نظرات (0)

تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۷/۱۴

بررسی اجمالی کی ام سی T9 و نظرات مردمی کاربران و مالکان

بررسی اجمالی کی ام سی T9 و نظرات مردمی کاربران و مالکان

کی ام سی T9 یک پیکاپ بزرگ دو دیفرانسیل است که با هدف ارائه ترکیبی از قابلیت آفرود، ظرفیت بار و سطح بالایی از امکانات رفاهی و ایمنی برای بازار ایران طراحی شده است. این خودرو بر اساس پلتفرم T8 ساخته شده، اما با ظاهری و داخلی مدرن‌تر، موتور قوی‌تر و سیستم‌های تعلیق و انتقال قدرت بهینه‌تر معرفی شده است. موتور 2 لیتری توربو GDi با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک وظیفه تأمین قدرت را بر عهده دارد و سیستم چهارچرخ متحرک با حالت‌های 2H / 4H / 4L امکان سازگاری با شرایط مختلف جاده و آفرود را فراهم می‌کند. T9 سعی کرده تا شکاف بین پیکاپ‌های چینی اولیه و نمونه‌های ژاپنی و آمریکایی را با بهبود کیفیت سواری، افزایش امکانات و عملکرد بهتر در مسیرهای ناهموار پر کند و به سرعت در بازار ایران محبوبیت پیدا کند.

انتخاب سردبیر:
در مورد خودرو کی ام سی T8 نیز میتوانید در مقاله "بررسی اجمالی کی ام سی T8 و نظرات مردمی کاربران و مالکان" به بررسی این خودرو و نظرات مالکان آن بپردازید

طراحی خارجی

طراحی بیرونی T9 به دنبال ایجاد یک چهره عضلانی و نیمه‌لوکس است که از پیکاپ‌های آمریکایی الهام گرفته شده. هرچند که پلتفرم آن مشابه T8 است، اما زبان طراحی جدید با جلوپنجره بزرگ مشبک، جزئیات چراغ‌ها و فرم‌های کاپوت و کناره‌ها، چهره‌ای قدرتمند و مدرن به آن بخشیده است. عناصر فنی مانند رول کیج عقب و فلاپ‌های مشکی که به حجیم‌تر نشان دادن قوس گلگیرها کمک می‌کنند، هم بر عملکرد و هم بر ظاهر خودرو تأثیرگذار هستند.

  • جلوپنجره مشبک بزرگ با قاب طوسی دور چراغ‌ها

  • چراغ‌های جداگانه با نوار دی‌لایت بالا

  • کاپوت و بدنه با احجام عضلانی و قوس گلگیر برجسته

  • فلاپ‌های مشکی برای پهن‌تر نشان دادن بدنه

  • رول کیج در بخش عقب برای افزایش قابلیت حمل بار و ظاهر آفرودی

  • طراحی کلی متعادل بین جلوه لوکس و تیپ آفرود

نمای جلو کی ام سی T9نمای پشت کی ام سی T9نمای کناری کی ام سی T9

ظاهر عضلانی این خودرو در کنار طراحی مدرن و جثور آن حس سواری و کارهای آفرودی را در درون شما زنده میکند ولی توجه داشته باشید این خودرو برای عملیاتی شدن در فرآینده های آفرودی خیلی هم آماده و سرحال نیست و نقاط ضعفی نیز دارد

طراحی داخلی

کابین T9 طراحی جالبی دارد که از پیکاپ‌های آمریکایی الهام گرفته و در عین حال چیدمان مدرنی را ارائه می‌دهد. داشبورد هندسی و نمایشگر عمودی مرکزی نشان‌دهنده تمرکز بر فناوری و کاهش تعداد دکمه‌ها هستند. کنسول و تونل جعبه‌دنده بزرگ، حس لوکس و قدرت را به خوبی منتقل می‌کنند. متریال‌های استفاده شده کیفیت مناسبی دارند، اما در نهایت، ارزیابی کیفیت در بازار ایران به نحوه مونتاژ و تأمین قطعات بستگی دارد.

  • نمایشگر بزرگ عمودی مرکزی برای کنترل بخش‌های مختلف

  • صفحه کلاستر دیجیتال و غربیلک فرمان دوشاخه

  • تونل جعبه دنده و کنسول مرکزی حجیم برای احساس لوکس بین صندلی‌ها

  • اهرم تعویض دنده طراحی‌شده با ظاهر سطح بالا

  • فضای مناسب ردیف عقب و راحتی سرنشینان

  • متریال کابین مرغوب به نظر می‌رسد اما کیفیت نهایی وابسته به عرضه محلی است

فضای داخلی کی ام سی T9صندلی های جلو کی ام سی T9صندلی های عقب کی ام سی T9

طراحی کابین خودرو کاملا لوکس و مدرن طراحی شده و فضاها کاملا مدیریت شده است. استفاده از خطوط مقطع و خشن در طراحی قابها، رودریها و آینه ها به نوع خود به جذابیت کابین افزوده است

مشخصات فنی

T9 با یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ GDi و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. این خودرو با خروجی توان و گشتاور مناسب، به‌خصوص برای استفاده ترکیبی در جاده و آفرود طراحی شده است. سیستم چهارچرخ متحرک آن با سه حالت مختلف به راننده این امکان را می‌دهد که بسته به شرایط، دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل سبک/سنگین را انتخاب کند. همچنین، فاصله از زمین، زوایا و ابعاد بارگذاری و توان کششی، همه چیز را برای سفر و آفرود تضمین می‌کنند.

مقدار

مشخصه

1998 سی‌سی توربو GDi

حجم موتور

10 به 1

نسبت تراکم

221 اسب بخار

توان

390 نیوتن‌متر

گشتاور

8 سرعته اتوماتیک AT

گیربکس

دو دیفرانسیل

محور محرک

150 کیلومتر در ساعت

حداکثر سرعت

10.88 ثانیه

شتاب 0-100

R18 265/60

لاستیک‌ها

1970 کیلوگرم

وزن خالص

1000 کیلوگرم

وزن بار مجاز

74 لیتر

حجم باک

1520 1590 470 میلی‌متر

ابعاد قسمت بار (طول عرض ارتفاع)

209 میلی‌متر

فاصله از زمین

5330 1965 1880 میلی‌متر

ابعاد کل (طول عرض ارتفاع)

3110 میلی‌متر

فاصله محوری

30 / 23 / 27 درجه

زاویه ورود / خروج / شکست

دابل ویشبون / فنر شمش

نوع تعلیق جلو / عقب

آپشن و امکانات

T9 یک فهرست جامع از امکانات رفاهی و ایمنی را ارائه می‌دهد که آن را در دسته پیکاپ‌های مدرن و مجهز قرار می‌دهد. این گزینه‌ها شامل سیستم‌های ایمنی فعال و غیرفعال، فناوری‌های کمک راننده، راحتی در کابین و تجهیزات رفاهی برای سفرهای طولانی و آفرود هستند.

  • 6 کیسه هوا؛ سیستم ترمز کمکی و کنترل پایداری الکترونیکی

  • سیستم BOS؛ TPMS؛ ترمز پارک برقی و اتوهلد

  • دوربین 360 درجه؛ سنسور پارک جلو و عقب؛ سنسور باران

  • HAC کمک شروع حرکت در سربالایی؛ کروز کنترل؛ 4 حالت رانندگی

  • سانروف، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، آیینه وسط الکتروکرومیک

  • کلاستر دیجیتال 7 اینچی؛ مانیتور 10 اینچی؛ شارژر وایرلس

  • صندلی راننده 6 جهته برقی؛ صندلی شاگرد 4 جهته برقی؛ گرم‌کن صندلی جلو

  • فرمان چرمی D-CUT؛ فرمان سه حالته اسپورت/کامفورت/استاندارد

  • خروجی برق فشارقوی؛ کول‌باکس؛ سنسور نور و اتولایت

چراغ پشت آمپر کی ام سی T9فرمان و گیربکس کی ام سی T9

مانیتور خودرو کاملا برای ناوبری و ارائه اطلاعات کاربردی با سایز مناسب طراحی شده است.

مزایا و معایب

T9 دارای نقاط قوت قابل توجهی در طراحی، امکانات و عملکرد آفرودی نسبت به نسل‌های قبلی پیکاپ‌های چینی است، اما هنوز ممکن است در مقایسه با رقبای ژاپنی و آمریکایی از نظر کیفیت کلی مواد و اعتمادپذیری کمی عقب‌تر باشد.

مزایا

  • طراحی ظاهری الهام‌گرفته از پیکاپ‌های آمریکایی و جذاب

  • کابین جادار و متریال ظاهراً مرغوب

  • ظرفیت حمل بار بالا و رول کیج کاربردی

  • توانایی آفرود مناسب و رفتار بهتر نسبت به نمونه‌های اولیه چینی

  • امکانات رفاهی و ایمنی گسترده نسبت به T8

معایب

  • کیفیت کلی و اطمینان‌پذیری احتمالاً پایین‌تر از رقبای آمریکایی و ژاپنی

  • برخی از ادعاهای کیفیت نهایی وابسته به نحوه عرضه و مونتاژ در ایران است

  • حداکثر سرعت و شتاب در سطحی متوسط برای پیکاپ‌های هم‌رده قرار می‌گیرد

نمای جلو و کناری کی ام سی T9نمای عقب و کناری کی ام سی T9

قیمت کی ام سی T9

این خودرو با توجه به امکانات و توانایی های موجود در آن و نظرات مثبت اکثر مالکان دارای ارزش قیمتی مناسب است ولی خوب توجه داشته باشید که با توجه عملکرد فنی نه چندان موثر بر عملیات آفرودی همچنین ورود دیگر رقابا در این سگمنت شاید کار برای T9 به منظور ایجاد جذابیت قیمتی و جلب توجه مشتریان کمی سخت باشد.
برای اطلاع از قیمت هر خودروی صفر و دست دوم می توانید سری به بخش قیمت خودروی صفر و دست دوم اتکس بزنید و با انتخاب برند و مدل و سال تولید قیمت خودرو را ببینید.

قیمت روز کی ام سی T9 2 لیتر توربو مدل 1403

قیمت روز کی ام سی T9 2 لیتر توربو مدل 1404

قیمت این خودرو در مهر ماه 1404 چیزی بالغ بر 3 میلیارد و 200 میلیون تومان است

جمع بندی کلی

کی ام سی T9 یک پیکاپ است که سعی دارد نقاط ضعف نسل‌های اول پیکاپ‌های چینی را برطرف کند. این خودرو با طراحی جذاب، قدرت فنی مناسب و مجموعه‌ای از امکانات رفاهی و ایمنی، ارزش خرید قابل‌توجهی را در بازار ایران ارائه می‌دهد. برای مشتریانی که به دنبال یک پیکاپ با قابلیت آفرود خوب، کابین راحت و لیست کاملی از آپشن‌ها هستند، T9 گزینه‌ای جذاب و مقرون‌به‌صرفه به حساب می‌آید. با این حال، خریدارانی که به کیفیت ساخت و دوام بلندمدت اهمیت می‌دهند، ممکن است هنوز به سراغ برندهای ژاپنی یا آمریکایی بروند و یا نیاز داشته باشند که ریسک مسائل مربوط به خدمات پس از فروش و قطعات یدکی را در نظر بگیرند.

کی ام سی T9 ماتکی ام سی T9 سفیدکی ام سی T9 مشکی

نظرات مردمی و مالکان خودرو کی ام سی T9

نظرا پیرامون تی 9 معمولا مثبت بوده ولی اکثر مالکان این خودرو بر این اتفاق نظر دارند که این خودرو با اینکه ظاهر آفرودی دارد ولی خوب خیلی مناسب کارهای آفرودی نیست و بیشتر در جاده های و شیب های ملایم مناسب استفاده است ولی در هر صورت اگر برای خرید تی 9 نیاز به مشاوره خرید خودروهای آفرودی داشتید میتوانید وارد بخش مشاوره خرید و فروش خودرو شوید و بعد از انتخاب کارشناس مربوطه وارد گفتگوی آنلاین با یک کارشناس خبره شوید. لطفا با نظرات کاربران که توسط متخصصان اُتکس دستچین شده است همراه ما باشید:

amin7 (باما)

سلام بنده مدل ۴۰۳ دارم ۱۰،۰۰۰ کیلومتر رانندگی کردم همه جوره فشار اوردم هیچ مشکلی نداشت واقعا ماشین خوبیه مصرف زیر ۱۶ لیتر نمیاد شتاب قدرت عالی خدمات عالی 🙏🏻


مینتو (باما)

تقریبا 9000 با تی 9 راه رفتم همچنان لرزش اولیه رو داره کلافه کنندس مخصوصا زمانی که باماشین زیاد حرکت کردی و داغه تو ترافیک شروع حرکت بالرزه داریم بعضی مواقع هم تقه گیربکس داریم مخصوصا زمان تعویض حالت های چهارچرخ سبک سنگین چرخ های جلوم هم ازکار افتاده شرکت گفته هنوز کامپیوترش نیومده بیاد فراخوان میدیم


فرزادد (باما)

دوستان این خودرو به نسبت قیمت و امکانات بسیار عالی و کارآمد هست. این خودرو برای رفتن آفرود توی کوهستانها و بیراهه ها نیست. اونهایی که با تویوتا و فورد هم آفرود میرن حتما باید تمام‌قسمتهای خودرو رو تقدیت کنند. این خودرو برای کار هست. برای یک دامدار یا کشاورز که هم‌کارهای روزمره رو انجام بده و هم به زمین و مزرعه اش سر بزنه و گاهی بارهای دم دستی رو باهاش جابجا کنه. یا برای یک معدن دار که باید روزی چند کیلومتر جاده خاکی بره و نمیتونه با سواری بره. به عنوان خودرو کار برای یک دامدار یا کشاورز با ظرفیت بار ۱۰۰۰ کیلوگرم یا کسی که کارگاه بیرون شهر داره و داخل شهر هم باید به دفترش سر بزنه با توجه به امکاناتش بسیار کارآمد و کم هزینه و کاربردی هست. برای دور دور داخل کویر و جنگل و نابودی محیط زیست طراحی نشده.


1360Mrr (باما)

. یکی. از دوستان داشت واقعا لذت بردم.ماشین پرقدرتیه.۳۹۰گشتاور واقعا حس میشه.یه افرود ریزی رفتیم باهاش.واقعا نرم بود.تکنولوژی موتور ایرتو واتر واقعا توماشین چینی کم‌دیدم چنین سیستم‌خنک کنندگیو.گیربکسش واقعا هوشمند بود.تو حالت کمک سنگین‌واقعا کمک میکرد.چند حالت رانندگی داره.اپشناشم خیلی خوب بود.کروز.گرم کن صندلی .کول باکس .برق ۲۲۰.سانروف.اتو هلد.فرمون برقی و.... .۶ ایربگ.من که خوشم اومد.واقعا پیکاپ خوبیه.از تمام پیکاپای بازار سرتره


Ujdy7w (باما)

واقعا یک خودرو ی کامل هستش اگه با تویوتا هایلوکس مقایسه میکنید الان قیمت صفر هایلوکس در ایران با لاتر از ده میلیارد هستش و اگه با هایلوکس مدل پایین مثلا ۲۰۰۸ مقایسه میکنید این هایلوکس عمرش تموم شده که بسیار پر خرج هستش کسانی میگن که اقا هایلوکس رو با این ماشین اصلا قابل مقایسه نیست بله راست میگن ولی فقط با هایلوکس صفر کیلومتر قابل مقایسه نیست ولی با هایلوکس کارکرده که چند بار بازسازی شده و از بین رفته صد درصد کی ام سی t9 از هایلوکس کارکرده بهتر است اگه برید برسی کنید قیمت کی ام سی t9 در خارج با قیمت در ایران برابر است ولی در هایلوس چنین نیست کی ام سی t9 دارای زیاد است که شما آن ها را در هایلوکس مدل پایین پیدا نمیکنید شما گارانتی و خدمات پس از فروش را در هایلوکس مدل پایین پیدا نمیکنید و لی در کل کی ام سی t9 با گیربگس اتوماتیک گزنیه ی بسیار خوبی برای رانندگی در افرود با داشتن دوربین ۳۶۰ درجه در شهری هم گزنیه ی خوبی است

نظرات

نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش