اُتکس

نظرات (1)

تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۲/۲۶

بررسی اجمالی کی ام سی X5 و نظرات مردمی کاربران و مالکان

بررسی اجمالی کی ام سی X5 و نظرات مردمی کاربران و مالکان

معرفی کلی کی ام سی X5

کی ام سی X5، یک کراس‌اوور جدید از کرمان موتور است که به عنوان جانشین موفق جک S5 معرفی شده. این خودرو بر اساس مدل سهول X6 که در بازار چین شناخته شده، طراحی و مهندسی شده و در سال 2022 به بازار عرضه شده است. با توجه به قیمت رقابتی و ویژگی‌های بهبودیافته نسبت به نسخه قبلی، این کراس‌اوور برای استفاده در شهر و همچنین سفرهای خانوادگی بسیار جذاب است.

  • منشأ و تاریخچه: بر پایه جک S5 و به عنوان نسل به‌روز شده، از سال ۱۴۰۲ توسط کرمان موتور به بازار عرضه شده است.

  • ویژگی کلی: کراس‌اوور اسپرت، به‌روز با تغییراتی در طراحی و عملکرد فنی نسبت به نسخه‌های قبل.

  • موقعیت در بازار: انتخابی مناسب برای خریدارانی که به دنبال ترکیبی از طراحی مدرن و قیمت مناسب هستند.

کی ام سی ایکس 5 از نمای عقب

در طراحی عقب خودرو کمی سادگی بیش از حدل نسبت به روبروی خودرو دیده میشود ولی همچنان میتوان آن را قابل قبول و جذاب دانست.

طراحی خارجی

طراحی خارجی کی ام سی X5 یک ترکیب جالب از المان‌های مدرن و عناصر قدیمی‌تر است. در نمای جلو، چراغ‌های بزرگ و جلوپنجره غول‌پیکر، به خودرو یک حس شرقی و اغراق‌آمیز می‌دهند؛ در حالی که در نمای جانبی، شباهت‌های زیادی با جک S5 دیده می‌شود. در قسمت عقب نیز، طراحان با ایجاد تغییراتی در بخش‌های مختلف، سعی کرده‌اند چهره خودرو را به‌روز کنند.

  • نمای جلو:

    • چراغ‌های LED بزرگ

    • جلوپنجره مشکی در اندازه بالغ

    • ظاهری شرقی و اغراق‌آمیز

  • نمای جانبی:

    • درب‌ها، شیشه‌ها و گلگیر عقب مشابه جک S5

    • رینگ‌های متفاوت و آینه‌های جانبی با طراحی متفاوت

    • دستگیره‌های دربی بدون روکش کرومی برای جلوه اسپرت

  • نمای عقب:

    • قالب چیدمان چراغ‌ها به صورت به‌هم‌پیوسته

    • المان‌های به‌روز شده نسبت به نسخه قبلی

    • کاهش ردپای طراحی قدیمی جک S5

کی ام سی ایکس 5 از نمای کناری سمت رانندهکی ام سی ایکس 5 از نمای کناری سمت شاگرد

طراحی کشیده چراغهای جلو زیبایی این خودرو را در نمای روبرو دو چندان کرده است. به طور کل از عناصر اصلی این زیبایی کشیدگی و خطی بودن است که تقریبا در تمام طراحی ها از تمام زوایا این مساله قابل رویت است

طراحی داخلی

کابین کی ام سی X5 با داشبوردی کاملاً جدید و امکانات دیجیتال به‌روز، تجربه‌ای کاملاً متفاوت از مدل قبلی را به ارمغان می‌آورد. طراحان بر این تمرکز کرده‌اند که فضایی مدرن و کاربرپسند ایجاد کنند تا نه تنها از نظر زیبایی بلکه از نظر عملکرد نیز رضایت‌بخش باشد.

موارد به صورت آیتمی

  • داشبورد جدید با مانیتور بزرگ نصب شده در بالای کنسول مرکزی

  • لیور دنده سلکتوری و صفحه نشان‌دهنده‌های دیجیتال کامل

  • استفاده از مادیال‌های به‌روز در فضای کابین

  • تمرکز بر راحتی راننده و سرنشینان از طریق چیدمان هوشمند دکمه‌ها و کانترها

کی ام سی ایکس 5 از نمای صندلی جلو فرمان و مانیتور

نمای پنل و داشبورد و فرمان و خطهای کشیده که قبلا در مورد آن صحبت کردیم در کابین نیز کاملا مشهود و قابل رویت نیست.

کی ام سی ایکس 5 از نمای فضای صندوق عقب

صندوق عقب این خودرو از فضای 485 لیتری برخوردار است و برای خانواده های با جمعیت متوسط کاملا مناسب است

مشخصات فنی

کی ام سی X5 از نظر فنی با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر GDI تجهیز شده که قدرت مناسبی معادل 172 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر را ارائه می‌دهد. این قدرت از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه (WDCT) به محور جلو منتقل می‌شود. اگرچه مشخصات فنی آن مشابه نسخه 1.5 لیتری جک S5 است، اما به لطف بهبودهایی در نرم‌افزار، شتاب‌گیری بهتری را تجربه کرده و پایداری بیشتری دارد.

جدول مشخصات فنی

جزئیات

مشخصه

KMC X5

مدل خودرو

چهار سیلندر توربوشارژر با آرایش خطی، سیستم پاشش مستقیم سوخت (GDI)

پیشرانه

1499

حجم موتور (سی‌سی)

172 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر قدرت

280 نیوتن متر در 1800-3500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر (WDCT)، مجهز به حالت اسپرت

گیربکس

7.9 لیتر

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در 100 کیلومتر)

حدود 11

شتاب صفر تا 100 (ثانیه)

180

حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)

55

حجم مخزن سوخت (لیتر)

485

حجم صندوق بار (لیتر)

225/55R18

ابعاد لاستیک‌ها

مک فرسون (MacPherson)

سیستم تعلیق جلو

نیمه مستقل چند اتصالی (Multi Link)

سیستم تعلیق عقب

1560

وزن خالص (کیلوگرم)

4505 × 1850 × 1698

طول × عرض × ارتفاع (میلی‌متر)

2660

فاصله بین دو محور (میلی‌متر)

دیسکی خنک‌شونده

ترمز جلو

دیسکی ساده

ترمز عقب

برقی EPS

سیستم فرمان

یورو 5 (Euro V)

استاندارد آلایندگی

دیفرانسیل جلو (FWD)

نوع دیفرانسیل

آپشن و امکانات

در بخش آپشن و امکانات، کی ام سی X5 تلاش کرده تا با کنترل قیمت، قابلیت‌های جدیدی را نسبت به جک S5 ارائه دهد. هرچند که از نظر امکانات در سطح بالایی قرار ندارد، اما برخی ویژگی‌های مدرن که به آن اضافه شده، به طرز قابل توجهی تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.

  • روشنایی:

    • چراغ‌های جلو و عقب LED

    • دی‌لایت، مه‌شکن عقب

    • سنسور نور و نورپردازی داخل درب‌های جلو

    • چراغ بدرقه

  • سیستم‌های مالتی مدیا:

    • پشتیبانی از USB و بلوتوث

    • اپل کارپلی و اندروید اتو

    • مانیتور 12.8 اینچی لمسی

    • 10 بلندگو به همراه یک ساب‌ووفر

  • رینگ‌ها و شیشه‌ها:

    • رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی

    • چهار شیشه جانبی اتوماتیک

    • شیشه‌های عقب دودی

    • آینه‌های جانبی تاشوبرقی با حافظه تنظیمات

  • تهویه و صندلی‌ها:

    • سیستم تهویه مطبوع الکتریکی با دریچه مخصوص سرنشینان عقب

    • صندلی‌های چرمی با تنظیمات چندجهتی و گرم‌کن

  • ایمنی و دیگر امکانات:

    • کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)

    • کنترل کشش (TCS) و HAC

    • ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA) و اضطراری (BOS)

    • 4 ایربگ

    • کی‌لس استارتر، سقف پانوراما، کروز کنترل، ترمز پارک برقی

    • سنسور باران، TPMS، کول باکس

    • دوربین 360 درجه و صفحه نمایش دیجیتال تمام‌منظوره

کی ام سی ایکس 5 از نمای پشت آمپر خودرو

پشت آمپر خودرو خوانا و دارای رابط کاربری خوبی است

کی ام سی ایکس 5 از نمای داشبورد صندلی های عقب

کابین و کنسول و مانیتور و دریچه های هوا از کیفیت قابل قبولی برخوردارند و حس لوکس و خاص بودن را منتقل میکنند

مزایا و معایب

کی ام سی X5 با ارائه تعادل مناسب بین طراحی زیبا، عملکرد فنی قوی و امکانات داخلی راحت، به یکی از گزینه‌های جذاب در دسته کراس‌اوورهای شهری تبدیل شده است. اما مانند هر خودروی دیگری، این مدل هم نقاط ضعفی دارد که باید در انتخاب نهایی به آن‌ها توجه کرد.

  • مزایا:

    • طراحی جلویی مدرن و به‌روز با جزئیات منحصر به فرد

    • عملکرد موتور و ترمزگیری مطمئن و پاسخگو

    • کابین مدرن با تجهیزات دیجیتال و راحتی بالا

    • قیمت رقابتی در مقایسه با هم‌رده‌های موجود

    • فضای بانظمی برای خانواده و مسافرت‌های طولانی

  • معایب:

    • طراحی جانبی و برخی المان‌های خارجی کمی ناسازگار با سایر نماها

    • آپشن‌های ناکافی مانند تهویه مطبوع الکتریکی به جای دوکاناله

    • عدم وجود حالت تیپ ترونیک در گیربکس

    • محدودیت در عملکرد آفرود به دلیل تراول پایین چرخ‌ها و ویژگی‌های تعلیق

کی ام سی ایکس 5 از نمای صندلی های جلوکی ام سی ایکس 5 از نمای صندلی های عقب

فضای داخلی سرنشسینان در صندلی های جلو مناسب است ولی صندلی های عقب به نظر میاید در این مورد از ضعف قابل توجهی برخوردار است و به احتمال زیاد شاهد برخورد پاهای سرنشینان عقب به کمرتان خواهید بود!!.

قیمت کی ام سی X5

با توجه حضور گسترده خودروهای چینی و همچنین حضور محدود و کنترل شده خودروهای خارجی در بازار، قیمت خودرو ها در سگمنت کراس اور تقریبا به تعادل کشیده شده است ولی در نظر داشته باشید که باز هم با این حال ممکن است با توجه به شرایطی، این خودرو ممکن است ارزش خرید نداشته باشد ولی خوب کی ام سی X5 الحق و الانصاف از آزمون های که وجود داشته سربلند بیرون آمده و به نظر میاید ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارد.

قیمت کی ام سی ایکس 5 در اردبیهشت 1404

برای نمایش آخرین قیمت خودرو کی ام سی X5 کافی وارد بخش سرویس قیمت خودرو صفر و دست دوم شده و بعد از انتخاب چند گزینه قیمت خودرو کی ام سی X5 را محاسبه کنید

جمع‌بندی کلی

کی ام سی X5 یک کراس‌اوور متعادل و جذاب است که با طراحی جلویی مدرن، کابین شیک و عملکرد فنی قابل قبول، گزینه‌ای عالی برای رانندگی در شهر و جاده‌های معمولی به حساب می‌آید. هرچند در برخی جنبه‌ها مانند طراحی جانبی، امکانات و قابلیت‌های آفرود محدودیت‌هایی وجود دارد، اما برای استفاده روزمره و خانوادگی، این خودرو با ارائه امکانات کاربردی و قیمت رقابتی می‌تواند انتخابی مناسب باشد. علاوه بر این، اگر به دنبال خودرویی هستید که در شرایط شهری و جاده‌ای عملکرد مطمئن داشته باشد و از فناوری‌های روز بهره‌مند باشد، کی ام سی X5 با حفظ تعادل میان طراحی، تکنولوژی فنی و فضای داخلی دلپذیر می‌تواند به خوبی نیازهای شما را برآورده کند.

نظرات مردمی کاربران و مالکان خودرو کی ام سی X5

در مورد این خودرو نظرات تقریبا از بار یکسانی برخوردارند چرا که به دلیل کیفیت قابل قبول متریال داخلی و همچنین موتور قدرتمند و ظاهری تقریبا دلسپند و حتی با توجه به عدم توانایی رقابت در بعضی از شرایط با دیگر بازیگران این دسته از خودروهای چینی، نظرات به نظر مثبت و روبه جلو هستند ما از بین سایتهای معتبر موجود کامنت های معتبر و بدون غرض ورزی را جدا و برایتان لیست کردیم ولی در نظر داشته باشید حتی با توجه به وجود تجربیات دیگران مشورت گرفتن از یک کارشناسی خبره و بلده کار راهی بسیار امن تری برای تصمیم گیری است. اُتکس با فراهم آوردن بستر مشاوره آنلاین خرید و فروش خودرو به شما کمک میکند با یک کارشناس خبره وارد گفتگو شوید و تمامی سوالات خود را بدون دغدغه بپرسید. برای این کار کافیست وارد بخش مشاوره آنلاین خرید و فروش خودرو شوید سپس با انتخاب نوع مشاوره، مدت زمان و در نهایت پرداخت هزینه وارد فضای مشاوره شوید.

با نظرات کاربران همراه ما باشید:

MjX5 ( باما )
درود به همه این ماشین‌رو با‌۴ ماه تاخیر تحویل دادن که البته کفتن با پیگیری خسارت تاخیر رو پرداخت میکنند. بدور از تعصب و پس از یک سفر طولانی از تهران به یزد، اصفهان، چهارمحال و‌بختیاری و طی مسافت ۳ هزار کیلومتر نظرم خدمتتون عرض میکنم: اول از همه باید بگم ابتدا که ماشین تحویل گرفتم و‌کمی رانندگی کردم بر خلاف تصور و تصویر ذهنی‌‌منفی که داشتم به لحاظ فنی و رانندگی لذت خوبی بهم‌داد. ماشینی نرم، کم صدا و شتاب واقعا خوب. از‌ همون‌ابتدا اوکتان خارجی به همراه بنزین استفاده کردم و با هیچ گونه ناک و‌ مشکلی مواجه نشدم و‌رنج‌مصرف بنا به کامپیوتر‌ سفری ۷ ۷ الی ۹ ۵ بود. با اینکه از بدو تحویل اسپیکر کوچک رو دری خش خش میکرد و‌گفتن بعد تعطیلات بیاید درستش کنیم اما باید بگم واقعا سیستم صوتی با کیفیتی داره. نبود تیپ ترونیک مشکلی ایجاد نکرد و تعویض دنده ها خوبه واقعا. چهار لاستیک کومهو انداختم و‌سواری نرم و لذت بخشی داره به طوریکه طی مسافت طولانی چندان احساس خستگی نداشتم. امکانات و آپشن های داخل به نسبت قیمت ارزندس ولی کمپانی اضافه کردن برخی آپشن ها اعم از صندوق برقی رادار‌نقطه کور و … رو فراهم میکنه که به نظرم اگر از همون ابتدا رو‌ماشین باشه خیلی بهتره برای جمع بندی باید گفت به نسبت این قیمتی که پرداخت میکنیم و‌با این شرایط اسفناک بازار ماشین خانوادگی خوب و راحتی سوار‌میشیم امیدوارم با گذشت زمان دوام خوبی هم‌داشته باشه


Ta_hamisheh ( باما )

با سلام و احترام من حدود 40 مدل ماشین سوار شدم و بدون هیچگونه تعصبی این متن رو می نویسم شاید بتونم کمکی به خریداران x5 کرده باشم ماشین بسیار پر شتاب و پرتوان و از لحاظ نرمی واقعا نرم ( حتی با لاستیک چینی )-هماهنگی موتور و گیربکس عالی بدون کوچکترین تقه ای . با فشار پدال گاز و با عملکرد توربو میچسبید به صندلی وواقعا شتاب میگیره و اصلاحا ماشین میکنه-ترمزها عالی -کابین جادار -فضای صندوق جادار. پخش با کیفیت -کولر خوب و سایر آپشنها کیفیت خوب و عملکرد قابل قبولی دارند. گیربکس هوشمند که نداشتن تیپ ترونیک رو فراموش میکنید. ایراد و کمبودها که در عملکرد فنی ماشین تاثیر چندانی ندارد ولی در آپشنها چرا دوربین پانوراما کیفیت بالاتری میتونست داشته باشه -نداشتن صندلی برقی شاگرد -نداشتن جک صندوق برقی و جک گازی کاپوت -نداشتن نوار نوری جهت زیبایی و نور داخل کابین - درسته مانیتور اندروید اتو و کارپلی داره ولی امکان نصب هیچ برنامه ای غیر از برنامه های از پیش تعریف شده وجود ندارد مگر با خرید اندروید باکس که حدود 15 میلیون هزینه دارد ایراد : بدون اتصال گوشی بهه خودرو از طریق کابل شارژ برنامه نقشه یا نویگیشن اجرا نمیشود. مهمتر از همه و به نظر دوستان دیگر واینجانب ارگونومی صندلی مناسب نیست و این رو باید قبول کنیم. هماهنگی بنزین آشغال با موتور و ناک نزدن قابل توجه هست . بهتره موضوع بدقولی شرکت در تحویل خودرو را با عملکرد فنی ماشین قاطی نکنیم (هرسخن جایی و هر نکته مکانی دارد)


Orb ( باما )

سلام خدمت دوستان عرض کنم که این ماشین یکی از بهترین ماشین‌ها برای جاده هستش من قبلا کرولا داشتم ولی kmcx5خیلی بهتره برای جاده قدرتشم واویلاست عالیادعالی بااینکه ازصفر دستم بوده و ۱۸ هزار کیلومتر پیمایش داشت حدود ۳۰۰۰ کیلومتر هم با این ماشین امسال عید رانندگی کردم قدرت موتور و هماهنگی بین گیربکس و موتور عالی هستش کشش سربالایی بسیار عالی حتی بدون حالت اسپرت همینطور سیستم مولتی لینک عالی و هندلینگ بسیار خوب حتی در دست اندازهای تصادفی و سرعت گیرهای بسیار بلند جاده جلوبندی کمک‌ها و کل مجموعه ماشین کم نیاورد سیستم کروز هم خیلی خوبه فقط همونطور که قبلاً گفتم سیستم کروز در سراشیبی‌های تند تثبیت نداره و سرعت بالا میره و من براش هیچ راه حلی پیدا نکردم یکی از دوستان که همین ماشین رو داره در سراشیبی همین مشکل رو داره ناچاراً در سراشیبی‌های تند باید از کروز خارج شی چون تثبیت نمی‌شه نکته اساسی منفی این ماشین همونطور که قبلاً هم گفتم و بعضی از اشخاص در همین جا گفتن کج سلیقگی شرکت کرمان موتور ر در واگذاری ساخت صندلی‌های جلو به شرکتی هستش که اصلاً صندلی‌های جلو رو راحت نساخته و واقعاً خسته کننده است کف صندلی کوچکه و راحت نیست برای رانندگی بیشتر از دو ساعت و پشت سری‌ها درست جا نمایی نشده یه ذره هم عقب نمیان که راننده بتونه یه خورده سر و گردنش رو بده عقب خستگی در بره متاسفنه از جاشم در نمیاد پشت سری ها و پیچ یا جوشه به بدنه ی صندلی پشت سری‌ها زیادی جلواند من واقعاً گردن درد گرفتم حالا سر و صدای پشت سری ها در دست انداز هم بماند. از دوست عزیزی که همیشه اینجا از این ماشین تعریف می‌کنم ضمن تایید تعریفهاشون عیب صندلی‌های بپذیرن خواهش می‌کنم اگه به شرکت اصلی کرمان موتور دسترسی دارن فکری به حال صندلی‌های جلوی این ماشین بکنند یا یه فراخوان بدن اینکه این ماشین تیپ ترونیک نداره عیب اساسی نیست چون من در این سفر ۳۰۰۰ کیلومتری کاملاً متوجه شدم که این گریبکس خیلی خوب و هوشمند عمل می‌کنه و کار تیپ ترونیک رو انجام میده این ماشین از ۲۰ نمره‌اش ۱۸ یا ۱۹ است ولی ناراحتی صندلی‌های جلوش واقعاً معضلی هست یک فراخوان بدید یا عوض کنید یا اصلاح بشه شما صندلی‌های همین جی ۷ که مال کرمان موتور هم هست ببینید چقدر راحته یا ماشین‌های شرکت مدیران خودرو چقدر راحته یا همین کی ام سی آ ۵ کرمان موتور که یک صندلی دیگه کار کرده شبیه به j7 چقدر راحته. من چند بار به نمایندگی و شرکت اصلی گفتم ولی ترتیب اثر نمیدم فقط یه باشه چشم میگن و خداحافظ و بعدشم هیچ خبری نمیشه دوستانی که از صندلی‌های جلوی ماشین ناراحتن اینجا نظرشونو بگن شاید این دوست عزیز بتونه کمک کنه


حمید ( همراه مکانیک )

من یه ماهه خریدم از لحاظ شتاب و سرعت نسبت به بقیه هم رده ها عالیه و فیس جلوی ماشین خیلی جذابه و نگاها رو به سمت خودش میبره داخل ماشین خوبه و تنها چیزی که شاید واسه افراد خوشایند نباشه کل تهویه مطبوع داخل مانیتور هست و کلید فیزیکی نداره و کلا ماشین خوبیه با این قیمتی که فعلا هست البته اگر گرون تر نشه


ناشناس ( همراه مکانیک )

من فیدلیتی دارم
و چند روز پیش تجربه یک مسیر ۳ کیلومتری پشت x5 را پیدا کردم
انصافا شتاب ماشین عالی هست
ولی صدای موتور توی کابین زیاد هست
حتی دناپلاس کم صداتر از اینه
نبود کلیدها و گذاشتن همه آنها توی مانیتور شدیدا رو مخ بود
صدای مولتی مدیا عالی
نداشتن پاور ویندو و پاور سانروف خیلی بده طوری که ماشین خاموش کنی در ها رو قفل کنی نه سانروف بسته میشه نه پنجره ها درب صندوق عقب دستی وبرقی نیست دوربین ثبت وقایع نداره و به نسبت قیمت فیدلیتی از x5 خیلی شاخ تر هست


امیر تبارکی ( همراه مکانیک )
تقریبا ۴ ماهه این ماشین رو دارم. من نه فیدیلیتی سوار شدم نا دیگینیتی تابتونم مقایسه کنم ماشین قبلی ام ایکس ۲۲ اتومات بود ولی از نظر شتاب و کشش مطمئنا حرفهایی برای گفتن داره چون وقتی میزاری رو مود اسپرت و بهش گاز میدی قشنگ سفت میچسبی به صندلی
کابینشم مدرن و طراحی مینیمال و خوبه من میپسندم دکمه ها حذف شدن چون دکمه رو مخمه


حامد ( آخرین خودرو )

درود بر هموطنان گرامی
بنده این ماشین و یکماه هست ک برای سرمایه گذاری خریدم وقبل از این ماشین فیدلیتی هایما و دیگنیتی داشتم.بدون تعصب نظرمو برای کسیکه شاید میخواد بخره میدم.
این ماشین شاید شاید ازنظر ابعاد و ظاهر و طراحی (بیشتر عقب)ماشین ضعیفتری به نسبت دیگر رقباش بنظر برسه ک اونهم سلیقه ای هستش ولی از نظر متریال داخلی و موتور گیربکس و چابکی از همشون بهتره.بخصوص دوام قطعات که بسیار مهمه.من بلافاصله بعد ازنشستن پشت فرمون متوجه این موضوع شدم.سواریش هم نرمتر از رقباشه و کوبش کمتری داره.آپشن چندتا آپشن خوب داره که اون چندتاییکه نداررو جبران میکنه.بخصوص سیستم صوتی با کیفیت و کول باکس که کاربردی هستند.درضمن مموی صندلی هم داره.اگر برای سواری و استفاده میخواید شک نکنید.
فقط نظرمو دادم.


علی71 ( باما ):

با سلام،

به تازگی خودرو را تحویل گرفتم و پس از طی کردن ۲۱۰۰ کیلومتر در یک سفر رفت و برگشت به شیراز تجربیاتم را مرور می‌کنم. مسیر رفت از تهران به شیراز از طریق قم و اصفهان در شرایطی صاف و بدون مانع طی شد؛ در حالی که مسیر برگشت از جاده‌های کوهستانی زاگرس (شیراز → سپیدان → یاسوج → بروجن، سپس اصفهان و تهران) با چالش‌های خاص خود همراه بود.

در این سفر، توصیه‌های مربوط به آب‌بندی خودرو را رعایت کرده و عمدتاً با سرعت کمتر از ۱۱۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کردم تا فشار غیرضروری بر خودرو وارد نشود. عملکرد موتور و گیربکس بسیار هماهنگ بود؛ در زمان سبقت با کمی فشار پدال گاز، خودرو با اطمینان و حس ایمنی بالا پاسخگو بود. همچنین، در قسمت‌های سربالایی حتی با دنده D یا حالت S، قدرت خودرو به خوبی خود را نشان داد.

از نظر راحتی، علی‌رغم نقدهایی که به ارگونومی صندلی‌های جلو وارد شده، نه من و نه سرنشین جلو احساس خستگی یا درد نکردیم. سیستم تعلیق نیز ارتعاشات جاده‌های ناهموار را به خوبی دمپ کرد. مصرف سوخت در مجموع این سفر با حدود ۱۶۰ لیتر بنزین به میانگین ۷.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر رسیده که مخصوصاً در مسیرهای کوهستانی به نظر بسیار اقتصادی می‌آید؛ تجربه قبلی من با یک جک اس ۵ دستی ۹۴ هرگز چنین مصرف‌کم را نشان نداد.

علاوه بر این، سنسور باران در مواقعی که باران آغاز می‌شد، عملکرد خودکار و دقیقی از خود نشان داد، سیستم صوتی نیز در سطح رضایت‌بخشی عمل کرد و نورپردازی خودرو در شب کاملاً مطلوب بود.

در کل، از خرید این خودرو کاملاً راضی هستم و معتقدم که با گذشت زمان و تجربه‌های بیشتر رانندگی، KMC X5 به محبوبیت بیشتری دست پیدا می‌کند و همزمان از لذت رانندگی و ارزش سرمایه‌گذاری خرید محافظت می‌کند.

نظرات

  • مرتضوی

    ۱۴۰۴/۲/۲۷

    از همه لحاظ عالیه شتاب ظاهر فقط امکانات نسبت به رثبا ضعف داره که با توجه به باقی پارامترها قابل چشم پوشیه