نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۷/۱۱
دانگ فنگ شاین مکس بنزینی یک سدان متوسط لوکس و مدرن از شرکت چینی دانگ فنگ است که در سال ۲۰۲۱ در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شد. این مدل با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ و گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته، عملکرد فنی قدرتمندی ارائه میکند و شتاب صفر تا صد ۹.۵ ثانیه را ثبت میکند. شاین مکس با طراحی خارجی تهاجمی، کابین باکیفیت و فهرست گستردهای از امکانات ایمنی و رفاهی، برای بازار ایران عرضه شده تا رقیب سدانهای کرهای و ژاپنی باشد. این خودرو با ترکیب لوکس بودن و نسبت قیمت به امکانات مناسب، گزینهای جذاب برای خریداران علاقهمند به تجربه رانندگی اسپرت و خانوادگی محسوب میشود.
طراحی شاین مکس بنزینی ترکیبی از مدرنیته و مینیمالیسم است. جلوپنجره مشکی بزرگ با خطوط زاویهدار و چراغهای LED جلو، گرافیکی ساده اما شیک را به وجود آوردهاند. نمای جانبی با فستبک و سقف شیبدار و رینگهای ۱۷ اینچی، هم زیبایی و هم آیرودینامیک را بهبود میبخشد. در عقب، چراغهای یکپارچه و مخفیسازی اگزوز، ظاهری عریض و مدرن به خودرو میدهند.
جلوپنجره مشکی بزرگ متصل به چراغهای LED زاویهدار
خطوط بدنه صاف و منظم بدون حجمپردازی اضافی
رینگهای آلومینیومی ۱۷ اینچی
سقف فستبک با شیب ملایم به سمت صندوق
چراغهای عقب یکپارچه با گرافیک جذاب
خروجی اگزوز مخفی و قابهای کرومی سپر
نمای خارجی این خودرو سدان از جذابیت بالایی برخوردار است و هماهنگی بین اجزا طراحی دیده میشود. طراحی این خودرو مرا کمی به یاد ریسپکت پرایم مخصوصا در طراحی جلو خودرو میاندازد. در هر حال اگر سخت گیری بیش از حد نداشته باشید حالا حالاها از طراحی این خودرو دلزده نخواهید شد.
کابین شاین مکس بنزینی با استفاده از چرم مصنوعی و پلاستیک باکیفیت، ترکیبی از حس لوکس و اسپرت را به ارمغان میآورد. داشبورد با نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی که به سمت راننده متمایل است و فرمان D کات دوشاخه، ارگونومی عالی و دسترسی آسان به کنترلها را فراهم میکند. فضای داخلی، به ویژه ردیف عقب، بسیار جادار است و صندوق عقب ۴۲۸ لیتری به راحتی نیازهای یک خانواده را برآورده میسازد.
داشبورد با نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی متمایل به راننده
فرمان D کات الهامگرفته از جنسیس و تسلا
تریم دو رنگ سفید و مشکی با دوخت نارنجی
صندلیهای برقی جلو با گرمکن، تهویه و ماساژور
فضای سر و پای مناسب در ردیف عقب
صندوق عقب با ظرفیت ۴۲۸ لیتر
نورپردازی محیطی و المانهای کرومی
تریم های داخلی خودرو بسیار با کیفیت طراحی شده اند و کاملا از منظر طراحی مدرن و مینیمال تلقی میشوند، سادگی در عین زیبایی و هماهنگی در طراحی کابین این خودرو موج میزند که این خود یکی از بهترین دلایلی ست که اکثر دارندگان و مالکان این خودرو رو راضی نگاه داشته است.
شاین مکس بنزینی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت مجهز شده که توانایی تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. این موتور با یک گیربکس دوکلاچه مرطوب ۷ سرعته ترکیب شده و قدرت را به محور جلو منتقل میکند. سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و مولتیلینک در عقب، تعادل خوبی بین نرمی سواری و پایداری در پیچها ایجاد میکند. با مصرف ترکیبی ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت، این خودرو به عنوان یک سدان اسپرت خانوادگی شناخته میشود.
مقدار | مشخصه |
---|---|
خطی بنزینی | نوع موتور |
۱.۵ لیتر | حجم موتور |
۴ / ۱۶ | سیلندر / سوپاپ |
توربوشارژر | تنفس موتور |
۱۹۰ اسب بخار | قدرت |
۳۰۰ نیوتن·متر | گشتاور |
۷ سرعته دوکلاچه (WET DCT) | گیربکس |
دیفرانسیل جلو | محور محرک |
۹.۵ ثانیه | شتاب ۰–۱۰۰ کیلومتر |
۲۱۵ کیلومتر بر ساعت | حداکثر سرعت |
۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | مصرف سوخت ترکیبی |
یورو ۵ | استاندارد آلایندگی |
برقی | فرمان |
سدان متوسط | بدنه |
آلومینیومی ۱۷ اینچی | نوع رینگ |
۴۷۹۷ میلیمتر | طول |
۱۸۷۰ میلیمتر | عرض |
۱۴۷۵ میلیمتر | ارتفاع |
۲۷۷۰ میلیمتر | فاصله محورها |
۱۴۸۶ کیلوگرم | وزن خالص |
۵ نفر | ظرفیت سرنشین |
۴۲۸ لیتر | ظرفیت صندوق عقب |
۵۲ لیتر | حجم مخزن سوخت |
شاین مکس بنزینی با مجموعهای کامل از امکانات ایمنی و رفاهی، آسایش و حفاظت بالایی را برای شما فراهم میکند. سیستمهای هوشمند کمک رانندگی، از جمله کروز کنترل هوشمند و سیستم کمکی حرکت بین خطوط، تجربهای مدرن و راحت برای راننده به ارمغان میآورند. تجهیزاتی مانند دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران و سانروف پانورامیک، سطح رفاه را در هر شرایطی افزایش میدهند.
دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین عقب
کروز کنترل هوشمند
سیستم تشخیص نقطه کور و هشدار تغییر لاین
هشدار برخورد جلو و ترمز اضطراری خودکار
۶ کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای)
ABS، EBD، BA، کنترل پایداری و کنترل کشش
صندلی راننده و سرنشین جلو برقی با گرمکن، تهویه و ماساژور (راننده)
سانروف پانورامیک
سنسور نور و سنسور باران
ورود و استارت بدون کلید
نمایشگر HUD (Head-Up Display)
سیستم مالتیمدیا با اتصال Apple CarPlay و Android Auto
سیستم صوتی ۱۱ اسپیکره
طراحی کناری این خودرو کشیده و به حالت ناچ بک مانندی است که پیشتر در خودروهای مانند کی ام سی جی 7 آن را مشاهده کرده ایم
مزایا
طراحی خارجی مدرن و جذاب
کابین لوکس با متریال باکیفیت
پیشرانه توربوشارژ قدرتمند و شتاب مناسب
مصرف سوخت بهینه در این رده
امکانات ایمنی و رفاهی گسترده
فضای داخلی جادار و صندوق بزرگ
معایب
وابستگی به بنزین باکیفیت بالا
شناخت محدود برند در بازار ایران
کیفیت پلاستیکهای بخشهای پایینی داشبورد
با توجه به کیفیت بسیار قابل قبول شاین مکس و قیمت بسیار رقابتی این خودرو با توجه برآورده کردن تقریبا اکثر نیازمندی که از یک خودرو سدان مد نظر دارید، کاملا ارزش خرید دارد. شاین مکس از معدود خودروهای چینی این رده از خودروهاست که توجه و رضایت مندی تقریبا کاملی از سمت سخت پسندان هم بدست آورده است توجه داشته باشید که شما میتوانید با وارد شدن به بخش قیمت خودرو، قیمت روز شاین مکس را بررسی نموده و بر روی نمودار تغییرات قیمت را نیز مشاهده کنید
قیمت شاین مکس بنزینی در مهرماه سال 1404 چیزی بالغ بر 2 میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد میشود.
خودروی دانگ فنگ شاین مکس بنزینی با ترکیب طراحی مدرن، کابین لوکس و پیشرانهای قدرتمند، به یکی از گزینههای برجسته در بازار سدانهای خانوادگی ایران تبدیل شده است. نقطه قوت این خودرو، امکانات پیشرفته و تجربه سواری اسپرت آن است، اما وابستگی به بنزین با کیفیت و شناخت محدود برند، میتواند چالشهایی برای جذب حداکثری مشتریان ایجاد کند. برای خریدارانی که به دنبال خودرویی با تعادل مناسب بین قدرت، راحتی و قیمت هستند، شاین مکس میتواند یک انتخاب منطقی و جذاب باشد.
نظرات در مورد شاین مکس به طور کلی مثبت بوده و کاربران و مالکان از کیفیت متریال های داخلی و فنی این خودرو شگفت زده شده اند به نظر میرسد که شاین مکس با تمام انگی که به خودروهای چینی از طرف هموطنان وارد میشود توانسته اعتماد کثیری از مالکان خود را به دست آورده و آنها را راضی نگه دارد ولی اگر بازهم در خرید این خودرو شک دارید و سوالاتی ذهنتان را مشغول کرده میتوانید وارد بخش مشاوره آنلاین خرید و فروش خودرو شوید و با یک کارشناس خبره به صورت آنلاین گفتگو کنید در ادامه با نظرات دستچین و فیلتر شده از منابع معتبر همراه ما باشید:
رضا ( باما ):
من خریدم. ماشین نرمه ولی اگر رینگ کوچکتر مثلا ۱۶ اینچ میذاشتن نرمتر هم میشد. کروز کنترلش عجیبه وقتی رو یک سرعت میذاری دیگه نمیتونی با دکمه سرعت رو بالا ببری یا پایین ببری. یعنی یا باید ترمز کنی یا حداقل فاصله یک یا دو یا سه متر رو تنظیم کنی با ماشین جلویی. کولر این ماشین خیلی قوی هست. یکسری ایراداتی هم داره مثلا سنسورهای پارک من فقط یکیش کار میکنه یا دکمه پرده سانروف اصلا کار نمیکنه و ... بدترین ایرادش اینه که ایرانخودرو ۱۰۰۰ تا ازش میاره بعد هم کلا دیگه فراموش میکنه. هر ماشینی ایرانخودرو وارد کنه نابودش میکنه
علیرضا1404 ( باما ):
شما نیسان سیلفی یا کیا k5 هم داشته باشی چون وارداتی هستند مشکل قطعه داری نه فقط چینی ها بهرحال شاین ماشین خوبیه بروز هست و مونتاژ خوبی موتور با راندمان بالا و گیربکس گتراک آلمان نه لرزشی و نه صدای غیرعادی واسه مصرف گزینه خوبی هست
فریدایرانپور ( باما ):
راستش دیگه نمیشه سکوت کرد! وقتی تست رانندگی شاین مکس رو دیدم، خیلی خوشم اومد و همون روز خریدمش. حالا چند وقته هر بار پشتش میشینم، فقط یه چیز تو ذهنم تکرار میشه: این ماشین تو سگمنت و بازه قیمتی خودش واقعاً شاهکاره. شاید گزینههای دیگهای هم موجود باشن، اما با چه قیمتی؟ تو بازار ایران تا سه میلیارد تومان، ماشینی به اینقدری متوازن، خوشساخت و لذتبخش پیدا نکردم.
نقاط قوت شاین مکس برای من:
شتاب عالی و صفر تا صد در حدود ۹.۵ ثانیه
فرمانپذیری دقیق و نرم
آپشنهای کامل و حسابشده
مصرف سوخت اقتصادی (حدود ۶.۸ لیتر ترکیبی)
گیربکس دوکلاچه هوشمند و دقیق
کیفیت سواری بین تویوتای کرولا و کمری
حتی شاین مکس رو با تویوتا لوین برادرم مقایسه کردم؛ اختلاف دوام بلندمدت رو باید زمان مشخص کنه، اما از نظر طراحی، امکانات و حس رانندگی، شاین مکس جلوتره.
تنها نکتهش ابعاد بزرگیه که تو شهرهای پرترافیک کمی دستوپاگیـره—تقریباً اندازه فیدلیتیه—ولی بقیه مواردش اونقدر خوبه که چشمپوشی میکنی. هر بار سوار میشم، برای سازنده و واردکننده دعا میکنم، چون با قیمت عالی خریدم؛ هر گزینه مشابه با این امکانات حداقل نیم میلیارد تومن گرونتر بود و اعتبار ایرانخودرو رو هم نداشت.
سرچی هم زدم؛ تو عربستان و امارات دانگ فنگ نمایندگی داره و شاین مکس هم فروخته شده. همین باعث شد حسابی مطمئن شم انتخابم فوقالعاده بوده.
من دنبال یک ماشین خاص، بهصرفه، خوشچهره و پرآپشن بودم که خیالم از گارانتی و خدمات راحتتر باشه و نمیخواستم فقط بابت برند گرونتر بدم. تا اینجا شاین مکس عالی جواب داده.
شاهرخ ( خودرو45 ):
شاین مکس متریال داخل کابین باکیفیتی داره . هندلینگ عالیه . برای مسافرت های ۴ نفره خیلی خیلی مناسبه چون کابین خیلی بزرگی داره از کراس آور بهتره چون کراس آورها لنگر میزنند ولی این واقعا مناسبه . شتاب و سرعت خوبی هم داره . به نظر من با اینکه تیپ اسپورتی داره ولی یک ماشین خانواده پسندی هست. امکاناتی مثل ماساژور صندلی و کروز کنترل تطبیقی داره و به رادار ها و راننده هوشمند سطح ۲ مجهز هستش. سیستم برقی بوش و گیربکس ۷ سرعته آلمانی داره
unknownuser105 ( پدال ):
سلاممن دیروز تحویل گرفتم و دو روزه یه ۲۰۰-۳۰۰ تایی باهاش رفتم.
ماشین با کیفیت و خیلی ارزشمندیه.
بنظرم ثبتنامی بگیرید و برای استفاده داشته باشید.
متاسفانه بدلیل عدم اطلاع، برخی میفروشند و چند ماه بعد، کارکردهاش هم نمیتونن به قیمت صفر امروز پول بدن و بخرن.
اگه پول بیشتری دارید و میتونید ژاپنی و کرهای بخرید، بدلیل سوابق اونها، خوبه همونها رو بخرید، اما زیر ۲ تومن، بنظرم از با کیفیت ترینها و برترینهاست و در آینده هم گل میکنه بنظرم.
حبیبقشقایی ( باما ):
من و یکی از دوستان سال گذشته تو ثبت نام خودرو اقدام کردیم که به لطف خدا و دعای مادر من لوین ۱۲۰۰ نسیبم شد و اون بنده خدا کیا K5. بسیار خوشحال و خرسند بودیم که چه بخوایم نگه داریم چه بفروشیم بهتیرن گزینه ها نصیبمون شده. اما وقتی تحویل گرفیتم نظرمون عوض شد. ماشینهای خوب و با کیفیتی هستن خدایی، مخصوصا تویوتا ولی اونقدر بی آپشن هستن که یاد ساندرو و ال ۹۰ افتادیم! هر دو آیینه تاشو نداشتم! یعنی اصلا باورم نمیشد که پیاده شم دستی آینه یک ماشین حدود ۳ میلیاردی و جمع کنم! دوستم میگفت آخه مگه میشه ماشین K5 ترمز دستی مثل پراید باشه اونوقت آریزو ۵ یک و خوردهای برقی. به خودمون دلداری میدادیم که نه در عوض کیفیت داری ال و بل و عمری و این حرفا. تا اینکه تویوتا بنده تو خیابون خاموش کرد و روشن نشد و کارم کشید به نمایندگی و چند روزی بی ماشین. تو این چند روز بی ماشینی رفتم تو نخ ای وارداتیا و چند تایی از جمله جی ای سی امپو و دانگ فنگ شاین مکس و ام جی جی تی و پسندیدم. خلاصه دردسترتون ندم پس از کنار هم گذاشتم همه جوانب مثل قدرت موتور و آپشن و گارانتی و قطعه و شرکت و این داستان ها شاین مکس شد گزینه نهایی. الان یک هفته هست که لوین و فروختم، یه شاین تیتانیومی خریدم، ۶۰۰ تومن هم گذاشتم جیبم. خدا وکیلی ماشین درست و درمونی هست، وجدانی از نظر راحتی و لذت سواری و قدرت و شتاب و کشش حرف نداره کیفیت ظاهری و کابین از تویوتا بهتر نباشه ضعیف تر نیست. در مورد دوام نمیتونم نظر بدم و از نظر فضا و جا هم که مشابه کمری هست. من راضیم خدا رو شکر و پیشنهاد میکنم.
عليرضارستمی ( باما ):
راستش تا وقتی متوجه معنی لوگوی کرومی “Mach” روی گلگیر جلو شاین مکس نشده بودم، پرسشهام بیپاسخ مونده بود. اما امروز بالاخره جواب رو پیدا کردم:نشان Mach دقیقاً بیانگر فناوری «Mach Power» دانگفنگه—یک بستهفناوری از پیشرانهها و سامانههای هیبریدی پیشرفته که برای افزایش بهرهوری، قدرت و لذت رانندگی طراحی شده. این نشان رو علاوه بر شاین مکس، روی مدلهایی مثل Aeolus L7، SHINE Mach و AX7 Mach E2 هم میتونید ببینید.
جالبه بدونید موتور توربوی 1.5T Mach Power که تو شاین مکس بهکار رفته، جزو ده موتور برتر چین شناخته شده و بهخاطر عملکرد قوی و مصرف سوخت پایین معروفه.
ویژگیهای کلیدی فناوری Mach Power
راندمان حرارتی بالا: موتور Mach DH-i با بازده ۴۵.۱۸٪ نقطه عطفی در صنعت خودروه
برد حرکتی گسترده: سامانههای هیبریدی Mach تا بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر مسافت رو بدون نیاز مکرر به سوخت یا شارژ طی میکنن
معماری هیبریدی پیشرفته: ترکیب سیستم power-split و سری-موازی برای تعویض حالت رانندگی بدون وقفه
تجربه رانندگی ارتقا یافته: شتاب نرمتر، صدای کمتر و مصرف سوخت بهینه، همه دست در دست هم تجربهای راحت و مؤثر رقم میزنن
خلاصه اینکه هر وقت نشان Mach رو دیدید، بدونید دانگفنگ با Mach Power داره به نوآوری تو عملکرد، کارایی و لذت رانندگی متعهد میمونه—همون تکنولوژیای که از موتور ۱۵۰۰ سیسی، ۱۹۵ اسب بخار قدرت و تا ۳۲۰ نیوتنمتر گشتاور بیرون میکشه.
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش