نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۵/۹
شرکت کرمان موتور از سال ۱۳۹۹ با همکاری جک JAC چین، پیکاپ خانوادگی–آفرودی KMC T8 را به بازار ایران معرفی کرده است تا جای خالی تویوتا هایلوکس را پر کند. این خودرو بر اساس پلتفرم مدل T6 طراحی شده و با برند KMC به فروش میرسد. T8 یک پیکاپ متوسط است که ترکیبی از طراحی مدرن، کابین جادار و سیستم دو دیفرانسیل ۴×۴ را با یک پیشرانه توربو ۲ لیتری به خریداران ارائه میدهد. با ورود این مدل، علاقهمندان به خودرو در ایران علاوه بر گزینههای قدیمی، به یک محصول بهروز و مقرونبهصرفه دسترسی پیدا کردند.
یکی از خودروهایی پیکاپی که در بحث طراحی خارجی در این دو سه سال اخیر قطعا خوب عمل کرده همین خودرو کی ام سی تی 8 هست که مشاهده میکنید. خودرو با توجه به نوع کاربرد آن عضلانی و خشن طراحی شده است.
در بدنه KMC T8 با طراحی مدرن و جذابی روبهرو هستیم که ترکیبی از خطوط حجمی، رکاب و فلاپهای جانبی، گلگیرهای برجسته و رینگهای ۱۸ اینچی را به نمایش میگذارد و ظاهری عضلانی و مناسب برای آفرود ایجاد کرده است. تنها نکتهای که ممکن است برخی را تحت تأثیر قرار دهد، جلوپنجره بزرگ کرومی با طراحی فانتزی است که کمی از هماهنگی با سایر اجزا فاصله میگیرد.
جلوپنجره بزرگ کرومی با چراغهای لنزدار
خطوط حجمی روی بدنه برای نمای عضلانیتر
رکابها و فلاپهای جانبی به سبک خودروهای آفرود
گلگیرهای برجسته و رینگ ۱۸ اینچی
چراغهای عقب عمودی مستطیلی با دستگیره مرکزی در بخش بار
هماهنگی طراحی در قسمت جلو و عقب خودرو کاملا به نظر همگون میرسد و با توجه به کارهای خشنی که قرار است با این خودرو بکنید نوع فیس خودرو نیز بیانگر حس و حال درونی شما خواهد بود.
داشبورد و کنسول میانی KMC T8 به شکلی ساده و کارآمد طراحی شدهاند. استفاده از تزئینات آلومینیومی براق و روکش چرمی مصنوعی در برخی قسمتها، به کابین جلوهای جذاب بخشیده است. غربیلک فرمان که مشابه جک S5 است و پنل کیلومترشمار اسپرت، از دیگر ویژگیهای مثبت این خودرو به شمار میروند. با این حال، صندلیها برای افراد درشتاندام کمی کوچک به نظر میرسند و در برخی نقاط، پلاستیک خشک قابل مشاهده است.
داشبورد با تزئینات آلومینیومی براق
غربیلک فرمان اسپرت با طراحی تلسکوپی
صندلیهای چرمی خوشفرم (اندازه مناسب برای جثههای متوسط)
مواد نرم و روکش چرم مصنوعی در قسمت فوقانی داشبورد
استفاده از پلاستیک خشک در برخی قسمتها
فضای کابین جادار با فاصله محوری ۳۰۹۰ میلیمتر
حجم بار ۱۰۸۵ لیتر و ظرفیت حمل بار ۸۴۰ کیلوگرم
شاید در طراحی داخلی کمی کم کاری دیده شود ولی توجه داشته باشید که خودرو های پیکاپ با توجه به شرایطی که قرار میگیرند خیلی نمیتواند از لحاظ طراحی شما را با دنیای مدرن آشنا کنند چراکه بعد از یک آفرود سنگین که لباس ها و بدن شما خیس و کثیف میشود نمیتوان این انتظار را داشت که با دکمه های چرم و روکشن مارون جذاب در تماس باشید!
KMC T8 با یک موتور بنزینی ۲ لیتری توربو کار میکند که توانایی تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. نیروی این خودرو از طریق یک گیربکس دستی ۶ سرعته و سیستم دو دیفرانسیل سهحالته با قفل برقی به چرخها منتقل میشود. نکات فنی مهم این پیکاپ شامل عدم استفاده از زنجیر تایم و مجهز بودن به تسمه تایم است که حساسیت موتور به کیفیت سوخت و نیاز به تعویض بهموقع تسمه را به همراه دارد.
مقدار | مشخصه |
---|---|
خطی بنزینی | نوع موتور |
۲ لیتر | حجم موتور |
۴ / ۱۶ | سیلندر / سوپاپ |
توربوشارژر | تنفس موتور |
۱۷۴ اسب بخار | قدرت |
۲۹۰ نیوتنمتر | گشتاور |
دستی ۶ سرعته | گیربکس |
دو دیفرانسیل ۳ حالته با قفل برقی | محور محرک |
۱۵۰ کیلومتر بر ساعت | حداکثر سرعت |
۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | مصرف سوخت ترکیبی |
یورو ۵ | استاندارد آلایندگی |
هیدرولیکی | فرمان |
۱۹۷ میلیمتر | ارتفاع از سطح زمین |
۳۰.۹° / ۲۳.۳° / ۳۰° | زوایای ورود / خروج / شیبپیمایی |
جناغی دوبل با فنر مارپیچ | سیستم تعلیق جلو |
غیرمستقل فنر تخت | سیستم تعلیق عقب |
۵۳۲۵ میلیمتر | طول |
۱۸۸۰ میلیمتر | عرض |
۱۸۳۰ میلیمتر | ارتفاع |
۳۰۹۰ میلیمتر | فاصله محورها |
۱۹۶۵ کیلوگرم | وزن خالص |
۵ نفر | ظرفیت سرنشین |
۷۶ لیتر | حجم مخزن سوخت |
۱۸ اینچ | قطر رینگ |
۸۴۰ کیلوگرم | ظرفیت حمل بار |
۱۰۸۵ لیتر | حجم فضای بار |
خودرو از لحاظ ارتفاع تقریبا فاصله زیادی با زمین دارد و دید افقی شما معمولا خودرو خود شماست و در خیابان خودروی دیگری رو نمیبیند! ولی این قول را بدهید این شرایط غرور شما را در پی نداشته باشد.
امکانات رفاهی و ایمنی KMC T8 نسبت به رقبا چندان گسترده نیست، اما نیازهای اساسی برای آفرود و سفرهای خانوادگی را به خوبی تأمین میکند. نبود دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم تهویه اتوماتیک، مشتریان را به سمت نصب آپشنهای پس از فروش سوق میدهد.
سنسور و دوربین عقب
ترمز ضدقفل (ABS) و توزیع نیروی ترمز (EBD)
ورود و استارت بدون کلید
نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ با سیستم ناوبری
سیستم صوتی با ۶ اسپیکر
آینه بغل برقی
دیلایت و اتولایت
مزایا
طراحی بدنه مدرن و آفرودی
کابین جادار و راحت
سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل سهحالته
توانایی آفرود قابل قبول
ظرفیت حمل بار تا ۸۴۰ کیلوگرم
معایب
نبود تهویه اتوماتیک
کیفیت پایین پلاستیک سپر و جلوپنجره
حذف دوربین ۳۶۰ درجه در نسخه مونتاژی
موتور با تسمه تایم و حساسیت به کیفیت بنزین
کمبود برخی امکانات رفاهی نسبت به رقبا
رنگ سفید این خودرو نیز از جذابیت های خاص خود برخوردار است و مارا اگر متوهم نمیخوانید بیاد خودرو های جی ام سی میاندازد.
قیمت این خودرو با توجه به امکانات و ظاهر مناسب و همچنین قابلیتهای متوسط در آفرود و در عین حال که در این دسته از خودروها فقر زیادی در کشور دیده میشود منصفانه است در هر صورت برای اطلاع از قیمت خودرو صفر و دست دوم می توانید در بخش قیمت خودرو صفر و دست دوم اُتکس با انتخاب برند و مدل و سال تولید استفاده کنید. قیمت کی ام سی t8 مدل 1404 را هم در این بخش می توانید مشاهده کنید.
KMC T8 یک پیکاپ خانوادگی و آفرودی با اندازه متوسط است که با طراحی مدرن، کابین جادار و سیستم چهارچرخ محرک، گزینهای اقتصادی برای بازار ایران به حساب میآید. پیشرانه توربو ۲ لیتری و گیربکس دستی، عملکرد خوبی را در مسیرهای آفرود و جادهای فراهم میکند، اما ممکن است نبود برخی امکانات رفاهی و کیفیت مواد اولیه، خریداران سختپسند را راضی نکند. به طور کلی، T8 برای مشتریانی که به دنبال یک پیکاپ با قیمت مناسب، قابلیتهای آفرود و استفاده روزمره هستند، گزینهای مناسب است.
تمام نظراتی که خواندیم چند چیز مهم را بیان میکند، این که این خودرو کاملا خودرویی اقتصادی در این رده است و شما نباید انتظار تجربه ای به مانند هایلوکس یا فورد رپتور را که میلیاردها تومن از این خودرو فاصله دارند را داشته باشید، خودرو دارای نواقص و معایبی چون مصرف سوخت بالا و کابین بی کیفیت و خشک و کوبش هایی در هنگام رانندگی است ولی با این حال صادقانه کاربران و مالکان این خودرو شرایط را پذیرفته اند و نسبت به مزایای آن اتفاق نظر دارند و این خودرو را دارای ارزش خرید میبینند، البته برای بهتر فهمیدن این ماجرا میتوانید وارد بخش مشاوره خرید و فروش خودرو به صورت آنلاین شوید و تمام سوالات خود را درباره این خودرو از کارشناسان آنلاین بپرسید. در ادامه با نظرات کاربران و مالکان این خودرو همراه ما باشید:
ناشناس ( باما ):
تجربه شخصی ۵5000کارکرد قدرت فوق العاده من بهش میگم ماشین ِمدیریت بحران مصرف سوخت در حال حاضر عموما 11 7 فقط 4بار مکمل زدم 7،8بار سوپر با بنزینی معمولی مشکلی نداره البته الان که بنزین ها کیفیت اش خیلی پایین اومده بین 12 تا 13 میسوزنه در حالت استاندارد از اکثر خودرو های شاسی بلند، بلند تره،، فقط پرادو و لند کروز هم قدِ دید افقی راننده اس برای تنظیم صندلی یکماه روی حالت های مختلف کار کردم "صندلی از کف دو حالت تنظیم داره، یک حالت پشتی، یک حالت خودِ ریل صندلی، یک حالت هم تنظیم ارتفاع فرمان" از ترکیب دقیق این حالت ها با صبر و حوصله به بهترین تنظیم شخصی هر کسی میرسه، من به هیچ عنوان بعد از تنظیم حالت ایده آل احساس خستگی و ناراحتی پشت فرمان ندارم ارتفاع باعث دید افقی گسترده میشه که در ترافیک بهترین مسیر و انتخاب میکنم و جور بزرگی ماشین و میکشه و نکته بعدی چون فضای دیده خوبی دارم از فضای باز جلو لذت میبرم با توجه به استهلاک ماشین به لحاظ توربو بودن و مسائلی دوستان مطرح کردن با حفظ فاصله مناسب کمترین ترمز دارم چون وقتی در جای مناسب و دنده مناسب، گاز رها میکنی احتیاج به ترمز و دنده کشی نداره چسبندگی به جاده و هندلینگ اش فوق العاده است وقتی به رُخ ماشین نگاه میکنی، چه گِلی باشه چه برفی چه تمیز، لذت میبرم بارها گفتم تنها ماشینی هست که تمام رنگ هاش زیباست از نظر من این ماشین لذت رانندگی و بهت میده اگه بتونی و بدونی چه جوری سوارش بشی تقریبا 40 درصد رانندگی تو شهر و با کروز میرم، اگر سرعت حدود 50 کیلومتر باشه با خارج کردن کروز چون ماشین گیربکس قوی و وزن زیادی داره احتیاج به ترمز نداره، و بعد با روشن کردن کروز به آهستگی و به موقع شروع به حرکت میکنه و مصرف بنزین منطقی میشه چون در حالت کروز برای افزایش سرعت گازی اضافی نمیده. تو جاده با کروز و دنده 6 که مصرف تقریبا حدود 9 تا 9 5 میسوزونه، اگر دور موتور از 2 200 بالاتر نباشه هم سرعت خوبی داره و هم مصرف بهینه. در تعویض دنده ها باید کلاچ گرفت و بعد از تعویض دنده مناسب بدون اینکه گاز داد کلاچ و رها کرد،،، بعد نیش پا گاز به آهستگی فشار داد، اگر با کروز باشه که خودش این و به بهترین نحو انجام میده، برای نیم کلاچ معمولا تا دور 1500 شیب ها رو عبور میکنه بدون اینکه دنده کمک بخواد. اگر سرعت رفتین و توربو تو مدار بود، قبل از رسیدن به مقصد، عادی رانندگی کنید، تا توربو خنک بشه. صبح ها وقتی روشن کردید، اجازه بدین موتور خودش گاز و قطع کنه، چند دقیقه طول میکشه بستگی به سرما و سردی موتور داره، بعد حرکت کنید. نام رخش برازنده ی T8
saedi ( باما ):
سلام وقت بخیر بنده ۱ ماه اینماشین و دارم معایب:کیفیت رنگ خیلی پایینه،به بنزین ایران حساسه،دنده اتوماتنیست خیلی بده ،اینه های بغل هم گرمکن نداره تو بارون دید خوبی نداری،داخل اتاق دیزاین خوبی نسبت به کلوت نداره.مصرف بنزین تو شهر به هیچ عنوان زیر ۱۳ نیست،نقاط قوت:هماهنگی گیربکس با موتور،کیفیت اتاق عالیه،قدرت و افرودش عالیه،نمای ظاهریش خیلی خوبه،شتابش قابل قبوله،تویه پیکاپ ها هندلینگ و نرمیه خوبی داره،ترمزش خیلی خوبه،پرستیژ خوبی هم داره،نور چراغها عالیه،از دور موتور پایین خیلی روان ونرم حرکت میکنه،خریدش و پیشنهاد میکنم.
saleh m ( باما ):
kmc t8 زیبا پر شتاب اما خشک عقبش در حد شکستن کمر ضربه وارد میکنه یه چالوس برین باهاش متوجه میشن😎 اما بار داشته باشین کمی نرمتر میشه ولی در مجموع خوب راه میره دیدش خوبه ظاهرشم خوبه بزرگ ترین مشکلش سواریشه مخصوص عقبش خیلی ضربه وارد میکنه
وحیدtt ( باما ):
سلام تجربه یکساله خودم رو میگم تا دوستانی که قصد خرید دارن راحتر تصمیم بگیرن اول کیفیت رنگ بسیار پایینی داره که نمیدونم با سرامیک حل میشه یا نه…دوم صفحه کلاج تو نیم کلاج داغ میکنه…کوبش و سواری خشک مخصوصا سرنشین عقب…قدرت موتور خیلی خوبه اینو با بیشترین فشاری که آوردم به موتور میگم…دنده کمک و فنربندی با توجه به پیکاپ بودن خیلی جوابه…تو کویر تو بدترین و سخترین شرایط جواب خودشو پس داده و من کاملا رضایت داشتم…در ضمن خدمات پس از فروش هم قوی هستش و تو این رنج قیمت نسبت به رقبا بی رقیب هستش اگر بیشتر پول دارید برید هایلوکس بخرید
رسول ( خودرو45 ):
سلام
من کی ام سی T8دارم ولی متاسفانه مصرف سوخت بالایی دارد وبه هیچ عنوان چیزی که در کاتالوگ زده درست نیس.تا جایی مصرف بالاست که معتقدم تا ۲۵ لیتر در صد کیلومتر مصرف می کند.
به عنوان مثال مسیر اهواز تا آبادان ۱۱۰ کیلومتر است من باک روپرمی کنم وقتی به مقصد میرسم آمپر به نصف رسیده یعنی چیزی حدود ۳۰ لیتر مصرف شده.دوستان نظر بدهند
علیرضا ( خودروبانک ):
با سلام خدمت همه هموطنان عزیزم ،من یکساله این ماسین رو خریدم و با توجه به همین مدت که داستم نظر میدم اولا این ماشینو با تویوتا و برندهای تراز اول دنیا قیاس نکنید که قطعا قابل مقایسه نیست ولی قدرت وشتاب معقولی داره وظاهرش قشنگنه مصرفش تو جاده بین ۱۰/۵ تا ۱۱ و تو شهر ۱۲/۵ تا ۱۳ هست کولرش تو تابستان کم نمیاره و واقعا خوبه جای پا وفضاش خوبه و بدون صدا وتقه است ولی جنس صندلی ها بی کیفیته و شیشه های سمت راننده وشاگرد موقع حرکت و زمانی که پایین میدین تکون میخوره و تو بحث فنی هم مشکل اصلیش صفحه کلاجه
احسان ( خودروبانک ):
بستگی به رانندگی شما داره، مصرف ترکیبی با سرعت میانگین ۱۲۰کیلومتر ، حدود ۱۱و نیم لیتر هر صد کیلومتر مصرف بنزینش هست و بنظر من که هشت سال تویوتا ۲۰۰۸ داشتم ، این خودرو هیچ چیزی که کم نداره بلکه خیلی بروز تر و نرم تر و پر قدرت تر هم هست و شاسی و بدنه بسیار محکمی داره و طراحی داخلی و خارجی نسبتا زیبایی داره، فقط و فقط باید صبر کرد تا به صد هزار تا برسه کیلومتر تا ببینیم کیفیت کار در دراز مدت چگونه خواهد بود ، تا پنج هزار تا که عالی بوده برای خودم.ولی از جنس پلاستیک داخل داشبورد و کابین زیاد راضی نیستم و زیاد جنس با کیفیتی نداره.
Misha ( زدفورکار ):
من الان پنج ماهه تحویل گرفتم این ماشین رو خیلى فاز منفى داشتم اولش ولى هر بار که نشستم پشتش هر سفرى که رفتم به این ایمان آوردم که ٩٩٪ افرادى که از این ماشین ایراد میگیرن تا حالا از بغل این ماشین رد نشدن خیلى هاشون اصن گواهینامه ندارن به خدا اوون یک درصد هم در قیاس با ماشین هاى مختص آفرود مثل هایلوکس اظهار نظر میفرمایند که این ماشین ضعیف هست که صد البته درست هست.
مصرف بنزین t8 بالا هست ١٠٠/١٣
سوارى نرم / عقب کوبش داره که طبیعیه
آپشن ضعیف خیلى هاشو حذف کردن که البته قابل نصب هست
آفرود متوسط
کنترل پایدارى عالى
شتاب ووووووحشىو نکته مهم!!!!!!
وقتى رانندگى بلد نباشى دیسک و صفحه هر ماشینى رو میسوزونى مخصوصا وقتى از سوارى یه دفعه بشینى پشت پیکاپارادت
یاعلى
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش