نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۱/۲۶
فونیکس FX پریمیوم، کراس اوور کامپکت چری با طراحی اسپرت و امکانات فراوان است. این خودرو در سال ۱۴۰۱ وارد بازار ایران شد و توانست به سرعت محبوبیت زیادی به دست آورد. با قدرت موتور ۱۹۷ اسب بخار و فناوریهای پیشرفته، فونیکس FX پریمیوم گزینهای جذاب برای علاقهمندان به خودروهای لوکس و مدرن است.
انتخاب سردبیر:
خواندن مقاله بهترین خودرو های شاسی بلند چینی به تمام خوانندگان این مقاله توصیه میشود!!
طراحی داخلی فونیکس FX پریمیوم به گونهای است که احساس لوکس بودن و راحتی را به سرنشینان القا میکند:
استفاده از پلاستیک خشک در برخی بخشها، اما با نورپردازی ۶۴ رنگی زیبا
داشبورد با پلاستیک پیانویی و دکمههای لمسی سیستم تهویه
نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی دیجیتال و سیستم مالتی مدیا
صندلیهای چرمی مصنوعی با طراحی مسابقهای و محفظه خنک کننده
کابین اف ایکس از جذابیت ظاهری خاصی برخوردار است که در عین سادگی جذاب طراحی شده پنل روبرو تلفیقی از پشت آمپر و مانیتور است که جلوه یکدست به داشبورد داده است و در عین حال با اینکه نام آپشن هایی زیادی را این خودرو یدک میکشد ولی شلوغی دکمه ها و تعدد آن ها مشاهده نمیشود. نکته منفی کیفیت پایین پلاستیک و رنگ نامتوازن از مد افتاده است که در مقایسه به رقیب جدی خود یعنی لاماری از این حیث دارای ضعف است.
طراحی خارجی فونیکس FX پریمیوم با خطوط تیز و جزئیات جذاب، ظاهری اسپرت و متفاوت به خودرو میبخشد:
جلوپنجره سهبعدی کهکشانی و چراغهای روشنایی روز نواری
رینگهای آلومینیومی ۱۸ اینچی با ترکیب رنگ مشکی و قرمز
چراغهای عقب دو تکه با گرافیک زیبا و دیفیوزرهای رنگی
یکی از موارد مثبت این خودرو دارا بودن از ظاهری برازنده و بروز است. جلو پنجره کهکشانی رینگهای جذاب دو رنگ، دو خروجی اگزوز، چراغ های کشیده و ... همگی حس یه خودرو اسپرت خشن و کراس اور را به شما میدهد
فونیکس FX پریمیوم دارای مشخصات فنی قابل توجهی است:
توضیحات | مشخصات |
---|---|
فونیکس | برند |
FX پرمیوم | مدل |
کراس اوور | |
۱۴۰۱ | سال تولید |
1598 سی سی | حجم موتور |
۴ | تعداد سیلندر |
۱۶ | تعداد سوپاپ |
توربوشارژر | فناوری موتور |
۱۹۷ اسب بخار | قدرت |
۲۹۰ نیوتن متر | گشتاور |
۷.۸ ثانیه | شتاب ۰ تا ۱۰۰ |
۲۰۶ کیلومتر در ساعت | حداکثر سرعت |
۷ سرعته دوکلاجه تر | گیربکس |
دیفرانسیل جلو | انتقال قدرت |
مک فرسون | تعلیق جلو |
مولتی لینک | تعلیق عقب |
۴۴۰۰ میلی متر | طول |
۱۸۳۰ میلی متر | عرض |
۱۵۸۵ میلی متر | ارتفاع |
2630 میلی متر | فاصله محوری |
1444 کیلوگرم | وزن |
۵۰ لیتر | حجم باک |
۷.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی | مصرف سوخت |
۲۱۵/55R18 | ابعاد رینگ و لاستیک |
چری | برند نشان مادر |
رنگ های قرمز بین پره های رینگ ها یکی از موارد آیکونیک این خودرو است که به محض مشاهده آن حدس زدن نام خودرو را برای شما آسان میکند
این خودرو دارای آپشنها و امکانات بسیاری است که راحتی و ایمنی سرنشینان را تضمین میکند:
شش کیسه هوا در ۱۰ نقطه
سامانههای کنترل پایداری الکتریکی و کنترل شروع حرکت در سربالایی
ترمز اتوماتیک و رادارهای خط خوان و نقطه کور
سیستم صوتی سونی، سردکن و گرمکن صندلیهای جلو
صندلیهای جلوی برقی، سانروف و کروز کنترل تطبیقی
کیفیت متریال و پلاستیک چنگی به دل نمیزند
مزایای فونیکس FX پریمیوم عبارتند از:
شتاب و پایداری مناسب
امکانات رفاهی و ایمنی فراوان
خدمات پس از فروش گسترده
اما برخی معایب آن شامل موارد زیر است:
کیفیت نه چندان بالای متریال کابین
حساسیت به بنزین ایران
مانیتور خودرو به حیث کاربر پسند بودن، خیلی راحت به نظر نمی آید و قطعا مورد پسند رانندگان مخصوصا مسن ترها نخواهد بود. فونت ها ریز و کمی غیر خوانا به نظر می آید.
فونیکس FX پریمیوم با طراحی مدرن، مشخصات فنی قابل توجه و امکانات رفاهی و ایمنی بالا، گزینهای جذاب در بازار کراس اوورهای کامپکت است. این خودرو به لطف طراحی بروز و سطح بالای امکانات، میتواند به عنوان گزینهای مناسب در این بازه قیمتی مطرح شود.
ما سعی کردیم از بین سایت های معتبر در حوزه خودرو هم نظرات مثبت و هم نظرات منفی را برای شما جمع آوری کنیم. نظراتی که مورد اعتماد باشند. اما شما می توانید از سرویس مشاوره آنلاین خرید و فروش خودرو اُتکس هم استفاده کنید و هر سوالی در مورد این خودرو و یا هر خودرویی و حتی قیمت گذاری خودرو خودتان را از کارشناسان خودرو بپرسید.
my_mohammad (باما):
سلام به همه! من ماشین فونیکس FX پرمیوم رو بعد از ۵ ماه تاخیر تحویل گرفتم. این ماشین آپشنهای خوبی داره و شتابگیریش هم قابلقبوله. البته یه مقدار تاخیر تو عکسالعمل به پدال گاز داره، ولی در کل رانندگی باهاش خوبه. ماشین قبلی من پژو ۲۰۰۸ بود و بخوام مقایسه کنم، پژو ۲۰۰۸ از نظر هندلینگ تو پیچها و احساس امنیت بهتر بود.
یکی از آپشنهایی که خیلی برام مهمه و خطرناکه، کروز کنترل تطبیقیه. وقتی سرعت رو مثلاً روی ۱۱۰ تنظیم میکنید، خودش رو با ماشین جلویی هماهنگ میکنه و رانندگی راحت میشه. ولی خطرناکیش اینه که اگه یه ماشین ناگهانی وارد لاین شما بشه، به شدت ترمز میکنه و سرعت رو کم میکنه که ممکنه باعث بشه ماشینهای پشت سری به شما برخورد کنن. این موضوع رو تو جاده فیروزکوه تجربه کردم، ولی خوشبختانه اتفاقی نیفتاد.
پیشنهاد میکنم دوستان تو جاده خیلی مراقب این مسئله باشن. من ماشین قبلی رو به دلیل استهلاک عوض کردم و فکر میکنم تو این رنج قیمت انتخاب بهتری نباشه. امیدوارم کیفیت پایین سوخت به موتور آسیبی نزنه.
محمد (خودرو بانک):
سلام دوستان، من قبلاً پژو ۲۰۰۸ داشتم و خیلی ازش راضی بودم. کلی با خودم کلنجار رفتم که ماشین چینی نخرم، ولی آخرش عاشق زیبایی این ماشین شدم و خریدمش. اولش یکم گیج بودم، ولی دفترچه ماشین رو خوندم و رو ماشین اجرا کردم. حالا چند تا نکته درباره این ماشین:
۱. ظاهرش کاملاً سلیقهایه، ولی به نظرم یکی از سه تا ماشین زیبای حال حاضر ایرانه (اول تویوتا CHR، دوم تویوتا FJ). وقتی رانندگی میکنی و به برندش توجه نکنی، شاهکاره؛ پرشتاب، نرم و بیصدا.
۲. موتور و گیربکس اتریشیه، شاسی یکپارچه و ۵ ستاره ایمنی داره. اگر در طول زمان کیفیتش حتی ۲۰ درصد هم کم بشه، باز هم عالیه.
۳. من خیلی محترمانه از ماشین استفاده میکنم و رانندگیم نرمه. این ماشین در وضعیت صفر میتونه با بهترینهای کرهای و ژاپنی رقابت کنه. اگه کیفیتش پایین نیاد، خیلی از انتخابم راضیام. توی وضعیت صفر از پژو ۲۰۰۸ دو سه سر و گردن بالاتره.
ناشناس (باما):
سلام دوستان عزیز! من یه ماشین فونیکس خریدم و بعد از تحویل به کارشناسی مراجعه کردم. متاسفانه فهمیدم کیفیت رنگ ماشین خیلی پایینه و ضخامتش فقط ۳۵ میکرونه. رفتم به نمایندگی و اعتراض کردم، ولی گفتند که همه ماشینها همینطورند.
علی (خودرو بانک):
من پنج سال جکs5 داشتم
140تا باهاش میرفتی استرس بهت وارد میشد فکر میکردی میخواد پرواز کنه
ولی fx تو این سرعت ها عین خیالت هم نیس
بسیار نرمتر و از همه لحاظ سرتر
اراد (پدال):
سلام دوستان، من چهار ماهه فونیکس FX دارم و حدود هفت هزار کیلومتر باهاش راه رفتم. قبلاً ماشینهای چینی مثل آریزو ۵، تیگو و جک S5 داشتم. یه سالی هم مزدا نیو ۹۷ با پنج هزار کیلومتر کارکرد و چند ماهی مگان با حدود صد هزار کیلومتر کارکرد داشتم. مگان خیلی اذیت کرد، ولی مزدا از نظر فنی خوب بود.
فونیکس FX از نظر آپشن و فنی عالیه. اگه با مزدا مقایسه کنیم، متریالش بهتره. چرم صندلیهای مزدا رو ببینید که چجوری شده. البته باید از نظر فنی در استفاده طولانی مدت مقایسه بشه. به نظر میرسه موتور FX به خاطر سیستم GDI و کیفیت پایین بنزین به مشکل بخوره، ولی موتورهای تنفس طبیعی دوام بیشتری دارن حتی اگه چینی باشن.
در کل، باید کیفیت رو نسبت به قیمت و کارکرد خودرو در نظر بگیریم. با این مقدار پول، انتخابمون بین بد و بدتره و گزینه خوب و معقولی نداریم.
مجتبی (باما):
اف ایکس خودروی پر شتابی هست فقط یک ایرادی داره که تو سرعت 110 تا به بالا حالت صدای باد تو کابین میاد نمیدونم همه ماشینا این ایراد و دارن، یا اینکه برای من اینطوریه و مثلا مشکل لاستیک دور درب هست؟ و یک ایراد دیگه اینکه شیشه سمت راننده با کندی بالا میاد و میگن این ایراد تو اکثر ماشینای اف ایکس شایع هست
برای اطلاع از قیمت فونیکس fx پریمیوم کافیست به بخش تعیین قیمت خودرو صفر و کارکرده اُتکس بروید و حد بالا ، حد متوسط و حد پایین قیمت این خودرو را مشاهده کنید. همچنین روند تغییر قیمت را هم بر روی نمودار مشاهده کنید.
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش