اُتکس

نظرات (0)

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۱/۲۵

بررسی فونیکس تیگو ۷ پرو و نظرات مردمی

بررسی فونیکس تیگو ۷ پرو و نظرات مردمی

سال ۱۳۹۶، مدیران خودرو چری تیگو ۷ را با نام فونیکس به عنوان پرچمدار محصولات خود و با قیمتی بیش از یک‌صد میلیون تومان معرفی کرد. این خودرو به دلیل مشخصات فنی و کیفی خوب، جایگاه مناسبی در بازار پیدا کرد. حالا، نسل دوم این خودرو با نام فونیکس تیگو 7 پرو و قیمتی بیشتر، با گیربکس جدید و موتور قوی‌تر وارد بازار شده است.

انتخاب سردبیر:

خواندن مقاله بهترین خودرو های شاسی بلند چینی به تمام خوانندگان این مقاله توصیه میشود!!

طراحی داخلی

داخل تیگو 7 پرو فضایی مدرن و باکیفیت دارد که از چرم و مواد باکیفیت ساخته شده است. فرمان برقی این خودرو عملکرد نرم و راحتی دارد و شیفتر دنده الکترونیکی باعث شده تا فضای بیشتری در کنسول میانی ایجاد شود. نمایشگرهای لمسی متعدد، جایگزین دکمه‌های سنتی شده‌اند و فضای جادار کابین این خودرو برای سفرهای خانوادگی بسیار مناسب است.

  • استفاده از چرم و قطعات باکیفیت: تقریباً تمامی اجزای قابل دید در داخل کابین از مواد باکیفیت ساخته شده‌اند.

  • فرمان برقی: فرمان برقی عملکرد نرمی دارد که رانندگی را راحت‌تر می‌کند.

  • شیفتر دنده الکترونیکی: دنده به صورت الکترونیکی تعویض می‌شود و فضای خالی جدیدی در بخش زیرین کنسول میانی ایجاد می‌کند.

  • نمایشگرهای لمسی متعدد: چند صفحه نمایشگر لمسی جایگزین دکمه‌های سنتی شده‌اند.

  • فضای جادار: فضای داخل کابین و صندوق عقب بسیار جادار است و برای سفرهای خانوادگی مناسب است.

تیگو 7 پرو از نمای داخل داشبورد فرمان مانیتورفونیسک تیگو 7 پرو از نمای داخل صندلی فرمان داشبورد

کابین خودرو جادار و طراحی فوق العاده مدرنی دارد پنل تعویض دنده و سر دنده از جذابیت خاصی برخوردارند. فرمان دی کات، مانیتور جذاب واید، داشبورد جذاب با ترکیب رنگ مارون و دریچه های تهویه زیبا از ویژگی های بسیار جذاب این خودرو در داخل هستند. جالبتر از همه اینکه با اینکه این خودرو از تعداد آپشن ها قابل توجهی برخوردار است ولی حس شلوغ بودن و تعدد دکمه ها که در بررسی مقاله جک اس 5 نیوفیس نیز به آن پرداختیم هرگز به شما دست نخواهد داد

طراحی خارجی

در نمای جلویی، جلو‌پنجره بزرگ شش‌ضلعی و چراغ‌های LED با طرح خاص به کار رفته‌اند. طراحی کلی بدنه لوکس‌تر و بزرگ‌تر از نسل قبلی شده است، اما همچنان طراحی مدرنی دارد که به راحتی با خودروهای دیگر اشتباه نمی‌شود. نمای عقبی نیز با چراغ‌های عریض و طراحی جدید، جلوه‌ای خاص به خودرو بخشیده است.

  • جلو‌پنجره بزرگ شش‌ضلعی: نمای جلویی خودرو با جلو‌پنجره بزرگ و چشمگیر طراحی شده است.

  • چراغ‌های LED با طرح خاص: چراغ‌های جلو با طراحی گرافیکی خاص و مدرن.

  • تغییر استایل کلی بدنه: بدنه خودرو لوکس‌تر و بزرگ‌تر از نسل قبلی است.

  • طراحی مدرن و شکیل: طراحی خارجی خودرو به شکلی انجام شده که به‌دور از کپی‌برداری و کاملاً منحصر به فرد باشد.

فونیسک تیگو 7 پرو از نمای کناریفونیسک تیگو 7 پرو از نمای کنار عقبفونیسک تیگو 7 پرو از نمای عقب

طراحی خارجی این خودرو جذاب مدرن با جلو پنجره به اصطلاح کهکشانی همراه با چراغ های کشیده که یکی از ترند ها کنونی بازار است. رینگ ها آلومینیومی چرخ ها با فاق های کوتاه و آنتن کوسه ای که حکم خامه رو کیک را دارد حس اسپرت بودن این خودرو را به خوبی القا میکند

مشخصات فنی

تیگو 7 پرو با پیشرانه‌ای ۱.۵ لیتری توربوشارژر مجهز شده است که توان تولید ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این خودرو از جعبه‌دنده CVT بهره می‌برد که با ۹ سرعته تنظیم شده است. با وزن ۱۴۰۵ کیلوگرمی، این خودرو شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در حدود ۱۱.۲ الی ۱۱.۸ ثانیه می‌پیماید و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز حدود ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.

مقدار

مشخصه

کراس‌اوور

نوع بدنه

1498 سی سی

حجم پیشرانه

4 سیلندر 16 سوپاپه

تعداد سیلندر

156 اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر قدرت

230 نیوتن متر در ۲۰۰۰-۴۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

توربوشارژر

نوع موتور

9 سرعته

تعداد دنده‌ها

CVT

نوع جعبه دنده

دیسکی

نوع ترمز جلو

دیسکی

نوع ترمز عقب

1405 کیلوگرم

وزن

4330 میلی‌متر

طول

1830 میلی‌متر

عرض

1670 میلی‌متر

ارتفاع

2630 میلی‌متر

فاصله بین دو محور

۱۸۰ کیلومتر در ساعت

حداکثر سرعت

11.2-11.8 ثانیه

شتاب 0 تا 100

۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت در شهر

۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت در بزرگراه

۵۴ لیتر

حجم باک

یورو 5

استاندارد آلایندگی

۵ ستاره ایمنی از موسسه CNCAP چین

استاندارد امنیت

مک‌فرسون

سیستم تعلیق جلو

بازوجناغی

سیستم تعلیق عقب

۳۵ لیتر

حجم فضای بار

۶۸۵ لیتر

حجم فضای بار با صندلی‌های خوابیده

آپشن و امکانات

تیگو 7 پرو دارای امکانات رفاهی و ایمنی متعددی است که شامل موارد زیر می‌شود. این خودرو با امکاناتی نظیر ترمزهای ABS، EBD، ESP و کیسه هواهای متعددی عرضه می‌شود. از دیگر امکانات آن می‌توان به سیستم‌های صوتی با نمایشگرهای بزرگ، شارژ وایرلس، سانروف پانوراما، ترمز پارک برقی و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

  • ترمز و پایداری: ABS، EBD، ESP، BOS، BAS، HDC، HHC، TCS، ESS.

  • کیسه هوا: ۶ کیسه هوا شامل کیسه هوای جلو، جانبی و پرده‌ای.

  • سیستم صوتی: ۳ صفحه نمایش بزرگ ۷ اینچی (پشت آمپر)، ۸ اینچی (تهویه مطبوع)، ۱۰.۲۵ اینچی (سیستم صوتی)، شارژ وایرلس.

  • دیگر تجهیزات: رینگ ۱۸ اینچی، تهویه مطبوع دوگانه، سیستم استارت-استاپ، آینه‌های تاشو برقی، اتوهلد، سانروف پانوراما، چراغ مخصوص روز، باز شدن خودکار در صندوق عقب، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسورهای پارک پیرامونی، سنسورهای نور و باران، ترمز دستی برقی مجهز به سیستم اتوهلد، سامانه کنترل حرکت در شیب، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با امکان تنظیم مجزا، چراغ خوش‌آمدگویی و بدرقه، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها، فرمان برقی، آینه الکتروکرومیک، صندلی‌های برقی جلو مجهز به گرمکن.

فونیسک تیگو 7 پرو از نمای داخلی

مزایا

تیگو 7 پرو به دلایل متعددی محبوب است. طراحی داخلی با کیفیت بالا و مدرن، شتاب‌گیری مناسب و عملکرد خوب ترمزها از جمله ویژگی‌های مثبت این خودرو هستند. همچنین، امکانات رفاهی و ایمنی متعدد باعث افزایش جذابیت آن می‌شوند.

  • طراحی داخلی مدرن و باکیفیت: استفاده از چرم و قطعات باکیفیت در داخل کابین.

  • شتاب‌گیری قابل قبول: رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت در زمانی حدود ۱۱.۲ الی ۱۱.۸ ثانیه.

  • عملکرد خوب ترمز: توقف کامل از سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در کمتر از ۴۰ متر.

  • طراحی لوکس و به‌روز: جلو‌پنجره بزرگ شش‌ضلعی و چراغ‌های LED با طرح خاص.

  • امکانات رفاهی متعدد: رینگ ۱۸ اینچی، تهویه مطبوع دوگانه، سانروف پانوراما، سیستم استارت-استاپ و غیره.

معایب

هرچند تیگو 7 پرو خودرو محبوبی است، اما برخی نقاط ضعف نیز دارد. عملکرد کند گیربکس CVT و حرکت گهواره‌ای در گذر از پیچ‌ها از جمله این معایب هستند. همچنین، نیاز به بنزین سوپر برای عملکرد بهینه می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

  • عملکرد کند گیربکس CVT: گیربکس سی وی تی نسبت به دوبل کلاچ نسل قبلی عملکرد کندتری دارد.

  • حرکت گهواره‌ای در گذر از پیچ‌ها: سیستم فنربندی نرم باعث حرکت زیاد خودرو در پیچ‌ها می‌شود.

  • نیاز به بنزین سوپر برای عملکرد بهینه: استفاده از بنزین معمولی باعث کاهش عملکرد پیشرانه می‌شود.

جمع‌بندی کلی

تیگو 7 پرو یک کراس‌اوور نسبتاً لوکس با طراحی داخلی و خارجی مدرن و باکیفیت است. این خودرو با امکانات رفاهی متعدد، عملکرد ترمز خوب و شتاب‌گیری قابل قبول، گزینه‌ی مناسبی در بازار به شمار می‌آید. هرچند که گیربکس CVT و نیاز به بنزین سوپر می‌تواند از معایب آن محسوب شود.

نظرات مردمی

از بین سایتهای معتبر نظراتی را برگزیده ایم که سازنده است و به شما در خرید این خودرو واقعا کمک میکند، این نظرات معمولا عادلانه و بدور از تعصب گفته شده است البته توجه داشته باشید که برای اطمینان کامل از خرید این خودرو کافیست وارد بخش مشاوره خرید و فروش خودرو شوید و با یک کارشناس حرفه ای وارد محیط گفتگو آنلاین شوید و سوالات خود را یکی یکی بپرسید و از جواب آن ها اطمینان حاصل نمایید.

arya234 ( باما ):

سلام! یک سالی میشه که این خودرو رو دارم و میخوام نقطه ضعف و قوتش رو بگم.

اول از همه، سواری نرمی داره و عایق‌بندی ماشین خیلی خوبه؛ صدای اذیت‌کننده‌ای داخل نمیاد. از نظر آپشن هم کامل و خوبه. موتور یه شتاب متوسطی داره و نباید توقع شتاب خیلی بالا داشته باشید. من تو سبقت‌های جاده‌ای مشکلی نداشتم و به‌نظرم از فیدلیتی بهتره.

در مورد حساسیت به بنزین هم بگم، مشکل از ماشین نیست، از بنزین مملکته. همه ماشین‌های توربو به بنزین حساس هستن. اگه میخواید عمر موتور بالاتر بره، اکتان اصل بخرید و از اصل بودنش مطمئن بشید.

در کل از ماشین راضی‌ام و تا حالا اتفاق خاصی نیفتاده. دوستان گفتن مانیتور لگ داره ولی برای من فقط یکی دوبار اینطور شد و مشکلی نداشتم.


1345 ( باما ):

سلام! من مدل ۱۴۰۲ رو دارم و تا الان ۱۱۰۰۰ کیلومتر باهاش راه رفتم. قبلاً رافور داشتم و از نظر سواری، شتاب و ترمز اختلاف فاحشی رو احساس نکردم. با همه ایراداتی که میگم، به نظرم ارزش نداره چهارونیم میلیارد برای رافور ۲۰۱۵ بدی. خدماتش برای مراکز استان خوبه، هرچند باید نوبت بگیری.

ایرادات مشترک این ماشین:

  • مصرف سوخت بالای ۱۲ درصد در سرعت بالای ۱۱۰. در سرعت ۱۱۰ صدی ۹ مصرف می‌کنه.

  • ماهی یکی دوبار مانیتور و سیستم صوتی هنگ می‌کنه.

  • صدایی از صندوق عقب میاد که معلوم نیست از کجاست!


mtikd ( باما ):

سلام! من با تجربه ۲ ماهه‌ای که از این ماشین دارم، واقعاً از پیشرفت ماشین‌های چینی تعجب کردم.

مزایا تیگو ۷ پرو:

  • سیستم تعلیق خوب، بسیار عالی می‌پیچه.

  • ترمز نسبتاً خوب و امن.

  • سواری نرم هنگام شتاب‌گیری.

  • کیفیت داخل خودرو به نظرم از خیلی کره‌ای‌ها بهتره.

  • مانیتور خیلی کم هنگ می‌کنه و رو مخ نیست.

  • صندلی‌ها نسبتاً خوبه.

  • فرمان بسیار نرم.

  • دکمه‌های روی داشبورد کیفیتشون واقعاً عالیه، اصلاً حس چینی بودن نمی‌ده.

  • داخل ماشین خیلی کیپه و صدای زیادی نمیاد.

  • رودری، داشبورد، فرمان، شیفتر دنده کیفیتشون خوبه.

معایب:

  • چراغ ایربگ بی‌دلیل روشن شده.

  • باندهای خیلی خوبی نداره به نظرم.

  • مصرف بنزین با رانندگی کم شتاب خوبه ولی اگه گاز بدین، مصرفش مثل ماشین ۶ سیلندر میشه.

این تجربه ۲ ماهه من بود. شاید در طولانی مدت همه چی تغییر کنه، ولی به نظرم نسبت به گارانتی خوبی که داره، ماشین ارزنده‌ای هست.


مجید ( باما ):

سلام! من این ماشین رو تقریباً ۷ ماه پیش تحویل گرفتم و حدود ۱۴,۰۰۰ کیلومتر باهاش رانندگی کردم. الان گیربکس ماشینم خراب شده و نیاز به تعویض داره. غیر از ایرادات ریز مثل سیستم صوتی مشکل‌دار و انواع صداها از صندوق، سانروف و صندلی، ایراد گیربکس دیگه غیرقابل‌قبوله. واقعاً از انتخاب خودم پشیمونم و این که مدیران خودرو توی ارائه خدمات واقعاً ضعیف هستن و تقریباً نمی‌تونید از هیچ نمایندگی برای تعمیر نوبت بگیرید.


Javad82 ( باما ):

سلام! تیگو ۷ پرو رو یک ساله دارم و می‌خوام نقاط قوت و ضعفش رو بگم.

نقاط قوت:

  • بهتر از فیدلیتی از نظر فنی: گیربکس تیگو ۷ پرو خرابی و دردسر کمتری داره.

  • کیفیت کابین و تجهیزات: دوربین عقب، دوربین ۳۶۰، مانیتور و تجهیزات داخلی خیلی با دوام و باکیفیت هستند.

  • امکانات بیشتر نسبت به دیگنیتی: کول باکس، رکاب برقی، گرمکن صندلی، کلاستر دیجیتالی پشت فرمان و نورپردازی داخلی از مزایای تیگو ۷ پرو نسبت به دیگنیتی هستند.

  • فضای عقب جادارتر: فضای عقب برای خانواده و مسافرت مناسب‌تره.

  • شتاب بهتر نسبت به دیگنیتی: به دلیل وزن کمتر و گیربکس ۹ سرعته تیگو ۷ پرو، شتاب بهتری داره. موتور تیگو ۷ پرو حدود ۱۰ اسب بخار و ۱۰ نیوتن متر قوی‌تر از دیگنیتی است.

نقاط ضعف:

  • عدم داخلی‌سازی: تیگو ۷ پرو داخلی‌سازی نشده، در حالی که فیدلیتی ۳۰ درصد داخلی‌سازی داره.


رضا ( پدال ):

سلام! من ۲ ماهه که این ماشینو تحویل گرفتم و ازش راضی‌ام.

نقاط قوت:

  • سواری نرم: ماشین سواری نرمی داره و شتابش متوسطه.

  • امکانات قابل قبول: امکانات ماشین قابل قبوله.

  • طراحی شیک و ساده: یکی از نقاط قوتش طراحیشه که خیلی فضایی نیست.

  • گیربکس سی وی تی خوب: برخلاف تصور عمومی، گیربکس سی وی تی این ماشین با موتور هماهنگه و مشکلات دوکلاچه‌ها رو نداره.

در کل بد نیست و راضیم.


علی ( خودروبانک ):

سلام! نسخه پریمیوم این ماشین رو قبل از عید گرفتم و تا الان حدود ۳۰۰۰ کیلومتر باهاش داخل شهر و جاده رفتم و فعلاً مشکل خاصی نداشته. این اولین ماشین چینیه که خریدم و به نظرم در کل ماشین قابل قبولیه. نکاتی که از این تجربه ۳۰۰۰ کیلومتری داشتم رو باهاتون به اشتراک می‌ذارم:

طراحی:

  • طراحی بیرونی خوبه و نگاه‌ها رو به خودش جذب می‌کنه، ولی از نوار چرم قرمز در طراحی داخلی خوشم نیومده و حس چینی بودن رو القا می‌کنه.

  • آینه وسط الکتروکرومیکه، ولی مقعره و با کوچیک بودن شیشه عقب، دید جالبی به راننده نمی‌ده.

  • کنسول وسط دیجیتالیه و عادت کردن به کار با اون زمانبره. تنظیم برخی آپشن‌ها موقع رانندگی باید از صفحه مانیتور انجام بشه که ممکنه دردسرساز باشه. جای خالی موس برای تنظیمات مانیتور حس میشه.

  • دستگیره درب راننده برای بستن مناسب نیست و کاش مثل درب شاگرد طراحی می‌شد.

  • کنترل‌های روی فرمان ارگونومیک نیستند. کلیدهای پر استفاده مثل تنظیم صدا و پاسخگویی به تلفن در سمت چپ نیستند، در عوض کلیدهای کروز کنترل قرار دارن.

  • نوار نورپردازی و تنظیم رنگ‌ها جالب و خوبه. مانیتور و آپشن‌ها کیفیت خوبی دارن، ولی صفحه لمسی تهویه هوا زیر نور آفتاب دیده نمی‌شه.

  • جای قرارگیری پورت USB مناسب نیست و کار کردن باهاش راحت نیست.

  • محل قرارگیری کلیدهای تنظیم برقی صندلی راننده مناسب نیست و زمان می‌بره تا به کار کردن باهاش عادت کنی.

موتور و حرکت:

  • تا وقتی دور موتور بالا نباشه، ماشین ساکت و آرومه. در دورهای بالا هم عایق‌بندی خوبه و صدای آزاردهنده‌ای به گوش نمی‌رسه.

  • روی دست‌اندازها کمی کوبش داره ولی آزاردهنده نیست. اتاق فعلاً صدا نمی‌ده ولی از اتصالات سقف شیشه‌ای صدا میاد.

  • فرمان برقیه و خیلی نرمه. اما در شروع حرکت در پیچ‌ها، ممکنه احساس کم‌فرمانی بشه.

  • کشش ماشین در سربالایی‌ها خوبه و در سرعت‌های بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ لذت‌بخشه. CVT بودن گیربکس هم به نظرم خیلی لذت‌بخش‌تره.

  • پایداری ماشین در سر پیچ‌ها خیلی خوبه و حرکت‌های عرضی زیاد و آزاردهنده نیست.

  • گیربکس CVT با ۹ دنده مجازی در حالت دستی (تیپ ترونیک) خوب عمل می‌کنه و دنده ثابت می‌مونه.

  • حس رانندگی با این ماشین برای سرعت‌های تا ۱۰۰ کیلومتر معمولیه، برای سرعت‌های ۱۰۰ تا ۱۶۰ لذت‌بخشه و برای سرعت‌های بالاتر از ۱۶۰ کمی ترسناک.

این‌ها نکات مهمی بود که از تجربه ۳۰۰۰ کیلومتری من با این ماشین به دست آوردم. امیدوارم مفید باشه!

سرویس قیمت روز خودرو صفر و دست دوم

با وجود نوسانات ارز در روزها ماه های گذشته داشتن سرویس قیمت روز خودرو به شما کمک میکند تا از قیمت روز خودرو آگاه شوید. کافی است وارد بخش قیمت روز خودرو صفر و دست دوم شوید با انتخاب چند گزینه وارد بخش تخمین قیمت آن خودرو شوید و به بررسی قیمت بر روی نمودار و بصورت تاریخچه ای بپردازید.

قیمت تیگو 7 پرو

قیمت جک اس 5 نیوفیس

قیمت فونیکس تیگو 8 پرو

قیمت لاماری ایما

نظرات

نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش