نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۷/۵
کی ام سی ایگل، نخستین محصول مستقل کرمان موتور است که بر اساس پلتفرم خریداریشده از جک (پلتفرم J4 که کرمان موتور آن را PS1 نامیده) طراحی و توسعه یافته است. این سدان اقتصادی، یک فیسلیفت عمیق از J4 به شمار میآید که با طراحی بیرونی جدید، مجموعهای از امکانات پایه و یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی به بازار ایران معرفی شده است. هدف کرمان موتور این بوده که یک محصول بومی با هزینه نگهداری پایین، مصرف سوخت مناسب و صندوق بار جادار ارائه دهد. ایگل به عنوان نسخهای از خودروهای اقتصادی خانوادگی شناخته میشود که بر کارایی روزمره، اقتصادی بودن و خدمات پس از فروش تمرکز دارد؛ با این حال، در برخی از بخشهای داخلی و سطح آپشنها هنوز به رقبا نزدیک یا فراتر نرفته است.
طراحی خارجی ایگل به دست تیم ایرانی انجام شده و نسبت به جک J4 ظاهری مدرنتر و اسپرتتر به خود گرفته است. بیشترین تغییرات در قسمتهای جلو و عقب خودرو اعمال شده و نمای جانبی تغییرات کمتری داشته است.
روبرو
سپر جلو با بریدگیهای خطدار و پسزمینه تیره چراغها برای ایجاد ظاهر اسپرت.
نوار کرومی ضخیم بالای جلوپنجره که تا داخل چراغها امتداد یافته.
قالب بیرونی چراغها نسبت به J4 ثابت مانده اما جزئیات داخلی بازطراحی شدهاند.
جانبی
کمترین تغییر نسبت به J4؛ حفظ خطوط پایه بدنه.
برجستهکردن خط پایینی دربها برای حس پویاتر بودن.
رکاب پلاستیکی و طرح رینگهای جدید برای افزایش جلوه اسپرت.
عقب
چراغهای تمام LED متصل توسط نوار کرومی.
باله کوچک لبه صندوق بار که ظاهری جمعوجور و آیرودینامیکتر میدهد.
سپر عقب با هماهنگی بهتر و حذف حالت ناهمگون مهشکنهای بیرونزده J4.
طاهر عقب این خودرو بسیار قابل دفاع تر از قسمت جلویی طراحی شده، درک نمیکنم آن نوار استیل با این چراغ های ناهمگون وزغ مانند از چه خودرویی به ارث رسیده و اصلا پایه طراحی آن چیست. در هر صورت بنده با ظاهر این خودرو ارتباط خاصی برقرار نمیکنم!
داشبورد و چیدمان داخلی تقریباً مشابه J4 است؛ طراحی ارگونومیک و منطقی که در عین حال ساده و کمی قدیمی به نظر میرسد. تغییرات اصلی در مواد تودوزی و رنگبندی ایجاد شده است.
داشبورد و کنسول
همان ساختار J4 با طراحی ارگونومیک ولی ساده.
نمایشگر مرکزی 8 اینچی لمسی و چیدمان کنترلها مشابه J4.
فضای سرنشین و مواد
روکش صندلیها از چرم قهوهای ترکیب با پارچه؛ رنگبندی قهوهای و تزئینات مشکی پیانویی.
کیفیت متریال کابین در سطح متوسط؛ نه بالا و نه خیلی پایین.
راحتی و ارگونومی
تنظیمات دستی صندلی در 4 جهت برای راننده و سرنشین جلو.
فضای پای مناسب و صندوق بار بزرگ که برای استفاده روزمره مناسب است.
طراحی داخلی این خودرو با جک جی 4 تفاوت آنچنانی ندارد و ما را به چنیدن سال قبل بر میگرداند داشبورد های پهن پیکر و متریال های نسبتا خشک و بی روح.
مشخصات فنی ایگل تقریباً مشابه جک J4 است؛ این خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی، خروجی مناسبی دارد که برای استفاده در شهر و سفرهای بینشهری طراحی شده و تمرکز آن بر روی صرفهجویی در سوخت و نگهداری آسان است. عملکرد حرکتی آن در دسته خودروهای اقتصادی قرار میگیرد: شتاب متوسط و سواری نرم و راحت.
KMC ایگل | مشخصه |
---|---|
چهار سیلندر تنفس طبیعی خطی | پیشرانه |
1499 | حجم موتور (cc) |
104.5 اسب بخار در 6000 دور | حداکثر قدرت |
137 نیوتن متر در 4800 دور | حداکثر گشتاور |
اتوماتیک CVT (حالتهای اسپرت و برفی، شبیهسازی 6 دنده) | گیربکس |
6.5 | مصرف سوخت ترکیبی (L/100 km) |
13.5 | شتاب صفر تا 100 (s) |
170 | حداکثر سرعت (km/h) |
45 | حجم مخزن سوخت (L) |
550 | حجم صندوق بار (L) |
185/65R15 | ابعاد لاستیکها |
مکفرسون | تعلیق جلو |
بازوی پیچشی (Torsion Beam) | تعلیق عقب |
1160 | وزن خالص (kg) |
4435 × 1725 × 1505 | طول × عرض × ارتفاع (mm) |
2560 | فاصله بین محورها (mm) |
در نسخههای پایهای که عرضه شده، ایگل گزینههای کاربردی و متعارف بازار را به نمایش میگذارد. امکانات ایمنی و رفاهی پایهای وجود دارد، اما در مقایسه با رقبا، بسته آپشنی که ارائه شده چندان کامل و لوکس نیست. کرمان موتور هم وعده داده که نسخههای فولتر را به زودی ارائه خواهد کرد.
روشنایی و دید
چراغهای جلو و عقب تمام LED؛ دیلایت؛ سنسور نور (اتولایت).
حذف مهشکن جلو نسبت به برخی رقبا.
مالتیمدیا و راحتی
مانیتور لمسی 8 اینچ، USB، AUX، بلوتوث، 6 بلندگو.
فرمان با نیروی کمکی برقی؛ کروز کنترل.
صندلی و تهویه
روکش ترکیبی چرم و پارچه؛ تنظیمات دستی صندلی راننده و سرنشین جلو.
تهویه مطبوع دستی.
ترمز ABS+EBD، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، 2 ایربگ.
سنسور پارک عقب؛ TPMS (سنسور فشار باد لاستیک).
سایر امکانات
رینگ 15 اینچی آلومینیومی؛ شیشههای برقی؛ آینههای تنظیم و گرمکن برقی؛ کامپیوتر سفری؛ قفل مرکزی با ریموت.
ایگل یک محصول کاربردی و اقتصادی است که با طراحی خارجی بهروزرسانیشده، صندوق بزرگ و استهلاک پایین، نقاط قوت مشخصی دارد؛ اما در زمینه متریال داخلی، آپشنهای سطح بالا و تجربه کابین نسبت به برخی رقبا کمی ضعیفتر به نظر میرسد.
مزایا
طراحی بیرونی بهروزتر و اسپرتتر نسبت به جک J4.
پیشرانه و گیربکس با استهلاک پایین که هزینه نگهداری را کاهش میدهد.
صندوق بار بزرگ (550 لیتر) مناسب خانواده و حمل بار.
مصرف سوخت اقتصادی (حدود 6.5 L/100km).
خدمات پس از فروش شبکهای کرمان موتور که اطمینان خرید را افزایش میدهد.
معایب
طراحی داخلی تقریباً مشابه J4 و نه چندان بهروز یا لوکس.
متریال کابین در سطح متوسط و کیفیت نهانه بالا.
بسته آپشنی کامل و پیشرفته در نسخههای اولیه محدود است.
شتاب و پرفورمنس برای خریداران دنبال قدرت یا دینامیک بالا کافی نیست.
کی ام سی ایگل یک تلاش قابل توجه از سوی کرمان موتور برای ارائه یک سدان اقتصادی "بومیشده" است. با طراحی خارجی بازطراحیشده، پیشرانه قابلاعتماد 1.5 لیتری و مصرف سوخت معقول، این خودرو به گزینهای منطقی برای خریداران خودروهای روزمره و کمهزینه تبدیل میشود. اگر برای شما اقتصاد سوخت، هزینه نگهداری پایین و صندوق جادار اهمیت دارد، ایگل انتخاب مناسبی خواهد بود. اما اگر به دنبال کابین با کیفیت بالاتر، امکانات رفاهی بیشتر یا شتاب و دینامیک قویتر هستید، ممکن است رقبا در بازار گزینههای بهتری را ارائه دهند. به طور کلی، ایگل یک گام رو به جلو برای حضور مستقل خودروساز خصوصی در بازار ایران است و ارزش بررسی در محدوده قیمتی خود را دارد.
در زیر بخشی از نظرات مالکان خودرو ایگل آورده شده اما اگر شما هنوز در خرید و انتخاب این خودرو تردید دارید می توانید از بخش مشاوره خرید و فروش خودرو اتکس با کارشناسان ما به صورت آنلاین گفتگو کنید و از آنها کمک بگیرید.
میلادگلفروش (باما):
باسلام خدمت دوستان، دوهفته ای شده ایگل گرفتم و قبلا تارا و دنا پلاس داشتم، دوستان شک نکنید تارا نسبت به بقیه ماشین هایی که گفتم هندلینگ و سواری بهتری داره. دنا شتابش بهتره
ایمان (خودرو بانک):
اگه بخوام کی ام سی ایگل رو از دید یه خریدار ۳۰ ساله بررسی کنم، باید بگم که از همون اول یه سری چیزا به چشم میاد. اول از همه، ظاهرش واقعاً جذابه. اون طراحی تهاجمی و اسپرتش باعث میشه وقتی تو خیابون حرکت میکنی، یه حس متفاوتی داشته باشی. چراغهای LED جلوش با اون فرم خاصی که داره، کلی شخصیت به ماشین میده و اگه دنبال ماشینی هستی که هم کار راهانداز باشه و هم شیک، کی ام سی ایگل گزینه خوبیه.
حالا بریم سراغ داخل کابین. صندلیها راحت و جادار هستن، و وقتی پشت فرمون میشینی حس میکنی همه چی دم دستته. از نظر آپشن، انصافاً کم نمیذاره. از صفحه نمایش بزرگ گرفته تا سیستمهای کمکی رانندگی مثل کروز کنترل و سیستم ترمز خودکار. ولی یه چیزی که به نظرم میتونه اذیتکننده باشه، کیفیت بعضی از متریالهای داخل کابینه. یه سری جاها حس میکنی جنس مواد استفاده شده یه کم ارزونه، ولی خب تو این رنج قیمت، خیلی نمیشه توقع لوکس بودن داشت.
از نظر سواری و موتور هم، ماشین بدی نیست. موتور توربوش یه کشش خوبی داره، مخصوصاً تو جاده و سرعتهای بالا حس بدی بهت نمیده. ولی توی رانندگی شهری، مصرف سوخت یه کم بالاست. اگه اهل رانندگیهای طولانی یا توی ترافیکهای سنگین باشی، ممکنه این قضیه تو رو اذیت کنه. از طرف دیگه، سواریش توی جادههای ناهموار اونقدری نرم نیست و کمی خشکی حس میکنی.
در کل، برای کسی مثل من که دنبال یه ماشین جذاب و بهروز تو این رنج قیمته، کی ام سی ایگل گزینه خوبیه. امکانات خوبی داره، طراحی شیکیه و موتورش هم بد نیست. ولی اگه خیلی رو کیفیت متریال و نرمی سواری حساس باشی، شاید یه جاهایی از ماشین اذیتت کنه.
en_vahid (باما):
این ماشینو 30 تیر تحویل گرفتم و تا حالا 300 کیلومتر باهاش رانندگی کردم. کابین بی سر و صدایی داره که در مقابل سمند صفر قبلی من این پادشاهه! وقتی شیشه ها بسته و کولر روشن در اتوبان پر سر و صدا رانندگی می کنید باید حواستون به سرعت باشه، چون سکوت داخل کابین اجازه نمیده که شما متوجه سرعت بالا بشید. نمیتونم در رابطه با تارا و دنا نظر بدم چون تابه حال سواری اونها رو تست نکردم. ولی قیمتهای تقریبا یکسان این 3 خودرو در بازار می تونه بیانگر رقابت بین اونها باشه. یه سری موارد جزیی هست که من باهاش حال نکردم مثل باز کردن درب صندوق عقب و باک، که منو یاد پراید قبلی مدل 81 ام انداخت! نداشتن سانروف، کی لس، صندلی برقی، تا شدن اتوماتیک آیینه ها و تهویه اتوماتیک هم نداره که بعضی از این موارد در تارا و دنا وجود دارند که باعث میشه برخی به سمت اونها برن. ولی در سایر موارد مثل کلاستر تمام دیجیتال و مانیتور، نرمی و راحتی در سواری، چراغ های عقب و جلوی تمام ال ای دی و... که در مشخصات فنی و امکاناتش درج شده خوب و عالی و پاسخگوی نیاز، هست. درکل ما در ایران زندگی می کنیم و به غیر از این خودروهای بدون کیفیت و گران که فرقی هم نمی کنن برای کدوم شرکت و برند هستند، انتخاب دیگری نداریم. فقط تعجب من از بعضی کامنتهاست که اصلا ًتا به حال این ماشینو از نزدیک ندیدن و نظرات الکی و بدون پایه و اساس می زارن. اگر کسی میخواد این ماشینو بخره اول بره تست و بررسی جک j4 کامل ببینه و بعد امکانات ایگل رو بهش اضافه کنه انوقت تصمیم بگیره برای خرید.
رسان (باما):
والا من شاهین پلاس داشتم و ساندرو وتارا وهایماs5 ایگل الان چند ماه دارم به جرات میگم امکانات کاربردی دارد فرمان برقی دارد دوربین وسنسور عقب کروز و کنترل پایداری و کنترل در سربالایی و چهار چرخ دیسک امکانات کاربردی دارد نرم وبی صداست تارا داشتم هردقیقه اشکال برقی داشت دوستان دارند غیر اشکال برقی گیربکس قاطی میکند و پرش میکند ایگل واقعا ماشین خوب باکیفیت و نسبت به قیمت عالی تا ۱۳۵۰ میلیون از ایکس ۳۳ وتارا و شاهین پلاس خیلی بهتر پول یک سمند سورن ای اف سون است اتوماتیک سوار میشوم باامکانات خوبی استهلاک کم ومصرف سوخت بهینه
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش