بررسی انواع تیپ های سانگ یانگ تیوولی: کره ای میان رده محبوب + تجربه کارشناسی

301
0
دسته بندی :  بررسی
بررسی انواع تیپ های سانگ یانگ تیوولی: کره ای میان رده محبوب + تجربه کارشناسی

معرفیه اولیه


فعالیت شرکت خودروسازی سانگ یانگ که در زبان کره ای به معنی دو اژدها می باشد به سال 1963 باز می گردد زمانی که دو شرکت دانگ_هاون و دانگ بنگ با یکدیگر ادغام شدند و یک شرکت جدید تحت نام هادانگ_هاون تاسیس کردند که وظیفه مونتاژ خودروهای جیپ و تولید انواع اتوبوس و کامیون را برای نیروی زمینی ایالات متحده بر عهده داشت. سانگ یانگ آخرین نامی است که گروه تجاری سانگ یانگ پس از خرید شرکت در سال 1986 برای این شرکت در نظر گرفته اند. این شرکت به واسطه همکاری با شرکت دایملر-بنز و فروش خودروی موسو که توسط مرسدس بنز انجام شده بود و استفاده از طرح های دیگر مرسدس در خودروهای تولیدی اش نظیر رکستون، چیرمن، کوراندو و ... توانست جایگاه خاصی در بازار خودرو پیدا کند. این شرکت خودرو ساز عنوان چهارمین خودروساز کره جنوبی را با تولید بیش از 120 هزار دستگاه در سال پس از انتقال حدود 70 درصد از سهام سانگ یانگ به یک شرکت بزرگ خودروساز هندی به نام ماهیندرا در سال 2011 ، توانست به خود اختصاص دهد. گروه صنعتی رامک خودرو از سال 1384 عنوان نمایندگی رسمی سانگ یانگ در ایران و پشتیبانی محصولات این شرکت را بر عهده دارد. سانگ یانگ در سال 1396 پنجمین برند خودروسازی از نظر حجم واردات خودرو به کشور بوده که در این میان خودرو تیوولی بیشترین آمار واردات به کشور را به همراه داشته.



سانگ یانگ تیوولی اولین محصول سانگ یانگ پس از همکاری با شرکت خودروسازی ماهیندرا است که در سال 2015 در سگمنت خودرو های کراس اور کوچک برای بازارهای جهانی معرفی شد و در سال 2016 یا 94 توسط رامک خودرو به بازار های داخلی عرضه شد و توانست رقیب سرسختی برای خودروهای از قبیل رنو کپچر ، پژو 2008 ، رنو داستر، نیسان جوک و خودروهایی در این رده تبدیل شود. تیوولی که مخفف کلمه ( i love it ) یا اینو دوست دارم است و حاصل هنر طراحان ایتالیایی است توانسته پس از 3 سال عرضه در ایران چیزی بالغ بر 100 هزار دستگاه در ایران فروش داشته باشد و درصد قابل توجهی از بازار فروش را به خود اختصاص دهد. این خودرو نه تنها در ایران بلکه در بازار های جهانی نیز به عنوان پر فروش ترین محصول سانگ یانگ شناخته می شود. تیوولی در سال 94 در ایران با 2 تریم  اسپرت و الیت که تیپ اسپورت دارای رینگ ها و سقف مشکی رنگ، باله عقب و شیشه دودی و در تیپ الیت که دارای اپشن سانروف و روف ریل است عرضه شد. ایجاد تغییراتی جزئی در ظاهر خودرو از دلایلی است که کمپانی سانگ یاگ اقدام به تولید مدلی جدید از تیوولی به نام آرمور کرد و از اواخر سال 2017 تولید و فروش این خودرو را اغاز کرد. مقایسه طراحی ظاهری، موتوری، امکانات رفاهی و ایمنی که در این سه خودرو بکاربرده شده هدف این مقاله از آکادمی اَُتکس است . در ادامه با ما همراه باشید.



تیوولی SPORT  


تیولی اسپرت 2017 قرمز رنگ

این مدل از تیوولی از یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر خطی بهره می برد که توان تولید 128 اسب بخار را دارد و این نیرو را توسط یک گیربکساتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل می کند. از نظر طراحی بدنه شیشه های دودی، باله عقب و سقف رنگی تفاوت هایی هستند که در مقایسه با تریم الیت مشاهده می شوند. سیستم تعلیق جلو مک فرسون، فرمان برقی 3 حالته، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، صندلی های برقی جلو به همراه روکش چرمی و گرمکن ، رینگ های 17 اینچی، سیستم کمک راننده پیشرفته و سیستم ترمز اتوماتیک از امکانات و اپشن های تیوولی اسپرت به شمار می روند.


تیوولی ELITE


تیولی الیت 2017 نقره ای رنگ

تیوولی الیت از همانند تیپ اسپرت از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری بهره می برد که 128 اسب بخار توان تولیدی و 157 نیوتن متر حداکثر گشتاور تولیدی ان است . سانروف و روف ریل امکاناتی است که در این مدل از تیوولی به چشم می خورد . کروز کنترل ، چراغ های دی لایت ، ایینه های جانبی برقی ، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک ، غربیلک 4 شاخ با روکش چرمی ، مانیتور به همراه درگاه ...  سیستم کمکی نور بالا ، سنسور عقب + دوربین ، صندلی های چرمی و ... از آپشن و امکانات ایمنی بکار برده شده در این خودرو است. اپشن های استفاده شده در این خودرو با نسخه اسپرت تفاوتی ندارد و یکسان است 



تیوولی ARMOR


تیولی آرمور2017 نقره ای رنگ

آرمور هم نسخه جدید تر تیوولی است که از اواخر سال 2017 با همان پیشرانه 4 سیلندر با توان 128 اسب بخاری به بازار عرضه شد. کروز کنترل ، سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش، فرمان برقی 3 حالته و تماتم امکانات و اپشن های مورد استفاده شده در مدل های قبلی نیز در این مدل مشاهده می شود. ارتفاع خودرو در حدود 10 میلیمتر و وزن خودرو نیز نزدیک 30 کیلوگرم کمتر از مدل های استاندارد است   سانگ یانگ در سال 2018 فیس لیفتی از این مدل ارائه داد که علاوه بر تفییرات جزئی ظاهری، امکانات ایمنی بیشتری نیز در این خودرو تعبیه شده بود که در ادامه به بررسی این آیتم ها و مقایسه با نسخه های قبلی می پردازیم.


تیوولی XLV


تیوولی xlv

Xlv نسخه جدیدی از تیوولی است که سانگ یانگ برای گسترش این برند و کسب سهم بیشتری از بازار های جهانی اقدام به طراحی و تولید آن کرده. فضای داخلی بزرگتر و بدنه ای حجیم تر از تغییراتی است که نسبت به نسخه استاندارد تیوولی انجام گرفته و فضای 1140 لیتری در عقب خودرو با جمع کردن صندلی ها برای سرنشین فراهم می کند. این مدل در ابتدا در انگلستان و آلمان عرضه شده و مجهز به یک موتور توربو دیزل 1.6 لیتری است که توان تولید 113 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر را دارد و این نیرو به کمک سیستم چهار چرخ متحرک آن به چرخ ها منتقل می شود. این مدل با دو جعبه دنده دستی و اتومات عرضه خواهد که میانگین مصرف سوخت آن به ازای هر صد کیلومتر 5 لیتر عنوان شده است . 


در ابتدا مدل های SPORT  و ELITE به عنوان مدل پایه و استاندارد وارد بازار های داخلی ایران شد و پس از مدتی فقط مدل ELITE به دلیل فروش بهتر و طرفداران بیشتر عرضه شد تا اینکه نسخه جدید تر ARMOR رونمایی شد. مدل ARMOR و مدل XLV که به زودی شاهد حضورش در بازار های ایران هستیم در تریم های SE ، EX که پیشرانه بنزینی، نیروی محرکه خودرو را تامین می کند و در تریم های ELX و ULTIMATE که دو پیشرانه بنزینی و دیزلی برای ان موجود است، عرضه شده اند که در ایران شاهد مدل ELX با پیشرانه بنزینی هستیم. 



تجربه کارشناسی:


نمای داخل سانگ یانگ تیوولی 2017
نمای سانگ یانگ تیوولی 2017 از جلو
نمای سانگ یانگ تیوولی 2017 از عقب سمت راننده
نمای سانگ یانگ تیوولی 2017 از عقب سمت شاگرد


یک سانگ یانگتیوولی کارشناسی شده مدل 2017 کاملا سالم و بدون مشکل از دید کارشناس :

وضعیت بدنه:بدون رنگ شدگی. وضعیت فنی:فنی سالم.




نمای سانگ یانگ تیوولی 2017 از عقب
نمای سانگ یانگ تیوولی 2017 از جلو و کنار
نمای عقب سمت راننده سانگ یانگ تیوولی 2017
نمای عقب سمت شاگرد سانگ یانگ تیوولی 2017


یک سانگ یانگتیوولی کارشناسی شده مدل 2017 این خودرو همانطور که میبینید پلاک شده نیست و از نمایندگی تحویل گرفته شده ولی با این حال با بررسی بدنه توسط کارشناس اُتکس متوجه مساله ای بسیار عجیب یعنی رنگ شدگی قسمتی از بدنه مواجه شدیم:

وضعيت بدنه:درب عقب سمت شاگرد رنگ شده. و لبه درب جلو سمت شاگرد قلم گيري شده


عملکرد فنی  


سانگ یانگ تیوولی در بازار های جهانی تنها با یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری عرضه می شود که قادر است 128 اسب بخار نیرو و 160 نیوتن متر گشتاور تولید کند که با کوپل شدن با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ایسین نیروی قابل قبولی برای حرکت این خودور تولید می کند. نسخه دیزل این موتور 1.6 لیتری نیز در کشور های اروپایی عرضه می شود که قادر است 150 اسب بخار نیرو تولید کند. این موتور مجهز به سامانه vis است که همیشه نسبت مخلوط سوخت و هوا را در بهترین حالت تنظیم می کند تا موتور راندمان بالایی داشته باشد. حداکثر سرعت این خودور 180 کیلومتر بر ساعت است و در زمان 12 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر می رسد. ترمز های دیسکی عقب و جلو عملکرد بهتری در رانندگی برای راننده فراهم می کند و نسبت به ترمز های کاسه ای که با گذشت زمان عملکرد ترمز گیری کاهش می یابد قابل اطمینان تر است. در نسخه جدید تر XLV ، سانگ یانگ از همان پیشرانه 1.6 لیتری به همراه یک توربو شارژ استفاده کرده که 113 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و توسط سیستم هوشمند 4 چرخ متحرک این نیرو را به چرخ ها منتقل می کند. سیستم تعلیق این خودرو عملکرد خوبی از خود نشان داده و در کنار چهار چرخ متحرک بودن آن انگیزه استفاده این خودرو در مسیر های آفرود افزایش پیدا می کند در حالی که ارتفاع مدل های جدید کوتاه تر از نسخه استاندارد بوده و مانعی برای انجام این کار می باشد. در حالت 4WD مصرف سوخت خودرو بیشتر می شود در همین رابطه خودرو در بیشتر مواقع تمایل به حفظ موقعیت خود در شرایط 2WD را دارد و به صورت هوشمند مصرف سوخت خودرو را کاهش می دهد. مصرف سوخت داخل شهر تیوولی 10.2 لیتر در 100 کیلومتر، مصرف سوخت جاده ایی 6.1 لیتر در 100 کیلومتر و سیکل ترکیبی مصرف سوخت 7.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است. در نسخه جدیدتر خودرو به یک حالت “قفل” برای مواجه با شرایط دشوار در سرعت‌های کم مجهز شده است. این سامانه به خودرو کمک می‌کند تا مصرف سوختش را به ۶٫۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر برساند و در هر کیلومتر ۱۶۴ گرم CO2 تولید کند. این خودرو با استاندارد الایندگی یورو 6 در نسخه های جدید و استاندارد الایندگی یورو 5 در مدل های پایه هماهنگی دارد. گیربکس اتومات تیپ ترونیک استفاده شده در تیوولی ساخت شرکت آیسین است، شرکتی که با کمپانی هایBMW و mercedes benz همکاری داشته و گیربکس های این خودروسازان را تامین می کرده. سانگ یانگ برای تیوولی درایو مد در نظر گرفته که 3 حالت POWER ,WINTER و ECCO مستقیما روی این گیربکس تاثیر گذاشته و زمان های تعویض دنده را متناسب با نوع حالت رانندگی تغییر می کند. تیپ ترونیک بودن این گیربکس این امکان را به راننده می دهد که به صورت دستی اقدام به تعویض دنده نمایید و به در حالت دستی در صورت نیاز تعویض دنده به صورت اتومات دنده را تغییر می دهد . 



موتور تیوولی
یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری عرضه می شود که قادر است 128 اسب بخار نیرو و 160 نیوتن متر گشتاور تولید کند
سر دنده تیوولی 2017



طراحی ظاهری و امکانات 


سانگ یانگ تیوولی طراحی ظاهری خوبی دارد و تناسب زیادی میان اجزا بدنه دیده می‌شود. به علاوه استفاده از رنگ مشکی در برخی بخش‌ها، موجب ایجاد تفاوت شده و طراحی تیوولی به هیچ وجه خسته کننده نیست. شاید تیوولی را بتوان یکی از زیباترین خودروهای تولیدی سانگ‌ یانگ دانست اما بهترین در بین رقبا نیست، چهره‌ای قابل قبول، عامه پسند و در عین حال متفاوت و تاثیرگذار دارد. استفاده از خطوط تیز در جای جای خودرو دیده می‌شود که نمایی عضلانی و قدرتمند برای تیولی به ارمغان آورده است. چراغ‌ها در نمای روبرو به همراه دی‌لایت‌ها، چهره‌ای اخمو و خشن به خودرو بخشیده است و چراغ های مه شکن قرار گرفته در قسمت پایین سپر جلو، از شیبی به موازات چراغ‌های اصلی بهره‌مند بوده و متمایل به ورودی هوای موجود در زیر محل اتصال پلاک هستند تیوولی یک جلوپنجره‌ی باریک دارد که همراه با فضای مشبک بالای سپر، هدایت‌کننده‌ی هوا به سمت پیشرانه و رادیاتور خواهد بود .

در نمای جانبی، خطی حجیم از چراغ عقب شروع و تا گلگیر جلو ادامه دارد و توانسته است بر جذابیت خودرو بیفزاید. استفاده از پنل مشکی سرتاسری از دیگر المان‌های جذاب نمای جانبی است ترکیب خطوط خمیده مانند پف گلگیر ها و خطوط شکسته مثل شیشه های درب ها. این ناسازگاری در طراحی جلوه خاصی به این خودرو بخشیده است و وجه تمایزی با دیگر رقبا و همسطحان خود بوجود آورده و البته کشیده شدن چراغ ها بر روی گلگیر ها از جمله نکته های مثبت طراحی به حساب می آید.  

در عقب خودرو نیز بارز ترین نکته لوگوی بزرگ سانگ یانگ به همراه نام تیوولی در زیر آن است چراغ های عقب کوچک و زیبای تیوولی که ترکیبی از دو رنگ سفید و قرمز هستند نیز بخش دیگری از جذابیت ظاهری این کراس‌اوور کوچک را رقم زده و ظاهری اروپایی به عقب خودرو می‌دهند روی سپر عقب، سنسورهای فاصله‌سنج و در پایین آن چراغ مه شکن عقب قرار گرفته‌اند. 

 سانگ یانگ، تیوولی را در سال ۲۰۱۸ با تغییرات جزئی به بازار عرضه نموده است به طوری که سپر عضلانی تر و  دارای یک خط کرومی در بالای آن و چراغ های مه شکن کشیده تر می باشد و در کنار چراغ های اصلی و لوگوی سانگ یانگ بسیار منسجم تر نمایان می شود. در نمای جانبی کماکان گلگیرهای حجیم و سبک کلاسیک ستون ضخیم C به همراه رینگ های ۱۸ اینچی دایموندکات خودنمایی می کند و به لطف سپر جدید جلو، کشیده تر به نظر مى رسد. نمای عقب با تکیه بر درب صندوق عریض و چراغ های گیرای آن تغییری نداشته است. 



تیوولی قرمز رنگ 2017 از نمای کناری و عقب
تیوولی قرمز رنگ 2017 از نمای کناری
تیوولی قرمز رنگ 2017 از نمای روبرو
تیوولی قرمز رنگ 2017 از نمای عقب و کناری و بالا
تیوولی قرمز رنگ 2017 از نمای جلو و کناری و بالا
تیوولی قرمز رنگ 2017 از نمای عقب و کناری


طراحی کلی کابین به دلیل استفاده از قطعات آلومینیوم رنگ و پنل میانی مشکی براق خوب و تا حدودی لوکس از آب درآمده که در این بین فرمان D شکل تیوولی نیز به نوبه خود دلربایی می کند و بسیار خوش دست ظاهر می‌شود این فرمان میزبان دکمه‌های کنترل کروز کنترل، سیستم صوتی و پاسخ‌گویی به تلفن همراه بوده و با بهره‌گیری از سیستم کمکی برقی می‌تواند در 3 حالت رانندگی تنظیم شود. به این ترتیب راننده تیوولی می‌تواند بسته به شرایط رانندگی خود، نحوه واکنش فرمان را تغییر دهد . 

فارغ از رنگ‌های متفاوت در تریم‌های مختلف (نظیر کرم، مشکی و ...)، در طراحی داشبورد از رنگ مشکی و کروم استفاده شده است که به زیبایی داشبورد افزوده است. در پنل‌های سرعت و دور موتور از طراحی سیلندری استفاده شده که نمایشگر کوچکی برای اطلاع‌رسانی مسایل فنی خودرو بین آن‌ها قرار گرفته است این نمایشگر می‌تواند رنگ‌های پس‌ زمینه قرمز، آبی تیره، آبی روشن، زرد، سیاه و سفید را به انتخاب راننده ارائه دهد. متریال به کار رفته در کابین کیفیت متوسطی دارند و صندلی‌های عقب، نسبتا راحت هستند و انتظار شما از یک کراس اوور کوچک را برآورده می‌کنند صندلی‌های پوشیده از چرم مصنوعی، در سه رنگ قرمز، کرم و مشکی قابل سفارش هستند. صندلی‌های تیوولی در مقایسه با دیگر رقبا راحت بوده و از نقاط قوت کابین توولی حساب می‌شوند 

کابین خودرو جادار است و با توجه به ارتفاع بالای خودرو، افراد قدبلند نیز مشکلی نخواهند داشت، فضای داخلی تیوولی برخلاف ابعاد جمع و جورش کاملاً مناسب بوده و نشانگر مهندسی بسیار خوب سانگ‌ یانگ در این زمینه است.

تنها نکته قابل بحث در داخل می توان به استفاده بیش از اندازه از پلاستیک مشکی براق در پنل وسط داشبورد اشاره کرد. صندلی‌های عقب قابلیت جمع شدن دارند تا فضای قسمت بار را در صورت نیاز افزایش دهند ، حجم 423 لیتر فضایی است که تیوولی بدون جمع کردن صندلی های ردیف دوم برای سرنشینان فراهم می کند که فضایی نسبتا کم محسوب می شود. در مدل های جدید تر تغییرات در داخل شامل تغییر در متریال غربیلک فرمان (مشکی پیانو) و اضافه شدن کلید trip (کامپیوتر سفری) به آن و همچنین ارگونومیک تر شدن با بازنگری در کلیدهای داشبورد (کلید تنظیم فرمان الکترونیکی، کلید گرمکن شیشه عقب و کلید جریان هوای کابین) می باشد.


صندلی های چرم و راحت عقب سانگ یانگ تیوولی 2017
صندلی های چرم و راحت جلو سانگ یانگ تیوولی 2017
صندلی های چرم و راحت جلو و همچنین داشبورد سانگ یانگ تیوولی 2017
صندلی های چرم و راحت جلو و همچنین داشبورد و صندلی های جلو سانگ یانگ تیوولی 2017
جا لیوانی سانگ یانگ تیوولی 2017
نمای پنل و پشت آمپر سانگ یانگ تیوولی 2017


امکانات رفاهی 


ورود و خروج و استارت بدون کلید، گرمکن صندلی های جلو، صفحه نمایش 18 اینچ، برف پاک کن و چراغ های اتوماتیک، کامپیوتر سفری و نشانگر جهت چرخ های جلو، قابلیت تعویض دستی دنده با استفاده از دکمه روی دسته دنده، جی پی اس، رینگ اسپرت، آینه برقی، فرمان 3 حالته برقی و تهویه مطبوع دو گانه اتوماتیک، آپشن های فراوان به کار رفته در تیوولی می باشند همچنین برخی قابلیت‌ها در سانگ یانگ تیوولی ۲۰۱۸ ارتقا پیدا کرده‌اند. غربیلک فرمان کاملا تنظیم‌شونده، سیستم تهویه بهبودیافته برای سرنشینان جلو و صندلی‌های عقب تاشونده، برخی از این ویژگی‌های جدید هستند.



امکانات ایمنی 


سانگ یانگ تیوولی، با توجه به اینکه نسبت به رقبای هموطن خود قیمت پایین تری دارد، اما از نظر آپشن و امکانات رفاهی و ایمنی در سطح بالایی قرار گرفته است. در بحث ایمنی این خودرو به جدیدترین سیستم های الکترونیکی هدایت خودرو از قبیل ترمز ضد قفل(ABS)، تقسیم نیروی الکترونیکی ترمز (EBD)، کنترل پایداری (ESP)، ضد واژگونی (ARP)، کمک شروع حرکت در سربالایی (HAS)، اخطار توقف ناگهانی به رانندگان پشت سر (ESS) و کنترل هرزگردی (TCS) مجهز شده است. از دیگر اپشن های اضافه شده به خودرو سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج خودرو از خط و دستیار حفظ آن بین خطوط، دستیار نوربالا و تشخیص علائم ترافیکی اشاره کرد. مدل‌های 2018 تیوولی و تیوولی xlv به‌صورت استاندارد با هفت کیسه‌ هوا، ای‌اس‌پی، حفاظت چپ کردن فعال، دستیار ترمز، دستیار حرکت در تپه، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها و یادآور هشدار برای کمربند ایمنی عرضه می‌شوند. این خودرو با کسب 5 ستاره ایمنی از KNCAP (موسسه ایمنی کره جنوبی) و ستاره ایمنی از ENCAP (موسسه ایمنی اروپا) خودروی قابل اعتمادی به حساب می‌رود.



نتیجه گیری 


سانگ یانگ تیوولی با توجه به کلاس خود (کراس اوور کامپکت) و امکانات قابل قبول ایمنی و رفاهی و حضور پر رنگ دیگر محصولات چینی و حتی کره ای و ژاپنی در این رده از قیمت گزاری بسیار مناسبی برخوردار است. متریال به‌کاررفته در کابین و صندلی‌ها، باتوجه به قیمتی که برای این خودرو پرداخت می‌شود، کاملا راضی کننده است. سطح ‎اپشنهای نمونه های داخلی  تقریبا کامل است و با داشتن دوربین عقب و رینگ‌های ۱۸ اینچ، نسبت به نمونه فول خارجی صرفا چند مورد از قبیل گرم کن فرمان و صندلی های عقب کم دارد.

رانندگی با تیولی بسیار لذت‌بخش است فرمانپذیری بسیار نرمی داشته و تعویض دنده با کیفیت مناسبی انجام می‌گردد صندلی‌ها راحت بوده و کل بدن را تحت حفاظت قرار می‌دهند این خودرو به رغم ارتفاع زیاد، دارای هندلینگ و پایداری خوبی است. ترمزها عملکرد خوبی دارند و میدان دید نیز وسیع و خوب است. سرو صدای موتور و نویزهای بیرونی به داخل موتور راه دارد و برای خودرویی در این سطح یک ضعف محسوب می شود. با توجه به امکانات و اپشن های در نظر گرفته شده در این خودرو و گارانتی بلند مدت توسط شرکت سانگ یانگ، این خودرو یکی از گزینه های قابل قبول در میان رقبایی نظیر رنو کپچر (Captur) ، پژو 2008، نسل جدید مزدا CX-3 و نیسان جوک خواهد بود.



قیمت 


قیمت خودرو به ویژه خودرو های وارداتی که به نرخ ارز و عوارض گمرک بستگی دارد در ایران به طور کلی روند صعودی در پیش دارد، این افزایش با ورود به سال 97 با ممنوع اعلام کردن واردات خودرو و کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازان داخلی و پس از مدتی با دو برابر اعلام کردن عوارض ورود خودرو به کشور به اوج خود رسید. این افزایش قیمت در بازار های داخلی از 15 تا 20 میلیون تومان و در خودرو های ممنوع شده وارداتی تا 700 ، 800 میلیون تومان می رسید. سانگ یانگ تیوولی نیز تحت تاثیر همین افزایش قیمت ها از 102 میلیون تومان در سال 95 به 450میلیون تومان در سال 98 رسیده است. با توجه به تغییر دائمی قیمت ها و ثابت نبودن نرخ ارز سیستم هوشمند تعیین قیمت خودرو اُتکس که به صورت خودکار کوچکترین تغییرات را در قیمت خودرو نشان می دهد یکی از بهترین منابع برای دریافت لحظه ای قیمت هاست که ما ان را به شما پیشنهاد می دهیم.


قیمت تیوولی ارمور کاکرده

قیمت تیوولی الیت کارکرده 




کارشناسی 


خرید خودروهای کارکرده در این رنج قیمت تیوولی وبالاتر بدون شک نیازمند حضور یک کارشناس خودرو و بررسی تمام قسمت های خودرو است زیرا چک کردن تمام اپشن ها، قسمت های فنی خودرو و بدنه کاری حساس است و اگر این کار بررسی به درستی صورت نگیرد احتمال دیدن ضرر و زیان زیادی خواهد بود. تیم کارشناسی خودرو اُتکس، متشکل از افرادی خبره، کارکشته و مجهز به دستگاه‌های روز سنجش و کارشناسی، این امکان را برای شما خریداران فراهم می‌سازد تا با خیالی آسوده به سراغ خرید اتومبیل‌های مورد نظر خود رفته و لذت یک خرید مطمئن و بدون ریسک را تجربه کنید. در این راستا، تنها کافیست شما عزیزان فرم اینترنتی درخواست کارشناس حضوری در محل را پر کرده و در صورتی که با پر کردن فرم‌های اینترنتی و فرآیند پرداخت آنلاین مشکل دارید، می توانید با شماره ۲۸۴۲۸۴۶۶-۰۲۱ و داخلی شماره ۱ تماس حاصل فرمایید


مشخصات
تیوولی ELITE
تیوولی ARMOR
تیوولی SPORT
حجم موتور
1598
1598
1598
تعداد سیلندر
4
4
4
حداکثر قدرت خروجی
128
128
128
حداکثر سرعت
170
170
170
نوع جعبه دنده
اتوماتیک تیپ ترونیک
اتوماتیک تیپ ترونیک
اتوماتیک تیپ ترونیک
مصرف سوخت ترکیبی
( لیتر در 100 کیلومتر)

 5.7
 5.7
 5.7
حجم باک ( لیتر )
47
47
47
وزن خالص( کیلوگرم )
1300
1270
1300
استاندارد الایندگی
یورو 5
یورو 6
یورو 5


آگهی های مرتبط

(تومان)360,000,000

تیولی آرمور بدون رنگ بیمه ۱۰ ماه مانده یکسال تخفیف فول شرکتی فوری فروشی 

1398/5/4تهران
توافقی

خودرو تیوولی(الیت) سانگ یانگ کره پیش پرداخت مبلغ 50،000،000 تومان باسود مشارکت 24 درصد و هدیه وفاداری ازطرف شرکت 4،000،000 تومان که با احتساب موارد فوق از تاریخ ثبت نام تا حالا حداقل به 75 میلیون رسیده، انتخاب اول رنگ سفید میباشد. اولین سری مونتاژ متمم امضا شده. قابل انتقال در دفترخانه. 

1398/4/28تهران
توافقی

تیوولی ۲۰۱۶ الیت، فول کارکرد ۴۶۰۰۰ بدون رنگ و خط و خش با لوازم اضافه ، رینگ زاپاس ، رکاب بغل، گارد جلو و عقب، روکش . سرویس به تازگی انجام شده 

1398/4/23تهران

پستهای مرتبط

جک S3 یک خودرو میدسایز، کراس، که برای رقابت در بازار ایران نیاز به تلاش فراوان دارد. ما در این مقاله سعی میکنیم این خودرو را کامل از لحاظ فنی، بدنه و رقبای احتمال آن بررسی نماییم

نظرات