نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۳/۱۱
دیگنیتی پرایم یک کراساوور متوسط از بهمن موتور است که از سال ۱۳۹۹ در بازار ایران حضور دارد. این خودرو که در واقع یکی از محصولات گروه دانگ فنگ با نام IX5 به شمار میآید، با طراحی خاص و منحصر به فردش توانسته طرفداران زیادی را به خود جلب کند. در بازار ایران، این مدل در دو نسخه مختلف عرضه میشود؛ نسخه پایه (پرایم) و نسخه فولآپشن (پرستیژ). در ادامه، به بررسی جنبههای مختلف این خودرو از طراحی داخلی و خارجی گرفته تا مشخصات فنی، امکانات موجود، مزایا و معایب و در نهایت یک جمعبندی کلی خواهیم پرداخت.
طراحی خارجی دیگنیتی پرایم، با وجود اینکه چند سالی از ساخت و عرضهاش میگذرد، همچنان حس اسپرت و جوانپسندی را منتقل میکند. نمای جلوی خودرو با خطوط تند و گوشههای تیز چراغها و یک پنجره بزرگ، چهرهای جذاب و متمایز به آن بخشیده است. در نمای جانبی، فرم کوپه و سقف شیبدار، به همراه ظاهری اسپرت که به لطف رینگهای آلومینیومی با تریم مشکی به وجود آمده، از ویژگیهای بارز این خودرو به شمار میآید. در قسمت عقب، چراغهای متصل به هم روی درب صندوق و طراحی سپر با دو خروجی اگزوز فیک، توجه هر بینندهای را به خود جلب میکند.
خطوط شکسته و گوشههای تیز در نمای جلو
پنجره بزرگ جلو با تأثیر طراحی چشمگیر
فرم کوپه و سقف شیبدار در نمای جانبی
رینگهای آلومینیومی با تریم مشکی
چراغهای به هم پیوسته و سپر عقب با دو خروجی اگزوز فیک
ظاهر تخم مرغی خودرو و خطهای کشیده چراغ ها جلوه فوق العاده ای به ظاهر این خودرو داده است
داخل کابین دیگنیتی پرایم، طراحی لوکس و نسبتاً مدرنی به چشم میخورد. استفاده از تریم رنگی و روکشهای چرمی در نقاط مختلف مانند رودریها و داشبورد، حس کیفیت و دقت در جزئیات را به سرنشینان منتقل میکند. طراحی المانهایی مثل طرح پیانویی روی داشبورد و کنسول وسط، جلوهای مدرن به فضا میبخشد و با داشتن یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲ اینچی و پنل تهویه لمسی، تجربه کاربری راحت و دلپذیری را فراهم میکند. همچنین، فاصله محوری ۲۷۹۰ میلیمتری تضمین میکند که با وجود طراحی کوپه در بخش عقب، فضای کافی برای سرنشینان حفظ شود.
تریم رنگی و روکش چرمی در رودریها و داشبورد
المانهای طراحی مدرن (طرح پیانویی در داشبورد و کنسول وسط)
صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲ اینچی
پنل تهویه لمسی در زیر نمایشگر مالتیمدیا
فضای جادار داخل کابین با حفظ راحتی بخش عقب
ظاهر مواج خودرو کمی قدیمی و از مد افتاده به نظر میرسد ولی فضای داخلی و متریال کابین کاملا با کیفیت طراحی شده اند
دیگنیتی پرایم با یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر به نام SFG15T تجهیز شده که میتواند حدود ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت از طریق یک جعبهدنده شش سرعته مصنوعی (CVT) به چرخهای جلو منتقل میشود. سیستمهای تعلیق آن شامل مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب است که سواری راحتی را به ارمغان میآورد. همچنین، این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۵ سازگار است و مصرف سوخت ترکیبی مناسبی دارد.
جدول مشخصات فنی:
مقدار | مشخصه |
---|---|
بهمن | برند |
دیگنیتی پرایم | مدل |
کراس اوور | کلاس بدنه |
۱۳۹۹ | سال تولید |
۱۴۹۸ سیسی | حجم موتور |
۴ | تعداد سیلندر |
۱۶ | تعداد سوپاپ |
توربو شارژر | فناوری موتور |
۱۴۸ اسب بخار | قدرت |
۲۲۰ نیوتن متر | گشتاور |
۱۳.۵ ثانیه | شتاب ۰ تا ۱۰۰ |
۱۸۰ کیلومتر بر ساعت | حداکثر سرعت |
CVT | گیربکس |
دیفرانسیل جلو | انتقال قدرت |
مک فرسون | |
مولتی لینک | تعلیق عقب |
۴۶۸۵ میلیمتر | طول |
۱۸۶۵ میلیمتر | عرض |
۱۶۴۵ میلیمتر | ارتفاع |
۲۷۹۰ میلیمتر | فاصله محوری |
۱۵۷۰ کیلوگرم | وزن |
۵۸ لیتر | حجم باک |
۷.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر | مصرف سوخت (ترکیبی) |
۲۳۵/50R18 | ابعاد رینگ و لاستیک |
بهمن موتور | شرکت عرضهکننده |
دانگ فنگ | برند نشان مادر |
ایران - چین | کشور سازنده |
با اینکه در گذشته ریپورت هایی بابت عدم هماهنگی بین موتور و گیربکس خودرو دیده میشد ولی در نسخه های جدید این محدودیت ها مرتفع شده و مشکلات به نظر حل شده است!!
دیگنیتی پرایم با وجود برخی محدودیتها در امکاناتش نسبت به رقبا، سعی کرده تا با ارائه ویژگیهای استاندارد در زمینه ایمنی و رفاه، تجربهای خوب برای رانندگان فراهم کند. این خودرو با هدف افزایش راحتی و ایمنی سرنشینان، مجموعهای از امکانات را شامل سیستمهای امنیتی و فناوریهای مدرن در ورودی، کنترل و سرگرمی به کار گرفته است.
امکانات و آپشنها (آیتمی):
۴ کیسه هوا
سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش
تریم پارچهای
رینگهای آلومینیومی
ورود و خروج بدون کلید
صفحه نمایش لمسی سیستم مالتیمدیا
سیستم صوتی حرفهای
چراغ روشنایی روز
سامانه کنترل حرکت در سرازیری
اتوهلد
ترمز پارک برقی
سامانه پایش فشار باد تایرها
سنسور پارک جلو و عقب
سنسور باران و سنسور نور
فناوری LED چراغها
چراغ خوش آمدگویی
فرمان کمکی برقی و فرمان دی کات
دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین ثبت وقایع
درب صندوق عقب برقی
گرمکن صندلیهای ردیف جلو و تنظیم برقی آنها
خروجی ۱۲ ولت
سقف پانوراما
شیشه دودی بخش عقب
تنظیم برقی آینههای جانبی
جز معدود خودروهایی که پشت آمپر آنالوگ دارند و بنده از این مورد بسیار خوشنودم!!
فرمان دی کات جلوه خاصی به داشبورد و کابین خودرو داده. سر دنده جذاب کنسول بزرگ و جادار همگی حس یک خودرو لوکس کراس اور را به شما منتقل میکنند
مزایا:
طراحی جذاب و منحصربهفرد
کیفیت ساخت و مونتاژ قابل قبول
بازار فروش مناسب
خدمات پس از فروش مناسب
معایب:
توان حرکتی نه چندان ایدهآل
امکانات رفاهی و ایمنی نسبت به برخی رقبا محدودتر است
شما می توانید در بخش قیمت خودرو صفر و دست دوم اتکس با توجه به برند و مدل و سال تولیدی که انتخاب میکنید قیمت هر خودرویی که می خواهید را به صورت لحظه ای و آپدیت مشاهده کنید. همچنین قیمت دیگنیتی پرایم را هم در همین بخش می توانید مشاهده کنید.
دیگنیتی پرایم، به عنوان یک کراساوور متوسط از گروه بهمن، با طراحی جذاب و لوکس خود، کیفیت ساخت قابل قبولی دارد و از نظر مصرف سوخت و استانداردهای محیط زیستی عملکرد مناسبی ارائه میدهد. هرچند که قدرت حرکتی آن ممکن است انتظارات را به طور کامل برآورده نکند و امکانات رفاهی و ایمنیاش در مقایسه با رقبا در برخی موارد کمتر باشد، اما به خاطر ظاهر اسپرت، تجهیزات استاندارد و بازار فروش خوبی که دارد، میتوان آن را به عنوان یک گزینه مناسب در نظر گرفت.
رنگ مشکی و سفید خودرو در یک قاب انتخاب را برای افراد سخت میکنن!! چرا که در جفت رنگ ها زیبایی و ابهت خودرو مشخص و قابل توجه است
در زیر گلچینی از نظرات مثبت و منفی مالکان حقیقی خودرو دیگنیتی پرایم را از سایت های معتبر جمع آوری کرده ایم اما اگر باز هم در انتخاب خودرو دچار تردید هستید و یا سوالاتی دارید می توانید به صورت آنلاین با یکی از کارشناسان ما در بخش خودرو گفتگو کنید و کمک بگیرید کافیست به بخش مشاوره خرید و فروش خودرو اتکس رفته و از آن سرویس استفاده نمایید.
yasinmm ( باما ):
من ۲ سال دیگنیتی پرایم داشتم البته چون ماشین دوم بود کم استفاده کردم و فروختم ، به نظر من یکی از معایبش مصرف سوخت خیلی بالایی داره ، مخصوصا بالای ۱۲۰ کیلومتر که توربو درگیر میشه و توی تابستان که کولر میگیری ، ولی ماشین نرم ، جادار و مطمئنی هست تو جاده ، امکانات و آپشن های خوبی داره ، با گیربکس مشکلی نداشتم ، فقط توی دنده عقب و رمپ پارکینگ یه مقدار کند عمل میکنه ، جدیدا چند جا فیلم دیدم که میگن گیربکسش با کوییک اتومات یکی هست ولی نمی دونم درسته یا نه ؟ ولی باور نمی کنم این اخبار درست باشه ، بهمن موتور باید روی این موضوع شفاف سازی کنه .
پرهامmy ( باما ):
سلام خدمت دوستان . همین جا میخواستم از کسانی که من رو راهنمایی درست کردن برای خرید دیگینیتی پرایم تشکر کنم. خیلی ازش راضی ام. زمانی که داشتم موقع خرید نظرات رو میخوندم تقریبا 8۰ درصد رضایت و ۲۰ درصد ناراضي بودن. خوشحالم که نظر اون ۸۰ درصد روم تاثیر گذار تر بود. مطمئن شدم که اون ۲۰ درصد جزو دلال های خودرو های دیگر از بقیه برندها هستن این ماشین هم از شتاب خوبی برخوردار هم هماهنگی گیربکس و موتورش عالی و از همه مهمتر اینکه ناک نمیزنه.خواهش من از اون دلال عزیز اینکه برای فروش برند خودتون رو سر ماشین های دیگه نزنن.
میکال ( باما ):
سلام من تقریبا دو ماه هست دارمش. مشکل خاصی نداره. امکانات و فضا خوبه. سواری خوبی داره. قبل این چانگان سی اس ۳۵ داشتم. اونم خیلی خوب و عالی بود. شش سال سوارش شدم و آخر به برادرم دادم. چون واقعا راضی بودم ازش و نمی خواستم ردش کنم. دیگنیتی نسبت به اوم به تناسب قیمت بهتره. خوش مسافرته ولی برای شهر بزرگ هست. فضای صندوق بزرگ و خوبه. موتورش با ماشین های هم رنجش تقریبا هم قدرته ولی با توجه به سیستم کلاچ اتوماتیکش نرم ولی کنده. واسه همین شتابش کمتره ولی تعویض دنده رو حس نمی کنید. تو ماشین های دیگه تغییر دنده حسش راحت تره ولی در عوض شتاب بهتری دارن. به هر حال این سلیقه است که شتاب بهتره یا نرمی. امیدوارم اینم مثل چانگان چند سالی تو دردسر تعمیرکار و مکانیک منو نندازه.
181 ( باما ):
یکی از مهمترین برتریهای دیگنیتی پرایم نسبت به چانگان S8، بهرهمندی آن از موتور تحت لیسانس نیسان ژاپن است. این موتور با حجم ۱.۵ لیتر توربو، از نظر کیفیت ساخت، دوام و هماهنگی با گیربکس CVT عملکرد قابل قبولی دارد و اطمینان بیشتری در بلندمدت به خریدار میدهد. دوم اینکه، دیگنیتی پرایم موفق به کسب پنج ستاره کیفی از سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) شده است، که نشان از کیفیت ساخت بالا، مونتاژ دقیق و کنترل کیفیت منظم آن دارد. این در حالیست که چانگان S8 عمدتاً به صورت وارداتی و بدون بررسیهای کیفی داخلی عرضه میشود. سوم، به دلیل مونتاژ داخلی توسط گروه بهمن، پشتیبانی خدمات پس از فروش، تأمین قطعات یدکی و هزینه نگهداری دیگنیتی پرایم در مقایسه با چانگان S8 بسیار مناسبتر است. چانگان S8 به عنوان خودروی وارداتی ممکن است در تأمین قطعات و خدمات با محدودیتهایی مواجه شود.
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش