نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۵/۱
تیگارد X35 یک کراساوور سابکامپکت اقتصادی است که از سال ۱۴۰۱ توسط تیگارد موتور (زیرمجموعه سانیار موتور) در ایران به بازار عرضه شده. این خودرو در واقع نسل دوم سنوا X35 چینی است که در بازار چین با نام بایک X3/بیجینگ X3 شناخته میشود. از اسفند ۱۴۰۳، نسخه ارتقایافتهاش با عنوان X35 پلاس نیز در ایران در دسترس خواهد بود. قیمت رقابتی، پرستیژ کراساوور و ترکیبی معقول از امکانات رفاهی و فنی، از جمله ویژگیهای بارز این محصول به شمار میروند.
انتخاب سردبیر
رقبای تیگارد بیشتر بشناسیم:
بررسی اجمالی ام وی ام X55 پرو و نظرات مردمی
بررسی اجمالی فردا T5 و نظرات مردمی کاربران و مالکان
طراحی ظاهری تیگارد X35 در نمای جلو و عقب فیسلیفتشده نسل اول را به زیبایی به نمایش میگذارد و با ویژگیهای مدرنی مانند چراغهای LED باریک و جلوپنجره بزرگ، جذابیتی فراتر از کلاس قیمتی خود به ارمغان میآورد.
چراغهای جلو LED باریک با گرافیک جدید
جلوپنجره افقی بزرگ با گریل بهروز
چراغهای روشنایی روز Lشکل در سپر جلو
گرافیک LED جدید عقب با پهنای بیشتر
نمای جانبی بدون تغییر عمده در طاق گلگیرها
برش ستون C و خط شانه برجسته در بدنه
طراحی ساده و اقتصادی مناسب کراساوورهای سابکامپکت
از طراحی قسمت جلویی خودرو راضی هستم ولی قسمت عقب کم کاری و عدم درک جزییات یک کراس اور و سهل انگاری در طراحی مشهود است
کابین تیگارد X35 به خاطر محدودیتهای بودجهای در سگمنت سابکامپکت، بیشتر از پلاستیک خشک ساخته شده، اما با طراحی رانندهمحور داشبورد و جزئیات کرومی و مشکی، تلاش کرده تا ظاهری مدرن را به نمایش بگذارد.
داشبورد زاویهدار به سمت راننده
نمایشگر مولتیمدیا ۸ اینچ (نسخه معمولی)
کلاستر آنالوگ دو دایره (نسخه معمولی) و دیجیتال (نسخه پلاس)
غربیلک فرمان D-Cut سهشاخه
سه کلید لمسی در میانه کنسول
ترکیب پلاستیک خشک با تریم نقرهای مات و مشکی پیانویی
فضای ردیف دوم مشابه یک هاچبک با ظرفیت ۳۹۰ لیتر صندوق
انسجام بصری مناسب و خستگیزدایی از نگاه
با توجه به اقتصادی بودن خودرو خبری از فانتزی کاری های این روزهای کراس اور های چینی خبری نیست هر چند بنده این سادگی در طراحی و کلاسیک بودن پشت آمپر را بیشتر میپسندم
تیگارد X35 با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربو عرضه میشود که به گیربکس CVT متصل است. این ترکیب به آن اجازه میدهد تا در حدود ۱۰ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ برسد و مصرف سوخت متوسطی معادل ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد. سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و تورشن بیم در عقب، تعادل خوبی بین هزینه و راحتی برای این کراساوور اقتصادی فراهم میکنند.
مقدار | ویژگی |
---|---|
کراساوور سابکامپکت | کلاس بدنه |
نسل دوم سنوا X35 (بایک X3) | پلتفرم اصلی |
معمولی / پرایم یا پلاس | نسخههای موجود |
۴ سیلندر خطی توربو | نوع پیشرانه |
1,500 سیسی | حجم موتور |
147 اسببخار | قدرت موتور |
210 نیوتنمتر | گشتاور |
اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) | گیربکس |
دیفرانسیل جلو | محور محرک |
10 ثانیه | شتاب 0 تا 100 |
185 کیلومتر بر ساعت | حداکثر سرعت |
7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر | مصرف سوخت ترکیبی |
یورو 5 | استاندارد آلایندگی |
برقی | نوع فرمان |
مستقل مکفرسون استرات | تعلیق جلو |
نیمهمستقل تورشن بیم | تعلیق عقب |
4,325 میلیمتر | طول خودرو |
1,830 میلیمتر | عرض خودرو |
1,640 میلیمتر | ارتفاع خودرو |
2,570 میلیمتر | فاصله بین محورها |
1,340 کیلوگرم | وزن خالص |
5 نفر | ظرفیت سرنشینان |
390 لیتر | حجم صندوق بار |
46 لیتر | ظرفیت مخزن سوخت |
17 اینچ | قطر رینگ |
۸ اینچ لمسی (نسخه پلاس با کلاستر دیجیتال) | نمایشگر مرکزی |
عقب پویا (معمولی) / ۳۶۰ درجه (پلاس) | دوربینهای جانبی |
پانوراما | سقف |
دارد | ورود و استارت بدون کلید |
دارد (نسخه پلاس) | گرمکن صندلی جلو |
دارد (نسخه پلاس) | صندلی برقی راننده و جلو |
دارد | سیستم ناوبری و صوتی |
۲ عدد (معمولی) / بیشتر در نسخه پلاس | کیسه هوا |
دارد (نسخه پلاس) | رادار نقطه کور |
دارد | ترمز پارک برقی |
خودرو عضلانی و خوش ظاهری را مشاهده میکنیم
تیگارد X35، چه در نسخه معمولی و چه در نسخه پلاس، مجموعهای از امکانات رفاهی و ایمنی را ارائه میدهد که اگرچه به حداقلهای امروز صنعت خودرو نمیرسد، اما در کلاس قیمتی خود رقابتی به نظر میرسد.
سقف پانوراما
ورود و استارت بدون کلید
ترمز پارک برقی و کنترل حرکت در سربالایی
سیستم نظارت بر فشار باد تایر
چراغهای تمام LED
نمایشگر لمسی ۸ اینچ با ناوبری
دوربین عقب و در نسخه پلاس دوربین ۳۶۰ درجه
فرمان برقی D-Cut با دکمههای کنترلی
۲ کیسه هوا (نسخه معمولی) و ۶ کیسه هوا (پلاس)
صندلیهای برقی و گرمکن جلو (نسخه پلاس)
رادار نقطه کور و سنسور پارک عقب
با اینکه کابین از پلاستیک خشک استفاده کردی ولی صندلی و داشبورد از کیفیت قابل قبول تری برخودار است
قیمت بسیار رقابتی در کلاس خود
جایگاه کراساوور سابکامپکت و پرستیژ بالاتر
طراحی ظاهری نسبتاً مدرن
بهبود قابل توجه امکانات در نسخه پلاس
مصرف سوخت متوسط و منطقی
کیفیت پایین متریال کابین
شبکه خدمات و تأمین قطعات محدود
عملکرد گیربکس CVT در برخی شرایط
عدم تغییر اساسی در قوای فنی در نسخه پلاس
فضای صندوق و ردیف عقب محدود
بازار محدود خرید و فروش
برای اطلاع از قیمت هر خودروی صفر و دست دوم سری به سرویس قیمت خودرو صفر و دست دوم اتکس بزنید. در این بخش با انتخاب برند و مدل و سال تولید خودرو می توانید قیمت به روز را مشاهده کنید. در این بخش قیمت تیگارد x35 مدل 1404 را هم می توانید ببینید.
تیگارد X35 با قیمت حدود ۱.۵ میلیارد تومان، یک گزینه جذاب برای خریداران اقتصادی و خانوادههاست که به دنبال یک کراساوور سابکامپکت هستند. نسخه پلاس این خودرو با امکانات بیشتر، برخی از ضعفهای اولیه را تا حدی جبران میکند، اما هنوز هم محدودیتهای کیفیت متریال و خدمات پس از فروش میتواند چالشهایی برای مشتریان ایجاد کند. در نهایت، اگر به دنبال یک کراساوور جمعوجور با هزینه نگهداری کم و امکانات مناسب هستید، تیگارد X35 ارزش بررسی دارد؛ اما اگر به دنبال تجربه رانندگی اسپرتتر یا راحتی بیشتر در سفرهای طولانی هستید، ممکن است گزینههای دیگری در بازار بهتر باشند.
در بین نظرات افراد در فضای مجازی گشتیم و از بین آنها نظراتی که دارای صحت و صداقت بیشتری را برای شما بودند را انتخاب کرده ایم ولی توجه داشته باشید مشورت گرفتن از یک خبره آموزش دیده همیشه از خواندن نظرات راه مطمئن تری برای خرید خودرو است.
اما اگر با خواندن تمام نظرات موجود همچنان سوالات متعددی از این خودرو یا هر خودروی دیگری که قصد خرید آن را دارید در سرتان بدون پاسخ مانده می توانید با استفاده از سرویس مشاوره آنلاین خرید و فروش خودرو در اتکس با یکی از کارشناسان ما گفتگو کنید و مشاوره بگیرید. قطعا با مشاوره گرفتن انتخاب و تجربه بهتری در خرید خودرو خواهید داشت.
کاربرمجازی ( باما ):
من تقریباً دو ماهه تیگارد X35 گرفتم، حدود ۲۰۰۰ کیلومتر باهاش رانندگی کردم. قبلاً دنا و پارس داشتم و پشت چانگان هم نشستم. نمیخوام خیلی مقایسه دقیق کنم، ولی از نظر خودم:
تحویل خودرو از شرکت خیلی طول کشید، اصلاً خوشقول نیستن. جریمه تأخیرم هنوز ندادن، پس خیلی رو فروش اقساطیشون حساب باز نکنین.
خود ماشین از نظر طراحی داخلی خوبه، حس خوبی داره وقتی سوار میشی، سقف پانوراما و فضای داخلی برای سرنشینها خوبه. شتاب اولیه قابل قبوله، توربو خوب وارد مدار میشه و گیربکس هم خوب با موتور هماهنگه. ولی از سرعت ۱۰۰ به بالا دیگه اون کشش لازم رو نداره.
مصرف سوختش برخلاف ادعاها، پایین نیست. بدون کولر برام ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر زد. صدای موتور هم قابلتحمله.
فرمانش نرم و خوشدسته، چراغها تو شب خوبن، ترمزها مطمئنن.
اما یهسری نکات منفی هم هست:
مانیتورش کوچیکه و امکانات خاصی نداره
بلندگوها خیلی ضعیفن، حتی از دنا هم بدتر
کولر خنک میکنه ولی بادش ضعیفه
صندلیها کوچیک و برای سفر طولانی خستهکنندهن
صدای بوق خیلی کمه، تو جاده به درد نمیخوره
سیستم تعلیق عقب کوبش داره، کیفیتش خوب نیست
روی دربها بکلایت نداره، شب دکمهها رو پیدا نمیکنی
در کل ماشین خوشدستیه، نرم و خوشبرخورد، ولی آپشنها و راحتی خیلی بالایی نداره. تو این رنج قیمت، گزینه خاص دیگهای نیست، ولی باید بدونی با کم و زیاداش کنار بیای. قطعاتش هست، ولی مثل بقیه چینیها گرونه و به گارانتی هم حساسه.
حسین2226 ( باما ):
من بدون تعصب دارم تجربهمو میگم. اول قصد داشتم ماشینو بخرم و بعد بفروشم، رفتم سراغ ایکس ۳۳ ولی شرکت اونقدر بدقولی کرد که منصرف شدم. بعد رفتم سمت تیگارد X35، گفتن ۶۵۰ نقد و ۶۰۰ قسط با تحویل ۹۰ روز کاری، ولی عملاً ۸ ماه طول کشید تا ماشینو بدن. تازه وسطش ۵۶ تومن بابت مالیات و بیمه گرفتن و ۱۲ چک ۵۰ تومانی هم اضافه شد، یعنی ماشین از ۱۲۵۰ رفت بالای ۱۳۰۰. هیچکس هم جوابگو نیست بابت سود تأخیر.
اما خود ماشین؟ آپشن خاصی نداره، ولی نرم و راحت و بیصداس. شتابش خیلی خوبه، از جا کنده میشه، و تو سرعت بالا هم بیصدا باقی میمونه. سقف پانوراما و سانروف برای خیلیا جذابه، ولی برای من آپشن خارقالعادهای نیست.
در مجموع، ماشین خوبیه، ولی شرکت سانیار موتور بدقولی زیاد داره. فقط امیدوارم خدمات پس از فروشش اذیتم نکنه.
ناشناس ( باما ):
من خودرو تیگارد دارم تنها ضعفش نداشتن آپشن هست وگرنه خیلی خوش دست، خوش نشین و خوش سرعته.. جمع وجوره و توی این خیابونای شلوغ به راحتی میشه باهاش رانندگی کرد، بنظرم خیلی نسبت به کیفیت وخوش قیمتی اش تبلیغاتش ضعیفه وناشناخته است من که خیلی دوست دارمش، مبخوام برم اپشنا رو روش نصب کنم دیگه مشکلی باهاش ندارم در صمن من باهاش شمال هم رفتم و تا سر بالایی هم رفتم ومشکلی نداشت عاشقش شدم
ناشناس ( باما ):
تیگارد رقیبش x55پرو هست.بین این دو خودرو تیگارد از کیفیت خیلی بهتری برخوردار هست ولی x55یکسری اپشنای بیشتری دارد،تیگارد اگه بیشتر شناخته میشد کسی سمت x55 نمیرفت چون تیگارد کیفیت خیلی بهتری دارد.توی خیابون بارها شده ازم پرسیدن اسم ماشینم چیه واینکه ازش خوشمون اومده ،چون تیگارد ظاهر قشنگی داره ولی خوب شناخته شده نیست بدلیل تبلیغ کم
حمید ( خودروبانک ):
سلام دوستان عزیز خدمتون عرض کنم با تیگارد از تهران تا تبریز سفر کردم رانندگی با این ماشین خدایی خیلی راحته صندلی های نرمی داره فرمان جذاب و خوش دستی داره ترمزها دیسکی با عمرکد عالی روش نصبه سرعت و قدرت موتور خلیل عالی بود گیربکس با جعبه دنده مچ هستن از همه مهمتره کلا 37 تا بنزین مصرف کردم بزرگترین حسن هر ماشینه در جریان هم باشید ماشین های کم مصرف همیشه کم استهلاک هم هستن فقط خواهشی که از مدیران مربوطه داریم خدمات پس از فروش را تقویت کنند وجای داره بابت این خودرو با طرح و پلتروم جدید تقدیر و تشکر کنم
2025 ( خودروبانک ):
رانندگی خوش دست و روان حواست نباشه میبنی کیلومترشمار به جای 50 تا روی 100تاست
نسبت به mvm x55pro :
+
گیربکس باکفیت روان و کم صدا
موتور کم صدا
عایق بندی اتاق بهتر
فرمان نرمتر
طراحی متفاوت داخل کابین وظاهر
سقف پانارومای خوب
برند معتبر بایک (بجینگ)
_
امکانات کمتر
اتاق یه جزِِِیی کوچکتر
تعداد کمتر نمایندگی ها
خوب تبلیغ و معرفی نشده
بازار دست دوم ضعیف
unknownuser180 ( پدال ):
سلامبا احترام به نظرات عزیزان منتقد که زحمت کشیده اند و دیدگاههای خود را گذاشته اند.تیگارد ایکس سی و پنج
اتومبیل زیبا وپرسرعت وکم مصرف ونرم و جمع و جوری است. آذرماه آن را از نمایندگی خوشنام اتوخسروانی خریدم . تا امروز که جمعه هشتم دی ماه است خیلی از آن راضی هستم.در خصوص خدمات پس از فروش به مراکز تهران آن سر زدم . همه چیز روبراه بود.کیلومترم هنوز به سرویس نرسیده است. همچنین سه فروشگاه فعال قطعات یدکی و لوازم تیگارد ایکس سی و پنج در بازار امیرکبیر چراغ برق دارد . علاوه بر این مجموعه اتو خسروانی مجزا از شرکت سازنده آن اتومبیلهای تحت فروشش را تا پنج سال یا 150هزار کیلو متر هرکدام که زودتر فرا برسند گارانتی کرده است. مراکز و تعمیرگاههای اتوخسروانی نیز سرویسهای دوره ای و تعمیرات تیگارد ایکس سی و پنج را انجام می دهند.
ارادتمند تمامی دوستان و عزیزان
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش