نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۷/۲۸

خودرو فونیکس آریزو ۸ به عنوان پرچمدار سدانهای لوکس، شریک تجاری چری در ایران به حساب میآید. این مدل که بزرگترین و لوکسترین عضو خانواده آریزو است، توسط مدیران خودرو با برند فونیکس به بازار عرضه شده و در ردهای بالاتر از آریزو ۶ پرو قرار دارد. آریزو ۸ به عنوان رقیب مستقیم سدانهای متوسط وارداتی شناخته میشود و قرار است بازار سدانهای لوکس در ایران را به دست بگیرد.
ظاهر آریزو ۸ به نوعی ترکیبی از طراحیهای چری، هیوندای و امجی است که جلوپنجره دوتکه و کرومی آن بیش از هر چیز دیگری جلب توجه میکند. نوار کرومی که از پنجره جلو به داخل کاسه چراغها کشیده شده، به یکپارچگی نمای جلو کمک شایانی کرده است. بدنه جانبی این خودرو ساده و شکیل است و رینگها به خوبی با طراحی کلی آن هماهنگی دارند.
جلوپنجره دوتکه با نوار کرومی یکپارچه
چراغهای LED با گرافیک مشکی
پروفیل جانبی شامل یک خط شانه از گلگیر جلو تا عقب
رینگهای اسپرت با ابعاد متناسب
نمای عقب با سپر حجیم و خروجیهای واقعی اگزوز
فاصله محوری 2790 میلیمتر


ظاهر جعبه ای و توپر آریزو 8 واقعا آن را جذاب و قابل اعتماد نشان میدهد. جلو پنجره های بزرگ، چراغهای کشیده خطوط جذاب طراحی شده در قسمت های مختلف مانند کاپوت، و قسمت درهای خودرو همگی از جذابیت های بصری این خودرو هستند
کابین آریزو ۸ از ویژگیهای مشترکی با تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو بهره میبرد، اما با متریال بهبود یافته، حس لوکستری را منتقل میکند. کنسول نامتقارن و دکمههای پیانویی، فضای داخلی را مدرن و جذاب نشان میدهند، در حالی که دستگیرههای کلاسیک درب، حس یک خودروی بزرگ و تشریفاتی را به خوبی به نمایش میگذارند. ترکیب رنگ هماهنگ با بدنه و روکشهای باکیفیت، تجربهای مجلل و دلپذیر را برای سرنشینان فراهم کرده است.
کلاسترهای متصل دیجیتال
دکمههای پیانویی در کنسول میانی
دستگیرههای درب سبک سدانهای لوکس
فرمان دیکات با دکمههای کنترلی
ترکیب رنگ کابین هماهنگ با رنگ بدنه
متریال نرم و چرممانند در پوشش صندلیها



طراحی مینیمال و چرم محور داشبورد و ساده سازی پنل های داشبورد بسیار جذاب طراحی شده. اینطور که به نظر میرسد چینی ها نیز به این راز نهفته پی برده اند که هر چقدر به سمت طراحی مینمالستیک و بدور از پیچیدگی حرکت میکنند، نتیجه نهایی طراحی بسیار بیشتر باب دل بسیاری خواهد بود.
آریزو ۸ در بازار ایران با یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژر و گیربکس هشتسرعته اتوماتیک به فروش میرسد. این خودرو قادر است 250 اسب بخار قدرت و 390 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. نیروی آن به چرخهای جلو منتقل میشود و شتاب صفر تا 100 آن حدود 7.6 ثانیه تخمین زده میشود. وزن مدل فول به 1539 کیلوگرم میرسد که این وزن به حفظ پایداری و هندلینگ مناسب کمک میکند.
مقدار | مشخصه |
|---|---|
فونیکس آریزو ۸ | نام خودرو |
سدان | کلاس بدنه |
چین | کشور سازنده |
2022 | سال طراحی |
1998 سیسی | حجم موتور |
توربوشارژر | نوع تنفس موتور |
8 سرعته اتوماتیک | جعبه دنده |
دیفرانسیل جلو | انتقال نیرو |
250 اسببخار | حداکثر قدرت |
390 نیوتنمتر | حداکثر گشتاور |
7.6 ثانیه | شتاب صفر تا 100 |
215 کیلومتر در ساعت | حداکثر سرعت |
1539 کیلوگرم | وزن |
4780 × 1843 × 1469 میلیمتر | طول × عرض × ارتفاع |
2790 میلیمتر | فاصله بین دو محور |
6.8 لیتر در 100 کیلومتر | مصرف ترکیبی |
55 لیتر | ظرفیت باک |
یورو 5 | استاندارد آلایندگی |


آریزو ۸ با مجموعهای از امکانات ایمنی و رفاهی فوقالعاده، در صدر محصولات فونیکس قرار گرفته است. از جمله ویژگیهای بارز آن میتوان به سیستمهای کمکراننده ADAS سطح 2، نمایشگر لمسی سونی و سقف پانورامای برقی اشاره کرد. این امکانات باعث میشود که تجربه رانندگی و نشستن در این خودرو، فراتر از یک سدان معمولی باشد.
دوربین 360 درجه و سنسورهای پارک جلو و عقب
کروز کنترل هوشمند و رادار تصادف جلو
سیستم ورود و استارت بدون کلید
گرمکن و سردکن صندلیهای جلو و عقب
نمایشگر 12.3 اینچی لمسی با 8 بلندگو
شارژ بیسیم و سیستم تهویه اتوماتیک
سقف پانورامای برقی
دستیار خط و هشدار نقطه کور
ترمز اضطراری خودکار و نوربالای اتوماتیک



آریزو ۸ با طراحی جذاب، امکانات لوکس و یک پیشرانه قوی خود را معرفی میکند، اما ممکن است در برخی شرایط، پیچیدگیهای جعبهدندههای دوکلاچه آن چالشهایی را به وجود آورد.
مزایا
پیشرانه قدرتمند 250 اسببخار
کابین مجلل با متریال باکیفیت
حجم فضای سرنشینان و صندوق مناسب
طیف کامل ایمنی و دستیارهای راننده
طراحی بیرونی و داخلی هماهنگ و جذاب
معایب
وزن نسبتاً بالا برای سدان متوسط
احتمال هزینههای نگهداری بالاتر جعبهدنده دوکلاچه
رقابت سنگین با سدانهای وارداتی همرده
مصرف سوخت متوسط نسبتاً بالاتر
یکی از موارد مثبت این سگمنت وجود رقبای فراوانی نیست که قیمت ها را بسیار تعدیل و رقابتی میکند، محصولات متنوعی که در این سگمنت از دیگر کمپانی ها وجود دارد اجازه جولان دهی قیمت را به کمپانی ها نمیدهد به همین دلیل آریزو 8 به نسبت خدمات و امکاناتی که ارائه میدهد کامل ارزشمند به نظر میرسید و قیمت آن کاملا قابل دفاع است. در هر صورت شما میتوانید برای محاسبه روز قیمت آریزو 8 وارد بخش قیمت خودرو صفر و دست دوم اُتکس شده و قیمتها را در بازه های زمانی مختلف مشاهده کنید.
قیمت آریزو 8 در آبان ماه 1404 چیزی بالغ بر 3 میلیارد 600 میلیون تومان برآورد میشود
قیمت روز فونیکس آریزو 8 اکسلنت مدل 1404
قیمت روز فونیکس آریزو 8 اکسلنت مدل 1403



فونیکس آریزو ۸ با ترکیب یک پیشرانه قوی، کابین لوکس و لیستی از امکانات رفاهی و ایمنی، به یکی از گزینههای جذاب در کلاس سدانهای لوکس بازار ایران تبدیل شده است. هرچند ممکن است وزن و پیچیدگی فنی آن برای برخی خریداران نگرانکننده باشد، اما تجربه رانندگی و راحتی سرنشینانش آن را در میان گزینههای داخلی متمایز میکند.
بیشتر نظراتی که در مورد آریزو 8 ارسال شده است مثبت بوده و از سواری نرم، کابین با کیفیت، شتاب مناسب و دیگر پارامتر های موجود تعریف و تمجید به عمل آمده ولی مالکان مقداری از فضای صندلی های عقب احساس عدم رضایت کرده اند و برخی تاچ اسکرین های مانیتور رو اندکی مشکل دار گزارش کرده اند. ولی به طور کل آریزو 8 یکی از بهترین سدان های موجود بازار ارزیابی میشود. برای خرید این چینی پیشنهاد میکنیم ابتدا حتما با یک مشاور متخصص وارد گفتگو شوید و تمامی شک و شبهاتی که در هنگام خرید دارید را با کارشناسان آنلاین اُتکس در میان بگذارید تا با خیال راحت و بدور از شک و انتظارهای طولانی وارد فاز نهایی خرید این خودرو شوید. برای اینکار کافیست وارد بخش مشاوره خرید و فروش خودرو شده و با انتخاب چند گزینه با یک مشاور خبره به صورت آنلاین گفتگو کنید. در ادامه با نظرات مردمی همراه ما باشید:
سروششش (باما)
ماشین رو ما تحویل گرفتیم قبلش آریزو ۵ و ۶ پرو و تیگو ۷ و ۷ پرو داشتیم و به جرئت میگم یه سر و گردن با قبلیا فرق داره تو این بازار ماشین ۱۰ سال پیش با قیمت این و کاردکرد بالا و تعمیرات زیاد واقعا خریدنش دیوانیگه
علیبرهمنی (باما)
3 هفته است خریدم و باید بگم واقعا ارزنده است.شتاب.هندلینگ.آپشن.و غیره اصلا با رقبای قیمتیش قابل مقایسه نیست.
آبتین (باما)
تازه یه هفته ای میشه که تحویل گرفتم لاستیکهای ماشین کومهو بود اینو گفتم چون مال خیلی از دوستان میدونم که بارز هست از اپشنها و هندلینگ ماشین طبیعتاً میدونم که اطلاعات دارید من سعی میکنم چیزهایی که تو یه سفری که رفتم رو بهتون بگم شتاب و ترمزهای خوبی داره و البته هندلینگش هم قابل قبوله من ام جی۶و سراتو داشتم پس باتجربه قبلیم دارم مقایسه میکنم سیستم صوتی خوبی داره وکولر واقعا معرکه ای داره که قطعا بعد از یه ربع یخ میکنی و همینطور سرد کن صندلی خیلی قابلی داره البته تاچ مانیتور یکمی ضعیفه ولی قابل قبول هست ولی چیزی که خیلی منو اذیت کرداینه که تو سرعتهای پایین هم دنده بالا کار میکنه مثلاً با۸۰تا سرعت دنده هفت داره کار میکنه و وقتی به یه دست انداز میرسی و میخوای ترمز بگیری نهایتاً میاد رو دنده چهار اونم چی با۴۵تا سرعت و وقتی که میخوای دوباره شتاب بگیری گیربکس انگاری خنگ باشه یعنی از دنده چهار تا بیاد به خودش بجنبه دو تا معکوس بکشه یه دو الی سه ثانیه زمان می بره که در مقایسه با ام جی یا سراتو به نظرم گیربکس یکمی خنگه من تجربه رانندگی خودمو گفتم اما در کل من از خریدم راضیم و میدونم با این پول نهایتا بشه یه سوناتا مدل۲۰۱۴یا۲۰۱۵گرفت یا یه مزدا ۳که البته با تکنولوژی حداقل ۱۵سال پیش و من تکنولوژی روز و صفر بودن ماشین برام اهمیت داشت امیدوارم صحبتهام مفید بوده باشه یا حق
علیزادهگان (باما)
بعد از حدود ۲ هزار کیلومتر رانندگی نظر میزارم نقاط ضعف: ۱- ارتفاع صندوق عقب واقعا کمه من کالسکه به بدختی توش گذاشتم ۲- مشکلات نرم افزاری داره که بنظرم با اپدیت بتونن حلش کنن مثلا یهو میبینی کل مانیتورا حیت رانندگی خاموش میشه یا نور کلاستر تو روز میره رو مود شب و کم میشه یا نورپردازی داخلی تو روز روشن میشه - در کل اذیت کننده نیست - فقط ساعتش خیلی جای بدیه ۳- فندک نداره یا حداقل من پیداش نکردم ۴- بعضی جاهای مونتاژ شده کیفیت جالبی نداره مثلا سپر غقب مقداری از بدنه فاصله داره حدود یک انگشت ۵- صدای سیستم صوتی اگه روی حالت سارند بزارید کیفیتش خوب میشه ولی از عقب یه صدای رومخی میاد که ظاهرا عقب و جلو کامل سینک نیستن ۶ - تحویل که گرفتم ۵۰۰ کیلومتر اول صدی ۱۵ مصرف میکرد ولی بعدش اوکی شد ۷- نمیدونم چرا صندوق برقی نزاشتن و کلید صندوق از داخل ماشین رو هم منپ یدا نکردم حین تحویل هم کلا سوییج ماشین رو دادن گفتن بیا عکست رو بگیر برو هیچ توضیحی ندادن هیچی ها هیچییییی نقاط قوت ۱- شتاب و پیشرانه قوی حتی رو ۶۰ تا شما معکوس میکشی لاستیکا واست جیغ میکشن من قبلش ۶ سیلندر هم داشتم و این شتاب واقعا خوبی داره ۲- صندلی هاش عالی و راحته ۳- اپشن هاش کاربردیه زبم زیمبو الکی نیست ۴- تصفیه هوا داره و کیت رایحه که هر نیم ساعت خودش وارد مدار میشه کیف میکنی :) البته بوی عطر میده صرفا و ایده ای ندارم کیتش تموم شد باید جه خاکی بر سر کنم ۵- نرمه و کوبش خیلی کمی داره ۶- کابین زیبایی داره ظاهرا بیرونیش رو هم من میپسندم ۷- کولر خوب نیست عالیه در کل ماشین خوبیه من لیزینگ خریدم و بنظرم با شرایطی که من خریدم خیلی گزینه خوبی بود ولی اگه بنا به نقد بود از بازار من حاضر نیستم به این ماشین ۳ تومن پول بدم
فرشید39 (باما)
من چند سالی هست نهایت بتونم سیصد الی چهارصد کیلومتر رانندگی کنم.ماشین که دارم ام جی جی اس هست .و قبلش هم نیسان تیانا داشتم .یک ماه پیش که رفتم آریزو 8 که تهران ثبت نام کرده بودم بیارم.گفتم نهایت تا اصفهان بیام و بخوابم و فردا برم شیراز.خدا شاهده نفهمیدم کی رسیدم شیراز.حتی اگر با تیانا بودم هم یکسر تا شیراز رانندگی نمیکردم.اولا اکثر اوقات حواسم نبود و یکباره نگاه کیلومتر که میکردم تا روی 160 و 170 هست .اصلا متوجه سرعت نمیشدم.الان هم ام جی جی اس دارم هم آریزو و از هر دو لذت میبرم .صد هزار کیلومتر برام کار کنه میفروشم دوباره ماشین جدید که بیاد میخرم.
Roozbeh_hatami61 (باما)
من چند روز پیش تحویل گرفتم راضی هستم ولی رفتم نمایندگی چندتا اونجا بودن قطعه اصلا نیست هرچیش خراب بشه و رادر تابلو خان نداره الکی زده سرعت اولیه خوبه تندو تیزه سواری نرمی داره ولی باید یه چند هزار کار کنه در کل مثل نیسان و تویوتا نیست
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش