نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۷/۲۶

لوکانو L8، پرچمدار تازهوارد برند لوکانو است که توسط مکث موتور در ایران مونتاژ میشود و ریشهاش به محصولات چری/جیکو در چین برمیگردد. این خودرو نسخهای از نسل پیشفیسلیفت چری تیگو 9 است که پس از بازتوزیع محصولات در گروه چری به جیکو منتقل و با نام جیکو 8 تولید شد و در ایران با نام لوکانو L8 عرضه شده است. لوکانو L8 یک کراساوور بزرگ خانوادگی است که بر روی لوکسگرایی داخلی و خارجی تمرکز دارد و با مجموعهای کامل از آپشنهای رفاهی و ایمنی و پیشرانه توربوی 2 لیتری ارائه میشود. طراحی ظاهری کلاسیک و باوقار، کابین جادار با متریال باکیفیت، سیستم تعلیق تطبیقی و مجموعهای از سامانههای کمکراننده سطح بالا، این خودرو را برای مشتریانی که به دنبال یک کراساوور لوکس و راحت با امکانات متعدد هستند، جذاب میکند. با این حال، شتاب و عرضه نسخه 7 نفره محدودیتهایی هستند که باید در تصمیم خرید در نظر گرفته شوند.
انتخاب سردبیر:
در مورد لوکانو L7 برادر کوچکتر این خودرو میتوانید مقاله "بررسی اجمالی لوکانو L7 و نظرات مردمی کاربران و مالکان" را جهت آشنا شدن با نسخه قبلی این خودرو و خواندن نظرات کاربران و مالکان آن مطالعه کنید
لوکانو L8 در نمای جلو با یک جلوپنجره بزرگ و ستونهای عمودی طراحی شده که حس قدرت و لوکس بودن را به خوبی منتقل میکند. چراغها به صورت ساده و کلاسیک قرار گرفتهاند تا وقار کلی خودرو حفظ شود. در نمای جانبی، خط فرورفته طولی، دستگیرههای مخفی، رینگهای 20 اینچی و ستونهای مشکی که سقف را به حالت شناور درآوردهاند، جلوهای مدرن و لوکس ایجاد میکند. در نمای عقب، چراغهای یکپارچه تیره و دو خروجی اگزوز تزئینی وجود دارد که ظاهری اسپرت به خودرو میبخشد، اما از نظر نوآوری تفاوت چشمگیری با سایر کراساوورها ندارد.
جلوپنجره بزرگ با ستونهای عمودی
چراغهای ساده و کلاسیک در موقعیت سنتی
خط فرورفته پایین دربها و گلگیرهای هلالی
دستگیره دربهای مخفی شونده
رینگهای آلومینیومی 20 اینچ تراشخورده
ستونهای مشکی و سقف حالت شناور
چراغ عقب بههمپیوسته با تم تیره
دو خروجی اگزوز تزئینی بزرگ


این هیولای چینی را در چندی پیش در یک کوچه باریک مشاهده کردم به معنای واقعی کلمه ابعاد خودرو اصلا مناسب کوچه خیابان های حداقل تهران یا دیگر شهرهای پر جمعیت ایران نیست ولی خوب برای یک مسافرت طولانی کاملا مناسب و جذاب طراحی شده و حس لوکس و مدرن بودن و اطمینان را کاملا از ظاهر خودرو میشود دریافت کرد.
داشبورد یکپارچه با نمایشگرهای بزرگ و تعداد کمی دکمه فیزیکی، به خوبی رویکرد متعارف محصولات مدرن چینی را به تصویر میکشد. استفاده از متریالهایی مانند جیر در قسمتهای بالای داشبورد، رودریها و سقف، و همچنین روکش چرم ناپا در صندلیها و جزئیات کرومی و کریستالی دکمهها، حس لوکسی را به فضا میبخشد. کابین بسیار جادار است و صندلیها با امکانات برقی و ماساژور ارائه میشوند، اما در بازار ایران فقط نسخه پنج نفره در دسترس است. تمرکز زیاد بر کنترل از طریق نمایشگر مرکزی ممکن است در حین رانندگی دسترسی سریع به برخی امکانات را دشوار کند.
داشبورد یکپارچه نمایشگرها و کم بودن دکمههای فیزیکی
پوشش جیر در بالای داشبورد، رودری و سقف
دستگیره داخلی برقی و کریستالی بودن دکمه درایو مد
دریچههای تهویه سهگانه در کنسول میانی
پرده جانبی برای سرنشینان عقب
لیور دنده روی ستون فرمان و دکمههای تنظیم صندلی روی دربها
صندلیهای روکش ناپا با ماساژور، گرمکن، سردکن و خستهگیر زانو
فضای سرنشینان جادار؛ عرضه در ایران تنها در نسخه 5 نفره
کنترل اکثر آپشنها از طریق نمایشگر مرکزی که در رانندگی ممکن است کاربری را دشوار کند


کابین خودرو آنقدر با امکانات و تجهیزات پر شده است که سالیانی طول خواهد کشید از تمامی آنها حتی اطلاع پیدا کنید چه برسد که بخواهید واقعا آن را استفاده کنید ولی بدور از تعصب کابین مناسب، لوکس، جادار و تمام خاصیت های یک کراس اوور بزرگ پیکر را دارد.
لوکانو L8 با یک پیشرانه 2 لیتری توربو و پاشش مستقیم کار میکند و نیروی خود را از طریق یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر به هر دو محور منتقل میکند. قدرت اعلامشده این خودرو 245 اسببخار و گشتاور آن 385 نیوتنمتر است که برای یک کراساوور بزرگ خانوادگی قابل قبول به نظر میرسد، اما در مقایسه با برخی از رقبای همکلاس، شتاب کمتری دارد. مصرف سوخت ترکیبی آن 7.7 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده و شتاب صفر تا صد آن تقریباً 9 ثانیه است. همچنین، استفاده از سیستم تعلیق الکترونیکی فعال (CDC) و سیستمهای کنترل پایداری، کیفیت سواری نرم و رفتار دینامیکی خوبی را فراهم میکند.
مقدار | مشخص |
|---|---|
خطی بنزینی GDI | نوع موتور |
2 لیتر | حجم موتور |
4 سیلندر / 16 سوپاپ | سیلندر سوپاپ |
توربوشارژر | تنفس |
245 اسببخار | قدرت |
385 نیوتنمتر | گشتاور |
7 سرعته دوکلاچه تر WDCT | گیربکس |
تمام چرخ AWD | محور محرک |
9 ثانیه (0-100) | شتاب 0 تا 100 |
180 کیلومتر بر ساعت | سرعت بیشینه |
7.7 لیتر در 100 کیلومتر | مصرف ترکیبی |
یورو 6 | استاندارد آلایندگی |
برقی | فرمان |
کراساوور بزرگ | نوع بدنه |
20 اینچ | قطر رینگ |
4820 میلیمتر | طول |
1930 میلیمتر | عرض |
1710 میلیمتر | ارتفاع |
2820 میلیمتر | فاصله محورها |
1939 کیلوگرم | وزن خالص |
5 نفر | تعداد سرنشین |
738 لیتر | ظرفیت صندوق عقب |
65 لیتر | حجم مخزن سوخت |


لوکانو L8 با ارائه یک فهرست بلند از امکانات رفاهی، ایمنی و کمکراننده، در رده قیمتی خود به شدت رقابتی است. گزینههای صندلی شامل طراحی بر اساس استاندارد ناسا و فلسفه Zero Gravity، ماساژور، گرمکن، سردکن و ویژگیهای VIP برای صندلی جلو میباشد. بسته ADAS قابلتوجهی شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار نقاط کور، نگهدارنده بین خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک و تابلوخوان وجود دارد که تجربه رانندگی خودکار تا سطح 2.5 را ممکن میسازد. در بخش ایمنی، 10 ایربگ و مجموعهای از سیستمهای کنترل پایداری و هشدارها به چشم میخورد. امکانات رفاهی اضافی شامل سقف پانوراما، سیستم صوتی 13 بلندگو سونی، شارژ وایرلسی، هدآپ دیسپلی، دوربین 540 درجه و سیستم تعلیق تطبیقپذیر هستند. تنها نقطه ضعف بارز، عدم وجود اتو پارک است.
صندلیها بر اساس استاندارد ناسا با روکش ناپا
صندلیهای جلو برقی، گرمکن، سردکن، ماساژور، خستهگیر زانو
صندلی سرنشین جلو VIP و گرمکن صندلی عقب
بسته کامل ADAS با کروز کنترل تطبیقی، هشدار نقاط کور، نگهدارنده بین خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک، تابلوخوان و قابلیت رانندگی سطح 2.5
10 ایربگ و مجموعه کامل سیستمهای کنترل پایداری
سقف پانوراما و سانروف
سیستم صوتی 13 اسپیکر SONY
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی 12.3 اینچ و هدآپ دیسپلی
دوربین 360/540 درجه و شارژر وایرلس
تهویه اتوماتیک دوکاناله با تنظیم مجزا برای عقب
ترمز پارک برقی با اتوهلد و نورپردازی کابین
عدم وجود اتو پارک در فهرست آپشنها



مزایا
طراحی جذاب و باوقار که ترکیبی از لوکس و مدرن ارائه میدهد.
فهرست آپشنهای بسیار کامل شامل امکانات رفاهی و ADAS پیشرفته.
کیفیت سواری نرم بهواسطه سیستم تعلیق الکترونیکی فعال.
متریال کابین باکیفیت شامل جیر و چرم ناپا.
ایمنی بالا با 10 ایربگ و مجموعهای از سیستمهای کنترل و هشدار.
معایب
شتاب کمتر نسبت به برخی رقبا در همین کلاس.
عدم عرضه نسخه 7 نفره در بازار ایران.
نبود اتو پارک در فهرست امکانات.
شبکه خدمات پس از فروش محدودتر نسبت به برندهای قدیمیتر در بازار.
با توجه با ورود تازه این خودرو در بازار و عدم اعتماد بسیاری از خریداران به این برند خیلی زود است که در مورد ارزش قیمت این خودرو صحبت شود ولی بر روی کاغذ و تستهای اولیه همه چیز به نظر مثبت میرسد کابین لوکس، امکانات فوق العاده، ظاهر عضلانی و مدرن خودرو و سواری لذت بخش از نکاتی هستند که نمیشود به سادگی از آنها گذشت ولی در هر صورت این خودرو همچنان نیاز به گذشت زمان برای اثبات خود از حیث قیمت دارد. برای محاسبه و نمایش تاریخچه قیمت خودرو کافیست وارد بخش قیمت روز خودرو صفر و دست دوم اُتکس شده و بعد از چند کلیک ساده قیمت خودرو مد نظر خود را محاسبه و نمودار تغییرات قیمت آن را مشاهده کنید.
قیمت این خودرو در آبان ماه 1404 چیزی بالغ بر 4 میلیارد و 600 تا 700 میلیون تومان میباشد.
لوکانو L8 یک خودرویی است که به طور خاص برای ارائه تجربهای لوکس و راحت در دسته کراساوورهای بزرگ طراحی شده است. این خودرو با کابینی باکیفیت و مجموعهای کامل از امکانات و سیستمهای ایمنی و کمکراننده، ارزش رقابتی بالایی دارد. اگر برای خریدار، راحتی، ایمنی و کیفیت سواری نرم در اولویت باشد، لوکانو L8 گزینهای عالی به حساب میآید. اما اگر شتاب سریع و وجود صندلی ردیف سوم یا سیستم پارک خودکار برای شما اهمیت بیشتری دارد، بهتر است به محدودیتهای این مدل توجه کنید و آنها را در تصمیمگیری خود در نظر بگیرید.


به دلیل تازه وارد بودن این خودرو در بازار ایران، این چینی از تعدد مالکان فعلا برخوردار نیست، هر چند که به مانند برادر کوچکتر خود یعنی L7 به زودی به تعداد مالکان این خودرو اضافه خواهد شد ولی ملاحظات حضوری و در حین حال در بعضی از انجمن های از کیفیت داخلی خیره کننده خودرو به شدت تمجید شده است ولی همگی متفق القول به این مساله هستند که این خودرو بعد از مدتی آزمایش نهایی خود را پس خواهد داد. برای اینکه چنین خودروهایی که تازه وارد هستند و آنچنان در بازار ایران به قولی امتحان خود را پس نداده اند را خریداری کنید توصیه اکید ما مشورت با یک خبره است، شما میتوانید در بخش مشاوره خرید و فروش خودرو به صورت آنلاین وارد شوید و در یک فضای کاملا خصوص و آنلاین با مشاور خود در مورد این خودرو مباحثه کنید، در ادامه با نظرات مالکان این خودرو همراه ما باشید:
Alireza53 ( باما ):
من به تازگی L8 رو تحویل گرفتم. از نظر کیفیت و نرمی و شتاب سواری واقعا عالی هست.... همچنین کیفیت متریال استفاده شده لوکس و خیلی خوب هستند..... فقط لاستیک بارز روش هست که بدنیست ولی عالی نیست... تنها چیزی که به نظر من کم داره پدل شبفتر و اتوپارک که از نظر من البته اهمیتی نداره..... با تشکر
کاربررررجدید ( باما ):
سوارش شدم. کوتاه و مختصر بگم. به نظرم تو قیمت خودش محشره. سرتر از TXL یا بقیه وارداتی های اتاق کوچیک چینی کم آپشن هست. حس لوکس و کیفیت. وسواری نرم و راحت. بابت گارانتی ۷ سالش هم اطمینان بیشتری دارم. احتمال زیاد مکث موتور (ماموت) مثل بعضی چینی ها بعد دو سه سال جمع نمیکنه مفقود بشه!
ادامه دارد
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش