نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۵/۸
شرکت چری در سال ۲۰۲۳ به منظور گسترش حضور خود در بازارهای توسعهیافته و افزایش سهم خود در منطقه، دو برند جدید به نامهای اومودا (Omoda) و جیکو (Jaecoo) را معرفی کرد. مدل جیکو J7 که در بازارهای اروپایی و خلیج فارس عرضه شده، در ایران با نام لوکانو L7 و تحت نظارت ماموتخودرو به بازار آمده است. لوکانو L7 یک کراساوور جمعوجور شهری با قابلیتهای آفرودی است که سیستم تمامچرخمحرک، قفل دیفرانسیل و ۴ حالت رانندگی ویژه برای برف، گل، شن و مسیرهای ناهموار را ارائه میدهد. این خودرو با طراحی مدرن و جسورانه، امکانات رفاهی و ایمنی فراوان و قیمت رقابتی، تلاش میکند تا جایگاهی بالاتر از رقبای چینی خود در ایران پیدا کند.
انتخاب سردبیر:
برای خواندن و بررسی یکی از رقبای اصلی لوکانو L7 به مقاله بررسی فونیکس تیگو ۷ پرو و نظرات مردمی سر بزنید
طراحی لوکانو L7 به گونهای است که در نگاه اول، ذهن را به یاد شاسیبلندهای لوکس اروپایی مثل رنجرور میاندازد. با خطوط صاف و زاویهدار، پنجرههای ذوزنقهای و جلوپنجره بزرگ، این خودرو ترکیبی تهاجمی و باابهت را به نمایش میگذارد. بدنه جعبهای شکل آن حس ابعاد بزرگتری را منتقل میکند و همچنین به بهبود آیرودینامیک کمک میکند.
الهام از رنجرور در فرم چراغها و جلوپنجره
چراغهای چهارگانه اصلی و دیلایت با گرافیک خاص
دستگیرههای مخفی دربها برای کاهش ضریب مقاومت هوا
اسپویلر عقب با برفپاککن مخفی و چراغ سوم ترمز
چراغهای عقب با طراحی مشابه آئودی TT
سراگزوزهای مربعی برای حالتی اسپرت-آفرودی
پارک آسان بهواسطه ابعاد جمعوجور و فرم جعبهای
کپی خوبی از رنجروور ایووک را مشاهده میکنیم. اگر میخواهی کپی کنی بکن ولی حداقل بهترین کپی ممکن را انجام بده، به وضوح در تصویر مشاهده میکنیم که این کار به نحو احسنت انجام شده است.
کابین لوکانو L7 ادامهدهنده زبان طراحی بیرونی با المانهای مستطیلشکل و خطوط صاف است. با حذف دکمههای فیزیکی و متمرکز شدن همه تنظیمات روی نمایشگر لمسی ۱۴.۸ اینچی جلو داشبورد، فضای داخلی به شکلی مدرن و آیندهنگر تبدیل شده است.
پنل پشت فرمان دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچ
نمایشگر اصلی عمودی ۱۴.۸ اینچ بدون دکمههای فیزیکی
گرافیک رابط شبیه تلفن هوشمند برای سهولت کاربری
دستهدنده مدرن و غربیلک D-Cut با کلیدهای لمسی
شارژر بیسیم ۵۰ وات دوگانه در کنسول میانی
صندلیهای جلو و عقب راحت، جادار و مناسب افراد قدبلند
فضای صندوق عقب ۴۱۲ لیتر (قابل افزایش تا ۱۳۳۸ لیتر با خواباندن صندلیها)
حقیقتش را بخواهید با این مانیتورها با این سایز به هیچ وجه ارتباط خوبی نمیگیرم چرا که به نظر بنده باعث حواس پرتی راننده و در عین حال طراحی داشبورد را نیز ناموزون میکند. ولی در کل متریال استفاده شده در کابین از مواد با کیفیت تهیه شده است و کاملا ظاهری لوکس و فریبنده دارد.
لوکانو L7 از موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ معروف چری استفاده میکند که در مدلهای تیگو ۸ پرو و FX هم به کار رفته است. این پیشرانه توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. انتقال نیرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه (W-DCT) و سیستم تمامچرخمحرک دائم انجام میشود. برای بهبود عملکرد آفرودی، خودرو به قفل دیفرانسیل خودکار، ارتفاع ۲۰۰ میلیمتری کف و زوایای ورود و خروج مناسب مجهز شده است.
مقدار | مشخصات |
---|---|
خطی بنزینی | نوع موتور |
۱٫۶ لیتر | حجم موتور |
۴ / ۱۶ | سیلندر / سوپاپ |
توربوشارژر | تنفس موتور |
۱۹۷ اسب بخار | حداکثر قدرت |
۲۹۰ نیوتنمتر | حداکثر گشتاور |
۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه (W-DCT) | گیربکس |
تمامچرخمحرک دائم | محور محرک |
حدود ۹ تا ۹٫۵ ثانیه | شتاب ۰–۱۰۰ کیلومتر/ساعت |
۱۹۰ کیلومتر بر ساعت | بیشینه سرعت |
۷٫۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | مصرف سوخت ترکیبی |
یورو ۶ | استاندارد آلایندگی |
برقی | نوع فرمان |
کراساوور کامپکت | نوع بدنه |
۱۹ اینچ | قطر رینگ |
۴۵۳۸ میلیمتر | طول |
۱۸۹۸ میلیمتر | عرض |
۱۷۸۹ میلیمتر | ارتفاع |
۲۶۷۲ میلیمتر | فاصله محورها |
۱۶۲۰ کیلوگرم | وزن خالص |
۵ نفر | تعداد سرنشین |
۴۱۲ لیتر (تا ۱۳۳۸ لیتر با خواباندن صندلیها) | ظرفیت صندوق عقب |
۵۷ لیتر | حجم مخزن سوخت |
لوکانو L7 یک مجموعه کامل از تجهیزات ایمنی، سیستمهای کمکی راننده و امکانات رفاهی را ارائه میدهد که بسیاری از آنها را میتوان در سایر کراساوورهای چری نیز مشاهده کرد.
کنترل ایستایی در سربالایی و سرعت در سرازیری
سنسورهای جلو و عقب و دوربین ۳۶۰ درجه (با زاویه زیر خودرو، معادل ۵۴۰ درجه)
رادار نقطه کور، تغییر خط و تصادف جلو/عقب
ترمز اضطراری خودکار و توزیع نیروی ترمز
صندلیهای برقی جلو با گرمکن و سردکن
گرمکن فرمان و آینههای بغل
ناوبری و نمایشگر هدآپ
ورود و استارت بدون کلید
سانروف پانوراما
۶ کیسه هوا و ترمز پارک برقی
مزایا
طراحی ظاهری لوکس و الهامگرفته از رنجرور
قابلیت آفرود با سیستم AWD و قفل دیفرانسیل
حجم بالای امکانات ایمنی و رفاهی
کابین جادار و مدرن
معایب
گیربکس دوکلاچه به جای AT نرمتر
حذف دکمههای فیزیکی و وابستگی به نمایشگر لمسی
اعمال طراحی های حجیم و پشت پنجره های بزرگ که یکی از ترندهای روز بازار خودرو است، بر روی این خودرو کاملا مشهود است و به آن ظاهری عضلانی بخشیده است. در قسمت پشت خودرو طراحی درخوری را شاهد هستیم که نظر میرسد طراحان به خوبی به این بخش توجه کرده اند.
این خودرو در دسته خودروهای لوکس چینی قرار میگیرد و با انبوهی از امکانات جور و واجور و سیستم های امنیتی و رفاهی فراوان به نظر میاید که ارزش این قیمت گذاری را داشته باشد هر چند که استفاده از پلتفرم چری به ارزانتر شدن خودرو کمک کرده ولی خوب بازهم دست 95 درصد از جامعه ایرانی از این نوع خودروها کوتاه خواهد باقی خواهد ماند. در هر حل برای محاسبه قیمت خودرو میتوانید وارد بخش قیمت خودرو صفر و دست دوم شوید و با انتخاب برند لوکانو و انتخاب مدل مد نظرتان قیمت این خودرو رو به صورت بروز محاسبه و بر روی نمودار تغییرات آن را مشاهده کنید.
قیمت روز لوکانو L7 1.6 لیتر توربو مدل 1404
لوکانو L7 با طراحی جذاب، امکانات مدرن و قابلیتهای آفرود مناسب، به یکی از گزینههای جذاب در بازار کراساوورهای کامپکت تبدیل شده است. استفاده از پلتفرم و موتور شناختهشده چری باعث شده تا هزینهها به خوبی کنترل شوند و قیمت آن رقابتی باقی بماند. اما ممکن است گیربکس دوکلاچه و حذف بسیاری از کلیدهای فیزیکی برای برخی خریداران یک نقطهضعف به حساب بیاید. به طور کلی، اگر به دنبال خودرویی با ظاهری لوکس، فضای داخلی جادار و توانایی فرار از مسیرهای صاف شهری هستید، لوکانو L7 یک گزینه ارزشمند است.
بعد از سفید دو رنگ پر طرفدار یکی مشکی و دیگری سبز زیتونی است که به نظر بنده رنگ سبز زیتونی آن هم درخور توجه و قابل خواهد بود.
نظرات مردمی و مالکان خودرو لوکانو L7
از منظرهای مختلف اطلاعات جامع و کامل از این خودرو به علت عرضه محدود و دارا بودن رقبای بسیار شهره تر از خود در دسترس نیست با این حال تلاش کردیم نظرات چندی از دارندگان و مالکان را بر حسب اعتماد و به صورت کارشناسی شده در اختیار شما قرار دهیم هر چند که از دید ما مشاوره گرفتن برای خرید یا فروش خودرو حتما باید توسط افراد خبره صورت بگیرد برای همین منظور اُتکس با راه اندازی سرویس مشاوره خرید و فروش خودرو به شما کمک میکند با یک کارشناس خبره در ارتباط باشید و تمامی سوالات خود را در کمال آرامش در یک محیط آنلاین بپرسید.
در ادامه با نظرات منتخب مالکان و کاربران اینترنتی با ما همراه باشید:
MR2001 ( باما ):
ماشین بسیار خوبی هستش و از برند معتبری هم هست.
کیفیت ساخت خوبی داره و به خاطر طراحی جذابی که داره کلا تو چشم هست و بازارشم به نظرم خوبه چون طراحیش تکراری و خسته کننده نیست.
یسری چیزارو اینجا زده داره ولی نداره البته دو سه مورد هست.
پدل شیفتر نداره
چرخ عقب جلو سایز درستش این هست 235 55 R19
مه شکن جلو هم دارد
دوربین ثبت وقایع دارد.
برای واردات متاسفانه لاستیکای خودشو برداشتن و لاستیک ایرانی انداختن ولی با این حال سواری نرمی داره و اگر لاستیک خوب خارجی بندازید خیلی بهتر هم میشه.
باز اگر سوالی بود درخدمتم.
مصطفی_سیفی ( باما ):
سلام و ارادت از اسفند پارسال خریدم بسیار زیر پای عالی و نرم تندی داره تا دلت بخواد آپشن داره سوختش رو کمتر از ماشین های دیگه که سوار شدم ندیدم ولی مسافرت باهاش لذت بخش و موتور گیربکس هماهنگ ایراداتی رو بگم کمی حافظه مانیتور و کامپیوترش اذیت میکنه و بعضی تنظیمات رو مدام باید انجام بدی و مجدد دوباره برمیگرده حالت استاندارد و بعضی وقت ها هنگی داره که پیگیر شدم فهمیدم شانس من اینجوریه یا هنوز کسی رو ندیدن این ایراد رو داشته باشه البته بسیار پاسخگو بودن نمایندگی
Vahid naseri ( باما ):
فوقالعاده تر از اون چیزی که فکرش رو میکردم. بدون تعصب انتخاب خوبی هست در این رنج قیمت. در مقایسه با اکستریم lx, یه سر گردن بالاتر و با ابهت تره
محسن ( خودرو45 ):
بنده امروز خرید نقدی داشتم به قیمت ۳.۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان که بدلیل تحویل فوری از قیمت کارخانه کمی بالاتر بود
حدود یکماهی هست که دنبال خودرو تو این رنج بودم
ابتدا سراغ تالیسمان ۲۰۱۷ و … رفتم منتهی دیدم به زور واکس و پولیش و سرامیکظاهر مناسبی دارن و خیلی از اونها طی این حدود یک دهه ای که کار کردن به استهلاک بالا افتادن ضمن اینکه تازه قرار هست بنده اون ماشین رو با ۷-۸ سال کار تحویل بگیرم و چند سال هم نگه دارم. تصمیم گرفتم سمت خودروهای چینی برم تقریبا تمام نمایندگی ها رو رفتم رسیدم به بیجینگx7 که واقعا خوب بود نسبت به سایر چینی های وارداتی و مونتاژی منتهی در روز آخری که خواستم قرارداد ببندند نمایندگی ماموت خودرو یک دستگاه لوکانو برای شوروم خودش آورده بود وقتی دیدم واقعا خیلی طراحی خاصی داشت به نسبت خودروهایی که طی این یک ماه دیده بودم واقعا از نزدیک ببینید خیلی بهتر از تصاویر وفیلم های تبلیغاتی اون هست
شیف شدم روی خرید این خودرو. اگه واقعا قصد خرید تو این رنج قیمتی رودارید حتما از نزدیک این خودرو رو هم تشریف ببرید ببینید بلاخره دیدنش که ضرری نداره هزینه ای هم نداره اما احتمالا به دلتون میشینه تو این رنج قیمت
وجدانا یک استایل و استخوان بندی خاصی داره داخلش هم خیلی هارمونی با بیرونش داره ۷ سال هم گفتن گارانتی میکنیم
قطعاتش روهم فراوان وارد کرده شرکت دیار خودرو و ماموت چون قصد مونتاژ دارن
البته در نمایندگی که من خرید کردم لیستشون رو دیدند در یک شهر متوسط شمالی که ما هستیم طی ۴ ماه گذشته ۱۷۰ نفر ثبت نام کرده بودن که عدد جالبی بود به نظرمبه نسبت شهرستان
AMIR ( اسب بخار ):
من قبلاً تیگو ۷ پرو سوار میشدم، الآن با لوکانو L7 رانندگی میکنم و میتونم بگم:
فضای داخل لوکانو بسیار راحتتر از تیگو۷ است، حتی برای سرنشین عقب با قد ۱۹۸ سانتیمتر که صندلی راننده در عقبترین حالت باشد جای پای مناسب دارد.
از بیرون تیگو۷ بزرگتر بهنظر میرسد؛ سقف و عقب شیبدار لوکانو باعث شده صندوق عقب کوچکتر به چشم بیاید، هرچند فضای بار عملاً کارایی جعبه عقب تیگو ندارد.
دید عقب لوکانو محدود است اما مانیتور ۱۴.۸ اینچی و دوربین ۵۴۰ درجه این ضعف را جبران میکنند.
باک لوکانو بزرگتر و مصرف سوخت آن کمتر است؛ با یک باک لوکانو میتوان تا حدود ۷۰۰ کیلومتر طی مسافت کرد درحالیکه تیگو۷ با باک ۴۰ لیتری زیر ۵۰۰ کیلومتر میرفت.
زاپاس لوکانو مشابه چرخهای اصلی و با رینگ آلومینیومی است که برای سفرهای طولانی و آفرود خیال راننده را از پنچری راحت میکند.
اهرم ترمز دستی برقی لوکانو کنار فرمان و جلوی زانو چپ قرار گرفته که از نظر ایمنی بهتر از محل کنار دسته دنده تیگو۷ است.
لوکانو جای مخصوص عینک و چراغ زیر کنسول وسط ندارد، اما گیرههای قرارگیری لباس روی ستونها و چراغ بزرگ صندوق عقب کاربردی هستند.
دستیار صوتی فارسی لوکانو شیشهها، سانروف، کولر، گرمکن و سردکن صندلی، پخش موسیقی و تنظیم صدا را با فرمان صوتی واضح انجام میدهد.
لوکانو رکاب برقی ندارد اما دستگیرههای در برقی و جمعشونده داخل بدنه جذابیتش را افزایش دادهاند.
سیستم صوتی و مانیتور لوکانو پایدار و هماهنگ هستند، اگرچه هوای دریچه سمت راننده گاهی روی زانو میخورد.
آینههای لوکانو هنگام دندهعقب خودکار به سمت پایین میچرخند و پس از خلاص یا درایو دوباره به تنظیم اولیه بازمیگردند.
کفپوش موکتی با کیفیت بالا برای شهر مناسب است اما کفپوش سهبعدی تیگو۷ را ندارد و برای آفرود مناسب نیست.
آفرود را هنوز با لوکانو نرفتهام اما شیبهای ۳۵ تا ۴۰ درجه را راحتتر از تیگو۷ پرو تکدیفرانسیل طی میکند.
کولباکس و سانروف پانوراما در لوکانو بزرگتر هستند، قطبنما و هدآپدیسبلی نیز مسیر، سرعت و سنسورها را نمایش میدهد.
چراغ مهشکن گوشه فرمان هنگام پیچیدن روشن میشود و نوربالای خودکار در مواجهه با خودروی روبرو بهبود دید را فراهم میکند.
تنها نقطه ضعف بزرگتر لوکانو نبود پدال شیفتر دنده است که اگر اضافه میشد خودرو از کامل بودن فاصلهای نداشت.
تا اینجا تجربهم از لوکانو کاملاً مثبت بوده. پانچ سال یا ده سال سرویس رایگان هم داره که مثل تیگو۷ پروه. امیدوارم خدمات ماموتخودرو افت نکنه. بنظرم کارشناسان سایت اسببخار باید یک مقایسه فنی جامع بین تیگو ۷ پرو مکس و لوکانو L7 انجام بدن تا پذیرش بهتر باشه.
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش