اُتکس

نظرات (13)

تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۷

10 تایی های: بهترین خودرو های دنده اتومات تا 150 میلیون تومان

10 تایی های: بهترین خودرو های دنده اتومات تا 150 میلیون تومان

بشر همواره به دنبال ایجاد راهی برای راحت‌تر انجام دادن امور مختلف یا به عبارت دیگر، به دنبال رفاه و آسایش بیشتر ‌بوده و هست. یکی از حوزه‌هایی که در آن افزایش رفاه و راحتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است صنعت خودرو‌سازی می‌باشد؛ صنعت خودرو‌سازی در مقایسه با صنایع دیگر در این موضوع پیشگام بوده و روز‌ به‌ روز شاهد رونمایی از دست آورد‌های جدیدتری در این حوزه می‌باشیم. یکی از مواردی که همواره متخصصان صنعت‌خودرو به دنبال دستیابی به آن هستند ، کاهش خستگی و افزایش تمرکز رانندگان می‌باشد؛ حذف کردن پروسه کلاچ گیری برای رانندگان، اولین جرقه برای به وجود آمدن جعبه‌دنده‌های نیمه‌اتوماتیک بود که جز مهم‌ترین امکانات رفاهی در خودرو‌ها در اوایل دهه 40 میلادی محسوب می‌شد. به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی و به‌تبع ، بالا رفتن سطح انتظارات ، متولد شدن جعبه‌دنده‌های اتوماتیک‌ دور از انتظار نبود همانطور که امروزه خودرو‌های خودران در‌حال تکامل یافتن هستند و دور از انتظار نیست که چندین سال دیگر این خودرو‌ها جایگزین نسل فعلی از خودرو‌ها شوند . پس از اینکه تکنولوژی جعبه‌دنده‌های اتوماتیک به نقطه تکامل خود رسید ، همواره استفاده از این  سیستم در سراسر جهان ، جهت سهولت در رانندگی خصوصاً دهه‌های اخیر به‌علت افزایش تعداد خودرو‌ها و به‌وجود آمدن ترافیک در شهر‌ها رو به افزایش است. اما نکته قابل توجه اینجاست که هزینه تمام شده خودروهایی که از جعبه‌دنده اتوماتیک بهره می‌برند برای خریداران بسیار بیشتر از خودرویی با جعبه دنده دستی است . این موضوع در کشور ما که همواره شرایط اقتصادی خاصی داشته نیز بیشتر نمود پیدا می‌کند. اگر نگاهی به بازار خودرو ایران بی‌اندازیم، علاوه‌بر اینکه تعداد محدودی از خودرو‌های داخلی از جعبه‌دنده اتوماتیک بهره می‌برند این تعداد محدود در بازار موفقیت چندانی ندارند که دلایل خاص خود را (ماننده: استفاده از تکونولوژی قدیمی ، عدم هماهنگی مناسب گیربکس و پیشرانه و کیفیت پایین جعبه دنده های مورد استفاده...) دارد و عمدتا سهم بیشتر این بازار در دست خودرو‌های وارداتی و یا خودرو‌های مونتاژ که اکثراً خودرو‌های چینی هستند قرار دارد. در چند سال اخیر خودرو سازان چینی که به دنبال دستیابی به جایگاه مطلوب در این صنعت در جهان بودند به خوبی از این سیستم بر‌روی خودرو‌های خود استفاده کردند و با توجه به حضور پر رنگ خودرو‌سازان چینی در کشور ما ، در رده خودروهای اقتصادی و اتوماتیک بازار داخلی کشور، بی‌شک خودروهای چینی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. با توجه به افزایش قیمت‌ها در این روز‌ها انتخاب یک خودروی اتوماتیک مناسب برای خرید بسیار سخت است ، خصوصا اگر بودجه اختصاص داده شما برای این خرید در بازه زیر ۱۵۰ میلیون تومان باشد ، در این صورت اگر به‌دنبال خودرویی دسته اول و کار نکرده باشید بیشتر گزینه‌های روی میز برای شما خودرو‌های چینی مونتاژ می‌باشد اما اگر خودرو‌های دسته دوم نیز مد نظر شما باشد ، نام چند خودروی اتوماتیک وارداتی را هم می‌توان در بین گزینه‌ها دید. در ادامه در این مقاله از سری مقاله های 10 تایی های آکادمی اتکس ؛ ما به معرفی اجمالی و بررسی 10 خودرو از بهترین خودرو‌های اتوماتیک در بازه قیمتی زیر 150 میلیون تومان پرداخته‌ایم که البته شاید با دیدن برخی از موارد کمی متعجب شوید، اما با اندکی تامل می‌توان دریافت که شرایط اقتصادی کشور موجب این گونه تصمیم‌گیری در انتخاب خودرو‌ها شده است . همراه ما باشید.

10. ام وی ام x22

نمای روبروی ام وی ام x22
نمای بیرونی ام وی ام x22
نمای جانبی ام وی ام x22
نمای داخلی ام وی ام x22
نمای پشت ام وی ام x22

ام‌وی‌ام x22 یا همان چری تیگو۲ رتبه آخر این لیست ده‌تایی است که اصلی ترین علت قرار‌گیری در این مرتبه قیمت خودرو نسبت به قابلیت‌های فنی آن است . اگر بخواهیم به‌طور کلی این خودرو را مورد نقد قرار دهیم باید به توان کم پیشرانه نسبت به قیمت خودرو و شتاب پایین این خودرو به‌علت 4‌سرعته بودن جعبه‌دنده آن اشاره کرد . در بخش طراحی که نقطه قوت این خودرو محسوب می‌شود اگر از‌ شباهت زیاد این خودرو با‌ ام‌وی‌ام ۳۱۵ در نمای عقب صرفه‌نظر کنیم، در نمای جانبی و نمای روبرو بسیار هوشمندانه عمل‌شده و نمی‌توان ایراد خاصی به طراحی این خودرو گرفت، این موضوع در کابین و طراحی داخلی نیز صادق است و ورود به کابین X22 ، حالت مدرن و خوش‌ آیندی به همراه دارد ، هرچند متریال به‌ کار رفته در داشبورد چندان خوب و رضایت‌ بخش نیست‌ . امکانات رفاهی این خودرو شامل‌ : کروز‌کنترل با قابلیت تنظیم از روی فرمان،تهویه مطبوع خودکار،شیشه‌‌بالابر برقی برای چهار در،تنظیم الکتریکی آینه‌ها از داخل خودرو،تنظیم کاملا دستی صندلی‌های جلو در ۶جهت، صندلی‌های چرم با طرح مشکی و نارنجی‌ ،‌نمایشگر لمسی ۸ اینچ، دوربین عقب، می‌باشد. به‌عنوان سخن پایانی در مورد این خودرو می‌توان گفت به رغم کمبودهایی مثل پیشرانه‌ی ضعیف و تیپ‌ترونیک نبودن گیربکس آن به علت ظاهر بسیار خوب X22 که برگ برنده‌ی MVM در کلاس کراس‌اورهای اقتصادی است، می توان به عنوان یکی از گزینه ها به این خودرو فکر کرد.

جدول مشخصات فنی:

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر خطی
 حجم موتور ( cc )
1497
  قدرت موتور  ( اسب بخار )
105
   نوع گیربکس
4 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر)
6.1

9.ساینا

نمای بیرونی ساینا
نمای روبروی ساینا
نمای جانبی ساینا
نمای داخلی ساینا
نمای پشت ساینا

ساینا درواقع نسخه به‌روز شده تیبا است و هردو از پلتفرم  x200  سایپا بهره‌ می‌برند. ساینا در قسمت فنی جز جعبه‌دنده اتوماتیک از نوع CVT هیچ تفاوت دیگری با تیبا ندارد ، یعنی همان پیشرانه با حجم ۱۵۰۳ سی‌سی و قدرتی معادل ۸۷ اسب‌بخار دارد. در بخش طراحی خارجی، از نمای روبرو فرم چراغ‌ها با گوشه‌های تیز اصلی‌ترین مشخصه ساینا هستند. در نمای جانبی نیز کاملا یکنواخت و بی‌روح طراحی شده. در نمای عقب خودرو دو چراغ با اندازه کوچه به عنوان چراغ‌های اصلی و دو چراغ شب‌نما در گوشه‌های سپر جای گرفته‌اند ، همچنین سپرها با بدنه هماهنگ است و نقش ‌مهمی در زیبایی بدنه ساینا ایفا می‌کند. با ورود به داخل کابین با داشبورد مشکی رنگ که جنس آن از پلاستیک خشک است روبرو می‌شویم ،داشبورد ساینا طراحی خاصی ندارد و ادوات به سادگی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند . تجهیزات و امکانات رفاهی ساینا شامل :کروز کنترل ، ترمز ضدقفل ، ایربگ راننده و سر‌نشین جلو ،سنسور عقب ،سنسور فشار باد تایر ،ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای می‌باشد. اگر بخواهیم در بررسی ساینا به یک جمع‌بندی برسیم باید بگوییم با توجه به اینکه طراحی ساینا در مقایسه با سدان‌های کامپکت چینی که البته گران‌تر هم هستند، حرفی برای گفتن ندارد و با توجه به توان پیشرانه هنگام حرکت در سربالایی و شتاب‌گیری که ناامیدکننده‌ ظاهر می شود اما این خودرو با جعبه‌دنده اتوماتیک CVT قیمتی در حدود 62 میلیون تومان دارد که در بازار ارزان ترین خودروری اتوماتیک دست اول محسوب می‌شود.

جدول مشخصات فنی:

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر خطی
 حجم موتور ( cc )
۱۵۰۳
  قدرت موتور  ( اسب بخار )
۸۷
   نوع گیربکس
اتوماتيكCVT
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر)
7

8.دانگ فنگ H30 کراس

نمای بیرونی H30کراس
نمای روبروی H30کراس
نمای جانبی H30کراس
نمای داخلی H30کراس
نمای پشت H30کراس

دانگ فنگ H30 کراس در  سال ۱۳۹۵ توسط ایران خودرو برای ورود به بازار ایران معرفی شد و در آن زمان در بازه قیمتی زیر ۵۰ میلیون تومان قرار داشت،H30 کراس به پیشرانه نام آشنای tu5 مجهز است که 1600 سی‌سی حجم دارد و قدرتی معادل 105 اسب‌بخار تولید می‌کند و این قدرت توسط جعبه‌دنده ۴سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی ASIN ژاپن به محور جلو انتقال پیدا می‌کند. در مورد طراحی این خودرو باید بگوییم که فاقد هرگونه هیجان است و در بخش جلوی خودرو شاهد خطوط نرم و کشیده هستیم، چراغ های جلو حجیم و ساده طراحی شده‌اند. دور‌تا‌دور خودرو شاهد فلاپ‌های مشکی رنگی هستیم که به نظر می‌رسد به خاطر پسوند کراس بر روی این خودرو قرار گرفته‌اند ، از دیگر نکاتی که می‌توان به آن اشاره کرد وجود باربند به صورت فابریکی است که موجب شده تا این خودرو در نمای جانبی از سادگی درآید. بیشترین انتقاد در طراحی این خودروی چینی در نمای عقب این خودرو است چرا که در طراحی چراغ های عقب ناهماهنگی دیده می‌شود .کیفیت مواد استفاده‌ شده در کابین در حد متوسطی قرار دارد و طراحی داخل کابین کمی متفاوت‌تر از بیرون است اما چنگی به دل نمی‌زند. امکانات رفاهی نصب‌شده روی H30 کراس تجهیزاتی از قبیل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی، آینه‌های جانبی دارای راهنما و سیستم گرمایشی، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، دوربین دید عقب، سنسور پارک،روکش چرمی غربیلک فرمان، كليدهای كنترلی سيستم صوتی و بلوتوث هندزفری، صفحه نمايش لمسی ۶.۵ اينچی با قابليت پخش فايل‌های صوتی و تصويری و سيستم رهياب، جاعینک، صندلی‌های عقب تاشو، صندلی راننده با قابلیت تنظیم دستی در ۶ جهت هستند. فضای مناسب برای سرنشینان ، امکانات رفاهی ضروری و کاربردی، نرمی ، کابین کم‌صدا و راحت از مزیت‌های H30 کراس محسوب می‌شوند.

جدول مشخصات فنی:

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر خطی
 حجم موتور (cc )
1600
  قدرت موتور  ( اسب بخار )
105
   نوع گیربکس
4 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر)
7.04

7.برلیانس H330

نمای بیرونی برلیانس H330
نمای روبروی برلیانس H330
نمای جانبی برلیانس H330
نمای داخلی برلیانس H330
نمای  پشت برلیانس H330

برلیانس یکی از چینی‌های خوش‌نام بازار کشور است. پیشرانه برلیانس H330 یک پیشرانه 1500 سی‌سی است و قدرت تولیدی این پیشرانه 103 اسب بخار است. معروف‌ترین بخش در بررسی طراحی بدنه برلیانس جلو پنجره آن است که شباهت زیادی به محصولات بی‌ام‌و دارند و دلیل آن شراکت دو خودروساز برلیانس و بی‌ام‌و در سال‌های اخیر است. چراغ‌های جلو طراحی هماهنگی با سایر بخش‌های خودرو دارند همچنین نمای جلوی خودرو طراحی حجیم و پف‌کرده دارد و مکان نصب مه شکن ها به خوبی انتخاب شده است .در نمای جانبی برلیانس H330 شاهد یک خط برجسته که از گلگیر جلو شروع شده و با عبور از بالای دستگیره های در به گلگیر عقب میرسد هستیم که نمای جانبی این خودرو را از سادگی نجات داده. با اینکه H330 در نمای عقب طراحی به‌روزی ندارد اما نمایی قابل قبول را ارايه می‌دهد. در کابین این خودرو نیز با طراحی به‌روزی روبرو نخواهیم شد اما کابین دارای کیفیت قابل قبولی است. سانروف برقی دوحالته، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سنسور دنده عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی سیستم صوتی دارای ورودی USB و ۶ عدد بلندگو ، بسته شدن پنجره‌ها با ریموت، قابلیت تنظیم صندلی راننده در هشت جهت، چراغ مه شکن جلو، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، روکش چرمی غربیلک فرمان از امکانات رفاهی این خودرو چینی هستند.با توجه به جعبه‌دنده‌ی تیپ‌ترونیک برلیانس H330،رانندگی با حالت تعویض دستی دنده نیز امکان پذیر شده است و همچنین تعویض دنده ها به نرمی انجام می‌شود. اما در رانندگی هیجانی و پرگاز، کمی ناهماهنگی بین پیشرانه و جعبه‌دنده قابل مشاهده است.

جدول مشخصات فنی:

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر خطی
 حجم موتور (cc )
1500
  قدرت موتور  ( اسب بخار )
103
   نوع گیربکس
4 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر)
6.7

6.چانگان cs35

نمای بیرونی چانگان cs35
نمای روبرو چانگان cs35
نمای جانبی چانگان cs35
نمای داخلی چانگان cs35
نمای پشت چانگان cs35

چانگان cs35 در کلاس SUV قرار دارد و طی سال‌های اخیر خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته‌اند؛ همچنین بهره‌مندی این خودرو از جعبه‌دنده اتوماتیک موجب شده تا در بازار خودرو تقاضای خوبی داشته باشد. سایپا این خودرو را با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری تولید می‌کند ، پیشرانه‌ی یادشده از نوع چهار سیلندر خطی است و قدرتی معادل ۱۲۳ اسب‌بخار دارد. CS35 طراحی نسبتا جذابی دارد و می‌توان گفت تقریبا به جزئیات در طراحی این خودرو دقت شده؛ بدنه شامل خطوط عضلانی می باشد و بخش جلو و عقب خودرو هماهنگی مناسبی با یکدیگر دارند و در بخش طراحی خارجی نمره قبولی را با اندکی اغماز دریافت می کند.CS35 فضای کابین زیباتری نسبت به بدنه‌ی خود دارد و می‌توان گفت که در این مورد از شرکت های غربی الهام گرفته. امکاناتی که سایپا برای این خودرو در نظر گرفته شامل سیستم کروز کنترل، کامپیوتر اطلاعات سفری، سانروف، صندلی راننده با امکان تنظیم شش جهته‌، آینه‌های جانبی برقی، سنسور پارک دنده‌عقب، صندلی چرمی، چراغ‌های جلوی هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب و گرم‌کن شیشه‌ی عقب هستند.

جدول مشخصات فنی:

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر خطی
 حجم موتور (cc )
1600
  قدرت موتور  ( اسب بخار )
123
   نوع گیربکس
5 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر)
7

5.بسترن B30

نمای بیرونی بسترن b30
نمای روبروی بسترن b30
نمای جانبی بسترن b30
نمای داخلی بسترن b30
نمای پشت بسترن b30

بسترن B30 توسط گروه خودروسازی بهمن در ایران عرضه می‌شود. پیشرانه ای که بسترن B30 از آن بهره میبرد یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۷ اسب بخار است که در زمانی حدود ۱۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و البته تاحدودی کند عمل کند. جعبه‌دنده 6 سرعته این خودرو محصول برند ژاپنی AISIN است و هماهنگی مناسبی دارد. محصولات بسترن از طراحی خوبی برخوردارند  که B30 نیز از این قاعده مستثنی نیست، هماهنگی مناسبی بین چراغ‌ها و جلو پنجره وجود داردو جلو پنجره آن تا حدود زیادی به النترا شباهت دارد. در نمای جانبی دارای خطوطی حجم‌دهنده است که مهم‌ترین آنها، از لبه‌ی چراغ جلو تا چراغ عقب وجود دارد. پایین درها و نزدیک رکاب‌ها نیز، خطی مورب وجود دارد، همانند اکثریت خودرو های چینی این خودرو نیز در نمای پشتی ضعف دارد و نسبت به نمای جلویی خود که جسور است بسیار ساده طراحی شده.امکانات بسیار خوبی در این خودرو در دسترس است که شامل سانروف، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک، ناوبری ماهواره‌ای به زبان فارسی همراه با توانایی مسیریابی در ترافیک، قابلیت اتصال تلفن همراه به پخش‌کننده‌ی چند رسانه‌ای از طریق USB، AUX و بلوتوث، می‌شود. بسترن B30، علاوه بر رینگ‍‌های اسپرت ۱۶ اینچ آلومینیوم، دارای چراغ‌های رشنایی روز، آینه بغل‌های راهنمادار، چراغ عقب‌های LED و سیستم خاموش و روشن شدن خودکار چراغ‌های اصلی است.

جدول مشخصات فنی:

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر خطی
 حجم موتور (cc )
1600
  قدرت موتور  ( اسب بخار )
107
   نوع گیربکس
6 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر)
8.5

4.رنو ساندرو

نمای بیرونی ساندرو
نمای روبروی ساندرو
نمای جانبی ساندرو
نمای داخلی ساندرو
نمای پشت ساندرو

ساندرو با خودروی تندر90 پلاس هم نسل است و مونتاژ آن در سال ۹۴ در پارس خودرو آغاز شد. طراحی ساندرو حس و حالی تقریبا خشک داشته و مانند تندر 90 احجام فراوانی روی بدنه آن به چشم می خورد که همین مورد حس و حالی پف‌آلود به آن داده است. چراغ های نسبتا بزرگ به همراه ستون های ضخیم از ویژگی های طراحی ساندرو است. کابین ساندرو مانند تندر90 دارای طراحی بسیار ساده است که همین امر موجب جا ماندن از دیگر رقبا شده. از جمله تجهیزات رفاهی ساندرو می‌توان به مواردی مانند چراغ مه‌شکن جلو، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، سیستم صوتی مجهز به پورت USB، چهار بلندگو، کنترل سیستم صوتی زیر غربیلک فرمان، قفل مرکزی به‌ همراه کنترل از راه دور و سیستم ضد سرقت اشاره کرد.در بخش فنی  حجم پیشرانه ساندرو 1600سی‌سی است که ۱05 است بخار قدرت تولید می کند ، همچنین این خودرو از جعبه‌دنده اتوماتیک 4 سرعته AL4 بهره میبرد که نسخه به روز شده جعبه‌دنده پژو207i می‌باشد. خریداران این خودرو بیشتر کسانی هستند که به کیفیت خودرو در مقابل آپشن های بیشتر اهمیت بیشتری می دهند.

جدول مشخصات فنی:

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر خطی
 حجم موتور (cc )
1598
  قدرت موتور  ( اسب بخار )
105
   نوع گیربکس
4 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر)
8.3

3.‍ پژو ۲۰۷i

نمای بیرونی 207i
نمای روبروی 207i
نمای جانبی 207i
نمای داخلی 207i
نمای پشت 207i

پژو207 در اوایل سال 1389 عرضه شد سپس در سال 1395 نمونه به روز شده آن با تغییراتی در بدنه ، کابین و اضافه شدن آپشن های بیشتر وارد بازار گردید.این خودرو از طراحی آیرو‌دینامیکی برخوردار است و ترکیب چراغ ها با جلو پنجره دارای تناسب است.چراغ های جلوی ۲07i دارای دی‌لایت می باشند و چراغ های عقب این خودرو نیز دارای طراحی c شکل می باشند. طبیعتا 207i در مقابل رقبایی مانند برلیانس و دانگ‌فنگ H30 کراس در طراحی کابین حرفی برای گفتن ندارد . اگر بخواهیم به صورت اجمالی مروری بر امکانات و تجهیزات رفاهی ۲۰۷i داشته باشیم می‌توانیم به مواردی همچون سيستم مالتي‌مديا با صفحه نمايش 7 اينچي لمسي ، GPS ، DVD ، پورت USB ، بلندگو درهاي جلو و عقب ، تيوتر صوتي جلو ، بلوتوث ، کروز کنترل ، سنسور دنده عقب ، دوربين دنده عقب ، آينه هاي جانبي برقي راهنما دار هم رنگ بدنه ، دی لایت ، قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو و رینگ‌های ۱۴ اینچ آلومینیومی اشاره کنیم. پیشرانه ۱.6 لیتری 207i که همان tu5 است 105 اسب بخار قدرت تولید می کند. حرکت و شتاب گیری با جعبه‌دنده تیپ ترونیک این خودرو مناسب بوده البته حالت تیپ‌ترونیک در 207i کمی ناهمانگ بوده و در معکوس پذیری ها چندان مناسب عمل نمی کند.

جدول مشخصات فنی:

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر خطی
 حجم موتور (cc )
1587
  قدرت موتور  ( اسب بخار )
105
   نوع گیربکس
4 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر)
7.1

2.هیوندای i20 (مدل های ۲۰۱۳ الی ۲۰۱۵)

نمای بیرونی i20
نمای روبروی i20
نمای جانبی i20
نمای داخلی i20
نمای پشت i20

 هیوندای i20 از جمله خودرو های پرطرفدار کشور در سگمنت B به حساب می‌آید ، هرچند خودروی کیا پیکانتو، مشابهت‌هایی با i20 دارد، اما به دلیل فضای کوچک‌تر سرنشین و صندوق بار، رغیب قدری محسوب نمی شود. i20 از طراحی حساب شده و زیبایی بهره می‌برد و با توجه به ابعادش این خودرو برای مصارف شهری بسیار مناسب است. با اینکه مجموعه کابین و داشبورد این خودرو دارای فرمی ساده است اما ، اصلا خسته کننده به نظر نمی‌رسد ،از نکات مثبت هیوندای i20 که به محض نشستن پشت فرمان متوجه می‌شوید، فضای کافی با توجه به کلاس بدنه است. در مجموع می‌توان به طراحی هیوندای i20 در کلاس هاچبک‌های میان‌رده، نمره‌ی قبولی داد پیشرانه این خودروی کره ای ۱0۱ اسب بخار را از حجم 1.4 لیتر دریافت می کند و با وزن مناسب خود خودرویی چابک محسوب می‌شود . استهلاک پایین و مصرف سوخت مناسب از ویژگی های دیگر این خودرو به حساب می آید.ترمز ضدقفل ،ایربگ سرنشین جلو ، ایربگ پرده‌ای ، ایربگ جانبی جلو،ٰسنسور عقب نیز خلاصه از جمله امکانات رفاهی در این خودرو است.

جدول مشخصات فنی:

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر خطی
 حجم موتور (cc )
1400
  قدرت موتور  ( اسب بخار )
101
   نوع گیربکس
4 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر)
6

1.کیا سراتو (۲010)

نمای بیرونی سراتو2010
نمای روبروی سراتو2010
نمای جانبی سراتو2010
نمای داخلی سراتو2010
نمای پشت سراتو2010

قطعا جای تعجب دارد که چرا باید خودرویی با مدل ۲۰۱۰ در رتبه نخست این لیست قرار بگیرد اما این حقیقت اقتصاد و بازار خودروی کشور است و باید پذیرفت که هم‌اکنون کیفیت خودرویی که در سال ۲۰۱۰ به صورت وارداتی به کشور آمده بیشتر از همان خودرو با مدل به روز که به صورت مونتاژ ارائه می شود است. کیاسراتو نسل دوم که حدود ۱۰ سال پیش با چهره ای محافظه‌کار وارد ایران شد از پیشرانه ۲ لیتری قدرتمندی بهره‌ می‌برد و قادر به تولید قدرتی معادل ۱۴۲ اسب‌بخار است که به خوبی با جعبه‌دنده اتوماتیک خود هماهنگ می‌باشد و در بحث شتاب و کشش نیز راضی‌کننده است. در رابطه با طراحی کیا‌سراتو ، این خودرو هنوز هم یکی از سدان‌های خوش چهره بازار ایران محسوب می‌شود همچنین در بخش امکانات لیست امکانات و تجهیزات این خودرو شامل : سنسور پارك‌ دنده‌عقب، کیسه‌هوای دومرحله ای پیشرفته در داشبورد و کیسه هوای پرده‌ای، كروز‌كنترل ، سيستم كليد هوشمند Key Less + Smart Key ، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ به همراه سیستم ضدقفل ABS، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سانروف می‌باشد. درکل همه موارد در این خودرو در حد تعادل است و بهره‌گیری از جعبه‌دنده تیپ‌ترونیک از نکات مثبت کیاسراتو است و با اندکی دقت و جستجو می‌توانید مالک یک خودروی اتوماتیک و با کیفیت وارداتی باشید.

جدول مشخصات فنی:

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر خطی
 حجم موتور (cc )
200
  قدرت موتور  ( اسب بخار )
156
   نوع گیربکس
6 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر)
8

نظرات

  • ابوالقاسم پیری

    ۱۴۰۰/۱۱/۱۵

    فوق العاده بود مرسی

  • وفا

    ۱۴۰۰/۱۰/۳

    برلیانس خوبه

  • پرهام

    ۱۴۰۰/۲/۱۱

    بدک نبود

  • ژیلا

    ۱۴۰۰/۱/۱۱

    اطلاعات خوبی بود

  • مبین

    ۱۳۹۹/۱۲/۷

    جالبه

  • اذر

    ۱۳۹۹/۱۰/۱۸

    بسیار عالی بود ممنونم

  • غلامرضا رشيدآبادي

    ۱۳۹۹/۱۰/۳

    بسيارعالي

  • دانیال کریمی

    ۱۳۹۹/۹/۲۰

    بدک نبود

  • دانیال کریمی

    ۱۳۹۹/۹/۲۰

    بدک نبود

  • یلدا

    ۱۳۹۹/۶/۵

    عالی بوددددد

  • مهدیس

    ۱۳۹۹/۶/۵

    اصلا خوب نبود

  • پرویز

    ۱۳۹۹/۳/۱۱

    خیلی عالی بود ممنونتم بسیار سایت خوبی بود

  • حامد

    ۱۳۹۸/۱۱/۲

    عالی بود ممنون از سایت خوبتون https://renoyar.ir