نظرات (0)

تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۹/۱۳

بررسی اجمالی جتا VS5 و نظرات مردمی کاربران و مالکان

بررسی اجمالی جتا VS5 و نظرات مردمی کاربران و مالکان

جتا VS5 یک کراس‌اوور جمع‌وجور است که توسط برند تازه‌تاسیس جتا در چین و تحت لیسانس گروه فولکس‌واگن تولید می‌شود. این مدل که بر اساس پلتفرم MQB-A1 ساخته شده، ترکیبی از مهندسی و پیشرانه‌های شناخته‌شده فولکس‌واگن را با طراحی و قیمت‌گذاری مناسب بازار چین ارائه می‌دهد. VS5 با پیشرانهٔ توربوشارژ ۱.۴ لیتری و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته، به‌ویژه برای خانواده‌ها و خریدارانی که به دنبال یک کراس‌اوور اقتصادی هستند، طراحی شده است. این خودرو برای کسانی که به دنبال پلتفرم و قوای محرکهٔ قابل‌اعتماد فولکس، شتاب و هندلینگ متعادل، و قیمت رقابتی هستند، گزینه‌ای مناسب است، حتی اگر از سطح متریال و امکانات لوکس صرف‌نظر کنند.

طراحی خارجی

جتا VS5 از نظر ظاهری رویکردی محافظه‌کارانه و پخته دارد؛ طراحی بدنه‌اش به شدت شبیه سئات آتکا است و نشان‌دهنده استفاده از همان پلتفرم و پنل‌ها می‌باشد. جلوپنجره و چراغ‌ها با المان‌های مثلثی برند جتا فیس‌لیفت شده‌اند، اما در کل چهره‌اش چندان مدرن یا جسورانه به نظر نمی‌رسد. نمای عقب تغییراتی در چراغ‌ها و سپر دارد که کمی مدرن‌تر به نظر می‌رسد، اما هماهنگی بین نماهای جلو، عقب و جانبی می‌توانست بهتر باشد.

  • بدنه مشابه سئات آتکا؛ پنل‌ها و فریم‌ها یکسان.

  • فیس‌لیفت در نمای جلو با المان‌های مثلثی برند جتا.

  • چراغ‌ها و سپر عقب با تغییرات جزئی و دیفیوزرمانند نقره‌ای.

  • استایل کلی محافظه‌کار و مناسب برای کراس‌اوور اقتصادی.

  • هماهنگی ظاهری کمتر با طراحی‌های مدرن چینی؛ ظاهر نسبتاً ساده و بالغ.

نمای جلو جتا VS5نمای پشت جتا VS5

ظاهر این خودرو من را یاد خودرو فردا اس ایکس فایو میاندازد و از طرفی هم شکستگی ها طراحی در اطراف این خودرو آن را شبیه به میتسوبیشی ASX نیز کرده است. در کل طراحی این خودرو با اینکه قدیمی به نظر میرسد ولی کسانی که بدنبال ادابازی ها بیش از اندازه این دوره زمانه خودرو های چینی نیستند، این طراحی کاملا قابل قبول و محترم خواهد بود.

طراحی داخلی

کابین VS5 به شکلی ساده و کاربردی طراحی شده و بیشتر بر روی کارایی و هزینه پایین تمرکز دارد تا لوکس بودن. داشبورد آن طراحی معمولی دارد و نمایشگر مرکزی ۸ اینچی، مهم‌ترین عنصر مدرن آن به حساب می‌آید. استفاده از پلاستیک‌های پیانو بلک به بهبود ظاهر کمک کرده، اما متریال اصلی پلاستیک خشک است که حس کیفیت بالایی را منتقل نمی‌کند. فضای ردیف عقب برای افراد با قد متوسط مناسب است و صندوق ۴۸۲ لیتری به نظر می‌رسد برای خانواده‌ها کافی باشد.

  • داشبورد ساده و طراحی معمولی؛ تمرکز بر اقتصادی بودن.

  • نمایشگر مرکزی ۸ اینچ؛ پیانو بلک در برخی بخش‌ها.

  • متریال غالب: پلاستیک خشک؛ کیفیت لمسی متوسط.

  • فضای پا در عقب مناسب برای قد متوسط؛ افراد بلندقد ممکن است محدود شوند.

  • صندوق عقب ۴۸۲ لیتر؛ ظرفیت مناسب برای خانواده ۴–۵ نفره.

نمای داخلی جتا VS5نمای کناری جتا VS5

انصافا طراحی داخل خودرو یکی از نکات مثبت این خودرو است تمیز، یکدست بدور از پیچیدگی ها فضایی این روزهای خودروهای چینی هر چند دکمه های آنالوگ کمی آزار دهنده است ولی خوب سادگی این خودرو ستودنی است و تمرکز شما را از رانندگی با نورهای بیش از حد دکمه های دیجیتال بر هم نخواهد زد.

مشخصات فنی

جتا VS5 بر اساس پلتفرم MQB-A1 طراحی شده و از یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر فولکس‌واگن استفاده می‌کند. نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، بنابراین نسخهٔ چهارچرخ محرک در دسترس نیست. سیستم تعلیق عقب از نوع مولتی‌لینک مستقل است که به بهبود هندلینگ و راحتی سرنشینان عقب کمک می‌کند. نسبت مناسب توان به وزن، شتاب صفر تا صد حدود ۹.۲ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی نزدیک به ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از ویژگی‌های بارز این کراس‌اوور اقتصادی به شمار می‌روند.

مقدار

مشخصه

خطی بنزینی

نوع موتور

۱.۴ لیتر

حجم موتور

۴ / ۱۶

سیلندر / سوپاپ

توربوشارژ

تنفس موتور

۱۴۸–۱۵۰ اسب بخار

قدرت

۲۵۰ نیوتن‌متر

گشتاور

۶ سرعته اتوماتیک

گیربکس

دیفرانسیل جلو

محور محرک

۹.۲ ثانیه (اعلامی)

شتاب ۰–۱۰۰

۱۷۵ کیلومتر بر ساعت

حداکثر سرعت

۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

مصرف ترکیبی

حدود ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

مصرف شهری

یورو ۶

استاندارد آلایندگی

۱۳۵۵ کیلوگرم

وزن خالص

۲۶۳۰ میلی‌متر

فاصله محورها

۴۴۱۸ / ۱۸۴۱ / ۱۶۱۶ میلی‌متر

طول / عرض / ارتفاع

۴۸۲ لیتر

ظرفیت صندوق

۵۱ لیتر

ظرفیت مخزن سوخت

۱۸ اینچ

قطر رینگ

آلومینیومی

نوع رینگ

برقی

فرمان

مولتی لینک مستقل

تعلیق عقب

آپشن و امکانات

کابین و تجهیزات ایمنی/کمکی جتا VS5 ترکیبی از امکانات پایه و چند ویژگی نیمه‌پیشرفته را ارائه می‌دهد. این خودرو بیشتر بر ایمنی فعال و راحتی روزمره تمرکز دارد، اما برخی از امکانات مدرن و پیشرفته در دسترس نیستند.

  • امکانات رانندگی و ایمنی

  • کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند: دارد.

  • کنترل کشش و کنترل پایداری: دارد.

  • ترمز ضدقفل، توزیع نیروی ترمز، ترمز کمکی، ترمز اضطراری: دارد.

  • رادار تصادف جلو: دارد؛ رادار نقطه کور و تغییر لاین: ندارد.

  • کیسه هوا: ۶ عدد.

  • دوربین عقب و دوربین ۳۶۰ درجه: دارد.

  • ترمز پارک برقی و اتوهلد: دارد.

  • امکانات رفاهی و راحتی

  • نمایشگر اطلاعات و سرگرمی ۸ اینچ و ناوبری: دارد.

  • ورود و استارت بدون کلید: دارد.

  • تهویه اتوماتیک: دارد.

  • صندلی راننده برقی و گرم‌کن صندلی جلو: دارد؛ صندلی سرنشین برقی و سردکن و ماساژور: ندارد.

  • سانروف: دارد؛ پانوراما: ندارد.

  • آینه بغل برقی و گرم‌کن آینه: دارد.

  • سنسور جلو و عقب: دارد.

  • اتوپارک و رادارهای پیشرفتهٔ کمکی لاین: ندارد.

چراغ پشت آمپر جتا VS5

کاش پشت آمپر هم عقربه ای و آنالوگ بود

مزایا و معایب

مزایا

  • پلتفرم و موتور باکیفیت فولکس‌واگن؛ اطمینان فنی و تجربهٔ مهندسی آلمانی.

  • قیمت مناسب در بازار چین نسبت به رقبا با پلتفرم مشابه.

  • شتاب و چابکی متعادل؛ شتاب اعلامی نزدیک به ۹.۲ ثانیه و هماهنگی خوب موتور و گیربکس.

  • هندلینگ مناسب به‌ویژه به‌خاطر تعلیق عقب مولتی‌لینک و نسبت توان به وزن مناسب.

  • امکانات ایمنی پایه و دوربین ۳۶۰ درجه که برای کلاس اقتصادی قابل توجه است.

معایب

  • ظاهر نسبتاً قدیمی و ساده؛ طراحی جلو و عقب می‌توانست هماهنگ‌تر و مدرن‌تر باشد.

  • طراحی داخلی معمولی و عدم حس لوکس بودن؛ داشبورد ساده.

  • متریال کابین از پلاستیک خشک که کیفیت لمسی پایین‌تری دارد.

  • برخی امکانات رفاهی و کمک‌راننده پیشرفته غایب‌اند؛ مثل رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین و اتوپارک خودکار.

  • فقدان سیستم چهارچرخ محرک که برای خریداران نیازمند توانایی‌های خارج‌شهری نقطه‌ضعف است.

قیمت جتا VS5

این خودرو از جهاتی ارزش خرید را دارد و از جهاتی هم خیر که در ادامه به آن میپردازیم. با توجه به ظاهر قدیمی و استفاده از پلاستیک خشک چیزی که ما را از پلتفرم ها داخلی به سمت خودروهای چینی سوق میدهد گاهی خریدار را برای انتخاب آن به شک می اندازد از طرف دیگر از آنجا که میدانیم خودرو در ایران نوعی کالای سرمایه ای است،جتا بازار خرید و فروش نامناسبی دارد و افت قیمت آن نیز زیاد است که این هم میتواند دلیل دیگری برای انتخاب نکردن این خودرو باشد ولی از دیگر جهات این خودرو دارای پلتفرم و کیفیت فنی بسیار قابلی برخوردار است، سواری بسیار مناسبی دارد و از امکانات خوبی نیز بر خوردار است که خرید آن را نیز کاملا توجیه میکند.
قیمت این خودرو در دی ماه 1404 چیزی بالغ بر 2 میلیارد 800 میلیون تومان برآورد میشود.

قیمت روز جتا VS5 1.4 لیتر توربو مدل 2024

قیمت روز جتا VS5 1.4 لیتر توربو مدل 2023

جمع بندی کلی

جتا VS5 یک کراس‌اوور اقتصادی است که جذابیتش به خاطر ترکیب پلتفرم و پیشرانهٔ شناخته‌شدهٔ فولکس‌واگن با قیمت رقابتی‌اش است. اگر برای شما قابلیت فنی قابل‌اعتماد، شتاب و هندلینگ مناسب و امکانات ایمنی پایه اهمیت دارد، VS5 می‌تواند گزینه‌ای منطقی و اقتصادی باشد. اما اگر به دنبال طراحی مدرن‌تر، متریال داخلی باکیفیت‌تر یا مجموعه‌ای کامل‌تر از امکانات رفاهی و کمک‌راننده هستید، شاید رقبای چینی جدیدتر یا مدل‌های بالاتر فولکس‌واگن انتخاب بهتری باشند. در نهایت، VS5 برای خریدارانی که می‌خواهند با هزینه‌ای معقول به پلتفرم و قوای محرکهٔ آلمانی دسترسی پیدا کنند، ارزش بررسی و تست رانندگی را دارد.

نمای جلو و کناری جتا VS5نمای پشت و کناری جتا VS5

نظرات مردمی و مالکان خودرو جتا VS5

در مورد این خودرو نظرات اکثرا مثبت بوده و مالکان این خودرو از داشتن این خودرو رضایت کافی دارند و آن را کاملا دارای ارزش خرید میدانند ولی خوب شاید عدم استقبال کافی از این خودرو به خاطر کمپانی وارد کننده آن و یا دلایل دیگری چون رقابت بیش از اندازه در این سگمنت از خودروها باشد با این حال چیزی که میتوان از بازخورد ها متوجه شد همگی وضعیت فنی خودرو را قابل قبول میدانند و از امکانات رفاهی و همچنین سواری خودرو رضایت کافی را دارند، ولی با این حال اگر میخواهید اطمینان کافی از خرید جتا VS5 بدست آورید کافی است وارد بخش مشاوره خرید و فروش خودرو دست دوم شده و با یک کارشناس خبره وارد گفتگو آنلاین شوید تا از تمامی شک و شبهات خود فارغ شوید در ادامه با نظرات کاربران و مالکان این چینی همراه ما باشید:

Shahhoseini (باما)

سلام و ارادت من جتا vs5 دارم و تا الان حدود ۵ هزار کیلومتر راه رفتم و اکثرا سمت شمال رفتم. قبل از خرید این ماشین راو ۴ و فیدلیتی داشتم که بخاطر ملک فروختم. تو این بازه که دست من بوده واقعا ماشین بی صدا و خیلی خوب بوده ، کشش عالی در سربالایی و گیربکس که خیلی دقیق با موتور هماهنگی داره. سیستم تعلیق ها واقعا نرم هست و کوشش به هیچ عنوان نداره و نسبت به تویوتا راو۴ خیلی نرن تر هست فیدلیتی پرایم هم که کلا عین سنگ هست. انتخاب vs5 فقط بخاطر موتور فولکس واگن بود چون اسمش اعتباره. (البته vs7 هم از همین موتور استفاده میکنه) مشکل داغ کردن و بالا رفتم آمپر رو نداشتم. و آمپر همیشه در حد نرمال و ۹۰ درجه بوده. البته مالتی مدیا زیاد کاربردی نیست فقط میتونی رادیو یا اهنگ گوش کنی ولی کیفیت خوبی داره و تاچ تمام لمسی دقیق عمل میکنه. درکل نگران شایعات که ماشین داغ میکنه یا آمپر میره بالا نباشید کا کاملا دروغ هست. بحث خدمات پس از فروش هم ماموت خودرو هم معتبره هم خدمات خولی البته تهران میده که نکته مثبتی هست. خدمات سرویس دوره ای هم ۳ سال کاملا رایگان هست.

سعید (آخرین خودرو)

من جتا vs5 دارم خیلی ازش راضیم اپشن های زیادی داره سیستم صوتی عالی دوربین ۳۶۰ درجه کروز کنترل تطبیقی و غیره شتاب فوق قوی

Zlparsa (باما)

جتا خیلی سرتر از فونیکس و اف ایکس هست،،،باید سوار بشید تا متوجه اختلاف بشید...چون جدید آمده اکثرا شناخت ندارن ،،،من سری اول تحویل گرفتم سواری بسیار لذت بخش،، خواهشن اول برید سوار بشید بعد نظر بدین

ناشناس (باما)

باور بفرماييد قصد تبليغات اين ماشين را ندارم ، الان حدود ٣ ماه هست كه ماشين را دارم ، قبلش راو٤ ٢٠١٥ داشتم ، واقعا اين ماشين نرم و عاليه ، اصلا فكر نميكردم كه انقدر خوب باشه

محمدحسین (باما)

باسلام سه ماه هست که جتا vs5 رو خریدم و در این مدت سه ماهه با ۵۰۰۰ کیلومتر کارکرد واقعا از سواری نرم و هندلینگ عالیش راضی هستم شتاب به نسبت خوب و ترمزهای عالی ای داره موتور ۱.۴ لیتری tsi فولکس واگن و گیربکس at آیسین ژاپن و بسیاری از قطعات دیگر خودرو vw هستش.

Soheilesm (باما)

یکماهه تحویل گرفتم سواریش خیلی بهتر از دیگنیتی پرستیژ هست که قبل از این داشتم . ولی خب از لحاظ قدرت و سرعت و شتاب به اون نمیرسه ولی خب باز از لحاظ کیفیت ساخت و مونتاژ و متریال خیلی سرتره نرمی سواریش فوقالعادهست و به لطف زیربندی پیشرفته اش و اون کمک های مک فرسون و مولتی لینک و این داستان ها ‌ هندلینگ فوقالعاده ای داره مصرف سوخت بسیار پایین ... ولی من چون شهرستان هستم ماموت نمایندگی نداره برای سرویس های دوره ای موندم که چطور هی باید بیارم تهران و نمایندگی مرکزی . کاش یکم گسترده تر کنه نمایندگی های خدمات پس از فروش رو . در کل راضی هستم برای مصرف خانواده و مسافرت و شهر ماشین خوبی هست .

آخرین قیمت های تحلیل شده

خودرو

قیمت

بروزرسانی

نظرات

نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش