بررسی تمامی تریم ها و مدل های تویوتا لندکروز 2008 تا 2013 + تجربه کارشناسی

دسته بندی :  بررسی
بررسی تمامی تریم ها و مدل های تویوتا لندکروز 2008 تا 2013  + تجربه کارشناسی

معرفی اولیه


شرکت خودروسازی تویوتا یک شرکت چند ملیتی ساخت خودرو و ماشین‌آلات مستقر در شهر تویوتا در استان آیچی ژاپن است. ریشه‌های تأسیس شرکت خودروسازی تویوتا به سال ۱۹۲۶ بازمی‌گردد، زمانی که ساکیشی تویودا اقدام به راه‌اندازی شرکت صنایع تویوتا نمود. پیشینه این شرکت، که در صنعت نساجی فعالیت می‌کرد نیز به ابتدای قرن بیستم بازمی‌گردد که به عنوان یک کارخانه ریسندگی فعالیت می‌نمود. ساکیشی در سال ۱۹۲۴ کارخانه اتوماتیک ریسندگی تویوتا، تحت نام صنایع تویوتا را تاسیس کرد. در سال ۱۹۳۰ کیشیرو تویودا فرزند ساکیشی تحقیق بر روی موتورهای گازوئیلی را آغاز کرد و طولی نکشید که دپارتمان اتومبیل را در سال ۱۹۳۳ در قسمت کوچکی از کارخانه ریسندگی پدر، راه‌اندازی نمود. هدف او تولید اتومبیل‌های مناسب با شرایط ژاپن بود، در حالی‌که نکات مثبت اتومبیل‌های خارجی را نیز در نظر داشت. در سال ۱۹۳۵ با تلاش و همت کیشیرو اولین کارخانه خودروسازی تویوتا آغاز به کار کرد و سال بعد لوگوی تویودا به تویوتا تغییر یافت. یک سال بعد یعنی ۱۹۳۷ شرکت تویوتاموتور به‌طور رسمی افتتاح شد. بدین ترتیب یکی از موفق‌ترین کارخانجات ریسندگی ژاپن، در بین دو جنگ جهانی با تغییر گرایش به کارخانه خودروسازی تبدیل گشت. در سال ۱۹۳۸ سیستم JIT عملیاتی شد و دو سال بعد مؤسسه تحقیقاتی تویوتا افتتاح گردید. سال ۱۹۵۱ سیستم پیشنهاد ایده‌های خلاق در تویوتا فعال شد و ۱۹۷۳ مرکز طراحی و سال بعد نیز مرکز آموزش تویوتا، توسط کیشیرو راه‌اندازی گردید. اولین محصول تجاری شرکت تویوتا، کامیون ۱٫۵ تنی جی۱ بود. در طی جنگ جهانی دوم تمام کارخانه در اختیار جنگ بود و برای ارتش ژاپن کامیون تولید می‌کرد. تا چند سال بعد از اتمام جنگ نیز اجازه تولید خودرو به تویوتا داده نشد. در سال ۱۹۵۲ با مرگ کیشیرو مسئولیت شرکت بر عهده ایجی تویوتا پسر عموی او، قرار گرفت. ایجی به همراه پسر کیشیرو، شوئی شیرو تویوتا و طی سال‌های بعد، تویوتا را به یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان تبدیل کردند. در سال ۱۹۷۷ مرکز فنی تویوتا در ایالات متحده آمریکا افتتاح شد و سال ۱۹۸۴ همکاری تویوتا با جنرال موتورز در ایالات متحده صورت گرفت. پس از ایجی، تایچی اونو مسئولیت شرکت را به عهده داشت و در استقرار سیستم تولید تویوتا بسیار همت گماشت و اصول راهنمای تویوتا را، در سال ۱۹۹۲ منتشر کرد. امروزه تویوتا بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان است که از وسایل نقلیه کوچک گرفته تا کامیون‌های بزرگ را در انواع مدل‌ها تولید می‌کند. شرکت تویوتا همچنین فعالیت‌های مختلفی در زمینه خدمات مخابراتی – خانه‌های پیش ساخته و قایق‌های تفریحی انجام داده است.


قلعه شهر ناگویا زادگاه تویوتا

ناگویا پایتخت شهر آیچی ژاپن مهد تولد یکی از بزرگترین کمپانی های تولید کننده خودرو. این عکس نمایی از قلعه ی شهر ناگویا است که یکی از معروفترین بناهای آن محسوب میشود.


درآمد شرکت تویوتا در سال ۲۰۱۲ معادل ۱۹۷٫۲۹ میلیارد دلار و سود خالص آن ۳ میلیارد دلار بوده است. هم اکنون تویوتا پس از گروه فولکس‌ واگن با درآمد ۲۴۷٫۷۷ میلیارد دلار و سود خالص ۲۸٫۱۳ و جنرال موتورز با درآمد ۱۵۰٫۲۷۶ میلیارد دلار و سود خالص ۷٫۵۸۵ میلیارد دلار، سومین خودروساز برتر جهانی و نخستین خودروساز ژاپن محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۰۵، تویوتا ۸۱۲ میلیارد ین در زمینه تحقیق و توسعه هزینه کرده است که از آخرین دستاورد فناوری تویوتا می توان به تولید خودروهای هیبریدی اشاره کرد. 

از محصولات این شرکت می توان به تویوتا لندکروزر، تویوتا هایلوکس، تویوتا RAV4، تویوتا CHR، تویوتا کمری، تویوتا پریوس، تویوتا کرولا، تویوتا پرادو، تویوتا فورچونر، تویوتا FJ کروزر و ... اشاره کرد. 

در ادامه این مقاله با اکادمی اُتکس همراه باشید تا یکی از بهترین محصولات این شرکت تویوتا لندکروزر را مورد بررسی قرار دهیم. 


تاریخچه شرکت تویوتا

بین تمامی محصولات این شرکت، یک خودروی دوست‌داشتنی و قدرتمند که گران‌ترین خودروی حال حاضر این شرکت است، خط تکامل و پیشرفت بسیار چشمگیری دارد. با نگاهی به تفاوت طراحی و قوای محرکه لندکروز از ابتدای تولید آن تا به امروز، شاهد تغییرات بسیار شگرفی خواهید بود.

در سال 1950، درست در زمانی که ژاپن در تصرف آمریکا بود آمریکایی‌ها برای کمک به هم پیمان خود کره جنوبی به خودرویی نیاز داشتند که هم نظامی باشد، هم مناسب برای عبوراز معابر سخت و هم ساخت کشوری در نزدیکی کره باشد تا به سادگی در دسترس ارتش این کشور برای مبارزه در منطقه قرار گیرد. اینگونه بود که شرکت‌های خودروساز ژاپنی به سفارش آمریکا (با توجه به سابقه ساخت کامیون برای ارتش ژاپن در سال 1940) شروع به ساخت خودرویی کردند که امروزه یکی از لوکس‌ترین و بهترین اتومبیل‌های دنیاست؛ تویوتا لندکروزر.

تویوتا لندکروزر از سری خودروهای دو دیفرانسیل و مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک است که توسط شرکت ژاپنی تویوتا تولید می‌شود. علت نامگذاری این خودرو به این دلیل است که وقتی شرکت تویوتا خواست آن را به بازارهای خارجی صادر کند متوجه شد که این خودرو رقیبی سرسخت به نام لندروورخواهد داشت، پس نام آن را طوری گذاشت که بتواند با خودروی لندروور رقابت کند یعنی لندکروزر. 


FJ25 1957 



شرکت Toyota Motor آمریکا روز 31 اکتبر سال 1957 تاسیس می‌شود و فروش خودروهای شرکت از سال 1958 آغاز می‌گردد. این برند در کل 288 دستگاه خودرو در سال نخست حضور در بازار آمریکا می‌فروشد: 287 دستگاه سدان تویوتا کراون و یک دستگاه لندکروزر که داخل شرکت با نام سری 20 شناخته می‌شد.این مدل با دو در بزرگ و پنجره‌هایی از جنس پارچه که قابلیت تا شدن دارند عرضه شد. 

خودرویی که در نوع خود یکی از بهترین سیستم‌های تعلیق و شاسی را داشت و به همین دلیل در بسیاری از ارتش‌های دنیا به‌عنوان خودرویی نظامی باقابلیت‌های زیاد مورداستفاده قرار گرفت.

این شاسی‌ بلند شبیه جیپ، قدرتش را از پیشرانه شش سیلندر خطی 3.4 لیتری اف تایپ تویوتا تامین می‌کند.


تویوتا FJ25 1957

(  تویوتا FJ25 1957  )

تویوتا FJ40 1970

 (  تویوتا FJ40 1960  )




FJ40 1960


برخلاف استقبال نه‌چندان خوب اولیه، لندکروزر سریعاً نامی برای خود دست‌وپا می‌کند و این خودرو، به پرفروش‌ترین مدل تویوتا در آمریکا بین سال‌های 1961 تا 1965 تبدیل می‌شود. لندکروزر سری 40 مشهور سال 1960 رونمایی می‌شود، این مدل FJ40 نام دارد (F اشاره به تیپ پیشرانه و J اشاره به جیپ) و از آن به بعد، دیگر نسل‌ها هم از همین شیوه نام‌گذاری استفاده می‌کنند. تویوتا ابتدا لندکروزر سری 40 را به‌طور هم‌زمان با سری 20 در بازار می‌فروشد. گرچه طراحی دو خودرو شباهت‌هایی به هم دارد، ولی زیر طراحی بدنه، سری 40 یک مدل انقلابی است.این مدل تلفیقی از سادگی و قدرت بود که البته شاهد تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبلی خود بود. تغییراتی ازجمله سقف دولایه بسیار سفت و محکم که هنگام چپ شدن خودرو از سرنشینان محافظت کند، تفاوت‌های دیگر در قوای محرکه خودرو بود. بسیاری از کارشناسان خودرو، دوام و استقامت بالای این نسخه را از عواملی می‌دانند که آن را تبدیل به یک اسطوره برای شرکت تویوتا کرد. این نسخه از پیشرانه 6 سیلندر به حجم 3.9 لیتری بهره 

می برد.


1960 FJ45 


این مدل که برپایه نسخه قبلی ساخته‌شده بود نمونه‌ی Pick up مدل قبلی به شمار می‌رفت. البته نسخه‌های سدان 4 در نیز با شمار پایین در آن سال‌ها تولید شد. قوای محرکه آن دقیقاً مانند نسخه‌ی قبلی بود و هیچ تفاوتی نداشت.  


تویوتا FJ45

 (  تویوتا FJ45 1960 ) 

تویوتا FJ55

 ( تویوتا FJ 55 1967 )



FJ55 1967 


شرکت مدل لندکروزر سری 55 را سال 1967 به‌عنوان یک مدل راحت‌تر در مقایسه با سری 40 سفت‌وسخت معرفی می‌کند. این خودرو علاوه بر افزایش 406 میلی‌متری طول بین دو محور، تغییرات زیاد دیگری هم در مقایسه با سری 40 داشته است. پیشرانه 3.9 لیتری شش سیلندر خطی آن تغییرات زیادی از جمله میل‌سوپاپ جدید دارد، تغییراتی که نهایتاً سبب بهبود توانایی‌های این شاسی‌ بلند مانند افزایش سرعت و شتاب می‌شود.مانند سری 40، لندکروزر سری 55 هم به‌جای پیشرانه قدیمی اف تایپ، به پیشرانه جدید 2F تایپ 4.2 لیتری شش سیلندر خطی در سال 1975 مجهز می‌شود. در کنار این پیشرانه جدید، یک جعبه‌دنده چهار سرعته جای جعبه‌دنده سه سرعته قدیمی را می‌گیرد.


FJ60 1980

 

شرکت تویوتا لندکروزر سری 55 را با نسل جدید سری 60 در سال 1980 جایگزین می‌کند. علاوه‌بر ظاهر جعبه‌ای آن، سری 60 به‌گونه‌ای طراحی شده تا روی جاده سواری راحتی داشته باشد.این نسخه که می‌توان آن را شروعی برای تغییرات شگرف در لند کروز دانست، تفاوت‌های بسیار چشمگیری را نسبت به مدل‌های قبلی خود تجربه کرد. تفاوت‌هایی ازجمله، موتور دیزلی و بنزینی جدید، سیستم انتقال قدرت جدید، طراحی بدنه و داخلی جدید و صندلی‌های ردیف سوم برای بالا بردن تعداد سرنشینان. تویوتا در این خودرو سعی کرده بود که خودرویی خانوادگی مخصوص مسافرت بسازد. البته خودرویی که میراث گذشتگان خود یعنی خاصیت Off Road خود را نیز حفظ کند. علاوه‌براین، یک داشبورد جدید کابین لندکروزر را وارد عصر مدرن می‌کند. این خودرو با موتور 6 سیلندر 4.2 لیتری و باقدرت 135 اسب بخاری عرضه می‌شد. 


 ( تویوتا  FJ 60 1980 )

  ( تویوتا FJ 62  1988)



FJ62 1988


این نسخه درواقع میراث طراحی و قوای محرکه نسخه قبلی را بر دوش داشت. یعنی تقریباً با همان شکل و شمایل و فضای زیاد و راحت داخلی برای سرنشینان. البته تغییراتی نیز در آن مثل جعبه‌دنده اتوماتیک، کمتر شدن حجم موتور به 4 لیتر و درعین‌حال افزایش 20 عددی اسب بخار نسبت به مدل قبلی و چراغ‌های جلو مستطیلی شکل که چهره‌ای خشن‌تر و جذاب‌تر به آن داده بود، صورت گرفت. گرچه حجم پیشرانه جدید کم‌تر است، ولی قدرت و گشتاور آن از 125 اسب‌بخار و 271 نیوتن‌متر به 155 اسب‌بخار و 298 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده‌اند.




1992 FZJ80

 

این نسخه در پی استقبال فراوان جهانی به لند کروزهای سری 60 ساخته شد. لوکس بودن و امکانات به‌روز از سیاست‌های تویوتا برای فروش محصول جدیدشان بود. خودرویی که به‌وضوح می‌توان تغییرات صورت گرفته در قوای محرکه و طراحی زیباتر خارجی را مشاهده کرد. تغییراتی ازجمله، محورهای عقب یکپارچه و محکم نسبت به محورهای فنری نسخه قبلی که نوسانات جاده را برای سرنشینان بسیار کمتر می‌کرد. روکش‌های چرم، یک یخچال کوچک برای سرنشینان عقب و رادیو در داشبورد آن از دیگر امکانات جدید برای سرنشینان بود. موتور آن 6 سیلندر با حجم 4.5 لیتر و قدرت 212 اسب بخار بود که به‌راحتی می‌توانست رانندگان جسور خود را راضی نگه دارد.

 


تویوتا fzj 80

 ( تویوتا fzj 80 1992 )

تویوتا fzj 100

( تویوتا fzj 100 1998 )







fzj 100 1998 



لندکروزر سری 80 در سال 1998 جای خود را به سری 100 جدید می‌دهد. لندکروزر جدید از نظر طراحی بدنه تغییرات زیادی نداشته، ولی زیر ظاهر زیبا و دوست‌داشتنی‌اش اوضاع بسیار متفاوت است. یک پیشرانه جدید 4.7 لیتری هشت سیلندر خورجینی با 230 اسب‌بخار قدرت جای سیلندر خطی 212 اسب‌بخاری قبلی را گرفته، مقاومت ساختاری خودرو 50 درصد افزایش یافته و در محور جلو، شاهد استفاده از یک سیستم تعلیق مستقل هستیم.


لکسوس GX470 (تویوتا لندکروزر سری 120)



سری 120 که در بازارهای جهانی با نام لندکروزر پرادو فروخته می‌شود، در قالب لکسوس GX470 وارد بازار آمریکا می‌شود. پلتفرم آن با تویوتا 4Runner یکی بوده، ولی بیشتر طراحی بدنه آن با لندکروزر پرادو یکی است. این خودرو که پیشرانه 4.7 لیتری هشت سیلندر خورجینی 235 اسب‌بخاری خود را از LX470 قرض گرفته، در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود 109 میلی‌متر طول کم‌تری دارد. خودرو به‌صورت استاندارد به سیستم دو دیفرانسیل مجهز است، البته این سیستم بیشتر گشتاور را به محور عقب انتقال می‌دهد.



تویوتا لندکروز سری 120

( تویوتا سری  120 )

تویوتا لندکروزسری 150

( تویوتا سری 150 )





لکسوس GX460 (تویوتا لندکروزر سری 150)  



لندکروزر پرادو باز طراحی شده و در قالب لکسوس GX460 مدل 2010 وارد بازار آمریکا می‌شود. GX قدرت خود را از یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 4.6 لیتری 301 اسب بخاری تأمین می‌کند و به جعبه‌دنده شش سرعته اتومات مجهز شده است. رونمایی یک مدل فیس لیفت 2014 بسیاری از اشتراکات GX460 و لندکروزر پرادو را از بین می‌برد. گرچه دو خودرو هنوز هم بخش اعظمی از بدنه‌شان یکسان است، ولی لکسوس طراحی بخش جلوی بسیار متفاوتی دارد. برخلاف کیفیت ساخت بالای GX460 فیس لیفت، این خودرو از مشکلات زیادی از جمله سواری نه‌چندان خوب، صندلی‌های ردیف سوم ناراحت و فضای بار کوچک رنج می‌برد.




تویوتا لندکروزر سری 200 (2008 _ 2013 ) 



شرکت تویوتا از مدل لندکروزر سری 200 در سال 2008 رونمایی می‌کند. این خودرو که برخی آن را مدل تکامل یافته سری 100 می‌دانند، در مقایسه با مدل قبلی لندکروزر به یک پیشرانه سیلندر خورجینی 5.7 لیتری با 381 اسب‌بخار قدرت و جعبه‌دنده شش سرعته اتومات مجهز شده است و امکاناتی مانند، تودوزی کاملاً چرم، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، صفحه‌نمایش جلو، تهویه مطبوع بسیار پیشرفته و ده‌ها امکانات جانبی دیگر برای سرنشینان. در سال 2016، شرکت یک مدل فیس‌لیفت آن را رونمایی می‌کند که علاوه‌بر ظاهری جدید به یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتومات مجهز شده و می‌تواند سرعت لندکروزر 2.7 تنی را ظرف فقط 6.7 ثانیه از صفر به صد کیلومتر برساعت افزایش بدهد.




 ( تویوتا لندکروزر 2008 )

( تویوتا لندکروزر 2018 )




تویوتا لندکروزر 2018 


بی‌شک این لند کروز یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است که ازنظر امکانات و قوای محرکه کمتر رقیبی برای آن در سطح جهان پیدا می‌شود. لند کروزی که نه‌تنها راحتی را برای سرنشینان خود هنگام سفر بلکه چابکی و قدرت یک خودروی تمام off road را نیز برای رانندگان عشق جاده خاکی رو دارد. 



اولین سری از خودروهای تویوتا لندکروز در سال 2008 در خاورمیانه و ایران با نام Land cruiser VXR و Land cruiser GXR عرضه شدند که مدل VXR نسخه 8 سیلندر و GXR نسخه سیلندر این خودرو می باشد و از نظر ظاهری تفاوتی با یکدیگر ندارند و وجه تمایز ان ها در اپشن های بکاررفته در این دو مدل است. این خودرو تا سال 2013 بدون تغییرات عرضه می شد و در ان سال با تغییرات شرایط گمرکی و سخت تر شدن واردات این خودرو، واردات این محصولات خاتمه یافت و سری خودرو های 2013 تقریبا اخرین نسلی از تویوتا لندکروز هایی هستند که به ایران وارد شدند. با توجه به تغییرات جزئی این خودرو در سال های 2008 تا 2013 و ثابت ماندن اپشن های بکار رفته ما در این مقاله مدل های 2013 لندکروزر GXR و VXR  را بررسی می کنیم. 



تویوتا لندکروز چهار در کارشناسی شده مدل 2006 سفید از نمای پشت
تویوتا لندکروز چهار در کارشناسی شده مدل 2006 سفید از نمای روبرو
تویوتا لندکروز چهار در کارشناسی شده مدل 2006 سفید از نمای کناری سمت شاگرد
تویوتا لندکروز چهار در کارشناسی شده مدل 2006 سفید از نمای کناری سمت راننده

یک تویوتا لندکروز چهار در کارشناسی شده مدل 2006، با اینکه به نظر خودرو سالم و بدون اشکال به نظر میرسید ولی با نظریات کارشناسی به نتیجه ی دیگری در مبحث بدنه رسیدیم هر چند خودرو از لحاظ فنی در وضعیت مطلوبی است :

بدنه و رنگ:بدنه چند لکه یا قطعه رنگ و تعویضی دارد.سینی پشت چراغ و پالونی زیر گلگیر چپ دارای ضربه و خوردگی است. فنی و اپشن:جلوبندی چرخ جلو راست سرویس وتعمیر گردد.در حال حاضر ایراد دیگری مشاهده نشد‌.



طراحی ظاهری 


اگر نگاهی کلی به سیر پیشرفت و تکامل لندکروز در سال های قبل بیندازیم، پس از هربار معرفی، پیشرفت ظاهری این غول ژاپنی مشهود بوده و اگر با همین سرعت پیش برود نسل های جدیدتر این خودرو در کنار بهره مندی از پیشرانه ای قدرتمند از ظاهری زیبا و لوکس نیز برخوردار خواهند بود. تویوتا لندکروزر از اوایل دهه 50 میلادی تاکنون همواره جزو پر طرفدارترین و مطرح ترین خودروهای شاسی بلند در سرتاسر جهان بوده و اکثر نسل های لندکروزر توانستند به بازار ایران نیز راه پیدا کنند و به جرات لندکروزر امروزه انتخاب نخست در میان آفرود سواران کشور است. یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر در خرید و فروش لندکروز جذابیت بالا در کنار سادگی است زمانی‌که به یک خودروی تویوتا لندکروز نگاه می‌کنید، خبری از طرح‌های پیچیده و جزئیات خیلی ریز نیست و طراحان بیشتر سعی کردند که زیبایی آن را در ظاهر ساده آن نشان دهند. در نمای جلوی این خودرو چراغ های جلو بزرگ در کنار جلو پنجره نسبتا بزرگ ان اولین قسمت هایی هستند که توجه بیننده را به خود جلب می کنند. سپر  این خودرو در کنار ابعاد بزرگ خود و طراحی ساده محل قرار گرفتن چراغ های مه شکن است و در کنار چراغ ها و جلو پنجره ساده و بدون هر گونه برجستگی و فرورفتگی خاصی و استفاده از یک الگوی صاف و ساده در کنار لوگوی تویوتا، حس یک خودروی کلاسیک را درون بیننده ایجاد می کند. 




نمای جانبی لندکروز
نمای جانبی لندکروز


نمایی از تویوتا لندکروز

در قسمت جانبی نیز شاهد طراحی ساده در کنار ابعاد بزرگ این خودرو هستیم که سعی دارد هر چه بیشتر ابهت و قدرتمندی خود را به نمایش بگذارد. ارتفاع این خودرو بر خلاف دیگر شاسی بلند ها که با رفتن به قسمت عقبی خودرو کاهش می یافت، به صورت ثابت و موازی با خطوط چنجره ها به انتهای خودرو می رسد که از نظر فضای داخلی، محیط نسبتا خوبی را برای سرنشینان ردیف سوم فراهم می کند. 

عقب لندکروزر آنقدر پهن است که وقتی جلوی شما باشد، مانند یک کامیونت دید را کور می‌کند. قسمت عقب بدنه کمی عضلانی بوده و با وجود یک فریم کرومی که زیر آن چراغ‌های پلاک جای گرفته‌اند، کمی حال و هوای لوکس به خودرو می‌بخشد. چراغ‌های عقب هم مثل جلو ذوزنقه‌ای شکل است و از اندازه معمولی بزرگتر است. چراغ‌های این خودرو، قبل از فیس لیفت، به دو صورت معمولی و LED بود و به ترتیب بر روی مدل‌های 6 و 8 سیلندر نصب می‌شدند، حال در مدل فیس‌لیفت، برآمدگی جدید در سطح چراغ به وجود آمده و استفاده از چند دایره و مستطیل در طراحی داخل چراغ، چهره‌ای مدرن به پشت خودرو بخشیده. 

در طراحی داخلی این لندکروزر 2013 از بهترین مواد با کیفیت بالا استفاده شده و با ظرافت و رعایت جزئیات کامل در کنار هم قرار گرفته اند. یک نکته ای هم که در لندکروزر جلب توجه می کند کیفیت بسیار خوب متریال داخلی این خودرو است که با وجود استفاده از پلاستیک اما گویا تویوتا بهترین نوع پلاستیک را برای کابین این خودرو انتخاب کرده است. فضای داخلی بزرگ، راحت و لوکس لندکروزر همیشه زبانرد خاص و عام بوده است صندلی‌های بزرگ مبل شکل تمام چرم در قسمت جلو حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد و سرنشینان در ردیف های دوم و سوم از فضای جلوی پای مناسبی بهره می برند. صندلی های چرمی ردیف وسط با سایزهای 40/20/40 (با قابلیت تا شدن، خواباندن و حرکت به سمت جلو وعقب) نیز از سیستم گرم کن برخوردار هستند. طراحی جلو داشبورد بسیار آمریکایی است و مخصوصا کنسول وسط داشبورد با دریچه‌های هوای عمودی همانند محصولات جنرال موتورز. 




نمای داشبورد لندکروز
نمای داخلی لندکروز


کنسول میانی لندکروز

کابین لندکروز بسیار جادار طراحی شده و در بدو ورود فضای زیاد آن جلب توجه می کند. طراحی کابین ساده است و امکانات رفاهی زیادی نیز به چشم نمی خورند اما راحتی، جاداری و کم صدایی کابین این خودرو سبب خواهد شد تا نبود امکانات رفاهی را از یاد ببرید. البته لندکروزر در بازارهای بین المللی آپشن های خوبی دارد اما اکثر مدل هایی که وارد ایران شده اند از نظر آپشن ضعیف هستند و در برخی از آن ها حتی فرمان چرمی، دوربین دید عقب و صندلی برقی نیز وجود ندارد. از دیگر امکانات تعبیه شده برای این ردیف بایستی به سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای اشاره کرد. ردیف سوم بر خلاف اکثر خودروهای ۷ نفره دارای جای پای وسیع و فاصله خوبی با صندلی‌های دریف دوم است 

با توجه به ابعاد 4.95 متری طول خودرو، عرض 1.98 متری و ارتفاع 1.91 متری کابین به گونه طراحی شده است که براحتی هشت سرنشین را در خود جای می دهد، اما ردیف آخر بخاطر امکان خواباندن صندلی ها برای کودکان مناسب تر است. زمانی که صندلی های ردیف آخر در حالت عادی باشند حجم فضای بار عقب خودرو معادل 450 لیتر است که با صندوق یک سواری برابری می کند؛ با این تفاوت که ارتفاع صندوق لندکروزر به مراتب بیشتر است.



 تویوتا لندکروز چهار در 6 سیلندر 4.5 لیتر کارشناسی شده مدل 2010 از نمای پشت مشکی
 تویوتا لندکروز چهار در 6 سیلندر 4.5 لیتر کارشناسی شده مدل 2010 از نمای روبرو مشکی
 تویوتا لندکروز چهار در 6 سیلندر 4.5 لیتر کارشناسی شده مدل 2010 از نمای کناری سمت راننده مشکی
 تویوتا لندکروز چهار در 6 سیلندر 4.5 لیتر کارشناسی شده مدل 2010 از نمای کناری سمت شاگرد مشکی


یک تویوتا لندکروز چهار در 6 سیلندر 4.5 لیتر کارشناسی شده مدل 2010، این خودرو آن طور که به نظر میرسد سالم و سر حال نیست چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ بدنه که کارشناس اُتکس درباره وضعیت بدنه و فنی این خودرو این نظریات رو بیان میکند :

وضعیت بدنه:گلگیرهای جلو و عقب سمت راننده و شاگرد و سپر جلو و عقب رنگ شدگی دارد.کاپوت تعویض شده و سینی جلو و عقب و شاسی جلو ضربه خورده است.درهای عقب هر دو طرف صافکاری و لکه گیری شده است.خط و خش دارد. وضعیت فنی:نیاز به تعویض واشر در سوپاپ و تعویض شلنگ های هیدرولیک گیربکس دارد.روغن گیربکس بازدید شود.



عملکرد فنی



مدل VXR از یک موتور 8 سیلندر 32 سوپاپ خورجینی شکل بهره می برد که با حجم 4650 سی سی خود و پاشش سوخت انژکتوری تزریق مستقیم  توان تولید 284 اسب بخار در 5400 دور در دقیقه و 445 نیوتون متر در 3400 دور در دقیقه را دارد. این قدرت توسط یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل می شود و می تواند این خودروی 2590 کیلوگرمی را در عرض 9 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو 200 کیلومتر بر ساعت است و مصرف سوخت شهری ان 19.1 لیتر در 100 کیلومتر، مصرف سوخت جاده ای 11.7 لیتر در 100 کیلومتر و سیکل ترکیبی اش 14.4 لیتر در 100 کیلومتر است که خودرویی پر مصرف به حساب می اید. برای این خودرو دو باک بنزین به مقادیر 45 و 93 لیتر در نظر گرفته شده که با توجه به مصرف سوخت بالای ان تعداد دفعات سوخت گیری را کاهش می دهد. 

در مدل GXR از یک پیشرانه 6 سیلندر 24 سوپاپ خورجینی V شکل استفاده شده و با حجم 3956 سی سی توان تولید 240 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه و 376 نیوتون متر در 3800 دور در دقیقه را دارد. سیستم انتقال قدرت نیز همانند مدل VXR یک جعبه دنده سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است که توان تولید شده را به چرخ های جلو منتقل می کند. این خودرو می تواند در زمان 9.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست یابد. مخزن سوخت این خودرو نیز همانند VXR از دو باک به مجموع 138 لیتر تشکیل شده که با توجه به مصرف سوخت ترکیبی 13.1 لیتری GXR حجم قابل قبولی است. 

تویوتا یک پیشرانه دیزلی نیز برای به حرکت دراوردن این غول سنگین وزن فراهم کرده که در برخی از بازار های خارجی قابل سفارش برای این خودرو است. این پیشرانه یک، موتور 8 سیلندر V شکل با ظرفیت 5.3 لیتر است که در کنار یک توربو شارژ دو قلو نیرویی معادل 381 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و گشتاور 543 نیوتن متر در 3600 دور بر دقیقه تولید می کند. این پیشرانه 32 سوپاپه در هر 100 کیلومتر به صورت میانگین، 10/3 لیتر سوخت مصرف می‌کند. 


پیشرانه دیزلی لندکروز
پیشرانه تویوتا لندکروز




آپشن ها و امکانات ایمنی


آپشن ها و امکانات ایمنی بکار رفته در مدل VXR عبارتند از:

6 عدد کیسه هوای ایمنی که شامل : 2 عدد برای راننده و سرنشین،2 عدد جانبی نصب شده برای سرنشینان جلو،2 عدد پرده ای نصب شده برای سرنشینان جلو و عقب. سیستم های پایداری و کمک راننده ای ABS ، EBD ، TRC ، VSC. سیستم های حفاظتی قفل مرکزی، ریموت کنترل اخطار دهنده، سیستم کلید ضد سرقت، سیستم قفل و باز کردن درب ها و روشن شدن خودرو بدون کلید. سیستم فرمان هیدرولیکی و سیستم حساس به سرعت، دارای تنظیم برقی جهت رفاه حال راننده. غربیلک 4 شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان، دارای روکش چرمی. دارای سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک جلو و عقب، کانالهای تهویه هوا بر روی کنسول میانی، دارای سیستم خروجی مجزا برای سرنشینان عقب. سیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD به همراه چنجر 6 تایی، دارای پورت USB ، AUX ،iPod Cable و 6 بلندگو. دارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده، بلوتوث، دارای پسیستم مانیتور رنگی به همراه مکان یاب جهانی GPS، دارای سیستم آمپر دیجیتال. دارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، دارای روکش چرم، صندلی راننده دارای تنظیم دستی و تنظیم برقی گودی کمر. صندلی های عقب دارای پوشش چرمی، دارای پشت سری فعال و هوشمند و دارای قابلیت تا شوندگی. تنظیم برقی ایینه های جانبی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن، آیینه وسط با قابلیت الکترو کرومیک، آیینه های جانبی با قابلیت تا شوندگی. تنظیم برقی تمام پنجره ها، شیشه های سولار. چراغهای جلو هالوژن، قابلیت تنظیم نور چراغها، روشن و خاموش شدن خودکار، دارای مه شکن و شیشه شور چراغهای جلو. سیستم سانروف. چراغهای LED طیفی به همراه مه شکن در قسمت روشنایی عقب خودرو. مجهز به سنسور پارک و سیستم های کمک رانندگی کروز کنترل، یخچال، دنده کمک الکتریکی، سیستم کمک رانندگی و قفل گیربکس و دیفرانسیل، سیستم نگه داری خودرو در سراشیبی. 

تفاوت هایی که مدل GXR با مدل VXR در بخش اپشن ها دارد عبارتند از: استفاده از 2 عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو، نداشتن چراغ های LED در بخش عقب خودرو، چراغ های جلو از جنس زنون، تهویه مطبوع عقب به صورت دستی.  

در مدل های 2018 این خودرو شاهد افزایش امکانات رفاهی و ایمنی ازجمله: سیستم تشخیص نقطه کور، سیستم ترمز EBD، 10 عدد کیسه هوای ایمنی، کنترل پایداری الکترونیکی، سنسور پارک جلو و عقب، کنترل سراشیبی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم کنترل کشش، پیشگیری از تصادف، سیستم مدیریت پایداری خودرو، تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، انتخاب حالت رانندگی، دستیار پارک، شیفتر پشت فرمان، گرم کن ایینه ها، ریل سقفی، دی لایت و مه شکن جلو و عقب هستیم. 


یخچال تویوتا لندکروز
گیربکس تیپ ترونیک لندکروز



نتیجه گیری


این خودرو قدرتمند توانسته ستاره ایمنی از موسسه ANCAP را دریافت کند که در همراهی تجهیزات ایمنی و پایداری بسیار کارآمد و عالی در هر شرایط و سرزمینی امنیت سرنشینان را تضمین می کند.

لندکروزر خودرویی است که قابلیت رانندگی در هر شرایطی را دارد و مانند یک سواری سدان رانندگی با آن بسیار راحت، آرام و لذت­ بخش است، خودرویی است که برای آفرود ساخته شده و قابلیت‌ها و تکنولوژی بکار رفته در آن اکثراً مخصوص خارج از جاده است، اگر قصد خرید خودرویی برای آفرود دارید، لندکروز یکی از بهترین گزینه‌های بازار است و می‌توانید به راحتی به توانایی‌های آن اطمینان کنید. شورولت تاهو، کادیلاک اسکالید، فورد اکسپلورر از رقبای این خودرو در بازارهای جهانی و لکسوس (LX570 (2013 ، پورشه کاین (2013) و تویوتا پرادو در بازارهای داخلی بشمار می روند که هم قیمت پایین تری نسبت به لندکروز دارند و هم ظاهر زیبا تری دارند اما اگر یک خودرو تمام عیار و کامل را می‌خواهید، لندکروز بهترین گزینه موجود است. 


قیمت

 

لندکروزر را می‌توان گل سرسبد خودرو‌های تویوتا دانست خودرویی که در گوشه و کنار جهان به‌عنوان یک شاسی‌بلند تمام عیار مطرح می شود، خودرویی که با قیمت 50 تا 80 هزار دلار در بازار های جهانی یکی از بهترین گزینه ها برای افرود سواران بشمار می رود. با توقف ورود این خودرو از سال 2013 به بعد و ممنوعیت ورود خودروهای 2500 سی سی به بالا و تاثیر نوسانات ارز قیمت نسخه های قدیمی این خودرو که در سال های 1396 در حدود 400 میلیون تومان بفروش می رسید به سرعت افزایش پیدا کرد به گونه ای که مدل های 2008 این خودرو در سال 1398 بیش از یک میلیارد تومان فروخته می شود. اگر قصد خرید یکی از خودروها را دارید ما به شما سیستم هوشمند قیمت خودرو اُتکس با در نظر گرفتن کوچکترین تغییرات در بازار خودرو قیمت نهایی محصولات را به شما اطلاع می دهد. 


قیمت تویوتا لندکروز چهار در بازار  

قیمت تویوتا لندکروز دو در در بازار 


کارشناسی 


در زمان خرید بررسی عملکردهای مختلف یک خودرو از لحاظ ایمنی و فنی ان هم زمانی که خودروی مورد نظر کارکرده باشد سخت و دشوار است و نیازمند حضور افراد متخصص در این زمینه است. در زمان خرید خودرو به خصوص تویوتا لندکروز که اکثر مدل های موجود در بازار کارکرده می باشند حضور یک فرد متخصص می تواند از بروز ضرر و زیان های احتمالی در هنگام خرید خودرو جلوگیری کند، در همین راستا ما تیم کارشناسی اتکس را  که متشکل از افرادی با تجربه و خبره است و با کمک ابزار های کارشناسی خودرو و سابقه طولانی در امر کارشناسی می توانند در خرید خودرو به شما کمک شایانی بکنند را معرفی میکنیم .در این راستا، تنها کافیست شما عزیزان فرم اینترنتی درخواست کارشناس حضوری تویوتا لندکروز را در محل را پر کرده و در صورتی که با پر کردن فرم‌های اینترنتی و فرآیند پرداخت آنلاین مشکل دارید، می توانید با شماره 28428466-021 و داخلی شماره ۱ تماس حاصل فرمایید. 



خودرو
تعداد سیلندر
حجم موتور
حداکثر قدرت
حداکثر گشتاور
حداکثر سرعت
شتاب 0 تا 100
مصرف سوخت
وزن خودرو
حجم باک
ولوو XC90
4_16 سوپاپ
1969 سی سی
316 اسب بخار
400 نیوتن متر
230 کیلومتر در ساعت
6.9 ثانیه
7.7 لیتر در هر صد کیلومتر
2025 کیلوگرم
71 لیتر
لکسوس LX570
8_32 سوپاپ
5700 سی سی
383 اسب بخار
546 نیوتن متر
220 کیلومتر در ساعت
7.5 ثانیه
16.8 لیتر در هر صد کیلومتر
2680 کیلوگرم
93 لیتر
پورشه ماکان
4_16 سوپاپ
1984 سی سی
252 اسب بخار
370 نیوتن متر
229 کیلومتر در ساعت
6.7 ثانیه
7.4 لیتر در هر صد کیلومتر
1770 کیلوگرم
65 لیتر
تویوتا پرادو
6_24 سوپاپ
3956 سی سی
271 اسب بخار
386 نیوتن متر
200 کیلومتر در ساعت
8.5 ثانیه
12.5 لیتر در هر صد کیلومتر
2435 کیلوگرم
87 لیتر
تویوتا لندکروز
8_6
4650_3956
284_240
445_376
200 کیلومتر در ساعت
9_9.2
14.4_13.1
2590 _2435
138 لیتر


آگهی های مرتبط

توافقی

فروش تویوتا لنکروز ۲۰۲۲ صفر خشک بدون پلاک تحویل تهران قیمت فقط 9 میلیارد 

1401/9/5تهران
(تومان)7,000,000,000

لندکروز ۲۰۱۷ صفر فول آپشن ماشین در گمرک‌ و تحویل ۹۰ روزه علاوه بر قرارداد ضمانتنامه بانکی معتبر و قابل استعلام با محاسبه ضرر و زیان‌ تسلیم خریدار می گردد . 

1400/6/30تهران
(تومان)7,000,000,000

لندکروز ۲۰۱۷ فول آپشن صفر خودرو تو گمرکه ، تحویل ۹۰ روزه قرارداد و ضمانتنامه بانکی معتبر تسلیم خریدار می گردد 

1400/6/30تهران
(تومان)1,500,000,000

دولکه رنگ جزی در گلگیر 

1399/12/11البرز
توافقی

سند فابریک اف جی ۷۰ شخصی با برگه های گمرک موجود به علت تغییر فیس به مونیکا۲۰۲۰ به غیر داخل کابین و داخل موتور همرنگی رنگ شده موتور۳ اف ۴۰۰۰ سی سی کاربرات فابریک و به شرط استاندارد گیربکس۶ دنده مدل بالای صندلیها چرم ۱۸ حالته برقی با سرد کن وگرم کن بنز کوپه رینگ ولاستیک۳۳*۱۲.۵*۱۵ گل جنگلی ۱۰۰ درصد دوربین دنده عقب و سیستم صوتی از امروز به مدت یک هفته به بالاترین قیمت پیشنهادی دوستان 

1399/6/11مازندران
توافقی

سلام وقت بخیر تویوتا لندکروز fj62 مدل 1985 بسیار سالم ماشین هیچ ایراد فنی و موتوری ندارد و اماده استفاده میباشد تمامی سرویس ها بتازگی انجام شده است موتور 3f فرمان بشکن ترمز جلو دیسکی محور عقب توپی دارد پشت امپر کاملا سالم کولر و بخاری روشن هیدرولیک سالم قفل مرکزی سیستم صوتی سونی،چی پی اس دوگانه سوز (بنزین و cng) ماشین یکدست آبرنگ میباشد و بتونه کاری جزئی دارد(بعلت رطوبت مازندران پوسیدگی های جزئی طبیعی میباشد و ماشین هیچ گونه تصادفی ندارد) بیمه کامل تخفیف دیفرانسیل سالم،پولوس ها سالم،پولوس ها هم بصورت برقی و هم بصورت دستی فعال میشوند شاسی سالم ماشین به هیچ عنوان آفرود نرفته و استفاده کاملا خانگی و خانوادگی شده است و سند هم آماده و قابل انتقال است قیمت: 120 میلیون تومان محل بازدید:مازندران تخفیف جزئی پای معامله دارد شماره تلگرام:09355927421 شماره واتساپ:09370403821 

1399/1/24مازندران

پستهای مرتبط

میتسوبیشی اوتلندر را نمی‌توان خودروی خیلی ممتازی در قیاس با سایر هم‌رده‌ها و هم‌قمیت‌های خود دانست. اما به هر ترتیب ما با یک شاسی‌بلند کوچک و معمولی از میتسوبیشی روبرو هستیم که مسلما ارزش بررسی و نگاه دقیق‌تر را دارد. برای نگاه‌ دقیق‌تر به اوتلندر با اتکس همراه باشید.

نظرات