نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۳/۲۲
بهمن فیدلیتی همان جتور X70 است که در بازار ایران به عنوان یک کراس اوور ریبرند شده معرفی شده و از زیرمجموعههای چری به حساب میآید. این خودرو از نظر فنی و امکانات با خودروهای چری همربط بوده و به دلیل تولید در چین برای ردههای متوسط و بزرگ به عنوان گزینهای اقتصادی مطرح است. فیدلیتی پرایم به خصوص با بهروزرسانیهایی در جعبه دنده (انتقال از دو کلاچه خشک به دو کلاچه تَر) و ارتقای سامانههای تهویه، کنترل پایداری و تعلیق، در بازار خودروهای مونتاژی استقبال خوبی از خود کسب کرده است.
نمای بیرونی فیدلیتی پرایم، ترسیمگر خطوط دینامیک و استایلی مدرن است. جلو و جانبی خودرو از المانهای طراحی جذاب بهره میبرند؛ استفاده از رینگهای آلومینیومی و چراغهای LED جلوهای چشمگیر به خودرو میبخشد و سقف پانوراما فضایی روشن و داینامیک در نمای خودرو ایجاد میکند.
موارد کلیدی:
خطوط دینامیک و طراحی مدرن نمای جلو
طراحی منحصر به فرد چراغهای LED
استفاده از رینگهای آلومینیومی
سقف پانوراما برقی برای افزایش حس فضایی و نورگیر بودن کابین
ظاهر تخم مرغی و حجیم فیدلیتی حس قدرت و اعتماد را به کاربر میدهد و از لحاظ زیبایی نیز خودرو در مراتب قابل قبول بصری قرار دارد.
داخلی فیدلیتی پرایم با تمرکز بر راحتی و کاربری بهینه، از متریالهایی با کیفیت قابل قبول بهره میبرد. کابین جادار، داشبورد مجهز به نمایشگر لمسی و نورپردازی مناسب، تجربهای راحت و ارگونومیک را برای سرنشینان فراهم میکند. صندلیهای برقی با امکان گرمکاری، به همراه جزئیات دیگری نظیر تریم داخلی چرم مصنوعی، نشان از توجه به جزئیات طراحی داخلی دارد.
موارد کلیدی:
کابین جادار و مناسب برای تیپ ۵ نفره (در تیپ ۷ نفره تغییراتی وجود دارد)
تریم داخلی با چرم مصنوعی
نمایشگر لمسی و نورپردازی مدرن
صندلیهای برقی جلو با گرمکن
دریچه تهویه ردیف دوم برای بهبود جریان هوا در داخل خودرو
فضای کابین کاملا لوکس و متریال ها فوق العاده با کیفیت طراحی شده است دریچه ها ی تهویه هوا را به خوبی به گردش در میاورند و مانیتور خودرو هم به ناوبری کمک میکند.
فیدلیتی پرایم ارتقا یافته، همچنان به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر مجهز است که با فناوری AVL اتریش ۱۵۵ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه تَر با فناوری گتراک توانایی انتقال قدرت به چرخهای جلو را فراهم میکند. سیستمهای تعلیق از نوع مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب، تجربه رانندگی نرم و بهینه را تضمین میکنند.
جدول مشخصات فنی خودرو:
مقدار | مشخصه |
---|---|
بهمن | برند |
فیدلیتی پرایم جدید | مدل |
کراس اوور | کلاس بدنه |
۱۴۰۱ | سال تولید |
۱۵۰۰ سیسی | حجم موتور |
۴ | تعداد سیلندر |
۱۶ | تعداد سوپاپ |
توربوشارژر | فناوری موتور |
۱۵۵ اسب بخار | قدرت |
۲۳۰ نیوتن متر | گشتاور |
۱۲.۰۷ ثانیه | شتاب ۰ تا ۱۰۰ |
۱۸۰ کیلومتر بر ساعت | حداکثر سرعت |
۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر | گیربکس |
دیفرانسیل جلو | انتقال قدرت |
مک فرسون | تعلیق جلو |
مولتی لینک | تعلیق عقب |
۴۷۳۵ میلیمتر | طول |
۱۹۰۰ میلیمتر | عرض |
۱۷۱۰ میلیمتر | ارتفاع |
۲۷۲۰ میلیمتر | فاصله محوری |
۱۵۷۵ کیلوگرم | وزن |
۵۵ لیتر | حجم باک |
۸.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر | مصرف سوخت (ترکیبی) |
۲۵۵/45R20 | ابعاد رینگ و لاستیک |
بهمن موتور | شرکت عرضهکننده |
جتور | برند نشان مادر |
ایران - چین | کشور سازنده |
این کراس اوور با سطح بالایی از امکانات رفاهی و ایمنی عرضه میشود. از جمله این امکانات میتوان به جزئیات پیشرفتهای مانند صندلیهای برقی، فرمان کمکی برقی، سقف پانوراما، درب صندوق عقب برقی، استارت دکمهای و سیستمهای تهویه و کنترل پایداری اشاره کرد. همچنین امکانات تکمیلی نظیر شارژر بیسیم تلفن همراه بهبود یافته، سیستمهای DOW، دوربین ۳۶۰ درجه و سنسورهای پارک، تجربهای بهینه از رانندگی ایمن و راحت را فراهم میآورند.
امکانات کلیدی:
امکانات رفاهی:
صندلیهای برقی جلو با گرمکن
فرمان کمکی برقی
سقف پانوراما برقی
درب صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی
استارت دکمهای
تهویه الکتریکی دستی
ترمز پارک برقی
شارژر بیسیم تلفن همراه (با بهبود محل نصب)
امکانات ایمنی:
۴ کیسه هوا
ترمز کمکی BA
سامانه کنترل پایداری الکتریکی (با ارتقا به نسخه ۹.۳ بوش)
سامانه پیشگیری از هرزگردی
رادار خط خوان و نقطه کور
کنترل حرکت در سربالایی
سامانه اخطار برخورد اشیاء متحرک به درب خودرو
امکانات تکمیلی:
دوربین ۳۶۰ درجه
سنسورهای پارک جلو و عقب
سیستم تهویه بهبود یافته با نسل جدید کمپرسورهای کولر
ارتقای سیستم خنک کاری و کیفیت متریال در قطعات محرکه
کنسول، پنلهای کنترل مالتی مدیا و پشت آمپر خودرو همگی به درستی طراحی شده اند و کاربر پسند طراحی شده اند ولی البته به نظر میاید کمی پشت امپر شلوغ طراحی شده و از خوانایی کافی برخوردار نباشد ولی به صورت کلی همه چیز خوب به نظر میرسد.
مزایا:
فروش خوب در بازار و استقبال گسترده
خدمات پس از فروش مناسب و پشتیبانی قوی توسط بهمن موتور
کابین نسبتاً ساکت و جادار با متریال قابل قبول
عملکرد مناسب ترمزها و کنترل پایداری در شرایط مختلف رانندگی
انتقال قدرت نرم در جعبه دنده در ترافیکهای شهری
سیستم تهویه کارآمد در شرایط توقفهای طولانی و تردد شهری
معایب:
عدم وجود امکاناتی نظیر تهویه اتوماتیک و کنترل حرکت و سراشیبی
نبود کیسه هوای پردهای که از نظر ایمنی نقص محسوب میشود
انتقال ارتعاشات به کابین در مواجهه با چالههای جادهای
کیفیت نسبتا پایین دوربین ۳۶۰ درجه و عملکرد رادار خط خوان
شارژر بیسیم تلفن همراه با عملکرد کمتر از استاندارد
عدم وجود دریچه پرتاب باد برای ردیف سوم در تیپ دو
شما در اتکس می توانید تنها با سه کلیک و انتخاب برند و مدل و سال تولید قیمت لحظه ای هر خودرو در بازار را مشاهده کنید و از تغییرات آن به صورت نمودار آگاهخ شوید. کافی است سری به بخش قیمت خودرو صفر و دست دوم در اتکس بزنید.
برای نمونه در زیر قیمت خودرو فیدلیتی پرایم 5 نفره را مشاهده میکنید.
قیمت فیدلیتی پرایم 7 نفره تیپ 2
قیمت فیدلیتی پرایم 5 نفره تیپ 1
فیدلیتی پرایم ارتقا یافته به عنوان یک کراس اوور با تمرکز بر بهبودهای فنی و ارتقای امکانات رفاهی و ایمنی، گزینهای جذاب برای خریدارانی است که به دنبال تعادلی میان عملکرد و راحتی میگردند. موتور توربوشارژر، جعبه دنده دو کلاچه تَر و بهبود سیستمهای تعلیق و تهویه، همگی در جهت بهبود تجربه رانندگی و ایمنی خودرو موثر بودهاند. علیرغم وجود چند نقطه ضعف کوچک، این خودرو ارزش ملاحظات احتمالی مشتریان را دارد و برای استفاده در محیطهای شهری و جادهای مناسب است.
بهبودهایی مانند تغییر دسته دنده از مکانیکی به الکتریکی و ارتقای سیستم خنک کاری و تهویه، تجربه رانندگی را در شرایط ترافیکی و عملکرد سیستمهای ایمنی بهتر میکند. برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با تستهای رانندگی و بررسیهای تخصصی، مراجعه به گزارشهای رسانههای معتبر میتواند دیدگاه جامعتری را در اختیار علاقمندان قرار دهد.
رنگ مشکی این خودرو از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است البته اگر هر روز حوصله تمیز کاری را داشته باشید!!
در زیر تعدادی از نظرات مثبت و منفی مالکان حقیقی خودرو فیدلیتی پرایم را از سایت های معتبر دستچین کرده ایم که می توانید مطالعه کنید ولی اگر باز هم سوالاتی در مورد این خودرو برای شما باقی مانده و در خرید آن دچار تردید هستید می توانید در بخش مشاوره خرید و فروش خودرو اتکس از کارشناسان خودرو به صورت آنلاین مشاوره بگیرید و سوالات خودتان را بپرسید.
ناشناس ( باما ):
من بعد از ۱۵ ماه رانندگی با فیدلیتی تجربههای عجیبی داشتم. راستش رو بخواهید، وقتی با خیلی از ماشینهای داخلی و خارجی اومدم مقایسه کردم، فیدلیتی واسه من خیلی بهتر از همردههاش بود. به نظرم، بهمن موتور هم با اینکه قیمتش رو بالاتر از دیگنیتی کرده، نشون داده که به این خودرو اعتماد داره و مشتریاش هم حسابی ازش راضیاند.
برای من این ماشین جادار، راحته و ایمنه؛ سرعت و شتابش هم که به نسبت یه کراساوور خیلی قابل قبول و دستنیافتنی نیست! تو سفرها حس کردم که متریالهای به کار رفته و کیفیت ساختش واقعاً خوبه. نکات کوچیک اما هوشمندی هم داره؛ مثلاً وقتی دنده عقب میگیرم و حتی اگر همزمان دو راهنما هم بزنم، موزیک قطع میشه. یا اینکه اگر چراغی روشن بمونه، خودش بعد از یه مدت میبندیش. حتی تو سربالاییها، وقتی نیاز به شتاب گیری دارم و کولر روشنه، سیستم کمپرشور رو قطع میکنه تا زور بیشتری برای شتاب داشته باشه.
یکی از چیزای جالبی که من حس کردم، رادار نقطه کورشه. در ماشینهای دیگه مثل تیگو ۷ یا آریزو، اغلب فقط تشخیص میده که چی پشتته ولی تو این ماشین دقیقاً مشخص میکنه که اون وسیله با سرعت بیشتر نزدیک شده یا نه. از نظر من، به نسبت پولی که میدین، فیدلیتی انتخاب فوقالعادهایه؛ از نظر ابهت و هیکل هم رقیب نداره و کیفیت ترمز و کولرش واقعاً بینظیره.
Hadivtp ( باما ):
سلام و عرض ادب خدمت هم وطن های ایران کشور نازنین و دوست داشتنی خودم، خواستم عرض کنم من اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ یک دستگاه فیدلیتی پرایم صفر ۷ نفره خشک خریدم از بابت سواری و راحتی و قطعات و مخصوصا گارانتی که چندبار رفتم بهمن خودرو بسیار راضی هستم، قبل از فیدلیتی هم جیلی امرگرند شاسی داشتم که موتورش ۲۴۰۰ سی سی تنفس طبیعی بود ولی متاسفانه بسیار مصرف سوخت بالایی داشت و از لحاظ قدرت و سرعت هیچ تاثیری در ۲۴۰۰ بودنش نداشت، ولی از موقعه ای که فیدلیتی پرایم رو خریدم هم از شتاب و رانندگی و آپشن عاش خیلی راضی هستم مخصوصا رادر و تغییر لاین اش و هم سواریش، خواستم عرض کنم در ایران ما با این قیمت ها بهتر از این جور خودرو های چینی نمیشه سوار شد یا اینکه باید یه کره ای خسته که صاحب قبلی اش حسابی ازش کار کشیده و به خرج افتاده بخریم، پس امثال فیدلیتی و هایما اس ۷ برای ما ایرانی ها خودروی خوب و مناسبی هست، پس گول افرادی که حتی این خودرو ها رو سوار هم نشدن و ندیدن و الکی کامت بیخودی میزارن نخورید و فیدلیتی رو با خبال راحت خرید کنید و لذتش رو ببرید، امیدوارم هرشخصی خودرو داره و سوار میشه حداقل در کشور ما سالم و سلامت رانندگی کنه که موجب شادی اول خودش و خانوادش باشه و بعد هم اطرافیانش، شاد و سلامت باشید
Zipper ( باما ):
مزایا: + موتور بسیار بی صدا + شتاب خوب + مصرف پایین (با رانندگی متعارف) + گیربکس با عکسالعمل معقول و تعویض دنده خوب + فرمانپذیری خوب + ترمزهای قوی و مطمئن + عدم حساسیت ملموس به بنزین اکتان-پایین + اتاق جادار و بزرگ + چراغ جلوی پرنور + آینههای بزرگ با دید مناسب + آینه عقب الکتروکرومیک + صندلیهای راحت + تنظیم برقی صندلی + هر چهار شیشه دارای بالابر اتوماتیک + کیفیت خوب تریم داخل + دوربین پیرامونی همراه با ضبط تصویر + رادار نقطه کور + عملکرد خوب در عبور از سرعتگیر + سیستم کیلس + ترمز پارک برقی + شارژر USB عقب + فضای پای سرنشین عقب + خروجی فندکی صندوق عقب + جک درب کاپوت + قابلیت MirrorLink + سقف پانورامیک + خدمات پس از فروش معایب - سواری خشک - تک دیفرانسیل - کیفیت نچندان مناسب رنگ بدنه - کیفیت نچندان مناسب تریم پلاستیکی دور شیشهها - عدم امکان غیرفعالکردن درب صندوق اتوماتیک - عدم محافظت سپر از درب صندوق عقب - عدم وجود چراغ مهشکن - عدم نصب سینی موتور - گیرکردن برفپاککن به درب کاپوت حین تعویض تیغه - ارتفاع کم پایین دربها تا زمین - قرارگیری اسپیکرها در گودترین نقطه کابین - چراغهای داخلی کم نور و متمرکز - عدم تجهیز به Speed limiter - تصویر کم کیفیت دوربین پیرامونی - تهویه تککاناله دستی - نداشتن Navigation - اتصال MirrorLink تنها با کابل USB - مانیتور بسیار ساده بدون قابلیت خصوصیسازی - عدم پوشش کامل آفتابگیر از کنار - نقطه کور جانبی بدلیل طراحی نامناسب قاب آینه بغل - افزایش تصاعدی مصرف سوخت در رانندگی پر گاز - باک بنزین به نسبت کم حجم - لرزش و صدای گیربکس در دنده عقب سرعتهای کم - محدودیت تنظیم فرمان فقط به بالا و پایین - نور سفید کلاستر و مانیتور نامناسب برای رانندگی شب
soheil ( بچرخ ):
بررسی فیدلیتی بدون تعارف!
سلام دوستان، حدود دو ساله که فیدلیتی دارم و تا الان ۴۹ هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم.
گفتم تجربمو بیاغراق براتون بنویسم، شاید به دردتون بخوره، مخصوصاً اگه تازه خریدین یا قصد خرید دارین.
کشش و قدرت فیدلیتی
با اینکه موتور ۱۵۰۰ سیسی داره و وزنش بالای ۱۵۰۰ کیلوئه، اما چون توربو شارژ داره، توی مسیرهای پرشیب عملکردش قابل قبوله.
توی جادههای کوهستانی هم تستش کردم، کم نیاورده.
اگه توی سربالایی با شیب زیاد گیر کردین، میتونین از حالت اسپرت کمک بگیرین تا راحتتر حرکت کنین.
گیربکس و ترافیک
تا حالا توی ترافیکهای سنگین هشدار گیربکس نداشتم، ولی بهتره که توی ترافیک از اتو هلد استفاده کنین (فقط یادتون باشه که برای فعال شدنش، کمربندتون باید بسته باشه).
ناک زدن فیدلیتی
بنزین سوپر بهترین گزینهس، چون مسافت بیشتری رو با یه باک طی میکنه، اختلاف قیمتش با معمولی خیلی به چشم نمیاد.
اگه سوپر پیدا نکردین، یورو ۵ یا یورو ۴ استفاده کنین، من توی خیلی از شهرها با بنزین معمولی هم مشکل ناک نداشتم.
ولی شهرهایی که رطوبت بالایی دارن (مخصوصاً تابستون) باعث میشن ناک بیشتر حس بشه.
توی پاییز و زمستون که رطوبت کم میشه، این مشکل هم کمتر میشه.
اگر صدای ناک پیش اومد کم کم تجربه کسب میکنید و با جابجا کردن پدال گاز این مشکل رو تا حد زیادی خصوصا در استفاده شهری تا حد زیادی حل میکنین.
بهمن موتور استفاده از اکتان رو توصیه نمیکنه، ولی واقعاً بهتره روی مشکل ناک توی مناطق شرجی کار کنه.
خشکی و کوبش فیدلیتی
انتظار سواری نرم یه سدان رو نداشته باشین! ولی نسبت به اینکه یه شاسیبلند با رینگ ۲۰ اینچ و فاق ۴۵ هست، کوبش قابل قبوله.
بعضیها که اسپورتیج نسل اول یا جک S5 داشتن، گفتن که خشکی این ماشین کمتر یا در حد اوناست.
مصرف سوخت فیدلیتی
مصرف سوخت نسبت به وزن ماشین مناسبه، مسیر ۸۵۰ کیلومتری بوشهر تا اصفهان رو با کولر روشن حدود ۶۵ تا ۷۵ لیتر مصرف کردم که بستگی به سرعت و ترافیک جاده داره.
نهایت سرعت و هندلینگ فیدلیتی
همیشه ایمن رانندگی کنین و حواستون به لاستیک و شرایط جاده باشه!
من یه بار برای تست، تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت رفتم، مشکلی از نظر هندلینگ و پایداری نداشت، ولی یادتون باشه که این ماشین یه ۱۵۰۰ سیسی اقتصادیه، پس الکی بهش فشار نیارین که دردسر نشه!
فضای کابین و بار فیدلیتی
مدل ۵ نفره رو انتخاب کردم، چون فضای بار و چهار تا باکس زیر کفی صندوق عقب برام مهم بود.
اگه تعداد سرنشین براتون مهمه، میتونین مدل ۷ نفره رو بگیرین.
دوربین و سیستم صوتی فیدلیتی
دوربین ۳۶۰ درجه و DVR ثبت وقایع خوبن و توی پارک کردن خیلی کمک میکنن، مخصوصاً با توجه به اندازه بزرگ ماشین.
سیستم صوتی قابل قبوله ولی یه ایراد داره: مانیتورش اندروید نیست و رهیاب هم نداره که برای ماشینی توی این رنج قیمت یه ضعفه.
امیدوارم بهمن موتور توی مدلهای جدید این مشکل رو حل کنه.
هزینه سرویسهای دورهای فیدلیتی
بعد از ۲۰ هزار کیلومتر، سرویس رایگان تموم میشه.
از اون به بعد، هر ۵۰۰۰ کیلومتر حدود چند میلیون تومن خرج داره، که بستگی داره شمع، روغن گیربکس و لنت عوض کنین یا نه.
فیدلیتی ارزش خرید دارد؟
با توجه به وضعیت بازار و قیمت ماشینهای داخلی و چینی، از فیدلیتی تا این لحظه راضی بودم. دو سال استفاده کردم و مشکلی که اذیتکننده باشه، نداشتم.
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش