نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۴/۲۵
در ادامه مجموعه مقالات 10 تایی که بهترین خودروهای داخلی و چینی و خودروهای کارکرده خارجی را بررسی کردیم این بار قصد داریم تا خودروهای ( تا رنج قیمتی 200 میلیون تومان ) را در بازار بررسی کنیم و در بخش ها و کلاس های مختلف دو خودرو را معرفی کنیم.
نگاهی به فهرست قیمت خودروها در بازار ایران، حتی مدلهای اقتصادی را دستنیافتنی جلوه میدهد. بسیاری از تولیدات شرکت های خودروسازی در بازار آزاد بالای 200 میلیون تومان در حال معامله شدن هستن و همین موضوع خرید خودرو را برای قشر زیادی بسیار سخت می کند. خودروهایی که در بازه قیمتی 100 تا 200 میلیون هستند امروزه درصد قابل توجهی از معاملات را به خود اختصاص می دهند. با افت کیفیت خودروهای داخلی و بروز مشکلات حتی در خودروهای صفر، سعی کردیم در این مقاله به بررسی خودروهای کارکرده که کیفیت نسبتا بهتری از سایر خودروها در این بازه قیمتی 200 میلیون تومانی دارند بپردازیم. همچنین در این مقاله 10 تایی با بررسی تیپ های مختلف خودروهای سواری و کلاس بدنه تلاش کردیم تا حداقل 2 خودرو را از هر کلاس با در نظر گرفتن این بازه قیمتی معرفی کنیم. خودروها بر اساس گروه ( هاچبک _ سدان _ وانت _ کراس اوور و آفرود ) لیست شده اند. پس در ادامه با آکادمی اتکس همراه باشید
برلیانس H220 محصولی مشترک از سایپا و برلیانس چین که توانسته در رده خودروهای اقتصادی و هاچبک به رقیب سرسختی برای محصولات داخلی تبدیل شود. برلیانس H220 از یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ مجهز به تکنولوژی VVT، با ۱۰۳ اسب بخار نیرو و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این موتور با کمک یک گیربکس شش دنده اتومات یا ۵ دنده دستی، خروجیهای خود را به چرخهای جلو خودرو ارسال میکند. حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده و مصرف سوخت ترکیبی آن در مدل دنده دستی ۶.۴ لیتر به ازای هر صد کیلومتر و در مدل اتومات آن نیز ۶.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است. از مهمترین تجهیزات این خودرو میتوان به مواردی مانند سیستم تهویه مطبوع، کامپیوتر سفری، سنسور دنده عقب، صندلی راننده و سرنشین جلو قابل تنظیم در ۴ جهت، قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور، تنظیم الکتریکی آینهها، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، چراغ مه شکن جلو، ایموبلایزر و چند مورد دیگر اشاره کرد. این خودرو همچنین به برخی تجهیزات ایمنی مانند کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS و EBD، میله فرمان جمع شونده، قفل اتومات دربها هنگام افزایش سرعت، باز شدن خودکار دربها به هنگام تصادف و ایموبلایزر مجهز شده است.
جدول مشخصات فنی
ایتم ها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ |
حجم موتور ( لیتر ) | 1498 سی سی |
قدرت موتور ( اسب بخار ) | ۱۰۳ اسب بخار |
شتاب صفر تا صد ( ثانیه) | _ |
نوع گیربکس | 5 سرعته دستی |
mvm 315 از سال ۱۳۹۱ در بازار کشورمان حضور دارد و از سال ۱۳۹۴، نسخه فیس لیفت آن توسط مدیران خودرو در ایران فروخته میشود. این خودرو یک هاچ بک کامپکت است که به یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ با ۱۰۷ اسب بخار نیرو و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است که با یاری یک گیربکس ۵ دنده دستی، نیروی تولید شده را به چرخهای جلوی خودرو ارسال می کند. ام وی ام ۳۱۵ حداکثر سرعتی برابر با ۱۷۰ کیلومتر دارد و صفر تا صد را حدوداً در ۱۲ ثانیه میتواند پر کند. mvm 315 جدید مصرف سوخت پایینی دارد و به واسطه تعویض دندههای نرم و روان، کاملا مناسب مصارف درون شهری است. این خودرو را خدمات فروش و پس از فروش مناسب مدیران خودرو پشتیبانی میکند و به واسطه همین خدمات رضایتبخش، در بازار به فروش خوبی دست یافته است. mvm 315 خودرویی مناسب برای افرادی است که به دنبال یک هاچبک کم مصرف شهری هستند و تمایل دارند تا در اتومبیل خود از امکانات رفاهی و ایمنی به نسبت مناسبی بهرهمند شوند.
جدول مشخصات فنی
ایتم ها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور ( لیتر ) | 1497 سی سی |
قدرت موتور ( اسب بخار ) | 107 اسب بخار |
شتاب صفر تا صد ( ثانیه) | 12 ثانیه |
نوع گیربکس | 5 سرعته دستی |
تندر 90 در ابتدا به عنوان جایگزینی برای خودرو پیکان در نظر گرفته شده بود و در سال 1386 توسط شرکت ایران خودرو در مدل های مختلف به بازار عرضه شد. این محصول به عنوان خودرویی اقتصادی برای قشر متوسط جامعه طراحی شده و در آن امکانات و آپشن های زیادی مشاهده نمی شود و کمپانی تمرکزش را روی استحکام و کیفیت این خودرو قرار داده است به طوری که توانسته 3 ستاره ایمنی از موسسه معتبر اروپایی ENCAP دریافت کند. گرچه تندر۹۰ امکانات زیاد و ظاهر خاصی ندارد ولی در عوض خودروی بسیار کاربردی است. داشتن فضایی جادار، کیفیت سواری منطقی و مصرف کم آن را تبدیل به خودرویی ایده آل برای مصرف شهری و قشر متوسط کرده است. با توجه به قیمت اولیه این خودرو و ظاهر نه چندان زیبایش در ابتدا مورد استقابل مردم قرار نگرفت و همین موضوع سبب شد تا در ابتدا، تندر ۹۰ فروش چندانی نداشته باشد اما پس از مدتی و با پی بردن مشتریان به نقاط قوت و کیفیت خوب این خودرو ورق به نفع تندر برگشت و توانست تبدیل به رقیبی برای پژو ۲۰۶ پرطرفدار و سایر محصولات داخلی شود.
جدول مشخصات فنی
ایتم ها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور ( لیتر ) | 1598 سی سی |
قدرت موتور ( اسب بخار ) | 105 اسب بخار |
شتاب صفر تا صد ( ثانیه) | 10.2 ثانیه |
نوع گیربکس | 5 سرعته دستی |
دنا یک خودرو ملی دیگر از ایران خودرو است که تولید آن از سال 1393 در این شرکت آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. دنا به نوعی مدل جدید از سمند محسوب میشود و پس از سمند EL، سمند LX و سورن، جدیدترین محصول در رده مشابه خانواده سمند است. طراحی متفاوت و جدید در داخل و خارج خودرو در کنار بهرهمندی از امکانات رفاهی و ایمنی متعدد، دنا را به گزینهای مطلوب برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل کرده است. فضای داخلی کم نسبت به خودروی سمند، عدم هماهنگی پیشرانه و خودرو که باعث ضعیف عملکردن و شتاب نه چندان خوب این خودرو می شود و صندلی های نامناسب از ایرادها و نکات منفی این خودرو هستند که همچنان برطرف نشده اند. طراحی بهتر و اپشن های بیشتر سبب شده خریداران تمایل بیشتری نسبت به خرید این خودرو با سمند که به نوعی نسل قدیمی این خودرو بشمار می رود داشته باشند. متاسفانه در سال 98 برخی تجهیزات آن نظیر رینگهای آلومینیومی ( در بعضی مدل ها )، ترمز دیسکی عقب و کروز کنترل از لیست آپشنهای استاندارد این خودرو حذف شدند تا یکی از مهمترین مزایای دنا معمولی نسبت به رقبایی همچون پژو پارس و سمند سورن از دست برود.
دنا همان پیشرانه ۱.۷ لیتری EF7 را در دل خود جای داده و به کمک آن ۱۱4 اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس ۵ دنده دستی نیز به خدمت گرفته شده تا این میزان نیرو را به چرخهای جلوی انتقال دهد. شتاب رسمی دنا 12 ثانیه عنوان شده و حداکثر سرعت آن نیز به رقم ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت میرسد. در این بین دنا معمولی معادل ۷.۷۴ لیتر سوخت به ازای پیمایش در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند
جدول مشخصات فنی
ایتم ها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور ( لیتر ) | 1645 سی سی |
قدرت موتور ( اسب بخار ) | 114 اسب بخار |
شتاب صفر تا صد ( ثانیه) | 12 ثانیه |
نوع گیربکس | 5 سرعته دستی |
تاریخ حضور نیسان زامیاد در ایران به بیش از 4 دهه میرسد و هوادارانش نسبت به تواناییهای خارقالعاده آن افتخار میکنند؛ خودرویی که به صورت استاندارد 2.2 تن بار حمل میکند ولی بهصورت غیر استاندارد رکورد بیش از 3 تن را نیز دارد! درحالیکه اغلب وانتهای باری موجود در کشورمان، توانایی حمل باری در حدود یک تن را دارند. زامیاد همیشه به خاطر بحث ایمنی بدنه، مصرف سوخت و آلایندگی تحت فشارهایی بوده است. با این حال شرکت سازنده طی سالهای اخیر تغییراتی روی آن اعمال کرده ولی این تغییرات هنوز هم به لحاظ فنی چندان نظر کارشناسان را جلب نمیکند. نیسان آبی متولد دهه 70 میلادی و در واقع سومین نسل نیسان جونیور (سری 140) است. تولید این پیکاپ ژاپنی در ایران همزمان با برخی بازارهای جهانی بود و از ابتدای دهه 50 شمسی نیز اولین نسخههای مونتاژی آن از کارخانه زامیاد بیرون آمد. در اواسط دهه 60 شمسی خط تولید آن به سایپا واگذار شد و سایپا هم برای نخستینبار پیشرانه Z24 داتسون 720 را در دل این وانت گذاشت و با نام سایپا 24 آن را به بازار فرستاد. در اواخر دهه 70 شمسی خط تولید نیسان آبی دوباره به زامیاد برگشت و نامش از سایپا 24 به زامیاد Z24 تغییر کرد. تولید نیسان آبی از اواخر دهه 70 شمسی تابه امروز همچنان در زامیاد باقی مانده و در دو دهه اخیر، بهبودهای بسیار اندکی روی آن اعمال شده است. بهبودهایی مانند: تغییر چهره مختصر این خودرو (Z24NB) در اواخر دهه 80 شمسی، اضافهشدن ترمز ABS و EBD، اضافهشدن پیشرانه 2.8 لیتری برای مدل دیزلی، اضافهشدن پیشرانه 2.4 لیتری برای مدل دوگانهسوز، تغییر میلفرمان، نصب محدودکننده سرعت و نصب تاخوگراف. سایپا از سال 95 مدل آپشنال وانت نیسان را به بازار فرستاد که چندین ویژگی جدید مانند فرمان هیدرولیک، کولر، رینگ یکتکه و لاستیک رادیال را بیشتر از نیسانهای سابق داشت. از زمستان 98 نیز سایپا تولید دوباره نیسان دیزلی را بعد از توقف دوساله، از سرگرفت البته با این تفاوت که مدلهای 98 نیسان دیزلی مجهز به استاندارد یورو 5 هستند درحالیکه پیشرانه مدلهای 95 آن از نوع یورو3 بود.
جدول مشخصات فنی
ایتم ها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر |
حجم موتور ( لیتر ) | 2400 سی سی |
قدرت موتور ( اسب بخار ) | 100 اسببخار |
شتاب صفر تا صد ( ثانیه) | 18 ثانیه |
نوع گیربکس | 5 سرعته دستی |
از جمله محصولات تجاری شرکت بهمن موتور وانت کارا تک کابین و دو کابین است که یک وانت اقتصادی محسوب میشود. این خودرو به واسطه نبود رقیب قدرتمند توانسته به فروش بسیار خوبی در ایران دست یابد. سطحی کیفی وانت کارا طبعا تعریفی ندارد و اصلا نباید به آپشنها و امکانات رفاهی آن نیز فکر کنید، زیرا بجز یک سیستم تهویه مطبوع آپشن دیگری در آن نخواهید یافت. وانت کارا در مدلهای تک و دو کابین از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری بهره میبرد. این پیشرانه میتواند 111 اسب بخار قدرت و 171 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. نیرو تولید شده نیز از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخهای جلو فرستاده میشود. براساس اعلام بهمن موتور، مصرف ترکیبی وانت کارا در حدود 9 لیتر در هر صد کیلومتر است که نسبت به سایر وانتهای هم رده مصرف سوخت مناسی به نظر میرسد. توانایی حمل 600 و 1000 کیلوگرم بار در مدلهای دو و تک کابین و مصرف سوخت نسبتا مناسب، شاید تنها مزیتی باشد که بتوانیم برای وانت کارا ذکر کنیم، اما از سوی دیگر کیفیت پایین تولید، متریال پلاستیکی کابین، نبود آپشن و چندین اشکال ریز و درشت دیگر را میتوان در لیست معایب این خودرو جای داد. تجربه نشان میدهد که به ایمنی خودروهای ایرانی، به خصوص وانت، نباید دید مثبت داشته باشیم. وانت کارا نیز برای شما خودرو ایمنی نخواهد بود و فقط 2 کیسه هوا، ترمز ABS و سیستم EBD را میتوان به عنوان آپشن ایمنی در آن یافت.
جدول مشخصات فنی
ایتم ها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپ |
حجم موتور ( لیتر ) | 1999 سیسی |
قدرت موتور ( اسب بخار ) | 111 اسب بخار |
شتاب صفر تا صد ( ثانیه) | _ |
نوع گیربکس | 5 سرعته دستی |
چری تیگو 3 که در ایران با کد X33 عرضه میشود، یکی از خودروهای پرفروش چینی کشور است. این کراساور پرفروش چری با پیشرانهی دولیتری تنفس طبیعی در ایران فروخته میشود. این مدل قدرت ۱۳۶ اسببخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه بههمراه نهایت گشتاور ۱۸۰ نیوتنمتر در ۴۳۰۰ دور بر دقیقه تولید میکند. کراساور X33 با جعبهدنده خودکار CVT و هفتسرعته (در حالت تعویض دستی) عرضه میشود که نتیجهی آن، رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت در زمانی حدود ۱۴.۵ ثانیه است. نهایت سرعت خودرو با موتور دولیتری، ۱۷۰ کیلومتربرساعت و میانگین مصرف سوخت با بنزین معمولی ایران، نزدیک به 10 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.
علاوهبر پیشرانهی دولیتری و جعبهدندهی خودکار این خودرو در نمای بیرونی به قابلیتهای از این دست مجهز است :
ریل باربند، رینگهای اسپرت آلومینیوم هفده اینچ با لاستیکهایی به پهنای ۲۱۵ میلیمتر، سانروف، بال عقب، نوار LED روشنایی روز، مهشکن، آینهبغل فلزی مجهز به راهنما و تنظیم برقی. در بعضی مدلها، گرمکن داخل آینهبغل و بادگیر پنجرههای جانبی نیز وجود دارد؛ اما تمامی نسخهها آنتن سنّتی دارند و امکان ورود به خودرو با لمس انگشت روی دستگیره وجود ندارد.
ازنظر آپشنهای ظاهری و امکانات رفاهی، نمیتوان نمرهی فوقالعادهای برای X33 درنظر گرفت. البته، این شرایط کموبیش برای تمامی خودروهای چینی در این محدودهی قیمت وجود دارد. بهرهگیری از نمایشگر لمسی هشت اینچ و کامپیوتر سفری، مهمترین نکات مثبت این خودرو در بحث آپشنهای رفاهی هستند؛ اما فقدان صندلی برقی، حسگر نزدیک شدن به اجسام از جلو و جوانب، تهویهی مطبوع خودکار، کیسه هوای پردهای و آنتن کوسهای در تمامی نسخههای X33 سؤالبرانگیز است.
جدول مشخصات فنی
ایتم ها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر |
حجم موتور ( لیتر ) | 2000 سی سی |
قدرت موتور ( اسب بخار ) | 136 اسب بخار |
شتاب صفر تا صد ( ثانیه) | 14 ثانیه |
نوع گیربکس | CVT |
یکی از قدیمیترین کراساورهای چینی بازار ایران است که به دلیل قیمت اقتصادی و فقدای رقبای پرتعداد در کلاس خود، همچنان مورد توجه مردم کشورمان قرار دارد. لیفان X60، یکی از قدیمیترین مصحولات حاضر در خط تولید شرکت سازنده و اولین کراساور این برند، محسوب میشود. این خودرو، سال ۲۰۱۱ رونمایی شد و با فیسلیفت جزئی در سال ۲۰۱۵، بهروزرسانی شد. لیفان X60، مجهز به پیشرانهی ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی است که قدرت ۱۳۱ اسببخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید میکند. نهایت گشتاور این خودرو، ۱۶۸ نیوتنمتر است که از ۴۲۰۰ دور بر دقیقه حاصل میشود. نمونهی جدید، دارای جعبهدنده خودکار CVT با قابلیت تعویض بهصورت دستی است و به همین دلیل، ۱۳.۵ ثانیه پس از شروع حرکت، سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت میکند. نهایت سرعت لیفان X60 خودکار، ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است و بنا به گزارشهای استفادهکنندگان در ایران، میانگین مصرف سوخت ۸.۵ تا ۹ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر دارد. این خودرو، دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است. موتور ۴ سیلندر لیفان X60، بهصورت ۱۶ سوپاپ با سیستم زمانبندی متغیر (VVT)، همراه میلسوپاپ دوبل بالاسری (DOHC) عرضه میشود. هرچند که ارزانترین کراساور لیفان، در بسیاری از بازارهای مهم دنیا، از جمله استرالیا عرضه نمیشود تا مجبور به رعایت استانداردهای ۴ ستاره باشد؛ عملکرد قابل قبولی را در تستهای ایمنی نشان داده است. البته امتیازات کسب شده توسط این خودرو، در تستهای تصادف بنیاد ایمنی خودروهای چین (C-NCAP) قابل استناد و مورد توجه کارشناسان نیست، اما با بررسی فیلم های منتشر شده می توان نتیجه گرفت که بدنهی لیفان X60 دارای استقامت خوبی در برخوردهای مواجه شده از زاویهی روبهرو و نمای جانبی است.
جدول مشخصات فنی
ایتم ها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپ |
حجم موتور ( لیتر ) | 1800 سی سی |
قدرت موتور ( اسب بخار ) | ۱۳۱ اسب بخار |
شتاب صفر تا صد ( ثانیه) | ۱۳.۵ ثانیه |
نوع گیربکس | 5 سرعته دستی |
نیسان پاترول نسل سوم سری ۱۶۰ خودرویی مربوط به چهل سال پیش است، بنابراین نمیتوان انتظار طراحی ظاهری مدرن را از آن داشت. این خودرو یک اتومبیل شاسی بلند دو دیفرانسیل است که از آن در مصارف شهری و یا گردشهای آفرودی استفاده میشود. طراحی ظاهری این خودرو به حالتی کاملا جعبهمانند و با استفاده از خطوط صاف با زوایای شکسته صورت پذیرفته که البته با استفاده از یک سری حجم پردازی ابتدایی روی پروفیلهای مختلف بدنه سعی در کاهش سادگی نمای ظاهری خودرو شده است.
پاترول ۱۶۰ با دو تیپ MQ و MK روانه بازار ایران شد. تیپ ۱ (MQ) از گیربکس ۴ سرعته دستی با فنرهای کوتاهتر بهره میبرد؛ این مدل را میتوان از چراغهای گرد قسمت جلوی آن شناخت. از طرف دیگر تیپ MK نیز از جعبه دنده ۵ سرعته، فنرهای بلند و چراغهای جلوی چهارگوش برخوردار است. نیسان پاترول با دو نوع پیشرانه به دست مشتریان ایرانی رسید؛ اولین موتور از نوع چهار سیلندر ۲.۴ لیتری با کد Z24 بود که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد و نیروی حاصل به واسطه سیستم چهارچرخ محرک به سوی هر دو محور ارسال میشد. پیشرانه ۱۶ سوپاپ نیز در سالهای آخر تولید برای این محصول در نظر گرفته شد. مصرف سوخت ترکیبی پاترول ۴ سیلندر معادل ۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بوده و شتاب صفر تا صد آن حدود ۱۶ ثانیه به طول میانجامد.
پاترول به عنوان یک خودرو شاسیبلند محصولی متعادل و متناسب نیازهای شهری خانوادگی در دهه هفتاد به شمار میرفت، در عین حال افراد میتوانستند از آن جهت عبور و مرور در مسیرهای خارج جادهای نیز به راحتی استفاده کنند. توان آفرودنوردی مناسب، عملکرد فنی مطلوب گیربکس و سیستم چهار چرخ محرک، کابین جادار، تعمیرات نسبتا ساده پیشرانه و گیربکس و وفور قطعات یدکی از مزایای این خودرو به شمار میروند. مصرف سوخت بسیار بالا، طراحی ظاهری و داخلی بسیار ساده و سیستم تعلیق خشک و نامناسب در زمره معایب این خودرو دستهبندی میشوند.
جدول مشخصات فنی
ایتم ها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپ |
حجم موتور ( لیتر ) | 2400 سی سی |
قدرت موتور ( اسب بخار ) | 105 اسب بخار |
شتاب صفر تا صد ( ثانیه) | 16 ثانیه |
نوع گیربکس | 4 _ 5 سرعته دستی |
تویوتا لندکروز 2F وانتی است که به جیپ تویوتا هم شهرت دارد. این خودرو با اقتباس از جیپ و لندرور ساخته شد و تاریخچه تولید آن به دهه ۷۰ میلادی باز میگردد. تویوتا لندکروز 2F بیش از ۳ دهه است که وارد ایران شده است. نوع ساختاری و ظاهر جنگی و مقاومت این خودرو، آن را برای تردد در مناطق نظامی مناسب ساخته است، به همین دلیل تویوتا لندکروز را می توان پای ثابت میادین جنگ دانست. محبوبیت و موفقیت لندکروز ۲F باعث شده است خط تولید این خودروی ژاپنی دهه ۷۰ میلادی همچنان پس از سالها باقی بماند. با بهروزرسانی تویوتا لندکروز سری ۷۰ طرح جدید این خودرو همچنان تولید می شود. تویوتا لندکروز ۲F موتور ۶ سیلندر خطی با حجم ۴.۲ لیتر دارد که در بازار موجود است. قدرت این مدل از لندکروز معادل ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور آن ۲۶۰ نیوتنمتر است و تنها به همراه یک جعبهدنده ۴ دنده عرضه می شود. این خودرو با میانگین مصرف سوخت ۱۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می تواند در ۱۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت آن هم ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت است. تویوتا لندکروز ۲F قابلیت خیلی بالایی در صخرهنوردی و آفرود دارد به همین دلیل آن را پدر آفرود هم مینامند. لندکروز ۲F سالها در ناوگان نظامی کشور مورد استفاده قرار گرفت و پس از پایان جنگ تحمیلی هم از طریق مزایده وارد بازار آزاد شد و همچنان مورد استفاده طبیعت گردان و بیراهه نوردان قرار میگیرد.
جدول مشخصات فنی
ایتم ها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 6 سیلندر |
حجم موتور ( لیتر ) | 4200 سی سی |
قدرت موتور ( اسب بخار ) | 140 اسب بخار |
شتاب صفر تا صد ( ثانیه) | _ |
نوع گیربکس | 4 سرعته دستی |
در این مقاله از آکادمی اتکس سعی شده تا برخی از خودروهایی که در این بازه قیمتی و کلاس های مختلف هستند به صورت مختصر مورد بررسی قرار بگیرند و به شما معرفی شوند. خودروهای بسیاری نیز وجود دارند که برای خرید در این رنج قیمتی قرار می گیرند و می توانند تا حدودی باعث سردرگمی در انتخاب خریدار شوند. ولی همیشه مشاوره گرفتن از یک شخص ماهر و حرفه ای در حوزه خودرو به صورت کاملا خصوصی در محیط آنلاین می تواند این انتخاب را دقیق تر هدایت کند. در این رابطه ما سیستم مشاوره آنلاین خرید و فروش اتکس را به شما معرفی میکنیم، کافی است وارد صفحه مشاوره خرید و فروش شده و با وارد کردن ایمیل وارد فضای مشاوره خصوصی با یک کارشناس خبره شوید و تمامی سوالات خود را در این محیط از وی بپرسید.
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش