نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۴/۳۱
محصول FMC T5 از شرکت فردا موتور یک کراساوور شهری با دیفرانسیل جلو است که با قیمتی جذاب در بازار ایران به فروش میرسد. این خودرو نسخه تولیدی دانگ فنگ فورتینگ T5 است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ در چین معرفی شد و یک سال بعد فیسلیفت آن انجام گرفت. با ابعاد بزرگتر نسبت به خودروهای کامپکت، کابین جادار برای ۵ سرنشین و لیست بلندی از امکانات رفاهی و ایمنی، FMC T5 به گزینهای بسیار مناسب برای خانوادهها تبدیل شده است.
در نمای جلو، کاپوت بزرگ و جلوپنجره وسیع با طراحی مشبک، شباهتهایی به مدلهای فولکسواگن دارد. چراغهای LED برای روشنایی روز که درون کاسه چراغها قرار دارند و مهشکنهای تطبیقی، جلوهای مدرن و جذاب به خودرو میبخشند. حجمدهی بدنه و پروفایل اسپرت، حس ابعاد بزرگتری را به بیننده منتقل میکند و به طور کلی استفاده از پلاستیکهای تزئینی در سپر به حداقل رسیده است.
کاپوت پفکرده و جلوپنجره کشیده تا زیر چراغها
چراغ روزتاب LED و مهشکنهای LED با سیستم نور در پیچ
پوشش بدنه با حجمدهی اسپرت و حداقل پلاستیک تزئینی
جانبی: شیب سقف ملایم، رکاب و دستگیره متصل به خطوط بدنه
رینگ آلومینیومی 18 اینچ (نسبت به ابعاد خودرو کمی کوچک)
نمای عقبی با چراغهای یکپارچه الهامگرفته از لینکلن
سپر عقب با پلاستیکهای تزئینی، آنتن کوسهای، ریل باربند و شیشه عقب بزرگ
ابعاد کلی: طول ۴۴۶۰، عرض ۱۸۲۰، ارتفاع ۱۷۲۰ و فاصله محور ۲۷۲۰ میلیمتر
طراحی عضلانی و حجیم تی فایو ظاهری ماهیچه ای به آن داد البته با عرض پوزش نه در این رنگ معمولا در رنگ های مشکی و سفید این صفات را بهتر درک خواهید کرد
در کابین، یک نمایشگر لمسی عمودی ۱۲ اینچی و یک پنل دیجیتال ۷ اینچی پشت فرمان، نمایی مدرن و بهروز را به ارمغان میآورند. داشبوردی با دکمههای کم و طراحی پیانویی، الهامگرفته از خودروهای امروزی است، اما دسته دنده و برخی از کلیدهای کنسول میانی طراحی ساده و پلاستیکی دارند. صندلیهای جلو اسپرت و ارگونومیک، فرمان D-شکل و پوشش چرم مصنوعی از نقاط قوت کابین به شمار میروند؛ اما کیفیت متریال به طور کلی در سطح متوسط رو به پایین قرار دارد.
نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ عمودی
پنل دیجیتال پشت فرمان ۷ اینچ با سه تم گرافیکی
کمبود دکمههای اضافی و چیدمان پیانویی
دسته دنده قدیمی و کلیدهای پلاستیکی در کنسول
مواد نرم در تودریها و پوشش چرم مصنوعی در استراحتگاهها
فرمان D-شکل با روکش چرم مصنوعی
صندلی اسپرت جلو با تنظیمات برقی (راننده ۸ حالته)
صندلی عقب تخت و ساده و ظرفیت ۵ سرنشین
صندوق بار ۵۱۵ لیتری
طراحی داخلی، روکش های چرم کنسول میانی و مانیتور بزرگ در وسط داشبورد و سانروف تمام سقفی کامل حکایت یک طراحی رو به جلو و مدرن دارد که سواری را برای شما بسیار لذت بخش خواهد کرد.
FMC T5 با یک موتور ۱.۵ لیتری توربو تجهیز شده که قدرتی معادل ۱۵۶ اسببخار و گشتاوری برابر با ۲۳۰ نیوتنمتر تولید میکند. این خودرو با وزن خالص ۱۵۷۵ کیلوگرم، جعبهدنده اتوماتیک ۶ سرعته و انتقال نیرو به محور جلو، مشخصات حرکتی جالبی دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ آن حدود ۱۳ ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبیاش ۷٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میباشد. باک ۴۵ لیتری این کراساوور را به گزینهای اقتصادی برای استفاده در شهر و سفرهای بینشهری تبدیل میکند. همچنین، نسخه ۱.۶ لیتری توربو (خارج از ایران) با ۲۰۴ اسببخار و ۲۸۰ نیوتنمتر نیز موجود است.
ویژگی | مقدار |
---|---|
طول (میلیمتر) | 4,460 |
عرض (میلیمتر) | 1,820 |
ارتفاع (میلیمتر) | 1,720 |
فاصله محورها (میلیمتر) | 2,720 |
وزن خالص (کیلوگرم) | 1,575 |
پیشرانه | 4 سیلندر خطی توربوشارژ |
حجم موتور (سیسی) | 1,498 |
حداکثر قدرت (اسببخار) | 156 |
حداکثر گشتاور (نیوتنمتر) | 230 |
گیربکس | اتوماتیک 6 سرعته |
سیستم انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
شتاب 0–100 (ثانیه) | حدود 13 |
حداکثر سرعت (کیلومتر/ساعت) | 160 |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) | 7.4 در هر 100 کیلومتر |
ظرفیت باک (لیتر) | 45 |
تعلیق جلو | مکفرسون |
تعلیق عقب | تریلینگ آرم |
رینگ و لاستیک | آلومینیومی 18 اینچ |
ظرفیت سرنشینان | 5 |
حجم صندوق بار (لیتر) | 515 |
FMC T5 یک فهرست طولانی از امکانات رفاهی و ایمنی را ارائه میدهد که در این رنج قیمتی بینظیر است. سیستم اطلاعات و سرگرمی اندرویدی، اتصال Wi-Fi، GPS و CarPlay به همراه سانروف پانوراما و تصفیه هوای کابین، راحتی خانوادهها را تضمین میکند. از طرف دیگر، ۶ ایربگ، ESP، TCS، HAC/HDC و مجموعهای از ترمزها و حسگرها، امنیت سرنشینان را به طرز چشمگیری افزایش میدهد.
نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ با GPS و Wi-Fi
CarPlay و کنترل صوتی روی فرمان
دوربین ثبت وقایع و دوربین/سنسور پارک عقب
کروز کنترل و سنسور باران
سانروف پانوراما
گرمکن صندلی جلو و صندلی راننده برقی ۸ حالته
صندوق عقب برقی با تنظیم ارتفاع
سیستم تصفیه هوا PM2.5 و یونسازی
۶ ایربگ (جلو، جانبی، پردهای)
ESP/DSC/VSC و TCS/ASR/TRC
HAC (کمک حرکت در سربالایی) و HDC (سرپایینی)
ترمز پارک برقی (EPB) و Auto Hold
ABS+BA/EBD/CBD و TPMS
هشدار کمربند، ISOFIX، LDW، FCW، TSR
این خودرو از لحاظ فنی دارای قابلیت های فراوانی است که نسبت به قیمت، آن را بسیار ارزشمند میسازد در کنار رقبایی که هر روز در بازار ایران بیشتر نمایان میشوند.
قیمت رقابتی نسبت به رقبای همرده
ابعاد بزرگ بدنه و کابین جادار
فهرست شامل امکانات رفاهی و ایمنی
سیستم اطلاعات و سرگرمی اندرویدی با مانیتور بزرگ
صندوق بار ۵۱۵ لیتری مناسب سفر
کیفیت متوسط رو به پایین متریال داخلی
گارانتی کوتاهمدت (۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر)
خدمات پس از فروش و بازار دست دوم ضعیف
نسبت قدرت به وزن نامطلوب
صدای موتور به داخل کابین نفوذ میکند
هر چند با ظاهر کناری و پشت این خودرو زیاد کنار نمی آیم ولی ظاهر جلو کمی قابل تحمل تر و جذاب تر طراحی شده امیدواریم در مدل های فیس لیفت بعدی کمی در قسمت کناری و پشتی خودرو از لحاظ طراحی وسواس بیشتری را مشاهده کنیم.
برای آگاهی از قیمت به روز خودرو صفر و دست دوم می توانید از سرویس قیمت خودرو اتکس استفاده کنید. کافی است برند و مدل و سال تولید خودرو را انتخاب کرده و قیمت خودرو را مشاهده کنید. در این بخش قیمت TMC T5 مدل 1404 درا هم میتوانید مشاهده کنید.
FMC T5، با تمرکز بر فضای داخلی جادار، امکانات فراوان و قیمت جذاب، گزینهای عالی برای خانوادههایی است که سفرهای بینشهری را در اولویت قرار میدهند و به دنبال کراساووری بزرگتر از مدلهای کامپکت هستند. اما باید به این نکته توجه کرد که کیفیت متریال، تجربه رانندگی لذتبخش و قدرت متوسط پیشرانه ممکن است محدودیتهایی را برای خریداران ایجاد کند. در نهایت، اگر برای شما قیمت مناسب همراه با کابین بزرگ و تجهیزات ایمنی مدرن اهمیت دارد، FMC T5 ارزش بررسی دارد؛ اما اگر به دنبال لذت رانندگی و ارزش پس از فروش هستید، رقبای دیگری شرایط بهتری را ارائه میدهند.
در این قسمت نظرات راستی آزمایی شده توسط کارشناسان اُتکس فراهم شده که بدون غرض ورزی و بر اساس واقعیت این خودرو است. این نظرات مابین هزاران نظر دستچین شده در سایتها مختلف است که برای شما فراهم شده ولی در نظر داشته باشید همیشه دریافت مشاوره از یک خبره قطعا مسیر بهتری برای انتخاب خودرو است. اگر در خرید خودرو نیاز به مشاوره گرفتن از شخصی خبره و با تجربه در زمینه خودرو دارید می توانید از سرویس مشاوره خرید و فروش خودرو استفاده کنید. شما می توانید به صورت آنلاین با کارشناسان اتکس گفتگو کنید و تمام سوالات خودتان را بپرسید.
نظرات را باهم مرور میکنیم:
Irani25 ( باما ):
من بالاخره بعد از حدود ۱۴ ماه تحویل گرفتم،ماشین نرم و خوبیه،آپشنها خیلی خوب کار میکنن چند مورد: نور بالای اتومات دارد،رادار نقطه کور توی تنظیمات دارد ولی نصب نکردن،یعنی رادار نقطه کور ندارد،خروجی برق غیر از درگاه یو اس پی و فندک چیزی ندارد،حالت های رانندگی فقط اکو ،اسپرت و دستی دارد،توی معکوس کشیدن یه تاخیر سه تا چهار ثانیه ای دارد،سیستم نویگیشن در واقع همون گوگل مپ هست که با اینترنت کار میکنه و بنظرم کار راه بندازه،از gps و این حرفا خبری نیست
Mollana ( باما ):
اینو دقت کنید که t5 فردا موتور با تیگو 7پرو یک پلتفرم و یک موتور 1 5 لیتری و حتی ابعاد بدنه و اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متری و شکل کاپوت و حتی خطر عقب یک شکله فقط در برند و داشبورد و جلو پنجره متفاوته و گیربکس at و cvt، بعد اختلاف قیمتش چیزی حدود 700 میلیونه اکثر آپشن های تیگو 7 پرو در t5 موجوده ولی ۷۰۰ میلیون ارزونتره
امینS ( باما ):
سلام دوستان،من دوماهه این ماشینو خریدم دو هزارتا باهاش راه رفتم،موتورپرقدرت،اصلا کم نمیاره،گیربکسش عالیه،به موقع معکوس میکشه،به موقع عکس العمل نشون میده(فقط یکی دو ثانیه تاخیرداره که اونم بعد یه مدت قلقش دستت میاد),نرمی سواری حرف نداره،فوق العادس،تعادلش ب نظرم نمره قبولی میگیره،درکل از هرنظرعالیه،ب نظرم چینیهاپیشرفت قابل توجهی در صنعت خودرو داشتن،و دیگه الان این جمله چینی آسغال آنتن نمیده،نمیگم از ماشینهای ژاپنی و اروپایی بهترن ولی تو بازار کشورما ارزش خریدشون بالاست،در کلt5ازهزلحاظ عالیه،شک نکنید،نقاط ضعفش هم یکی نبوددوربین۳۶۰وشارژوایرلسه،یکی هم تاخیردرتحویل خودرو از طرف نمایندگی،که طبق تحقیقات بنده فردا موتور ب سرعت درحال پیشرفت و توسعه هست،واین مشکل ب زودی حل خواهد شد،خلاصه اگر قصد خرید دارید شک نکنید،نمیگم بهترین و یکی از بهترین گزینه هاست
parscore ( باما ):
با توجه به لایک های زیر کامنت ها میشه تشخیص داد اینجا چند چنده. اما بعنوان مالک این ماشین با تمام اخبار و جو سازی های منفی که تو فضای کثیف کشورمون راه انداختن 30 تا کار خریدم و عملکرد نرمی - دنده عوض کردن و بی نقص بودن گیربکس - سفت شدن و مورد اعتماد بودن فرمان در سرعت بالا - فضای کاربردی نسبت به رقیباش . بهتر از فیدلیتی پرایم و kmc k7 هست. فقط این نقص هارو میتونم ازش بگیرم که خوب دقت کنید (خودم خیلی استرس کشیدم از بس دروغ ریختن تو نت) : 1.کیفیت داشبورد در سطح فیدلیتی هست و از kmc k7 پایین تره و در حد هایما 8s هست. 2.چراغ های اصلی ماشین برداشتن هالوژن کار کردن که واقعا ته کم لطفیه اما با 1 تومن میشه حلش کرد خخخ 3.صندلی های جلو منو اذیت میکنن حالا نمیدونم من بلد نیستم تنظیم کنم یا نه ولی از گردن تا وسط کمر خالی میمونه (البته قد من 190 هست) که اونم با یه بالشتک حل میشه. 4.استفاده از پلاستیک پیانویی رو دستگیره ! حتما برچسب بزنین روش که بعد یه مدت حتی بدتون میاد بهش نگاه کنید(دوستانی که جک اس 5 قدیمی داشتن میفهمن چی میگم) 4.ترمز گیری با لنت های خود فردا موتو اصلا تعریف نداره و سوت بلبلی میزنه اما با لنت 2008 درست میشه 5.نبود دوربین 360 درجه که با این ابعاد جای ریختن پشم هست که چرا نزاشتن روش ! البته با 8 تومن اضافه کردم 6.افت شدید قیمت از مدل صفر تا مدل کم کارش... من موقعی که صفرش بود 1680 یدونه 30 تا کار خیلی تمیز بدون رنگ خریدم 1300 (البته به نفع مصرف کنندس و میتونه ماشین رو خیلی خیلی مناسب تر از بقیه ماشین تو بازار دست دوم بخره) ------------- انتهای کلام رو بگم: این ماشین قیمت کارخانه و بازارش اختلاف زیادی نداره و کاسب جماعت رو از گردونه مفت خوری خارج میکنه برای همین تبلیغات منفی زیاد در موردش میبینید و من واقعا از امسال آقا سالار در یوتیوب و 3 شخص دیگه که اسمشون یادم نیست خیلی خیلی دلخورم که به عدات اجتماعی احترام نمیزارن و این خیانته به همه دنبال کننده هاشون و کسایی که بهشون اعتماد میکنن. خلاصشو بگم یارو 10 تا حرف راست میزنه که یه دروغ وسطش جا کنه اینم شده حکایت اکثر متخصصین دروغین ما. و از شرکت فردا موتور هم بخاطر بد قولی ها و تحویل های اشتباهش بسیار ناراضی هستم. اما خودرو نسبت به قیمتش 40 درصد بیشتر میرزه یا حق ببخشید زیاد شد
حیدر ( خودرو بانک ):
خودروی تی 5 را با تاخیری معقول تحویل گرفتم. چون در گمرک و در شماره گذاری تاخیرها ناخودآگاه تحمیل میشه. خودرو خیلی عالیه. دنده D برای حرکت عادی در جاده هست. اما اگر بخواهید در ابتدای سربالایی و یا حرکت سریع برید دنده را در حالت اسپرت قرار بدید که در این حالت شتاب خودرو خیلی خیلی افزایش پیدا میکنه و میتونید سبقتهای لازم را بگیرید. خود همین دنده اسپرت خودش از S1 تا S6 را داره. یک حالتی هم داره در همون قسمت که دنده را به manoual (m) میدید که اینم از m1 تا m 6 را داره. حالت D1 تا ِD6 برای حرکت و ادامه حرکت در مسیرهای یکنواخت با مصرف سوخت کم مناسبه و در حالت S و M برای حالتهای خاص. خودرو همه آپشن ها را داره و بینهایت از آن لذت خواهید برد.خوشگلی خودرو هم دل همه را میبره. چه در طراحی داخل کابین و چه در طراحی بیرون.ترمز هم صدا داره که داره. تولید داخلی لنت ترمز میخواست بهتر باشه. فقط بدونید Chr تویوتا 6 میلیارده و پرادو 15 میلیارد. اما این 2 میلیارده.
علی ( خودروبانک ):
ماشین و تاخیر تحویل گرفتم .(این تاخیر در تحویل و هم کرمان موتور و هم مدیران خودرو هم داره) با این فرق که اونا خسارتی برا تاخیر نمیدن ولی به من فرم دادن که پر کنم و گفتن حدود ۷۰ تومن خسارت دیر کرد بهت میدن.ماشین ارتفاع و طول خوبی داره و یه سرو گردن از ماشینای چینی دیگه بزرگ تر و هیکل تره نمیدونم شاید به خاطر خطوط و برجسته گی های روی بدنه باشه .کیفیت صندلی ها و داشبورد خیلی خوبه فضای داخل کابین مخصوصا در قسمت عقب واقعا عالی و جادار .من که راضیم از خریدم واقعا فکر نمیکردم به این خوبی باشه .
رامین ایرانی ( همراه مکانیک ):
درود فراوان بنده کارمند گمرک هستم و واسه خاطر کارم که در مناطق سربالایی صفر مرزی هستش مجبورم خودروی کراس اوور داشته باشم زیرش نگیره کیا اسپورتیج ۲۰۱۲ داشتم دو سال پیش واقعا ۶ ماه که داشتم واقعا اذیت میکرد کمرم را بسیار خشک و ادوات داخلیش از پلاستیک خشک و بی ریخت بود دل آدم توش میگرفت فروختم رنو فلوئنس e4 گرفتم ولی به دلیل گیربکس cvt و سیستم تعلیق خشک پشتش مثل اینکه سرنشین های عقب ال نود سوار شده بودن الان یه سالی هستش که fmc t5 با نام تجاری جویر رنگ مشکی ۱۴۰۰ سری اول وارداتی گرفتم و باهاش ۴۳۰۰۰ تا رفتم واقعا باهاش راحتم و تیگو ۷ پرو که همکارم داره این از اون راحتی و ارگونومی صندلی ها و هندلینگش محشره.۶ ایربگ سقف پاناروما رادار نقطه کور موتور میتسوبوشی گیربکس dae توسعه یافته میتسوبوشی مدل کولت و میراژ بسیار عالیه.من اظهار نامه های گمرکی این خودرو را بررسی میکردم تمام قطعاتش مونتاژ شرکت فورتینگ چین هستش.با توجه به قیمتش از محصولات ام وی ام چری و هایما و کرمان موتور و حتی دیگنیتی پرایم و فیدلیتی بهتره.شک نکنین .سر فراز باشین.
محمد ( آخرین خودرو ):
سلام من نزدیک یک سال هست fmct5 دارم، خدایی از لحاظ قیمت نصبت به شاسی بلند های چینی خیلی عالی هست، من به جز روغن بنزین و لنت هنوز هیچ چیزیش عوض نکردم، اپشنش خوبه، نرمیش حرف نداره، حتی ماشین شاسی کره ای دارم از اون نرم تر هست، جا داری سرنشین عقب عالی، قدرت و سرعتش هم خوبه، رانندگی مسافت زیاد هم خوبه خسته کننده نیست، من ماشین شاسی چینی و کره زیاد داشتم خدایی نصبت به قیمت و امکاناتش خوبه الان یک پژو پارس شده یک میلیارد، الان fmct5 مدل ۱۴۰۲ مشکی ده هزار کارکرد گذاشته ۱۴۰۰ یعنی ۴۰۰ میلیون از یک پارس گرونتر خودتان قضاوت بکنید یک پارس میخرید یک میلیارد یا اینکه ۴۰۰ بیشتر میزارین این میخرین
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش