نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۸/۲۶

اکستریم LX (Xtrim LX) محصولی از برند اکسید (Exeed) است که زیرمجموعهای از چری به حساب میآید و در ایران توسط مدیران خودرو (MVM) عرضه میشود. این کراساوور کوچک و کامپکت در مقایسه با محصولات فونیکس در جایگاه بالاتری قرار دارد و با تمرکز بر طراحی نسبتاً محافظهکار، امکانات رفاهی فراوان و مجموعه فنی مشترک با محصولات ردهبالای چری به بازار ایران معرفی شده است. LX بر روی پلتفرم مشترک با تیگو 7 نسل اول توسعه یافته و از پیشرانه 1.6 لیتری توربو T-GDI و گیربکس 7 سرعته دوکلاچ بهره میبرد؛ همچنین در نسخههای ارائهشده برای بازار ایران، نمونهای با سیستم دو دیفرانسیل دائمی (AWD) نیز موجود است. نقاط قوت این خودرو شامل سطح تجهیزات، بسته ایمنی و دینامیک فنی نسبتاً مناسب است؛ اما نقاط ضعفی مانند طراحی خارجی قدیمی، قیمت بالا و تیراژ محدود فروش نیز وجود دارد.
طراحی بیرونی اکستریم LX از زبان طراحی پلتفرم T1X الهام گرفته و شباهتهای زیادی به تیگو 7 نسل اول دارد. این خودرو از سال 2019 در بازار جهانی موجود است و هنوز فیسلیفت جدیدی را تجربه نکرده که این موضوع باعث میشود از نظر بصری کمی از رقبای امروزی عقب بماند. با وجود ویژگیهایی مانند جلوپنجره باریکتر که به چراغهای نازک متصل شده و سپر و گریل بزرگتر، تلاش شده تا ظاهر خودرو کمی متمایز و لوکستر به نظر برسد، اما در کل طراحی هنوز حس «نسل قبلی» به وضوح حس میشود.
منبع طراحی: پلتفرم و المانهای ظاهری مشترک با تیگو 7 نسل اول
جلوپنجره: باریک و متصل به چراغهای جلو که سپر حجیمتری ایجاد کرده است
چراغهای عقب: گرافیک و اتصال دو طرفه که شباهت به تیگو 7 دارد
خطوط بدنه: خط شانه و طراحی ستون C الهامگرفته از تیگو 7
وضعیت بهروزرسانی: بدون فیسلیفت قابلتوجه از زمان عرضه 2019
جایگاه در بازار: طراحی محافظهکار که در مقایسه با رقبا قدیمی به نظر میرسد


اکستریم ال ایکس چیزی فی مابین یک خودرو عضلانی و یک خودرو با ظاهر کراس اور خانوادگی است بر خلاف نسخه VX که کاملا عضلانی و جدی به نظر میرسد در طراحی خارجی این خودرو ظرافت اولویت بیشتری داشته است هر چند بالشخصه اصلا با جلو پنجره این خودرو ارتباط خوبی برقرار نمیکنم.
کابین LX با طراحی صفحهنمایش پیوسته و داشبورد افقی، حس آشنایی را از محصولات همخانواده به ارمغان میآورد. متریال و تریمهای به کار رفته در کنسول مرکزی، سعی دارند تا حس لوکسی را به فضا ببخشند؛ ویژگیهایی مانند غربیلک فرمان D‑Cut، نمایشگر عریض کلاستر/مولتیمدیا و حذف شیفتر ستون به نفع یک کلید باریک، از جمله نکات متمایز این کابین هستند. فضای داخلی و کیفیت آن شباهت زیادی به فونیکس تیگو 7 پرو دارد و در واقع، این دو خودرو با وجود طراحیهای متفاوت، روح مشترکی را به نمایش میگذارند.
آرایش داشبورد: ساختار پلکانی افقی با نمایشگر پیوسته
نمایشگرها: کلاستر و نمایشگر اطلاعات و سرگرمی پیوسته (دوگانه)
غربیلک فرمان: چهارشاخه D‑Cut
کنسول میانی: مجموعه کنترلی متمرکز و جایگزینی شیفتر با کلید کوچک
فضا و ارگونومی: حجم و فضای نشیمن مشابه تیگو 7 پرو
متریال و تزئینات: تریم نقرهای مات و مشکی پیانویی براق



طراحی داخلی این خودرو حکایت از حرکت خودروسازها به سمت آینده طراحی داخلی میدهد جایی که همه چیز مینیمال طراحی شده، داشبورد با خط های اتو کشیده از هم جدا شده اند عمق و ارتفاع کم و کوچکتر شده، مانیتور ها جای عقربه های جذاب مارا گرفتند که اصلا دوستش ندارم ولی در هر صورت این چینی با طراحی مدرن و امروزی کاملا منطبق شده و اگر عاشق مدرن بودن هستید قطعا وارد رابطه عمیق احساسی با کابین خودرو خواهید شد!
اکستریم LX با یک پیشرانه 1.6 لیتر توربو تزریق مستقیم (T‑GDI) طراحی شده که در بازار ایران بهصورت بنزینی و همچنین در نسخه هیبرید پلاگین عرضه میشود. این خودرو از یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچ تر (7 W‑DCT) بهره میبرد و در مدلهای بالاتر، سیستم انتقال نیرو بهصورت دودیفرانسیل دائمی (AWD) نصب شده که نسبت به نسخههای تکمحور، پایداری و شتابگیری بهتری را فراهم میکند. سیستم تعلیق جلو از نوع مکفرسون و عقب مولتیلینک است که در ترکیب با AWD، تجربه سواری بسیار خوبی را به ارمغان میآورد.
مقدار | مشخصه |
|---|---|
خطی بنزینی تزریق مستقیم | نوع موتور |
1.6 لیتر | حجم موتور |
4 / 16 | سیلندر / سوپاپ |
توربوشارژر | تنفس موتور |
197 اسب بخار | قدرت |
290 نیوتنمتر | گشتاور |
7 سرعته اتوماتیک دوکلاچ تر | گیربکس |
دودیفرانسیل (AWD) | محور محرک |
8.8 ثانیه (0-100) | شتاب 0-100 |
200 کیلومتر بر ساعت | حداکثر سرعت |
7 لیتر در 100 کیلومتر | مصرف سوخت اعلامی |
یورو 5 | استاندارد آلایندگی |
برقی | نوع فرمان |
کراساوور سایز کوچک | بدنه |
آلومینیومی | نوع رینگ |
19 اینچ | قطر رینگ |
4533 میلیمتر | طول |
1848 میلیمتر | عرض |
1690 میلیمتر | ارتفاع |
2670 میلیمتر | فاصله محورها |
1583 کیلوگرم | وزن خالص |
5 نفر | تعداد سرنشین |
351 لیتر | ظرفیت صندوق |
51 لیتر | حجم مخزن سوخت |
اکستریم LX در زمینه تجهیزات رفاهی و ایمنی به طور کامل عمل میکند و مجموعهای از سیستمهای مدرن را ارائه میدهد، از جمله مجموعه ADAS، نمایشگر بزرگ، تهویه دو منطقهای با فیلتر و پخش رایحه، و امکانات رفاهی متعدد. این بسته تجهیزات یکی از دلایل اصلی است که LX را بالاتر از خانواده فونیکس در سبد محصولات قرار میدهد.
سیستمهای کمک راننده ADAS: رادار نقطه کور، تغییر لاین، تصادف جلو و عقب، تابلوخوان
دوربین و حسگرها: دوربین 360 درجه؛ دوربین عقب؛ سنسور جلو و عقب؛ سنسور باران
سیستم روشنایی و داخلی: اتولایت؛ دی لایت؛ نورپردازی داخلی انتزاعی با 64 رنگ
نمایشگر و صوتی: کلاستر/نمایشگر 24.6 اینچ؛ سیستم صوتی 9 اسپیکر؛ ناوبری
تهویه و راحتی: تهویه دیجیتال دو منطقهای؛ فیلتر هوا و پخش رایحه؛ شارژر بیسیم 50 وات
صندلی و کنسول: صندلی برقی راننده و سرنشین؛ گرمکن و سردکن صندلی جلو؛ حافظه صندلی راننده
عملکرد و کنترل: انتخاب 6 حالت رانندگی؛ کنترل کشش و پایداری؛ اتوهلد؛ ترمز پارک برقی
کلید و ورود: ورود بدون کلید؛ استارت بدون کلید؛ استارت/استاپ از راه دور
دیگرها: گرمکن فرمان؛ پانوراما؛ سنسور فشار باد تایر؛ 6 کیسه هوای استاندارد (اطلاعات جدول: 6 عدد)



در میان نقاط قوت، LX با ترکیب فنی قوی، انتقال دو دیفرانسیل در نسخههای ردهبالا و سطح بالای رفاه و ایمنی خود، به عنوان یک گزینه جذاب در کلاس لوکس چینی خود را معرفی میکند. اما در عوض، طراحی بیرونی قدیمیتر، قیمت نسبتاً بالا و تیراژ فروش محدود، از جمله نکات منفی هستند که میتوانند بر پذیرش بازار تأثیر بگذارند.
مزایا
توان و عملکرد فنی مناسب (197 اسب و 290 نیوتنمتر)
سیستم انتقال نیرو دو دیفرانسیل AWD در نسخههای بالاتر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچ و ستاپ فنی مشترک با تیگو 7 پرو مکس
بسته امکانات رفاهی و ایمنی گسترده (ADAS، نمایشگر بزرگ، دوربین 360 و...)
کیفیت سواری بهبودیافته نسبت به نسخههای ارزانتر به دلیل مولتیلینک عقب و AWD
معایب
طراحی ظاهری که از سال 2019 تغییر قابلتوجهی ندیده و در برابر رقبا قدیمی جلوه میکند
قیمت نهایی قابل توجه که رقابتپذیری را کاهش میدهد
تیراژ فروش محدود که میتواند روی ارزش بازاری و خدمات پس از فروش تاثیر بگذارد
نبود برخی امکانات کامل سطح بالا (مثلاً اتو پارک کامل یا ماساژور صندلی در برخی نسخهها)
این خودرو به تازگی وارد بازار شده است و صحبت از ارزش قیمتی این خودرو در حال حاضر کمی بی انصافی است ولی به نظر میرسید با توجه به عقبه این خودرو در نسخه VX و کیفیت بسیار مناسب آن، این خودرو نیز در همین راه قدم برداشته است، ولی به صورت کلی با توجه به امکانات فوق العاده، شرایط ایمنی و فنی مناسب LX، میتوان این خودرو را دارای ارزش خرید مناسبی دانست.
قیمت این خودرو در آذر ماه 1404 چیزی بالغ بر 3 میلیارد 400 میلیون تومان برآورد میشود.
اکستریم LX یک خودرویی است که به طور خاص برای خریدارانی طراحی شده که به دنبال یک کراساوور با حس لوکستر، امکانات رفاهی و ایمنی بالا و همچنین یک پکیج فنی قابل اعتماد هستند. در عمل، LX دارای نقاط قوت فنی و رفاهی قابل توجهی است و در نسخههای AWD تجربه سواری و توانایی فنی خوبی را ارائه میدهد؛ اما طراحی بیرونی آن کمی قدیمی به نظر میرسد و قیمت بالای آن میتواند دو مانع اصلی برای انتخاب آن توسط خریداران امروزی باشد. بنابراین، اگر اولویت شما امکانات، تجهیزات ایمنی و کیفیت سواری است، LX میتواند گزینه جذابی باشد؛ اما اگر به دنبال طراحی بهروز یا بهترین نسبت قیمت به ارزش بازار هستید، ممکن است رقبا نوینتر بازار برای شما جذابتر باشند.


با توجه به تازه وارد بودن این خودرو نظرات محدود و مقطعی در مورد این خودرو درفضای اینترنتی موجود است ولی با این حال در همین نقطه نظرات کوتاه و خلاصه از کیفیت بسیار خوب سواری و شرایط بسیار مناسب امکانات این خودرو حاکی است ولی اگر همچنان قانع نشدید که برای خرید این خودرو دچار شک و شبهاتی هستید با کارشناس آنلاین مشاور خودرو وارد گفتگو شوید تا از جواب تمامی سوالات خود آگاه شوید. در ادامه با نظرات همراه ما باشید
عصاا (باما)
سلام الان ماشين به كيلومتر ٢٠ هزارتا رسيده كه البته هنوز نمايندگي نبردمش ماشين واقعا توو دسته چشم نوازه همه چيه ماشين درست و درمون كار ميكنه كمك هاي خيلي خووبي داره موتورش راضي كنندس و ادمو قلقلك ميده كه گاز بدي چون گيربكسش گيج بازي در نمياره يه چيز جالبي كه كشف كردم وقتي بردم ٢ تا شيشه جلورو دودي كنم ، شيشه ها ي در هاي جلو و شيشه روبرو ٢ جداره است و وقتي شيشرو پايين ميديد مشخصه پدال پشت فرمون خيلي كارامده و در مواقع خاص خيلي كارتو راه ميندازه يه معضل با دكمه جفت راهنماش دارم كه پايين ترمز دستي كار كردن و حداقل نكردن يه زبري براش بزارن كه ادم با لمس جاشو پيدا كنه، مخصوصا وقتي شاگرد دستش رو كنسوله ، ارنج به ارنج ميشي باهاش با چانگان و لوكانو هم كورس انداختم و با اختلاف كم ردشون كردم مخصوصا توو سرعت بالا من توو ماشين توو سفر جاده اي يه ماشين با كابين كيپ ، موسيقي خووب و موتور برو و البته نور مناسب توو شب ميخواستم كه خواسته هاي منو براورده كرده چون داداش خودم لوكانو داره بزاريد بگم كه واقعا سليقه ايه و يه چند تا مورد جزيي لوكانو نداره ( شيشه دودي شيشه دوجداره پدل پشت فرمون با يك قابليت كمتر افرودي كه اصلا استفاده هم نميشه با اين ماشين چينيا سطح خودرانش هم اين ٢ ٥ هست و لوكانو ٢ هست ) فقط معضل لوكانو كه رو مخمون هست همون صداي دستگيره در توو سرعت بالاس كه حساس نباشي مهم نيست و خدمات پس از فروش ٢ تا شركت متفاوت
سید (خودرو بانک)
اصلا باورم نمیشد .بسیار سواری خوبی داره و عالیه .عالی .با چینی مخالف بودم ولی ایکستریم نظرمو عوض کرد
ادامه دارد...
خودرو
قیمت
بروزرسانی
آئودی Q5 e-tron 40 2024
7,321,000,000 تومان
۱۴۰۴/۸/۲۶
زامیاد وانت نیسان دوگانه سوز 1403
990,000,000 تومان
۱۴۰۴/۸/۲۶
چانگان CS 35 پلاس تیپ 3 2024
2,450,000,000 تومان
۱۴۰۴/۸/۲۶
کیا سراتو 2.0 لیتر اتوماتیک 2017
3,300,000,000 تومان
۱۴۰۴/۸/۲۶
تویوتا کمری هیبرید پرمیوم ادیشن 2024
6,348,000,000 تومان
۱۴۰۴/۸/۲۶
فونیکس FX پریمیوم 1403
2,700,000,000 تومان
۱۴۰۴/۸/۲۶
هونگچی E-QM5 140 کیلووات 2024
2,010,000,000 تومان
۱۴۰۴/۸/۲۵
بی ای سی X3 PRO 1.5 لیتر 1403
1,410,000,000 تومان
۱۴۰۴/۸/۲۵
لکسوس NX 200 توربو fsport 2017
7,904,000,000 تومان
۱۴۰۴/۸/۲۵
فولکس گل 1386
285,000,000 تومان
۱۴۰۴/۸/۱۹
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش