اُتکس

نظرات (1)

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۱/۱۲

بررسی اجمالی شاهین پلاس اتوماتیک و نظرات مردمی

بررسی اجمالی شاهین پلاس اتوماتیک و نظرات مردمی

معرفی شاهین پلاس

شاهین پلاس که با پیشرانه ۱۶ سوپاپ ME16 و گیربکس شش سرعته اتوماتیک به بازار آمده، یکی از جدیدترین محصولات سایپا است. این خودرو با تغییرات قابل توجه در پیشرانه و گیربکس، بهبودهایی در امکانات رفاهی و ایمنی داشته و به عنوان گزینه‌ای جذاب برای خریداران خودروهای سدان محسوب می‌شود.

طراحی داخلی و خارجی

طراحی ظاهری

شاهین پلاس از نظر ظاهری تغییرات زیادی نسبت به نسخه‌های قبلی ندارد. اما همچنان دارای طراحی جذاب و مدرنی است. این خودرو از رینگ‌های ۱۵ اینچی آلومینیومی با لاستیک‌های ۱۸۵ استفاده می‌کند و چراغ‌های دی‌لایت و چراغ‌های اتوماتیک دارد.

سایپا شاهین پلاس اتوماتیک از نمای روبروسایپا شاهین پلاس اتوماتیک از نمای کنار

طراحی داخلی

در طراحی داخلی شاهین پلاس، بهبودهایی دیده می‌شود. از جمله مهم‌ترین تغییرات داخلی می‌توان به تریم دورنگ جدید مشکی و کرم اشاره کرد که در کنار تزئینات طرح چوب، فضایی لوکس‌تر را ایجاد کرده است. دسته‌دنده نیز طراحی ظریف‌تری پیدا کرده و کیفیت متریال داخلی کمی بهتر شده است.

سایپا شاهین پلاس اتوماتیک از نمای داخلسایپا شاهین پلاس اتوماتیک از نمای بقل داشبورد

امکانات و تجهیزات

شاهین پلاس دارای امکانات متعددی است که شامل موارد زیر می‌شود

  • کنترل کشش و کنترل پایداری (TCS و ESP)

  • آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن

  • دوربین دید عقب

  • چراغ‌های اتوماتیک

  • استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید

  • نمایشگر ۱۰ اینچی

  • سانروف

  • کروز کنترل

  • دو ایربگ

  • دی‌لایت

  • سیستم تهویه خودکار

  • تنظیم برقی ۶ جهته صندلی راننده

  • گرم‌کن صندلی‌های جلو

  • شیشه‌های دودی عقب

مزایا و معایب شاهین پلاس

مزایا:

  • پیشرانهٔ مدرن‌تر و کم‌استهلاک‌تر: استفاده از موتور ME16 به جای موتور توربوشارژ قبلی باعث کاهش استهلاک و بهبود کارایی شده است.

  • گیربکس اتوماتیک بهتر: گیربکس شش سرعته اتوماتیک جدید عملکرد بهتری نسبت به گیربکس CVT قبلی دارد.

  • پلت‌فرم نسبتاً مدرن: برخورداری از پلت‌فرم نسل دوم تویوتا یاریس که به بهبود ایمنی و کیفیت رانندگی کمک کرده است.

  • ایمنی بیشتر از رقبای ایران‌خودرو: امکانات ایمنی متعددی مانند کنترل پایداری و کنترل کشش دارد.

سایپا شاهین پلاس اتوماتیک از نمای پشت نمایشگاه

معایب:

  • ظاهر یکسان با شاهین معمولی: تغییرات ظاهری چندانی نسبت به نسخه‌های قبلی ندارد که ممکن است برای برخی خریداران ناخوشایند باشد.

  • طراحی داخلی قدیمی: هرچند بهبودهایی در متریال داخلی دیده می‌شود، اما طراحی کلی همچنان قدیمی به نظر می‌رسد.

  • توان کم پیشرانه نسبت به وزن: موتور ۱۱۱ اسب بخاری برای وزن ۱۳۳۰ کیلوگرمی خودرو کافی به نظر نمی‌رسد.

  • کمبود برخی امکانات: همچنان فاقد ایربگ‌های جانبی و سنسور باران است.

  • قیمت بسیار گران‌تر: نسبت به رقبای خود قیمت بالاتری دارد.

سایپا شاهین پلاس اتوماتیک از نمای داخل سمت راننده

جدول مشخصات فنی شاهین پلاس

مقدار

مشخصات فنی

ME16

پیشرانه

۱۵۷۸ سی‌سی

حجم موتور

۱۱۱ اسب بخار

قدرت

۱۵۰ نیوتن متر

گشتاور

۱۶

سوپاپ

۶ سرعته اتوماتیک

گیربکس

جلو

محور محرک

۷.۲ لیتر ترکیبی

مصرف سوخت

۴۷ لیتر

ظرفیت باک

۴۲۲ لیتر

حجم صندوق بار

۱۳۳۰ کیلوگرم

وزن

۴,۴۴۶ میلی‌متر

طول

۱,۷۷۱ میلی‌متر

عرض

۱,۴۹۰ میلی‌متر

ارتفاع

۲,۶۵۰ میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

دوئل تارا و شاهین

یکی از رقیبت ها جدی شاهین خودرو تارا از کمپانی ایران خودرو است که در مقاله ای جدا با نام مقایسه تارا و شاهین به بحث و بررسی در مورد آن پرداختیم و از شما دعوت میکنیم برای جزییات کامل آن را مطالعه کنید. در ضمن مقاله ای دیگری تحت بررسی اجمالی تارا اتومات نیز به تازگی در اُتکس بلاگ منتشر شده است که میتوانید برای آشنایی بیشتر با رقیب جدی شاهین آن را مطالعه کند.

نظرات مردمی

MAJID424KOJB 1403/2/6 ( باما ):

موتور جدیدی در کار نیس همون TU5 هست که عمری بالغ بر 25 سال است روی پژو 206 داره استفاده میشه فقط یه سیستم زمان بندی سوپاپ خودکار بهش اضافه شده خوده پژو بهش گفت EC5 اینام از روی همون کپی کردن اول ایرانخودرو بعد هم سایپا البته چن ساله سایپا داره حرفشو میزنه باید ببینیم میتونه بالاخره عملی کنه یا نه و اینکه روی شاهین پلاس باید یه تغییراتی بدن که روی ظاهرش هم متمایز کنه مثلا یه رینگ جدید 16 اینچی میتونه بهترش بکنه البته این موتور TU5P در عمل از لحاظ اسب بخار و گشتاور بالاتر از همین موتور توربو سایپا نیس و تازه گشتاورش پایین تره پس زیاد جذاب نیس بنظرم تازه شد مثه تارا و رانا پانا اگه موتور ۲ لیتری جدید که میخوان از چین بیارن را روی شاهین پلاس هم عرضه میکردن واقعا جهش خوبی میشد برای خانواده شاهین


Unforgivencar 1403/10/14 ( باما ):
من شاهین پلاس دارم و با این قیمت واقعاً ارزش خرید نداره. قیمت بازار این محصول باید حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون باشه نه ۱۲۰۰-۱۳۰۰ میلیون. اگر دنبال یه ماشین خوب با این قیمت‌ها هستید و قصد فروش ندارید، فقط آریزو ۵ رو پیشنهاد می‌کنم چون واقعاً یک سر و گردن بالاتره.

تارا V4 هم انتخاب خوبیه و با شاهین پلاس قابل مقایسه نیست. تارا پلتفرم به‌روزتر، ایمنی بیشتر، آپشن‌های بیشتر و سواری نرم‌تر و بی‌صداتر داره. محکم بودن دلیل بر ایمن بودن نیست و بخاطر استانداردهای جدید اتحادیه اروپا، بیشتر ماشین‌های روز دنیا خصوصاً از جلو ورق سبک‌تری دارن تا ایمنی برخورد بالا بره.

محصولات سایپا بطور کلی کیفیت رنگ و تزئینات داخلی افتضاحی دارن. حتی دنا با وجود قدیمی بودن پلتفرم و موتور پر دردسرش از شاهین پلاس بهتره. به نظرم قیمت بازار این محصول تا چند ماه دیگه منطقی‌تر میشه. زیر یک میلیارد شاید بشه بهش فکر کرد، البته با دلار ۸۰ تومنی.


hosein021 1403/10/24 ( باما ):

سلام خدمت همه دوستان

با این عدد ابدا ارزش خرید نداره چون قرار نیست از نظر فنی اتفاق خاصی بیفته،الان که cvtو atاین خودرو تولید شده بازار داره نسبت به دستی واکنش مثبت نشون میده افزایش قیمت هم نشان دهنده عرایض بنده هست،پس رویا پردازی نکنیم و واقع بین باشیم این ماشین چیزی جز یه اتاق نسبتا قوی و بزرگ چیزه خاص دیگه ای نداره که بعضی دوستان روش تعصب کور کورانه داشته باشن

ایام به کام همتون

سرویس قیمت و مشاوره خرید و فروش خودرو اُتکس

در نهایت با توجه به وضعیت کنونی بازار یکی از ابزار های مفید رد زمینه قیمت گزاری خودرو سرویس قیمت خودرو اُتکس است که با وضعیت بازار کاملا همگام است و با چند کلیلک ساده میتوانید قیمت خودرو شاهین اتومات رو محاسبه کنید. در ضمین برای استفاده از خدمات مشاوره هم بخش مشاوره خرید و فروش خودرو اُتکس برای انتخاب امن تر و بررسی درستی انتخاب شما به شما کمک میکند تا با ارتباط گرفتن با یک کارشناس خبره از تمامی جهات نسبت به انتخاب خود آگاهی کسب کنید.

نظرات

  • سلامی

    ۱۴۰۳/۱۱/۱۵

    من گرفتم بد نیست ولی باید در طول کیلومتر بیشتر بررسی کنم ولی قیمتش واقعا مسخرست واقعا