نظرات (0)

تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۹/۱۸

بررسی اجمالی اکستریم TXL و نظرات مردمی کاربران و مالکان

بررسی اجمالی اکستریم TXL و نظرات مردمی کاربران و مالکان

اکستریم TXL (Exeed TXL) یک کراس‌اوور متوسط لوکس از زیرمجموعه چری است که از سال ۲۰۱۹ به بازار معرفی شده و از سال ۲۰۲۱ با طراحی جدیدتری به فروش می‌رسد. این مدل بر پایه پلتفرم M3X ساخته شده و نسخه لانگ (TXL) نسبت به TX دارای فاصله محوری و طول بیشتری است تا ظاهری شبیه به شاسی‌بلندهای واقعی به خود بگیرد. در ایران، این خودرو توسط مدیران خودرو با برند داخلی اکستریم (Xtrim) عرضه می‌شود و در نمایشگاه اصفهان ۱۴۰۲ به همراه سایر مدل‌های اکستریم معرفی گردید. اکستریم TXL با طراحی جذاب، کابین جادار و امکانات رفاهی و ایمنی کامل، گزینه‌ای عالی در بازه قیمتی خود به شمار می‌آید و نسخه‌ای از آن در بازار ایران به‌صورت ۵ نفره و با سیستم تمام‌چرخ محرک (AWD) ارائه خواهد شد.

طراحی خارجی

اکستریم TXL در فیس‌لیفت ۲۰۲۱ ظاهری مدرن‌تر و آینده‌نگرانه‌تر به خود گرفته است. جلوپنجره جدید با نوارهای افقی و تغییرات در چراغ‌ها و سپر، چهره‌ای با ابهت‌تر را به نمایش گذاشته است. در نمای جانبی، خطوط حجمی و فرم عضلانی جای خط شانه‌ای مستقیم را گرفته و نمای عقب نیز با تغییرات ملایم هماهنگ شده است. به طور کلی، طراحی بیرونی این خودرو جذاب و با پرستیژ توصیف می‌شود.

  • نسخه لانگ: طول و فاصله محوری بیشتر نسبت به TX؛ ظاهر شبیه شاسی‌بلند واقعی.

  • فیس‌لیفت ۲۰۲۱: جلوپنجره و چراغ‌های بازطراحی‌شده؛ ظاهر مدرن‌تر.

  • نمای جانبی: خطوط حجمی منحنی؛ فرم عضلانی و خوش‌تراش.

  • نمای عقب: تغییرات جزئی نسبت به قبل؛ هماهنگ با جلو اما کمتر برجسته.

  • جمع‌بندی: طراحی بیرونی جذاب و رقابت‌پذیر در بازار ایران.

نمای جلو اکستریم TXLنمای پشت اکستریم TXL

ظاهر تخم مرغی اکستریم آن را شبیه به طراحی کیا اسپورتیج مدل سالهای 2014 2015 کرده است، ظاهر خطی جلو پنجره و پروژکتورهای تعبیه شده در قسمت های کناری، به جذابیت های این خودرو افزوده است، در کل ظاهر بیرونی قابل قبول و مدرن طراحی شده است و آنطور که ما از تمایلات این روزهای بازار آگاه هستیم باب میل اکثر سلیقه ها خواهد بود.

طراحی داخلی

کابین اکستریم TXL به تازگی بازطراحی شده و از یک زبان طراحی نوین بهره می‌برد که آن را به‌طور واضحی از مدل‌های قبلی تیگو متمایز می‌کند. نمایشگرهای اطلاعات و سرگرمی و کیلومترشمار در یک قاب منحنی زیبا قرار گرفته‌اند. دکمه‌های فیزیکی روی داشبورد حذف شده و بسیاری از کنترل‌ها به صورت لمسی یا در پشت فرمان قرار گرفته‌اند. فضای داخلی جادار، صندلی‌های ارگونومیک با قابلیت گرم‌کن، سردکن و ماساژور و امکانات رفاهی سطح بالا از ویژگی‌های بارز این کابین به شمار می‌روند.

  • صفحه‌نمایش یکپارچه: قاب منحنی برای نمایشگرها؛ دکمه‌های لمسی جانبی.

  • کنسول میانی: حذف اهرم دنده؛ فضای ذخیره‌سازی جایگزین.

  • فرمان: طراحی دوشاخه جدید؛ اهرم تعویض دنده جمع‌وجور پشت فرمان.

  • فضای سرنشینان: ردیف دوم جادار برای افراد بلندقد؛ صندوق بزرگ در نسخه ۵ نفره.

  • صندلی‌ها و رفاه: گرم‌کن، سردکن، ماساژور، زیرپایی؛ کیفیت و راحتی بالا.

  • نسخه‌ها: در چین ۵ و ۷ نفره؛ در ایران نسخه ۵ نفره عرضه می‌شود.

نمای داخلی اکستریم TXLدرب اکستریم TXLصندلی های عقب اکستریم TXL

کابین اکستریم تی ایکس ال ظاهری مینیمالستیک داشته و خیلی از دکمه های کنترل مانند دکمه های کنترل مولتی مدیا و کنترل داشبورد و مانیتور و پشت آمپر همگی لمسی هستند که مقداری حس عجیب را ممکن است ایجاد کند. یکی از جذابیت های در کابین این خودرو شیفتر های پشت فرمان است که زیبا و کاربر پسند طراحی شده است. در کل این خودرو در کابین نیز حس لوکس بودن خود را منتقل میکند

مشخصات فنی

اکستریم TXL با یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ و تزریق مستقیم، قدرت و گشتاور قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد. گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته آیسین و گزینه‌های مختلف حالت‌های رانندگی به همراه سیستم AWD، این خودرو را برای استفاده در شهر و همچنین ماجراجویی‌های سبک در طبیعت ایده‌آل می‌کند. تعلیق جلو از نوع مک‌فرسون و عقب مالتی‌لینک مستقل، ترکیبی عالی از راحتی و پایداری را به ارمغان می‌آورد.

مقدار

مشخصه

خطی بنزینی

نوع موتور

۲ لیتر

حجم موتور

۴ / ۱۶

سیلندر / سوپاپ

توربوشارژر

تنفس موتور

۲۶۱ اسب بخار

قدرت

۴۰۰ نیوتن‌متر

گشتاور

۸ سرعته اتوماتیک (آیسین)

گیربکس

دو دیفرانسیل (AWD)

محور محرک

حدود ۹ ثانیه

شتاب ۰–۱۰۰

۲۰۰ کیلومتر بر ساعت (رسمی)

حداکثر سرعت رسمی

حدود ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

یورو ۶

استاندارد آلایندگی

برقی

نوع فرمان

مک‌فرسون مستقل

تعلیق جلو

مالتی‌لینک مستقل

تعلیق عقب

حدود ۱۷۱۰–۱۷۷۸ کیلوگرم

وزن خالص

۴۷۸۰ میلی‌متر

طول

۱۸۸۵ میلی‌متر

عرض

۱۷۳۰ میلی‌متر

ارتفاع

۲۸۰۰ میلی‌متر

فاصله محورها

۵ نفر

تعداد سرنشین

۹۷۰ لیتر

ظرفیت صندوق عقب

۵۵ لیتر

حجم مخزن سوخت

۲۰ اینچ

قطر رینگ

آپشن و امکانات

اکستریم TXL در بازار ایران به‌عنوان یکی از کراس‌اوورهای فول‌آپشن شناخته می‌شود و با ارائه مجموعه‌ای کامل از تجهیزات ایمنی، کمک‌راننده و امکانات رفاهی، تجربه‌ای نزدیک به خودروهای لوکس را برای کاربران فراهم می‌کند.

  • سیستم‌های کمک‌راننده: کروز کنترل هوشمند؛ دستیار حرکت بین خطوط؛ رادار نقطه کور؛ رادار تغییر لاین.

  • ایمنی فعال و غیرفعال: ترمز اضطراری خودکار؛ ABS؛ توزیع نیروی ترمز؛ ۶ کیسه هوا.

  • حسگرها و دوربین‌ها: سنسور جلو و عقب؛ دوربین عقب؛ دوربین ۳۶۰ درجه؛ سنسور فشار باد تایر.

  • راحتی و رفاه: هداپ دیسپلی؛ نمایشگر ۱۲.۳ اینچ؛ سیستم صوتی ۸ اسپیکر؛ تهویه اتوماتیک؛ ورود و استارت بدون کلید.

  • صندلی‌ها و امکانات داخلی: صندلی‌های برقی جلو؛ گرم‌کن و سردکن؛ ماساژور؛ گرم‌کن آینه‌ها؛ پانوراما و سانروف.

  • دیگر امکانات: اتوپارک؛ پدال شیفتر؛ اتولایت؛ ناوبری.

مانیتور اکستریم TXLفضای صندوق اکستریم TXL

فضای 970 لیتری عقب این خودرو برای یک سفر خانوادگی بسیار مناسب است.

مزایا و معایب اکستریم TXL

مزایا

  • ظاهر زیبا و پرستیژمحور که در بازار ایران رقابت‌پذیر است.

  • کابین باکیفیت و جادار با امکانات رفاهی سطح بالا.

  • صندوق عقب بزرگ (۹۷۰ لیتر در نسخه ۵ نفره) مناسب سفر و حمل بار.

  • توان فنی بالا و شتاب مناسب برای کراس‌اوور متوسط.

  • آپشن‌ها و تجهیزات ایمنی کامل که تجربه رانندگی راحت و ایمن را فراهم می‌کنند.

معایب

  • حساسیت موتور به کیفیت بنزین که می‌تواند در بازار ایران چالش‌ساز باشد.

  • قیمت بالا در بازار ایران نسبت به برخی رقبا و گزینه‌های اقتصادی‌تر.

  • اعتبار برند کمتر نسبت به رقبا (برندهای ژاپنی یا اروپایی با سابقه بیشتر در بازار).

قیمت اکستریم TXL

این خودرو با توجه با قیمت تقریبا بالای آن ممکن است خریداران کمی دودل کند چرا که در این سگمنت خودروهای بسیاری مانند تیگو 8 پرومکس، چانگان CS55 پلاس, فولکس واگن ID.4 Crozz، لوکانو ال 8 و ... وجود دارند که به مراتب با توجه به شرایط بازار دست دوم و تقریبا کیفیت فنی و امکانات مشابه ارزش خرید بالاتری دارند ولی خوب نمیتوان از امکانات و وضعیت فنی تی ایکس ال نیز به راحتی عبور کرد، اگر دلتان دریاست و هزینه کردن چیزی حدود 5 میلیارد برای شما منطقی است این خودرو را به شما توصیه میکنیم والا در همین سگمنت به دنبال خودروهای دیگری باشید.
قیمت اکستریم TXL در دی ماه 1404 چیزی بالغ 5 میلیارد تومان برآورد میشود.

قیمت روز اکستریم TXL 2.0 لیتر توربو مدل 1404

قیمت روز اکستریم TXL 2.0 لیتر توربو مدل 1403

اکستریم TXL نقره ایاکستریم TXL سفید

جمع‌بندی کلی

اکستریم TXL یک خودروی جذاب است که در کلاس و بازه قیمتی خود، ترکیبی از طراحی مدرن، کابین لوکس و امکانات فنی و رفاهی کامل را به نمایش می‌گذارد. نسخه لانگ و فیس‌لیفت این خودرو چهره‌ای پرابهت و دلنشین دارد و با پیشرانه ۲ لیتری توربو، گیربکس ۸ سرعته آیسین و سیستم AWD، عملکرد خوبی برای استفاده در شهر و سفرهای طبیعت‌گردی سبک ارائه می‌دهد. از نقاط قوت اصلی آن می‌توان به فضای داخلی جادار، صندوق بزرگ و مجموعه‌ای از آپشن‌های ایمنی و رفاهی اشاره کرد. اما در مقابل، حساسیت به کیفیت سوخت، قیمت بازار و جایگاه برند در مقایسه با رقبا از محدودیت‌های قابل توجهی به شمار می‌آیند. به طور کلی، اگر به دنبال یک کراس‌اوور با ظاهر لوکس، امکانات کامل و عملکرد فنی مناسب هستید و هزینه و دسترسی به سوخت با کیفیت برایتان مسئله‌ای نیست، اکستریم TXL گزینه‌ای جذاب و منطقی در بازار ایران به حساب می‌آید.

نمای جلو و کناری اکستریم TXLنمای عقب و کناری اکستریم TXL

نظرات مردمی و مالکان خودرو اکستریم TXL

این خودرو در نزد خریداران و مالکان این خودرو از نظرات مثبتی بر خوردار است که همگی نسبت به کیفیت فنی مناسب و امکانات و آپشنهای کامل آن اتفاق نظر دارند، تنها موردی که ممکن است نکته ی قابل توجه باشد مصرف سوخت و حساس بودن به بنزین نامناسب آن است که توصیه ما استفاده از اکتانهای معتبر و یا بنزین سوپر های وارداتی است. در هر صورت اگر قصد خرید اکستریم تی ایکس ال را دارید و نیاز به مشاوره آنلاین خرید خودرو دارید کافی است وارد بخش راهنمای خرید خودرو دست دوم شوید و با یک کارشناس آنلاین ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را در یک محیط امن و اختصاصی بپرسید. در ادامه با نظرات مالکان و کاربران اینترنتی همره ما باشید همراه ما باشید:

pooyamoradpoor (باما)

بعد از کلی تحقیق متوجه شدم ارزش خرید این خودرو از همه محصولات صفر کیلومتر چینی بالاتره . بعد از تحویل خودرو هم سوار شدنی حس کردم عملا سوار ماشین اروپایی شدم .
فقط امیدوارم مشکل خدمات و قطعات برام پیش نیاد .


مهدی (خودرو 45)

نظر شخصی پس از استفاده یک ساله
– از نظر موتوری خیلی قوی هست و با اشاره گاز شتاب خیلی خولی داره
– گیربکس بسیار نرم و و لگ خیلی کمی در مد استاندارد داره ولی تو مد اسپرت خیلی سریع و خشن میشه و با شیفترهای پشت فرمون حس و حال یک خودرو سوپر اسپرت رو تا حدودی بهتون میده
– آپشن ها خیلی کامله و از نظر گیفیت هم بسیار راضی کننده هست
– بسیار جادار و فضای صندلی غقب خیلی زیاده
– بسیار نرم و هندلینگ عالی مخصوصا سر پیچها و با ترمزهای ناگهانی
– ترمز بسیار عالی و قوی به همراه ترمز اضطراری
– لاستیکهای فابریک رو حتما عوض کنید و لاستیک خوب خارجی استفاده کنید
– سیستم صوتی معرکه هرچند برند نیست ولی کیفیت خیلی عالی هست
– رکاب با طراحی خیلی باحال که موقع باز شدن درب باز میشه تا راحت سوار و پیاده بشید ولی یه کم جاهایی که ارتفاعش بالا باشه باعث گیر کردن رکاب میشه
– مصرف سوخت تا سرعت ۱۲۰ روی ۸ لیتر هست ولی تو سرعت بالا و شتاب گیری تا ۲۰ لیتر هم میرسه


mojtaba (باما)

من تست درایو vx رو انجام دادم همه چی اوکی بود .فقط صدای موتور تودکابین بیش از انتظارم می آمد.


Vahid(باما)

چند ماهه خودرو رو تحویل گرفتم. بسیار راضی هستم ازش. از نظر شتاب و قدرت و سرعت و نرمی فوق العاده س و از خودروهای هم رده ی اسپورتیج ۲۰۱۷ و توسان و سانتافه بالاتره.
دوتا مشکل باهاش داشتم. اولیش مصرف جاده بالای ۹ میزنه که این میتونه مربوط به کیفیت بنزین باشه.
دومیش یه لگ یک ثانیه اولیه توی شروع حرکت و یه دنده های پایین داره، مثل حالتی که یهو بخوای شتاب بگیری یا یه تاخیر نیم تا یک ثانیه حرکت اصلیش شروع میشه. ولی خدایی بعد که شتاب میگیره سر رو به پشتی صندلی میچسبونه و جبران میکنه اون لگ‌رو
در کل بخوام نمره ای از صد بدم‌بهش توی راحتی و امکانات که میشه ۱۰۰ رو بدی ولی توی فنی ۹۰


shamimi1355 (باما)

سلام
خدمت دوستان چ اونهایی ک این ماشین رو دارن یا دوستانی ک قصد تهیه کردنش رو دارن.
عرض کنم حضور تمامی عزیزان
برج ۴ ماشین رو تحویل گرفتم
حدود ۹۳۰۰ کیلومتر رانندگی داشتم باهاش
خواستم تجربیاتم رو درمیان بگذارم
۲ بار مشهد و ۳ بار شمال رفتیم تا الان،همچنین سفر شهری هم داشتم.
بابت سفر بین شهری و جاده ای
اول اینکه اصلا خستگی روی صندلی نشستن رو حس نکردیم هم راننده هم همراهان
نرمی و راحتی صندلی خوبه...هندلینگ ماشین هم واسم جالب بود ،،قبل این کیگو۷ داشتم عملا با اون خیلی تفاوت اساسی داره...گیربکس at نسبت ب دو کلاچه واقعا عالیه.گرچه دو کلاچه عملکرد تند وتیزتری حداقل توی حرکت اولیه داره.
ماشین واقعا توی دست هست رانندگی باهاش خیلی اسون و راحته..البته مصرفش وقتی گاز میدین زیادی بالاس
ولی کروز روشن کنین ی ریتم ملایم داره و مصرفش منطقیه.
همیشه خیالت راحته برای روندنش بخاطر ۴ چرخ همزمان درگیر بودنش.
اپشنهای کاربردی زیادی داره ک توی رانندگی واقعا بدردتون میخوره
قدو قوارش خوبه...این رکاب برقی اگه خاموش میشد خیلی بهتر بود،عملا بدرد بچه ها و مسن ترها میخوره کمک خوبی برای اونهاست.بدرد راننده ب نظرم نمیخوره.واسه من ک نخورد.
ظرفیت باکش کمه واقعا...اسپیکرهاش کیفیت عالی و تفکیک خوبی داره.
موتور ناک نداشته تا الان البته
ی اپدیت برام ریختن اون کندی اولیه راه افتادن کلا رفع شد ..
امیدوارم ک مورد توجه عزیزان قرار گرفته باشه.


مجد1984 (باما)

ماشین خوبیه نسبت به هم ردیف های خودش و باید قبول کرد چین به شدت تکنولوژیش پیشرفت کرده من خودم تازه خریدم شتاب خوبی داره اما دو سه ثانیه طول میکشه توربو بیاد تو مدار سیستم مولتی مدیا هیچ مشکلی نداره و با کیفیت هم هست عایق بندی ماشین خوبه و صدای اضافه داخل ماشین نمیاد. هندلینگ خوبی داره و امکاناتش هم به نظر من عالیه و گارانتی بسیار خوبی هم داره . اگر روی این ماشین مارک هیوندا میزدن قیمتش بدون شک کمتر از ۶ میلیارد نبود. مصرف ماشین به نسبت بالاست و ایراد بعدی هم میشه به دریچه های کولر سمت راننده اشاره کرد که جانمایی خوبی ندارن اصلا. به سوخت شهرستان حساس هستش و ترجیحا اگر بنزین بی کیفیت میزنین از اکتان خوب استفاده کنید. توی این سگمنت و با توجه به ۵ نفره بودن آن رقیب جدی براش وجود فعلا نداره در کل راضی کننده هست به نسبت ماشین هایی که وارد شده و قیمتشون . کابین بسیار جذابی هم داره.


مهرشاد (باما)

من این ماشینو دارم حدود 6000 کیلومتر باهاش رفتم هم خوبی زیاد داره هم بدی. موتور و بدنه و هندلینگ و کیفیت متریال کابین خیلی خوبه. گیربکس و کلاستر و مالتی مدیا ضعیف. متاسفانه شرکت به راحتی میتونه با درخواست اپدیت به شرکت مادر خیلی از مشکلات را رفع کنه که ظاهرا اقدامی نکرده. توی سگمنت قیمتی خودش رقیب خاصی نداره با توجه به امکاناتش و ضمنا باکش هم نسبت به مصرفش کوچیکه و قشنگ بنزین را میبلعه با توجه به موتور و وزن و 4چرخ بودنش.
بهتر بود که حداقل 70 لیتر باک براش در نظر میگرفتن که همه حواست به بنزین زدن نباشه توی جاده.


Alis (باما)

من ۲ماه هست دارم و مسافرت هم رفتم چندین بار هندلینگ عالی شتاب و کشش خوب سیستم صوتی خوب کیفیت ومتریال داخلی خوب چسبندگی فوق‌العاده لاستیک تعویض بشه
زمان می بره تا با مولتی مدیا و آپشن ها کار کرد

آخرین قیمت های تحلیل شده

خودرو

قیمت

بروزرسانی

نظرات

نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش