نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۲/۲۹
تیگو ۸ پرو مکس، نسخهای تازه از خانواده تیگوهای چری، به عنوان یک کراساوور بزرگ و لوکس با پیشرانهای قوی، سیستم چهارچرخ محرک و امکانات فراوان معرفی میشود. این خودرو که در ابتدا با موتور ۱.۶ لیتری به بازار آمد، حالا با نسخه پرو مکس و موتور ۲ لیتری توربو و تغییرات ظاهری و فنی، به گزینهای جذاب برای بازار ایران تبدیل شده است.
طراحی خارجی تیگو ۸ پرو مکس با ظاهری جذاب و مدرن، تغییرات جزئی نسبت به نسخههای قبلی را به نمایش میگذارد. از قاب جدید طوسیرنگ در جلوپنجره گرفته تا تغییرات در سپر جلو و طراحی عقب، که شامل چهار سر اگزوز گرد و پسزمینه مشکی چراغها میشود، همه این عناصر به جذابیت بیشتر خودرو در بازار افزودهاند.
ظاهر عضلانی این خودرو مخصوصا بر روی رنگ مشکی باعث شده تا کاملا حس یک خودرو فراتر از کراس اور به شما القا شود و در خلا بازار خودروها به واقع خارجی شاسی بلند، تیگو 8 میتواند جایگزین خوبی باشد.
موارد کلیدی خارجی:
قاب جدید طوسیرنگ برای جلوپنجره
سپر جلوی بهبود یافته با طراحی منحصر بهفرد
ظاهر بهبود یافته چراغهای جلو
طراحی عقب مدرن شامل چهار سر اگزوز گرد و پسزمینه مشکی چراغها
نشانهای 390T و AWD به عنوان نمادهایی از پیشرانه و سیستم چهارچرخ محرک شناخته میشوند.
ابعاد: طول ۴,۷۲۲ میلیمتر، عرض ۱,۸۶۰ میلیمتر، ارتفاع ۱,۷۴۵ میلیمتر و فاصلهٔ محوری ۲,۷۱۰ میلیمتر
طراحی داخلی تیگو ۸ پرو مکس با تمرکز بر استفاده از متریالهای باکیفیت و مونتاژ دقیق، تجربهای مدرن و کارآمد را به ارمغان میآورد. این طراحی شامل دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتال است که در کنار صندلیهای اسپرت و کابین جادار، فضایی راحت و کاربردی برای سه ردیف نشیمن فراهم کردهاند.
چرم مارون و فضای دلنشین سرنشینان از جذابیت های تیگو است. خط های کشیده در قسمت تهویه خودرو کنسول میانی فرمان دی کات همه و همه به شما حس سواری لوکس را القا میکنند
موارد کلیدی داخلی:
دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی جهت سیستم اطلاعاتی-سرگرمی
صفحه آمپر دیجیتال با گرافیک ساده و واضح
استفاده از متریال باکیفیت و مونتاژ دقیق
فرمان با پوشش چرم مصنوعی
صندلیهای اسپرت و راحت مناسب برای مسافتهای طولانی
کابین سه ردیفهای وجود دارد که در ردیف دوم فضای کافی دارد، اما دسترسی به ردیف سوم کمی دشوار است.
صندوق بار با ظرفیت ۱۹۳ لیتر که با خواباندن صندلیها تا ۱۱۸۰ لیتر افزایش مییابد
فضای سرنشینان عقب کاملا مناسب و کامل طراحی شده است. پنل ها تهویه رودری های جذاب مارون همگی به سرنشینان عقب حس سواری لذت بخش را منتقل میکنند.
تیگو ۸ پرو مکس با یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو GDI قدرتمند، که ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، به همراه یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم انتقال قدرت چهارچرخ، توانایی مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای رانندگی در شهر و بزرگراه ارائه میدهد. جدول زیر مشخصات فنی این خودرو را به صورت خلاصه نمایش میدهد:
جزئیات | مشخصات |
---|---|
کراساوور ۳ ردیفه | نوع خودرو |
۲.۰ لیتری ۴ سیلندر توربو GDI | پیشرانه |
۲۵۴ اسب بخار | قدرت |
۳۹۰ نیوتن متر | گشتاور |
۷ سرعته دوکلاچه | گیربکس |
چهارچرخ | محور محرک |
جلو: مکفرسون / عقب: چند اتصالی | |
بنزینی | نوع سوخت |
۶ حالت (معمولی، اقتصادی، اسپرت، برقی، آفرود، گلآلود) | حالتهای رانندگی |
۴,۷۲۲ میلیمتر | طول |
۱,۸۶۰ میلیمتر | عرض |
۱,۷۴۵ میلیمتر | ارتفاع |
۲,۷۱۰ میلیمتر | فاصلهٔ محوری |
۱۷۱۲ کیلوگرم | وزن |
۱۸ اینچی | رینگها |
از ۱۹۳ لیتر (با صندلیهای باز) تا ۱۱۸۰ لیتر (با خواباندن ردیف سوم) | حجم صندوق بار |
۷ نفر | ظرفیت سرنشین |
تیگو ۸ پرو مکس با مجموعهای از امکانات ایمنی، رفاهی و تکنولوژیکی فوقالعاده، تجربهای بینظیر را برای رانندگان فراهم میکند. این خودرو شامل سیستمهای کمک راننده، دوربینها و سنسورهای متعدد، نمایشگرهای پیشرفته و دیگر ابزارهای هوشمند است. همه این ویژگیها به بهبود تجربه رانندگی و افزایش ایمنی خودرو کمک میکنند.
موارد کلیدی آپشن و امکانات:
سیستمهای ایمنی و کمک راننده:
رادار نقطه کور، ۶ ایربگ، ترمز پارک برقی با اتوهلد
کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی
ترمز کمکی، هشدار خروج از پارک و دستیار حفظ حرکت میان خطوط
هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، دستیار ترافیک
هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار
سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، نوربالای هوشمند، هشدار برخورد عقب
وضعیتهای رانندگی و دید:
۶ حالت رانندگی (معمولی، اقتصادی، اسپرت، برقی، آفرود، گلآلود)
دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین دید عقب
سنسور پارک جلو و عقب، سیستم پایش باد تایرها
چرخش چراغهای جلو در پیچ، سنسور نور و باران
امکانات رفاهی و سرگرمی:
تودوزی چرمی، دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی
۸ بلندگوی سونی، شارژر بیسیم گوشی
تنظیم برقی ۶ جهته صندلی راننده با حافظه و ۴ جهته صندلی سرنشین جلو
سردکن و گرمکن صندلیهای جلو، کول باکس، سیستم تهویه دو منطقهای
نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ، سقف پانوراما، استارت از راه دور
آینههای جانبی تاشو برقی با گرمکن و حافظه، آینه عقب الکتروکرومیک
درب صندوق برقی خودکار
آپشنهای اختصاصی تیپ IE:
گرمکن غربیلک فرمان، گرمکن صندلیهای ردیف دوم
دوربین ثبت وقایع، شیشههای عایق صوتی
سردبیر: عملکرد طراحی پشت آپر باب میل بنده نیست و حس اسباب بازی را منتقل میکند و رابط کاربری مناسبی ندارد
با وجود تمام امکانات و ویژگیهای مدرن، تیگو ۸ پرو مکس نقاط قوت قابل توجهی دارد، اما در عین حال معایبی هم وجود دارد که ممکن است برای برخی کاربران چالشساز باشد.
مزایا:
امکانات فراوان و بهروز
پیشرانهٔ قدرتمند و عملکرد مطمئن
سامانهٔ چهارچرخ محرک
کابین جادار و طراحی مدرن داخلی
معایب:
قیمت بالا نسبت به برخی رقبا
دسترسی دشوار به صندلیهای ردیف سوم
حساسیت موتور نسبت به کیفیت سوخت
نیاز به تنظیم بهتر برخی از سیستمهای کمکراننده
با توجه به نابسامانی بازار خودرو و بی ثباتی قیمت خودرو در بازار شاهد تغییر هر روزه قیمت خودرو هستیم.برای اینکه از قیمت به روز هر خودرویی مطلع شوید کافیست سری به بخش قیمت خودرو در اتکس بزنید تا به روزترین قیمت بازار را مشاهده کنید. به طور مثال در تصویر زیر قیمت تیگو 8 پرو مکس مدل 1404 را مشاهده میکنید.
قیمت روز فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE مدل 1403
تیگو ۸ پرو مکس با طراحی جذاب و پیشرانهٔ قوی ۲ لیتری توربو، امکانات و تکنولوژیهای پیشرفته و کابین جادار، گزینهای عالی برای خانوادههایی است که به دنبال یک خودرو چندمنظوره با عملکرد بالا هستند. با وجود قیمت نسبتاً بالا و برخی محدودیتهای کاربردی، این کراساوور با ارائه تجربهٔ رانندگی راحت، ایمنی بالا و امکانات رفاهی مدرن، واقعاً ارزش بررسی و سرمایهگذاری را دارد.
به شخصه رنگ مشکی این خودرو جذابیت و ابهت بیشتر را منتقل میکند ولی اگر آدم وسواسی رو تمیز بودن خودرو خود هستید رنگ سفید این خودرو نیز میتواند جذابیت خاص خود را داشته باشد.
با توجه به قیمت بالایی که این خودرو دارد و تنوع خودروهای چینی در بازار ایران خرید خودرو کمی سخت و گیج کننده می باشد و تصمیم گیری دشوار است. یکی از بهترین راه ها برای انتخاب بهتر خواندن نظرات و تجربیات مردم و کسانی که این خودرو را داشته اند می باشد.ما از بین سایتهای مختلف کامنت های معتبر و بدون غرض ورزی را جدا و برایتان لیست کرده ایم ولی حتی با وجود تجربیات دیگران مشورت گرفتن از یک کارشناس کاربلد راهی بسیار امن تری برای تصمیم گیری است. اُتکس با فراهم آوردن بستر مشاوره آنلاین خرید و فروش خودرو به شما کمک میکند با یک کارشناس خبره وارد گفتگو شوید و تمامی سوالات خود را بدون دغدغه بپرسید. برای این کار کافیست وارد بخش مشاوره آنلاین خرید و فروش خودرو شوید سپس با انتخاب نوع مشاوره، مدت زمان و در نهایت پرداخت هزینه وارد فضای مشاوره شوید.
مانیمتین ( باما )
من ۳۰ هزارتا با این ماشین راه رفتم نظر کلی م اینه که تو این رنج قیمتی بهترین ماشین آپشن های تقریبا کامل و کاربردی شتاب عالی من خیلی وقتها بنزین عادی زدم و مشکلی نداشتم البته مراعات کردم و دور موتور رو خیلی بالا نبردم خدمات پس از فروشش عالیه گاز زیر پاته و لگ توربو خیلی کم در قیاس با بقیه خیلی نرم و سیستم تعلیق فوق العاده ای داره سیستم صوتی متوسط به بالاست هماهنگی گیربکس و موتور خیلی خوبه چرم صندلی ها کیفیت معمولی داره و میتونست بهتر باشه تو تیپ IE دکمه قطع صدا رو فرمون نیست و جاش گرمکن فرمون رو گذاشتن در کل از ۱۰ من بهش ۷ میدم قیمتی هم از ۱۰ بهش ۸ میدم امیدوارم که برای دوستان مفید باشه سوالی باشه در خدمت هستم
6821 ( باما )
سلام دوستان! میخوام تجربه یک سال و ۱۲ هزار کیلومتری خودم از تیگو ۸ پرو مکس رو با شما به اشتراک بذارم. قبلاً یک توسان ۲۰۱۷ داشتم که به صورت صفر خریدم و حدود ۵ سال باهاش ۵۰ هزار کیلومتر راندم. اون ماشین واقعاً عالی بود، اما به خاطر یک معامله ملکی مجبور شدم بفروشم. حالا با تیگو ۸ پرو مکس کار میکنم. از نظر نرمی جاده، شتاب، قدرت و امکانات، این خودرو واقعاً بهتر از توسان عمل میکنه. البته گاهی در شتابگیری به خاطر توربو شارژ کمی تأخیر حس میکنم و لاستیکهای کارخانه هم نیاز به تعویض دارند. به نظرم هنوز زود هست که قضاوت قطعی کنیم؛ اگر بعد از چند سال بدنه و شاسی بدون صداهای اضافی بمونن، میشه گفت که یک خودرو خوب داریم. این ۱۲ هزار کیلومتر رو بیشتر در سفرها طی کردم. از امکانات خودرو، بهخصوص ترمز اضطراری خودکار که چندین بار در سرعتهای بالا به خوبی عمل کرد، کاملاً راضی هستم. حتی برای تست سرعت هم به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت رسیدم!
Saivan ( باما )
عرض ادب خدمت دنبال کنندگان نظرات بنده خواستم یه مطلب کامل در موردارزش خرید تیگو ۸ پرومکس بدم البته این توضیحاتی که بنده میدم به هیچ وجه نه اغراق و نه غرضی در کاره خدا شاهده عین واقعیتو میگم الان پدر من یه پرادو ۲۰۱۲ آفرود با کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتر واقعی داره که خود من بیش از ۱۰ بار به مسافرتهای طولانی بردمش یه سه ماهی هم هست خودم تیگو ۸ پرومکس ie سفید گرفتم البته از همون اول لاستیکیاشو به هانکوک تغییر دادم گفتم اصلا این دو ماشین تو یه رده و یه تیپ نیستن واسه مقایسه ولی من مزایا و معایب جفتشون رو میگم دیگه انتخاب و جمع بندی با دوستانه پرداو پدرم الان قیمتش حدودا ۱۲ تومانه هیچگونه آپشن کاربردی نداره فقط یه کروز کنترل عادی داره و دو تا گرمکن صندلی که اونم دستی براش کار گذاشتن حتی صندلیاشم برقی نیست دو تا ایربگ داره حدودا ۱۲ سال از عمرش میگذره مصرفش بالاست و آدم تو رانندگی باهاش استرس داره خدایی نخواسته یه حادثه ای برات پیش بیاد دچار کلی خسارت میشی و مزایاش اینه که برند تویوتا هستش برا سرمایه گذاری مناسبه ارزشش به روز حفظ میشه و شاسی و بدنه و آفرودش عالیه ولی در مقابل تیگو ۸ پرومکس قیمتش یک چهارم اون پرادو هست حدودا امروز ۳ تومان قیمتشه با این لاستیکای هانکوک نرمی خوبی داره همه آپشنای روز دنیا رو داره شتابش عالیه گارانتی داره در حد همون پرادو ۷ نفره هستش ریسک و استرسش کمتره تو رانندگی وحالتهای مختلف رانندگی و امنیتی رو داره مثلا ترمز اضطراری خیلی کاربردیه شاید مثه تویوتا آفرودی نباشه ولی خب کارتو راه میندازه ولی شاسی و بدنه و آفرودی و حفظ ارزش سرمایه ای ش مثل پرادو نیست انتخاب با شما عزیزان کدام منطقی و عاقلانه است
علیپاشایی ( باما ):
سلام دوستان،خواستم نظرم را در خصوص یک ماهی که این خودرو بدستم رسیده با شما به اشتراک بگذارم شاید برای دوستانی که قصد خرید دارند مفید باشه. من یک مسافرت رفتم تا شمال و تا الان هم ۱۰۰۰ کیلومتر رانندگی کردم. از نظر فضای کابین خیلی بزرگ هست و صندوق بسیار جاداری داره. قدرت موتور و واکنش آن به فشار پدال گاز (بغیر از حالت اکو) خیلی خوبه و بقول یکی از دوستان می گفت که با جک ۱۶۰ تا میرفت و دید که این ماشین از پشت بهش چراغ میداد و با سرعت خوبی هم ردش کرده بود. اما من هنوز اینقدر به ماشین فشار نیاوردم چون آب بندی نشده. آپشن ها خیلی خوب و اکثرا کاربردی هست. رادار بین خطوط را بنظر م در ایران تست نکنید چون خط کشی ها ی ما خوب نیست و ماشین ممکنه سر پیچها خطوط را پیگیری نکنه و خدای نکرده اتفاقی بیفته.اما کمک راننده سطح ۲.۵ واقعا خوب بود و سیستم کروز تطبیقی عالی کار می کرد. سیستم صوتی خیلی خوبه ولی عالی نیست اما صدا در تمام ماشین قابل تنظیم هست و همه سه ردیف لذت می برند. فضای نشستن ردیف سوم هم اگر صندلی های ردیف دوم را کمی جلوتر بکشید (چون جا داره و فضا تنگ نمیشه) خیلی خوب هست ولی ارتفات صندلی ردیف سوم تا جا پایی کمه و شاید زانو ها خسته بشن. اما تا قد ۱۷۵ راحت می تونن ردیف ۳ بشینن. گرمایش و سرمایش صندلی ها فقط از کف هست و پشت کمر را گرم و سرد نمی کنه. سنسورهای پیرامون ماشین واقعا عالیه و برای کسانی که ابعاد دستشون نیست تصویر سه بعدی و جانبی های کامل و دقیقی میده که بدون مشکل می تونین در مکانهای تنگ و باریک خودرو را کنترل کنید. راحتی ماشین هم واقعا خوبه و من ندیدم روی دست اندازها سرنشین ها مخصوصا سرنشین عقب نارضایتی داشته باشه و در کل در طول مسافرت هم کسی از طولانی بودن مسیر و کوفتگی ناشی از ماشین سواری خسته نشد. دوستانی که این خودرو را می خرند بهتره شیشه عقب را دودی نکنند چون آینه فتوکرومیک هست و نور را کاهش میده. اگر دودی کنید دیگه خیلی سخت به عقب دید خواهید داشت. سینی زیر را هم من بنا به پیشنهاد نمایندگی فلزی زدم که پهن تر بود به نسبت سینی پلاستیکی که داشت فضای بیشتری را پوشش میداد. اگر باز سوالی بود در خدمت. امیدوارم همگی صاحب ماشینی که دوست دارن بشن.
رضا ( خودرو 45 )
سلام
یکی از ایرادات اساسی تیگو ۸ پرو که مشتریان زیادی را دچار مشکل کرده و مدیران خودرو هم هیچ اطلاع رسانی نمی کند در موتور آن می باشد. بدلیل بنزین با کیفیت پایین و عدم امکان استفاده از بنزین سوپر احتراق کامل در موتور ( سیلندر و پیستون) روی نمیدهد لذا برای انجام احتراق کامل خودرو در دورهای بالاتر می بایست مقدار زیادتری سوخت وارد سیستم کند لذا دمای بین سیلندر و پیستون خیلی بالا می رود و باعث ذوب شدن یا اصطلاحا آب شدن سیلندر و پیستون می شود. تعدا زیادی از این خودرو ها در نمایندگی ها هستند و در صف تعمیر موتور می باشند، متاسفانه شرکت چینی چری یا فونیکس خم کاری در این خصوص انجام نمیدهد نمایندگی ها هم اجازه اعلام این موضوع را به مردم ندارند. البته این موضوع به نوع بنزین مصرفی در ایران هم مربوط می شود اما شرکت مدیران خودرو با علم به شناخت بنزین مصرفی داخل ایران می بایست اقدام به واردات کند و مدیران خودرو هم تا کنون اقدامی انجام نداده.
davidkh58 ( باما )
سلام . دوستان . من این ماشین رو دو ماهی هست خریدم . کسی نمیتونه در مورد دوام قطعاتش نظری بده . باهاش ۳هزار تا راه رفتم . انصافا اصلا آدم رو خسته نمیکنه . موتورش توی حالت اسپرت کاملا دم دست هستو بدون اینکه حالت رو بگیره میتونی سبقت بگیری . توی سرعت های بالا هم قوی و راضی کننده است . در مورد آپشن فقط هدآپ نداره و مکنده در ها و یکسری آپشن های تخصصی که در عمل کارایی روز مره ندارن.... قرار نیست با ماشینی که ۹۹٪ استفاده شهری داره بریم مسابقات آفرود. بعضی دوستام مغرضانه قرض ورزی میکنن و میخوان با ولوو ۱۵ میلیاردی مقایسه کنن و انتظار اون رو دارن که تازه اونم خدمات و هزینه هاش دور از دسترس هست و وقتی خراب میشه دیگه فاتحه آدم خونده میشهو حتی روغن موتور مخصوصش هم توی ایران نیست . فعلا توی شرایط ایران بین چینی ها واقعا متفاوت هست و حرف اول رو میزنه . شما لکسوس nx میخری به خاطر محدودیت ها شتابش کمه و خیلی قوی نیست. وای به حال بقیه.... کاملا نرم هست و اصلا آدم رو توی دست اندازها کلافه نمیکنه . و اما ایراد ها: لاستیک ها ایرانی هستن و باید رعایت کنی که مثلا توی بر خورد ها بلافاصله از فاق پاره میشن... و کیفیت پایینش توی سرعت کمی لرزش خفیف داره که متوجه میشی ولی آزار نمیده. کمی هم سیستم صوتی لگ داره و قطع و وصلی داره که این گاها آزار میده. کیفیت رنگ بدنه هم متوسط رو به پایینه. صندلی هاش فوق العاده راحت هست ولی احتملا به مرور کیفیتش رو از دست میده... باید دید تا چند وقته دیگه ... دوستان از دوام طولانی مدت گفتن . یادشون رفت که مربوط به ناوگان تاکسیرانی نیست . مثلا رده لوکس
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش