نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۳/۱۰
خودروی KMC K7 در واقع نسخه فیسلیفت جدیدترین مدل جک Jiayue X7 است که توسط کرمان موتور به بازار کشور ما معرفی شده. این خودرو به عنوان یکی از تغییرات چشمگیر در دنیای کراساوورهای وارداتی شناخته میشود؛ چرا که تغییرات ظاهری و فنی آن در بخشهای داخلی و خارجی به قدری بارز است که تجربه رانندگی و استفاده از امکانات رفاهی را به طور قابل توجهی متفاوت میکند. تمرکز اصلی این مدل بر روی به کارگیری تکنولوژیهای نوین در طراحی، ایمنی و کاربری است؛ به همین دلیل میتواند گزینهای رقابتی برای سایر خودروهای مشابه به حساب بیاید.
در طراحی خارجی KMC K7، توجه به جزئیات و هماهنگی خطوط طراحی به وضوح به چشم میخورد. جلوپنجره بزرگ و عریض نه تنها حس وسعت و ورزشی بودن را منتقل میکند، بلکه دید راننده را نیز بهبود میبخشد. استفاده از المانهای کرومی به شکل خطوط عمودی در اطراف جلوپنجره، ظاهری لوکس و مدرن به خودرو میدهد. چراغهای باریک و کشیده که در دو طرف سپر قرار دارند، به گونهای طراحی شدهاند که نمایی دقیق و پویا ایجاد کنند و حس قدرت و آیندهنگری را به نمایش بگذارند. قسمت عقب نیز با چیدمان هماهنگ چراغهای متصل، اسپویلر سقفی و اگزوزهای دوتایی، جلوهای اسپرت و دلپذیر ارائه میدهد؛ در حالی که نمای جانبی خودرو با خط شانهای که از چراغ راهنمای جلو به چراغ عقب متصل میشود، سادگی و زیبایی را به تصویر میکشد.
طراحی مدرن جلو پنجره خودرو، چراغ های کشیده و خطوط مورب و حالت تخم مرغی خودرو این خودرو را از لحاظ بصری بسیار جذاب کرده است.
4 خروجی اگزوز و چراغ کشیده در طراحی عقب این خودرو خوب و مناسب طراحی شده ولی به وضوح کم کاری طراح در فضاسازی و جزییات در این قسمت مشخص است.
نکات برجسته طراحی خارجی:
جلوپنجره بزرگ: فراهم آوردن دید وسیع و حس نوآوری.
المانهای کرومی عمودی: انتقال حس لوکس و مدرن به جلوپنجره.
چراغهای باریک و دقیق: تولید نورپردازی بهینه و تأثیرگذار در تاریکی.
نمای عقب اسپرت: چیدمان هماهنگ چراغها، اسپویلر سقفی و اگزوزهای دوتایی.
ویژگیهای نمای بغل: خطهای طراحی ساده و متقارن که زیبایی کلی خودرو را تکمیل میکند.
داخل KMC K7 به طرز فوقالعادهای مدرن و کاربرپسند طراحی شده است. کابین این خودرو بدون نیاز به ابزارهای آنالوگ قدیمی، به یک صفحه نمایش دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی مجهز است که اطلاعاتی مثل سرعت، دور موتور، دمای آب و فشار روغن را به نمایش میگذارد. این نمایشگر دیجیتال نقش کلیدی در ارائه اطلاعات دقیق و بهموقع به راننده دارد. همچنین، بخش مدیا با یک نمایشگر هوشمند برای ناوبری و قابلیتهای چندرسانهای در وسط داشبورد قرار گرفته تا تجربه سرگرمی و ارتباط را بهبود بخشد. کنسول وسط، دسته دنده و سایر المانهای کابین با دقت و سلیقه طراحی شدهاند تا حس مدرن را حفظ کرده و فضای داخلی را به شکلی ارگونومیک و راحت برای همه سرنشینان فراهم کنند. استفاده از مواد با کیفیت بالا و رنگبندی هماهنگ، حس راحتی و کیفیت را در محیط رانندگی تقویت میکند.
فضای کنسول، مانیتور مینیمال از جمله طراحی هایی است که در خودروها جدید بسیار به آن بها داده میشود بنده طراحی کنسول سر دنده و داشبورد را جز طراحی های خوب و بدور از شلوغی و سردرگمی میبینم که بیانگر سلیقه خوب طراح این خودرو بوده است.
فضای کابین، چرمها روی صندلی رودری ها، همه و همگی از کیفیت بسیار قابلی برخوردارند که چشم هر خریداری رو به خود میدوزند و فضا را برای دیگر رقبا در این زمینه تنگ میکنند.
نکات برجسته طراحی داخلی:
صفحه نمایش دیجیتال ۱۲.۳ اینچی: جایگزین ابزارهای سنتی با ارائه اطلاعات جامع و دقیق.
نمایشگر مدیا و ناوبری: دسترسی آسان به امکانات سرگرمی و هدایت مسیر.
کنسول وسط و دسته دنده مدرن: طراحی با جزئیاتی که ارگونومی و زیبایی را تضمین میکند.
فضای داخلی با کیفیت: استفاده از مواد مرغوب و رنگبندی هماهنگ برای ایجاد حس لوکس و راحتی.
در بخش فنی، KMC K7 به یک پیشرانه چهارسیلندر بنزینی ۱.۵ لیتری با توربوشارژر مجهز است که توان خروجی آن به ۱۷۱ اسب بخار و گشتاور ۲۵۱ نیوتنمتر میرسد. این خودرو با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دوکلاچه، تعادل خوبی بین کارایی موتور و تجربه رانندگی ایجاد کرده است. علاوه بر سیستم پیشرانه، KMC K7 از سیستمهای ترمز پیشرفتهای برخوردار است؛ از جمله ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و دیسکی ساده در عقب. همچنین، سیستمهای کمکی مانند کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمز کمکی و کروز کنترل، از جمله فناوریهایی هستند که به افزایش ایمنی و کارایی در شرایط مختلف رانندگی کمک میکنند.
جدول مشخصات فنی:
مشخصه | مقدار |
---|---|
نوع موتور | خطی بنزینی |
حجم موتور | ۱.۵ لیتر |
سیلندر / سوپاپ | ۴ / ۱۶ |
تنفس موتور | توربوشارژر |
حداکثر قدرت | ۱۷۱ اسب بخار |
حداکثر گشتاور | ۲۵۱ نیوتنمتر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه |
محور محرک | محور جلو |
شتاب | ۱۰.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۶۰ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
استاندارد آلایندگی | یورو ۵ |
سیستم فرمان | برقی |
کراس اوور سایز متوسط | |
نوع رینگ | آلومینیومی |
مشخصه | مقدار |
---|---|
طول | ۴۷۷۶ میلیمتر |
عرض | ۱۹۰۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱۷۶۰ میلیمتر |
فاصله بین محور جلو و عقب | ۲۷۵۰ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۷۳۵ کیلوگرم |
تعداد سرنشین | ۵ نفر |
ظرفیت صندوق عقب | ۹۶۰ لیتر (قابل افزایش تا ۱۳۵۸ لیتر) |
حجم باک سوخت | ۶۴ لیتر |
قطر رینگ | ۱۸ اینچ |
نظر شخصی سردبیر: ازدید بنده رنگ سفید خودرو به علت نمایان کردن رخ واقعی و جزییات ان رنگ جذابتری برای انتخاب است ولی خوب همیشه انتخاب با خریدار و سلیقه شخصی اوست...
در میان مجموعه گسترده امکانات ارائه شده در KMC K7، برخی از آپشنها برجستهتر و حیاتیتر از بقیه محسوب میشوند. در ادامه به توضیح این امکانات کلیدی میپردازیم:
کروز کنترل: این سیستم به راننده کمک میکند تا سرعت خودرو را در مسیرهای طولانی بهصورت ثابت و بدون نیاز به فشار دادن پای گاز حفظ کند. علاوه بر افزایش راحتی، بهرهگیری از کروز کنترل موجب بهبود مصرف سوخت در سرعتهای ثابت میشود.
کنترل ایستایی در سربالایی: این سیستم مخصوصاً در شرایط شیبدار و بالا رفتن از سربالا طراحی شده است؛ به گونهای که پس از توقف در شیب، خودرو بهطور اتوماتیک توان خروجی را مدیریت کرده و از لغزش عقب جلوگیری میکند تا راننده بتواند به راحتی دوباره حرکت کند.
کنترل سرعت در سرازیری: امکان تنظیم و نگهداشتن سرعت خودرو در زمان حرکت در مسیرهای نزولی فراهم شده تا راننده نیازی به استفاده مداوم از ترمز نداشته باشد و تجربهای ایمن در کاهش سرعت داشته باشد.
کنترل کشش و کنترل پایداری: این سیستمها با ردیابی دقیق رفتار خودرو، نیروی خروجی را در چرخها تنظیم کرده و از دست دادن کنترل در شرایط لغزنده یا بحرانی جلوگیری میکنند. این فناوریها به ویژه در مسیرهای خیس یا یخزده اهمیت فراوانی دارند.
سیستم ترمزهای پیشرفته (ABS، تقسیم الکترونیکی نیرو و ترمز کمکی): این مجموعه تکنولوژیهای ترمز، واکنش سریع خودرو در شرایط اضطراری را تضمین نموده و از سرریز حرکتی جلوگیری میکند. عملکرد هماهنگ این سیستمها باعث میشود که در شرایط ترمزی ناگهانی، خودرو بهصورت ایمن و بدون لغزش متوقف شود.
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی به همراه ناوبری: وجود یک سیستم اطلاعاتی پیشرفته در وسط داشبورد نه تنها به راننده اطلاعات دقیق دربارهی وضعیت خودرو ارائه میدهد، بلکه با امکانات ناوبری و سرگرمی، تجربه رانندگی را به سطحی مدرن تبدیل کرده است.
سیستم ورود و استارت بدون کلید: با این امکان، راننده بدون نیاز به جستجوی کلید سنتی، میتواند به سادگی خودرو را فعال کند؛ که این ویژگی علاوه بر افزایش راحتی، حس امنیت در دسترسی به خودرو را نیز بهبود میبخشد.
دوربین ۳۶۰ درجه: این سیستم تصویربرداری، دید کاملی از اطراف خودرو فراهم میکند و به ویژه در زمان انجام مانورهای پارک یا حرکت در فضاهای بسته، از ایجاد نقاط کور جلوگیری میکند.
پانوراما و سانروف: اضافه کردن سناروف به سقف خودرو، حس فضای باز و نور طبیعی را به کابین وارد کرده و تجربهی لوکسی از داخل خودرو به سرنشینان ارائه میدهد.
فضای صندوق عقب خودرو کاملا جادار و داراری طراحی ارگونومیگ بسیار مناسبی است. همچنین پشت آمپر خودرو نیز خوب طراحی شده ولی مقداری جزییات آن بخاطر نوشته های ریز خوانایی لازم را ندارند.
مزایا:
ظاهر مدرن و امروزی: طراحی بیرونی و داخلی بهروز، حس نوآوری و جذابیت بصری را به ارمغان میآورد.
پیشرانه پرقدرت: با توان ۱۷۱ اسب بخار و گشتاور مناسب، عملکرد موتوری قوی را ارائه میدهد.
مصرف سوخت پایین: امکان بهرهوری بالا از سوخت در شرایط رانندگی ثابت.
استاندارد آلایندگی یورو ۵: توجه به مسائل محیط زیست از طریق کاهش آلایندهها.
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه: انتقال نیرو با کارایی بالا و تجربهای نرم از تعویض دنده.
امکانات رفاهی و ایمنی پیشرفته: سیستمهای کنترل پایداری، کروز کنترل و فناوریهای نوین داخل کابین، سطح ایمنی و راحتی رانندگی را ارتقا میبخشند.
معایب:
قیمت بالا: هزینه ورودی نسبتاً زیاد ممکن است برای برخی از مشتریان محدودیت ایجاد کند.
شتاب نسبتا پایین: در مقایسه با برخی رقبا، زمان شتاب گرفتن خودرو کمی بیشتر است که ممکن است برای علاقمندان به عملکرد ورزشی نقطه ضعف محسوب شود.
با توجه به اینکه قیمت خودرو هر روز با توجه به برخی شرایط متغییر است شما می توانید برای اطلاع از قیمت به روز و لحظه ای خودرو به بخش قیمت خودرو صفر و دست دوم اتکس بروید و با انتخاب برند و مدل و سال تولید قیمت هر خودرویی که می خواهید را مشاهده کنید.
در کل، KMC K7 با تغییرات قابل توجهی در طراحی داخلی و خارجی، به همراه یک مجموعه کامل از مشخصات فنی بهروز و امکانات هوشمند، به عنوان یک گزینه جذاب در دنیای کراساوورهای وارداتی شناخته میشود. هرچند که قیمت بالای آن و شتاب کمتر نسبت به برخی از رقبایش ممکن است به عنوان نقاط ضعف این خودرو مطرح شود، اما دقت در جزئیات طراحی و استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته در سیستمهای ایمنی و رفاهی، تجربهای متفاوت و مطمئن از رانندگی را برای مشتریان فراهم میآورد. برای افرادی که به دنبال یک خودروی مدرن با امکانات چندمنظوره و تمرکز بر ایمنی و راحتی هستند، KMC K7 میتواند گزینهای بسیار مناسب باشد.
شما می توانید با استفاده از سرویس مشاوره خرید و فروش خودرو اتکس به صورت آنلاین با مشاوران و کارشناسان خبره در حوزه خودرو گفتگو کنید و سوالات خودتون را بپرسید تا بتوانید انتخاب درست تری داشته باشید. اگر هم قصد فروش خودرو خود را دارید می توانید از کارشناسان برای قیمت گذاری خودرو خودتان کمک بگیرید.
در بخش زیر ما سعی کردیم منتخبی از نظرات مالکان حقیقی خودرو کی ام سی k7 را در سایت های معتبر گلچین کنیم و در اختیار شما قرار دهیم.
Pdrm ( باما ):
سلام دوستان. الان تقریبا ۲ میشه دارمش چند تا سفر هم باهاش رفتم ماشین فوق العاده ای هست فقط حیف که قیمت گذاری شورای رقابت باعث شد دیگه کرمان موتور نتونه تولید کنه و خط تولیدش جمع شود . در کل بخوام از خوبیاش بگم زیاده ولی خب مشکلاتش اول اینکه توی سرعت های بالا واقعا مصرفش بالاست مولتی مدیا خیلی فضای کاربری جذابی نداره و درکل خیلی نمیتونی ازش استفاده کنی باید براش کارپلی جداگونه تهیه کنی. خیلی میگن گیربکسش هماهنگ نیست ولی خب به نسبت گیبرکس چندتا ماشینی که استفاده کردم و داشتم گیربکسش نرماله یکم قلق داره ولی خب موردی نیست که بخوای اسمشو عیب بذاری. در کل من که خیلی راضیم دنبال فروشم نیستم.
HsN77 ( باما ):
بعد از دوسال و نیم و پیمایش ۳۴۰۰۰ کیلومتر با این خودرو و نظر به اینکه ماشین قبلی من اپتیما جی تی لاین۲۰۱۶ بوده میگم خدمت تون که اصلا حس ماشین چینی بهتون نمیده، چه از نظر سواری چه از نظر کیفیت ساخت.تنها ایرادی که الان داره اینه که تولیدش متوقف شده و بازار خودشو از دست داده.روزی که خریدم قیمتش ۱ ۲۵۰ بود،تیگو۷ پرو ۱ ۰۵۰ بود و لاماری ۹۸۹.اما الان قیمت این رقبا بالاتر اعلام میشه.برای مصرف کننده و کسی که بفکر فروش نیست عالیه چون کیفیت بالاتر رو میخره و قیمت کمتری پرداخت میکنه اما برای افرادی که عادت دارن هرسال ماشین عوض کنن یا معامله گر هستن توصیه نمیشه.
کیوان عسگری ( باما ):
من دو ساله این ماشین رو دارم و ۲۰ هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم. قبل از این، مدل S5 داشتم و سال ۱۴۰۱ این خودرو رو گرفتم. از نظر امکانات رفاهی و کیفیت متریال داخلی، یکی از بهترینهاست، مخصوصاً سیستم صوتی و نمایشگر. مشکل تقه در دنده عقب که در اکثر خودروهای دوکلاچه دیده میشه، تا حد زیادی با آپدیت گیربکس برطرف شده. ایراد مونتاژی مثل صدای باد از درها هم قابل رفعه.
از نظر کشش و عملکرد در جاده، سنگینی خاصی حس نکردم و تا سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت هم باهاش رفتم. شتاب در حد کراساوورهای چینیه و ضعف خاصی ندیدم. ترمزها عملکرد خوبی دارند و به سبک رانندگی بستگی داره. با بنزین سوپر نرمتر کار میکنه، ولی با بنزین معمولی هم مشکلی نداشتهام. هر چند وقت یکبار مکمل سوخت هم اضافه میکنم.
بهطور کلی، KMC K7 یک خودروی خوب در بین ماشینهای همرده چینی و متوسط در مقایسه با برندهای کرهای و ژاپنیه. نباید انتظار بیش از حد ازش داشت، اما نسبت به رقبا کیفیت بهتری داره. با توجه به بازار داخلی، برای خرید ماشینی با امکانات مشابه از برندهای مطرح، باید سه برابر هزینه کرد یا خودروهای کارکرده گرفت که چالشهای خودشون رو دارند. امیدوارم روزی همه بتونن سوار ماشینهای برندهای جهانی بشن.
آریامهرم ( باما ):
من سه ماهه این خودرو رو بعد از بررسی بین مدلهای همرده خریدم و تجربه رانندگی با هایما S7، اسپورتیج، سراتو و S5 رو دارم.
از لحاظ موتوری، با توجه به حجم ۱.۵ لیتری، عملکرد خوبی داره و حتی در سربالاییها کمبود خاصی حس نمیشه. امکانات رفاهی نسبت به خودروهای همقیمت، سطح بالاتری داره.
گیربکس دوکلاچه تا حدی تاخیر و گاز هرز داره که در شروع حرکت محسوسه، اما تجربهای از سایر خودروهای دوکلاچه ندارم.
از نظر ظاهری، طراحی سلیقهایه ولی به نظرم ماشین شیک و با پرستیژیه. طراحی کابین خوبه، اما در سرعتهای بالا کمی صدای باد شنیده میشه که قابل رفعه.
مصرف سوختش در حد اسپورتیج و سواریش از هایما کمی خشکتره، اما با اسپورتیج قابل مقایسه است. در مجموع، با توجه به مبلغ پرداختی، از خریدش راضیم.
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش