نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۷/۷
شرکت فولکس واگن، پس از رسوایی دیزلگیت و رقابت فزاینده در بازار خودروهای برقی، به ویژه با تسلا، تصمیم جدی برای برقیسازی سبد محصولات خود گرفت. سری ID، سکوی اختصاصی فولکس واگن برای خودروهای تمامبرقی است و ID.4 به عنوان دومین محصول این خانواده شناخته میشود. نسخه Crozz که مخصوص بازار چین طراحی شده و توسط شرکت فاو تولید میشود، از سال ۱۴۰۱ به ایران وارد شده و توسط ماموت خودرو عرضه میشود. این کراساوور کامپکت که بر پایه پلتفرم MEB ساخته شده، ترکیبی از طراحی جذاب، فضای داخلی جادار و عملکرد فنی متعادل را ارائه میدهد و با تعرفه واردات صفر درصد، به گزینهای بسیار جذاب برای خریداران ایرانی تبدیل شده است.
طراحی ظاهری ID.4 Crozz ترکیبی از زبان طراحی مدرن فولکس واگن است که با خطوط نرم و منحنی خود، نه تنها از پیچیدگیهای اضافی دوری میکند، بلکه حال و هوای ساده و محافظهکارانه مدلهای قدیمی را نیز به نمایش نمیگذارد. استفاده از خطوط شانهای، فرم جذاب در قاب پنجرهها و چراغهای یکپارچه عقبی، نمایی هماهنگ و متعادل را به وجود آورده است.
بدنه کلابهاوس با انحنای ملایم
جلوپنجره بسته همراه با هواکش بزرگ در سپر جلو
چراغهای LED باریک و پیوسته در عقب
سپرهای خوشتراش و اسپرت با المانهای آیرودینامیک
رینگهای آلومینیومی ۱۹ اینچی با طراحی چندپر
این خودرو از ظاهر سرد اروپایی خود بدون هیچ چون و چرایی برخوردار است هر چند که خط و خطوط منحنی و خمیده آن کمی از این خصوصیات میکاهد ولی همچنان میتوان فهمید با یک خودرو سرد مزاج طرف هستیم البته که این سردی با عدم جذابیت نیست همراه نیست و بسیاری از عناصر طراحی شما را از حیث طراحی خارجی خودرو اغنا خواهد کرد
داخل کابین ID.4 Crozz، بیشتر از اینکه فقط یک طراحی بصری جذاب داشته باشد، به شکلی کاربردی و ارگونومیک طراحی شده است. داشبورد ساده و نمایشگر مرکزی که به سمت راننده متمایل است، حس راحتی بیشتری را در هنگام رانندگی ایجاد میکند و فضای کلی کابین به لطف فاصله محوری بلند، برای سرنشینان عقب کاملاً جادار و راحت است.
نمایشگر مرکزی ۱۲ اینچی MIB3 با منوی متمرکز
کلاستر دیجیتال ۵.۳ اینچی نمایش اطلاعات حیاتی
کلیدهای کنترلی محدود و ساده زیر نمایشگر
فضای پای مناسب برای سرنشینان عقب
صندوق عقب حجیم با ظرفیت ۵۴۳ لیتر
کابین خودرو بسیار ساده و مینیمال طراحی شده است و جای هیچ شلوغ کاری، عدم ثبات و یا تعدد مانیتور ها و یا دکمه های قابل لمس دیده نمیشود که از دید من نویسنده کاملا پذیرفته شده است.
ID.4 Crozz از یک موتور برقی در محور عقب استفاده میکند که با باتری ۵۵.۷ کیلوواتساعت همکاری میکند. این ترکیب به یک عملکرد متعادل در زمینه شتاب، برد و شارژپذیری دست مییابد و با سیستم تعلیق مستقل ۵ اتصاله در عقب، پایداری در هندلینگ را تضمین میکند.
مقدار | مشخصه |
---|---|
یک موتور برقی | نوع موتور |
۱۶۸ اسب بخار (۱۲۵ کیلووات) | قدرت |
۳۱۰ نیوتنمتر | گشتاور |
تک سرعته اتوماتیک | |
دیفرانسیل عقب | محور محرک |
۵۵.۷ کیلوواتساعت | ظرفیت باتری |
۸.۵ تا ۹ ثانیه | شتاب ۰–۱۰۰ کیلومتر بر ساعت |
۱۶۰ کیلومتر بر ساعت | سرعت بیشینه |
۴۴۲ کیلومتر | برد اعلامی |
حدود ۳۰ دقیقه | زمان شارژ سریع (تا ۸۰٪) |
۱۰–۱۱ ساعت | زمان شارژ عادی (۱۰۰٪) |
۱۹۴۵ کیلوگرم | وزن |
مکفرسون | تعلیق جلو |
مستقل ۵ اتصاله | تعلیق عقب |
۸ سال یا ۱.۶ میلیون کیلومتر | ضمانت باتری |
۴ سال یا ۱۳۰ هزار کیلومتر | ضمانت کلی |
۴۵۹۲ میلیمتر | طول |
۱۸۵۲ میلیمتر | عرض |
۱۶۲۹ میلیمتر | ارتفاع |
۲۷۶۵ میلیمتر | فاصله محورها |
۵۴۳ لیتر | ظرفیت صندوق |
۵ نفر | تعداد سرنشین |
۱۹ اینچ | قطر رینگ |
یورو ۶ | استاندارد آلایندگی |
کراساوور کامپکت |
ID.4 Crozz یک مجموعه نسبتاً کامل از امکانات ایمنی، رفاهی و کمک راننده را ارائه میدهد که آن را برای استفاده روزمره و سفرهای بینشهری بسیار مناسب میسازد.
۶ کیسه هوا
تهویه اتوماتیک دوگانه
صندلی برقی راننده
سانروف پانوراما
کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند
اتوهلد و کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل کشش و کنترل پایداری
سنسور و دوربین عقب
رادار نقطه کور و هشدار خروج از لاین
سیستم کمک ترمز اضطراری
ورود و استارت بدون کلید
ID.4 Crozz با ترکیبی از نقاط قوت و چند کمبود، به عنوان یک گزینه متعادل در کلاس کراساوورهای برقی شناخته میشود.
مزایا
ظاهر زیبا و متناسب
کابین جادار و صندوق بزرگ
عملکرد فنی متعادل و شتاب بهتر از مدلهای بنزینی
تعرفه واردات صفر درصد
معایب
ترمز عقب کاسهای
زمان شارژ طولانی با شارژر خانگی
نبود برخی رادارهای کمکی (تصادم جلو/عقب)
برای مشاهده قیمت روز هر خودروی صفر و دست دوم کافیست سری به بخش قیمت خودرو صفر و دست دوم اتکس بزنید و با انتخاب برند و مدل و سال تولید قیمت ماشین را بدست آورید. همچنین قیمت فولکس واگن ID.4 Crozz را نیز می توانید مشاهده کنید.
فولکس واگن ID.4 Crozz با طراحی هماهنگ، فضای داخلی جادار و پلتفرم اختصاصی MEB، به یکی از گزینههای برجسته در بازار کراساوورهای برقی ایران تبدیل شده است. تجربه رانندگی نرم و آرامشبخش همراه با شتاب مناسب، امکانات ایمنی کامل و تعرفه واردات صفر درصد، این خودرو را برای خریدارانی که به دنبال تغییر از دیزل و بنزین به برقی هستند، بسیار جذاب میکند. هرچند که برخی نقاط ضعف مانند ترمز عقب کاسهای و زمان شارژ طولانی با برق معمولی وجود دارد، اما در مجموع، ID.4 Crozz نمایی روشن از آینده برقی فولکس واگن را به نمایش میگذارد.
در این بخش ما سعی کردیم نظرات واقعی مالکان و صاحبان این خودرو را جمع آوری کنیم اما اگر باز هم سوالاتی در مورد این خودرو ذهن شما را درگیر کرده کافیست به بخش مشاوره خرید و فروش خودرو اتکس رفته و با یکی از کارشناسان حوزه خودرو به صورت آنلاین گفتگو کنید و مشاوره بگیرید.
اشکان (باما)
سلام، تجربه استفاده از این خودرو برای مدت۳ ماه را دارم، از همه نظر عالی و درجه یک.. و کاملا پیشنهاد میکنم…قبلا خودروهای تویوتا CHR و سانتافه و نیسان ایکستریل را داشتم.. قدرت، شتاب و امکانات و لذت رانندگی فوق العاده است و با توجه به قیمت و برند فولکس واگن می توان گفت یکی از باکیفیت ترین خودروی برقی وارد شده است. در خصوص شارژ بسته به شرایط رانندگی بین ۳۲۰ تا ۴۲۰ کیلومتر پیمایش دارد. مدتی با خودرو رانندگی کنید دستتون میاد چقدر و کجا باید شارژ کنید. هم در منزل و هم در جایگاه های شارژ تهران و بین شهری میتوانید شارژ انجام دهید. سیستمی دارد که در سرازیری و ترافیک ماشین خودش شارژ می شود . با توجه به اینکه که قیمت خودرو های وارداتی در ایران بالاست اما به نسبت مبلغی که پرداخت میکنید با توجه به تعرفه ۴ درصدی خودروی برقی، خودروی ارزشمند تری سوار میشوید. به نظرم با گارانتی مامومت خودرو ماشینو بگیرید که گارانتی و خدمات و نمایندگی های بهتری دارد. باتری خودرو ۸ سال گارانتی دارد و در سایت های خارجی مشخصا میبنیم که تا ۱۰-۱۲ سال هم اتفاقی برای کیفیت باتری نمی افتد.
میعاد (خودرو 45)
بعد از ۵ هزار کیلومتر نظرم رو می نویسم
تقریبا ۳۵۰ کیلومتر راه می ره
آپشن ها فوق العاده
کیفیت فوق العاده
سرعت شارژ با برق شهری کم ( شب تا صبح )
کابل برق جدا از کنتور خانه کشیدم
یکبار با فست شارژ ۴۵ دقیقه فول شارژ شد ولی مراکزش کم
کیفیت رانندگی واقعا عالیه
لذت بخش ترین ماشینی بود که دارم ( rav4 و سانتافه و کمری داشتم)
سام (باما)
درود. من این ماشین رو دارم از سه ماه پیش (تحویلی ماموت خودرو). عالیه از همه نظر، ride بسیار عالی و نرم و حس بسیار خوب. (ماشینهای قبلی: کمری ۲۰۱۶، توسان، اسپورتیج، کرولا، سانتافه). مواردی رو که ماشین من نداره( از موارد ذکر شده در بالا. اگه ماشین بقیه دوستان داره لطف کنند و راهنمایی بفرمایند): ۱- اتوپارک ۲- آینه تاشو برقی ۳- رادار نقطه کور ۴- نویگیشن و اونچه که داره و ذکر شده که نداره: ۱- نوربالا اتومات بقیه موارد ذکر شده رو داره با عملکرد بسیار دقیق و عالی
هفته پیش از کرمان به یزد (مسافت ۳۷۰ کیلومتر) رو با یک همراه رفتم. با روشن بودن کولر (روی ۲۲ درجه) با شارژ ۱۰۰ درصد، دقیقا ۳۲۰ کیلومتر رفتم و شارژ به صفر رسید. مدت نیم ساعت بین راه شارژ کردم، و با کولر خاموش به یزد رسیدم. در زمان برگشت (چون هوا صبح خوب بود) بدون کولر با شارژ ۱۰۰ درصد از یزد حرکت کردم و با شارژ ۲ درصد به کرمان رسیدم. در تمامی مدت با کروز سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رو رعایت کردم. شاید برای دوستان کمک کننده باشه.
22Alireza00 (باما)
سلام دوستان من چند ماهه این ماشین رو دارم گفتم نظرم رو بگم شاید به بکار بقیه بیاد ماشین نرم و بی صدا هست رادار بین خطوط و ترمز اضطراری و کروز کنترل تطبیقی دقیق عمل می کنه بین ۳۵۰ تا ۳۸۰ کیلومتر برد واقعی هست این نسخه باتری ۵۵ کیلووات هست که بعضی از شرکت ها دو نسخه فول آپشن تر هم آوردن که نسخه pro کامل تر هست با باتری ۸۲ کیلووات
alone (باما)
بعد از ۵ هزار کیلومتر نظرم رو می نویسم تقریبا ۳۵۰ کیلومتر راه می ره و اینکه فلان قدر می ره تبلیغات هست، شما برنامه ریزیتون باید 300 کیلومتر باشه که مشکل نخورید آپشن ها فوق العاده کیفیت فوق العاده سرعت شارژ با برق شهری کم ( شب تا صبح ) کابل برق جدا از کنتور خانه کشیدم یکبار با فست شارژ ۴۵ دقیقه فول شارژ شد ولی مراکزش کم کیفیت رانندگی واقعا عالیه باهاش مسافرت نمی تونید برید و به عنوان ماشین شهری فقط می شه استفاده کرد طرح ترافیک و ... لازم نداره ( مزیت بزرگ) مثل مابقی ماشین های خارجی داره دوبل فروخته می شه متاسفانه لذت بخش ترین ماشینی بود که دارم ( rav4 و سانتافه و کمری داشتم) باید توی 10 الی 15 درصد شارژ کنید می تونید هر شب هم بزنید و تنظیم می کنید تا مثلا 80 درصد شارژ بشه و اتوماتیک جریان برق قطع می شه هرچی از لذت رانندگی باهاش بگم کم گفتم
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش