نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۶/۲۵
مزدا 3 پریمیوم ادیشن ۲۰۲۴ یک سدان کامپکت ژاپنی است که طراحی KODO مزدا را با ظاهری اسپرت و لوکس ترکیب کرده است. این مدل با یک پیشرانه 2.0 لیتری تنفس طبیعی و فناوری SKYACTIV، تعلیق جلو مکفرسون و عقب توییست بیم، و انتقال قدرت به چرخهای جلو عرضه میشود. مزدا 3 پریمیوم ادیشن خودرویی کممصرف، نسبتاً سریع و ایمن است که ایمنی یورو NCAP شده و با تمرکز بر کیفیت ساخت، کابین خوشساخت و تجهیزات کمکراننده، بهعنوان گزینهای جذاب در بازار وارداتی شناخته میشود. این خودرو توسط آفتاب خودرو به بازار ایران معرفی شده و از نظر قیمتی در رده سدانهای وارداتی قرار میگیرد.
مزدا 3 پریمیوم ادیشن ترکیبی از زیبایی، پویایی و اصالت زبان طراحی KODO است. نمای جلو با چراغهای کشیده و جلوپنجره بزرگ کرومی، ظاهری تهاجمی و متمرکز به خود میگیرد. در نمای جانبی، خطوط برجسته روی دربها و فرم رینگها حس اسپرت و هماهنگی بدنه را به خوبی تقویت میکنند. نمای عقب فستبک با شیب ملایم سقف و گرافیک خاص چراغها، نقطه قوت طراحی پشتی به حساب میآید.
چراغهای جلو کشیده با طراحی مدرن
جلوپنجره بزرگ با نوارهای کرومی
خطوط برجسته جانبی روی درها و بالای گلگیرها
رینگهای آلومینیومی اسپرت در اندازه 18 اینچ (215/45R18)
نمای عقب فستبک با چراغهای گرافیکی متمایز
هماهنگی بین اجزای بدنه که حس یکپارچگی را القا میکند
طراحی جدید مزدا 3 کاملا منطبق بر اساس نسخه قدیمی این خودرو است و بدرستی ارث بری شده است. چون ما بعضا میبینیم در طراحی خودروها هیچ اصالتی وجود ندارد و هر فیس لیفت جدید به طور کل حافظه ما را نسبت به نسخه قدیمی پاک میکند ولی در طراحی نسخه های مزدا3 این مساله بدرستی رعایت شده چراغ های همان صورت فقط کمی کشیده تر طراحی تخم مرغی خودرو به همان صورت چراغ های گربه ای به همان صورت و این یعنی اصالت یک خودرو ژاپنی
کابین مزدا 3 پریمیوم ادیشن ترکیبی از قدرت اسپرت و کیفیت بالای مواد است. داشبورد چندتکه و دریچههای تهویهای که دور تا دور پشتآمپر 10.25 اینچی مرکزی، جلوهای مدرن و کاربرپسند به این فضا بخشیدهاند. متریال داخلی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و فاصله محوری مناسب، فضای کافی برای راحتی سرنشینان عقب را فراهم میکند.
نمایشگر 10.25 اینچی سیستم مولتیمدیا با پشتیبانی Android Auto و Apple CarPlay
داشبورد طراحی چندتکه و ترکیب مواد باکیفیت
دریچههای تهویه با طراحی متمرکز در اطراف پشتآمپر
صندلیهای جلو با پوشش چرم و امکانات برقی برای راننده
فضای داخلی مناسب بهواسطه فاصله محوری 2725 میلیمتر
وجود المانهای اسپرت مانند پدل شیفتر پشت فرمان
در کابین خودرو چیزی غیر از کیفیت مشاهده نمیشود همه چیز بر اساس ماندگاری بالا به مانند نسل های قدیم طراحی شده البته با کمی تلفیق با تکنولوژی های نسل جدید مانند مانیتور های کشیده و دکمه های کنترل کننده مولتی مدیا، اما باز هم خبری از دکمه های فراوان و گیج کننده نیست و هنوز ما میتوانیم از سادگی در عین حال کارایی این ژاپنی لذت ببریم
مزدا 3 پریمیوم ادیشن با موتور 2.0 لیتری تنفس طبیعی و فناوری SKYACTIV، تعادل خوبی بین شتاب، مصرف سوخت و لذت رانندگی فراهم میکند. سیستم تعلیق ترکیبی مکفرسون در جلو و توییست بیم در عقب به گونهای طراحی شدهاند که نویز کابین را کاهش دهند و سواری راحتی را به ارمغان بیاورند. همچنین، مصرف سوخت و استانداردهای آلایندگی این خودرو نیز در سطح مناسبی قرار دارد.
مقدار | مشخصه |
---|---|
مزدا | برند |
3 پریمیوم ادیشن | مدل |
سدان | کلاس بدنه |
2024 | سال تولید |
1998 سیسی، 4 سیلندر، 16 سوپاپ | پیشرانه |
تنفس طبیعی، پاشش مستقیم، SKYACTIV | فناوری موتور |
155 اسب بخار | قدرت |
202 نیوتنمتر | گشتاور |
6 سرعته اتوماتیک AT | گیربکس |
دیفرانسیل جلو | انتقال قدرت |
9.5 ثانیه | شتاب 0 تا 100 |
216 کیلومتر بر ساعت | حداکثر سرعت |
6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر | مصرف سوخت میانگین |
یورو 6 | استاندارد آلایندگی |
مکفرسون | تعلیق جلو |
توییست بیم | تعلیق عقب |
4660 میلیمتر | طول |
1795 میلیمتر | عرض |
1440 میلیمتر | ارتفاع |
2725 میلیمتر | فاصله محوری |
1434 کیلوگرم | وزن |
51 لیتر | حجم باک |
215/45R18 | رینگ و لاستیک |
ژاپن - چین | کشور سازنده |
آفتاب خودرو | شرکت عرضهکننده |
مزدا 3 پریمیوم ادیشن با ارائه سطح بالایی از تجهیزات ایمنی و رفاهی، تجربهای راحت و ایمن را برای رانندگان فراهم میکند. این خودرو شامل کمکرانندههای فعال، ارتباطات موبایلمحور و امکانات راحتی متنوعی است. همچنین، برخی از ویژگیهای پیشرفته رانندگی نیمهخودران و سیستمهای کمکی برای افزایش ایمنی در ترافیک و بزرگراهها در آن گنجانده شده است.
رادار نقطه کور و اخطار برخورد از جلو
سیستم پایش وضعیت راننده و خستگی
رادار خط خوان و رانندگی بین خطوط
دستیار شروع حرکت در سربالایی
اندروید اتو و اپل کارپلی
ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمهای
نمایشگر لمسی 10.25 اینچ و سیستم صوتی حرفهای
کروز کنترل تطبیقی و دستیار هوشمند سرعت ISA
رادار تابلوخوان و سنسور نور و باران
ترمز پارک برقی، اتوهلد و پدل شیفتر
آینه الکتروکرومیک، شارژر وایرلس و سانروف برقی
هفت عدد کیسه هوا و سامانه کنترل پایداری
مزدا 3 پریمیوم ادیشن واقعاً نقاط قوتی دارد، مثل کیفیت ساخت عالی، تعادل خوب بین مصرف سوخت و عملکرد، و همچنین سطح ایمنی بالا. اما از طرفی، نبود برخی امکانات رفاهی لوکس در این نسخه میتواند به عنوان یک نقطهضعف به حساب بیاید.
مزایا
کیفیت ساخت بالا و متریال داخلی مرغوب
مصرف سوخت پایین در کلاس خود (حدود 6.1 لیتر در 100 کیلومتر)
شتاب و عملکرد فنی مناسب (شتاب 0-100 در 9.5 ثانیه)
تجهیزات ایمنی فعال گسترده و کسب 5 ستاره ایمنی یورو NCAP
طراحی بیرونی و کابین جذاب و هماهنگ
سواری متعادل با توجه به تعلیق طراحیشده برای کاهش نویز
معایب
نبود برخی امکانات رفاهی مانند گرمکن و سردکن صندلیهای جلو در نسخه حاضر
استفاده از تعلیق عقب توییست بیم که نسبت به مولتیلینک ممکن است در برخی شرایط محدودیتهای دینامیکی داشته باشد
قیمت در بازه بالای سدانهای وارداتی که رقابت با برخی رقبای کرهای و چینی را دشوار میکند
برخی امکانات لوکس سطح بالا ممکن است در نسخه فول کامل حضور نداشته باشند
زیبایی زیبایی زیبایی و باز هم زیبایی طراحی کناری، عقب و روبرو این خودرو واقعا حرفی برای گفتن باقی نمیگذارد همه چیز خط کشی و مقیاس بندی شده بدون کمترین گافی در طراحی همه چیز در همان جایی هست که باید باشد
برای مشاهده قیمت مزدا3 جدید 2024 و هر خودرو صفر و دست دوم دیگری فقط کافیه سری به بخش تعیین قیمت خودرو صفر و دست دوم اُتکس بزنید و با انتخاب برند و مدل و سال تولید قیمت خودرو را مشاهده کنید.
مزدا 3 پریمیوم ادیشن ۲۰۲۴ یک خودروی فوقالعاده است که تعادل خوبی بین طراحی زیبا، کیفیت ساخت، ایمنی و عملکرد فنی برقرار کرده. اگر شما به دنبال یک سدان ژاپنی با سواری راحت، مصرف سوخت مناسب و مجموعهای از سیستمهای کمکی مدرن هستید، این مدل گزینهای منطقی و رقابتی به حساب میآید. اما اگر گرمای صندلی یا برخی ویژگیهای لوکس برای شما اهمیت ویژهای دارد، بهتر است نگاهی به گزینههای رقبای دیگر یا نسخههای پُرآپشن بیندازید.
در زیر بخشی از نظرات مالکان و صاحبان این خودرو آورده شده . اگر با خواندن این مقاله هنوز هم سوالاتی در ذهنتان باقیست و در خرید این خودرو دو به شک هستید می توانید با استفاده از سرویس مشاوره آنلاین خرید خودرو اُتکس به صورت آنلاین با یکی از کارشناسان ما گفتگو کنید و مشاوره بگیرید.
ناشناس (باما)
با سلام خدمت همه من مردادماه یک دستگاه مزدا3 مدل 2025 با گارانتی شرکت بهمن خریدم، تجربیات خودم رو بدون تعصب و کم کاستی در خصوص این ماشین میگم که شاید برای کسی که میخواد این ماشین رو بخره مفید باشه . این رو هم بگم که ماشین قبلی من کیا اپتیما جی تی لاین مدل 2016بود که مدت 8سال داشتم و از اطلس خودرو خریده بودم، طبیعتاً ناخودآگاه با ماشین قبلی خودم هم مقایسه می کنم مزدا 3 مدل 2024 یا 2025 کسری آپشن داره، مثل نداشتن صندلی برقی شاگرد، گرم کن و سرد کن صندلی، آیینه فتوکرومیک، اتو ترانک، سقف پاناروما اما در عوض هندلینگ بسیار خوب، هماهنگی موتور و گیربکس و در نتیجه شتاب و چالاکی بهتر نسبت به اپتیما داره ( شتاب اپتیما ۱۱٫۵ ثانیه است) صندلی های با کیفیت که از رانندگی خسته نمیشید ، مصرف داخل شهر همراه با کولر و ترافیک کمتر از ۱۰ لیتر نشون میده، ترمزها و رادارها خیلی خوب عمل میکنن ،روی موتور سمت چپ نوشته ساخت ژاپن همانطور که روی چند تا از شلنگهای رادیاتور نوشته شده ساخت چین، البته کلید های شیشه برقی و تنظیم آیینه خیلی با کیفیت به نظر نمیرسه که در طولانی مدت مشخص میشه و الان نمیشه نظر قطعی داد. فاصله کف ماشین از زمین اضافه شده و مثل نسل قبل به زمین گیر نمیکنه. ( سایز رینگ ۱۸ شده) خروجی موتور این مزدا با نسل قبل متفاوت هست ( اسب بخار و گشتاور) همچنین لطفا توجه کنید لوازم موتوری این مزدا با نسل قبل یکی نیست ( رینگ ،پیستون، یاتاقان و.....) پس مشخص میشه برخلاف نظر غیر فنی و غیر کارشناسی ، این موتور فقط در حجم موتور با مزدای نسل قبل یکسان است. لطفا در نظر بگیرید افرادی که در فضای مجازی خودرو رو تست میکنن با توجه به تفاهم یا عدم تفاهم خودشون با شرکت وارد کننده نظرات شخصی میدن. این که این ماشین همون مزدا قبلی هست و طبق ویدیویی که یه نفر در فضای مجازی پخش کرده که یه آرم الکی مزدا بهش چسبوندن و شتاب ۱۳ ثانیه و ترمز افتضاح داره . و .... همه اش غرض ورزی شخصی ایشون هست و چون خودم کارم فنی و در حوزه خودرو هست و با تجربه خودم میگم که این حرفها رو باور نکنید، همه این ایرادات و اشکالات و مسخره کردن ها تابعی از پول هست و بس.
Hamed34 (باما)
اسلام حدود ۲ ماه از رانندگی با مزدا ۳ ۲۰۲۴ میگذره که دارم بدون شک تو سدان های وارداتی حرف اول رو میزنه از لوین و کرولا سیلفی و نیسان التیما بهتره چون گيربكس مزدا ۳ at هست و اون ها گيربكس cvt که اشغال ترین گيربكس هست صد در صد به مشکل گيربكس میخورن ارتفاع با زمین خوبه و مشکلی نداره از لحاظ رادار ها کامله و شتاب زیر ۹ ثانیه تو دنده دستی میده شیفتر ها دقیق عمل میکنه و مصرف سوخت ۶ الی ۶_۴ داره به نظرم تو سدان های مدل ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ اول کمری ژاپن بعد مزدا ۳
amminkhan (باما)
سلام به دوستان من یک ماهی میشه این ماشین رو گرفتم قبلش تالیسمان ۲۰۱۷ داشتم و جوک و لنسر و پژو ۲۰۰۸ از این ماشین یکی کم بودن صدای کابین به شدت دل نشینه یکی هم موتور ۲۰۰۰ طبیعیش چون اکثرا تو توربو ها مشکل خورده بودم ا،قیمتش به نسبت وارداتی ی عدد معقوله ، سواری نرم تو این رده داره ، ی سری باگ هم داره ک تقصیر با اصالتی مثل مزدا نیست تعرفه کشور اجازه نداده مثل کاپوت ک باید با میله وصل کنی ن جک ، سقف پانا نیست ، دید جلوش برای پارک کردن ی ذره محدوده ، در کل اصالت این ماشین با توجه به سه نسلی که وارد ایران شده و خودش رو نشون داده نیاز به هیچ تعریفی نداره از سوار شدنش لذت ببرید
mohammadchenaran (باما)
من امروز خریدم سوالی داشتین در خدمتم خیلی راضیم اصلا خشک نیست البته به نسبت النترا که قبلا داشتم کنی کوبش داره که خب طبیعیه شتابش خوبه عین مزدا ۳ نیو هست کمی بهتر راداراش عالیه سیستم صوتیش خوبه صدای داخل کابین خیلی کمه
سام (باما)
با درود، یکماه هست که این ماشین رو خریدم. فوق العاده هست. تمامی رادارها بخوبی کار میکنن، صندلی راحتی داره، قد من ۱۸۵ سانتیمتر هست و باهاش راحت هستم. کف ماشین اصلا گیر نمیکنه. زمان عبور از روی سرعت گیرهای معمولی مشکلی نداره، ولی سرعت گیرهای تیغه ای رو آروم رد میشم.تعویض دنده ها عالی و صدای موتور قشنگ هست، مصرف بنزین رو بعد از ۱۰۰۰ کیلومتر در شهر و بین شهر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ ۲ لیتر زده. سکوت داخل کابین هم خوب هست، کولر خیلی خوبه. ماشین های قبلی: کمری، فولکس id4 (فوق العاده بود، بخاطر برد کم و نگرانی از بی برقی فروختم)، سانتافه، راو 4،، کرولا. بهترین ماشینی هست که تا الان خریدم.
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش