هم از مصرف کننده حمایت کرد و هم نظر مشتریان را بیشتر جلب کرد
حسین دهقانی ( خودروبانک ):
سلام دوستان
من خودم یک ماهه که یک x55پرو صفر کیلومتر خریدم .تا حالا ۶۰۰کیلو متر کار کرده ، تو این یک ماه دو بار منو توی جاده گذاشته.هر بار هم زنگ زدم نمایندگی بعد از دو سه ساعت امداد خودرو اومده میگه نقص باطری داره باید ببرید نمایندگی باطری رو تعویض کنن .
ولی نمایندگی هم شانه خالی میکنه و میفرسته دنبال نخود سیاه.از طرف دیکه مانیتورش کلا خاموش میشه یا برفکی میشه.
مصرف بنزینش هم که کلا مثل ماشینهای آمریکایی میمونه من توی این ۶۰۰ کیلو متر ۱۰۰ لیتر بنزین زدم . در کل اصلا ازش راضی نیستم
محسن ( خودرو45 ):
من ۴ ماهه این ماشین رو خریدم. ماشین ندیده نیستم و یه هایما s7 پلاس داشتم که برام سرطان شده بود از بس تنبل و کند بود و ترمز ضعیف. گنده و تن لش. این ماشین شتابش خیلی شوکه کننده است. خیلی تیزه. اتو هلد این ماشین معرکه است. شبها داخلش خیلی خوشکله. گیربکس و دسته دنده کوچیکش معرکه است. با توجه به قیمتش که در حد هایما است خیلی خیلی خیلی بهتره
ناشناس ( خودرو45 ):
تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۵ - حدود ۱۷ روزه که این ماشین دستمه. خیلی تحقیق کردم و مقایسه کردم تا به این نتیجه برسم. چند نکته برام مهم بود: ۱- گارانتی و خدمات مدیران خودرو، ۲- موتور ۱.۵ توربوشارژ Aveco که با بنزین معمولی ما سازگاره و استهلاک کمی داره، و ۳- گیربکس CVT 9 سرعته جدید که با ماشینهای دیگه این شرکت مشترک هست.
از تجربهی سواری بگم: چندین ماشین داشتم قبل این، ولی این یکی واقعا شوکهام کرد. پشت گاز قدرت خاصی نهفته که از دور پایین به کار میاد و تورو سربلند میکنه. گیربکس بی نقصه و تا الان داغ نکرده. کمکها عالیه و داخل کابین عایقبندی خیلی خوبی داره. هیچ صدایی داخل نمیاد مگر صدای زیبای موتور.
آپشنها عالیه؛ ۶ ایربگ داره، شارژ وایرلس برای گوشیهای اپل و سامسونگ، نمایشگر ۱۰ اینچی با تاچ خوب که سریع با موبایل لینک میشه. دسته دنده هم شبیه دسته دندههای ماشینهای بالاتره.
تهویه مطبوع از روی پنل لمسی و مانیتور خیلی خوبه، سیستم صوتی جوابگو هست و نویگیشن هم داره. صندلی راننده برقیه و گرمکن داره. چراغهای جلو هم با تنظیم ۴ حالت ارتفاع عالی هستند.
کلا این ماشین خیلی خدمات و سرویس خوب داره و تا الان هیچ پولی بابت سرویسهاش ندادم.
در مورد مصرف بنزین هم با بنزین سوپر حدود ۸ و با بنزین معمولی حدود ۹.۵ مصرف میکنه.
ماشین توی پیچها عملکرد خوبی داره و هندلینگ مناسبی داره. دوربین ۳۶۰ درجه خیلی کارآمده و تصویر بدون تاخیر روی مانیتور نمایش داده میشه.
کلید ریموت هم داره که میتونی از دور ماشین رو روشن کنی و گرمش کنی.
در مجموع، برای من که ماشینهای داخلی داشتم، این ماشین خیلی عالیه و اصلاً قابل مقایسه با ماشینهای داخلی نیست. اگر کسی ازم بپرسه میگم حتما بخره چون شرایطی و قیمت مناسب داره و از نظر کیفیت خیلی خوبه.
قیمت خودرو ایکس 55 پرو در بازار با چند کلیک قابل محاسبه و تخمین است کافی است برای تخمین قیمت آن وارد بخش قیمت خودرو شوید چند گزینه انتخاب کنید و قیمت خودرو مد نظر را محاسبه کنید البته شما میتوانید تمام قیمت ها رو بصورت بر روز و بر اساس تاریخچه هفتگی و روزانه بر روی نمودار مشاهده کنید.
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش